Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 14:56   #61
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De betrokkenen die ze niet kennen en waarvan ze niet weten van wat ze beschuldigt worden.

Nu, de raadkamer regelt o.a. het voorarrest, dat er niet is want er zijn geen beschuldigden of zelfs maar verdachten.

Verder, de raadkamer regelt de doorverwijzing van de beschuldigden - die ze niet alleen niet kennen, maar ze weten ook niet van wat ze beschuldigt worden.

Probeer nog eens met uw raadkamer...
Zoals je in reactie 44 kan lezen, is een onderzoek van de raadkamer achter gesloten deuren, maar schijnbaar ben jij telkens de enige die de mogelijkheid heeft om daar binnen te glippen

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon 3-4-2015 reactie 419 draad Steve Stevaert doorverwezen naar rechtbank
Veeg het schuim eens van uw mond vriend.
De raadkamer zag in het dossier genoeg elementen die op de schuld van Steve 'Beria' Stevaert wijzen om hem naar de rechtbank door te verwijzen, daar zal uw hysterie niets aan veranderen.

Maw, bij voldoende bewijs verwijst de raadkamer door naar de rechtbank, in het andere geval volgt er seponering wat hier niet het geval is.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:56   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Nu? Ik verdedig al jaren datzelfde standpunt hoor.
Je bent niet altijd even duidelijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 14:57   #63
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent niet altijd even duidelijk.
Iedereen die daaraan twijfelt, mag die twijfel op zijn eigen conto schrijven. Ik ben hier altijd zeer duidelijk over geweest.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:00   #64
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Bewijzen van wat en tegen wie ?

Hoe kan een onderzoek nu afgerond zijn als zelfs die vragen geen invulling vinden ?
Vermits dat onderzoek achter gesloten deuren gebeurde, en dus geheim is, zullen betrokkenen, net zoals het bij SS het geval was, wel een briefje in de bus krijgen waarop de plaats en het tijdstip zal staan, waar zij zich voor een rechter moeten verantwoorden.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:00   #65
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zoals je in reactie 44 kan lezen, is een onderzoek van de raadkamer achter gesloten deuren, maar schijnbaar ben jij telkens de enige die de mogelijkheid heeft om daar binnen te glippen

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon 3-4-2015 reactie 419 draad Steve Stevaert doorverwezen naar rechtbank
Veeg het schuim eens van uw mond vriend.
De raadkamer zag in het dossier genoeg elementen die op de schuld van Steve 'Beria' Stevaert wijzen om hem naar de rechtbank door te verwijzen, daar zal uw hysterie niets aan veranderen.

Maw, bij voldoende bewijs verwijst de raadkamer door naar de rechtbank, in het andere geval volgt er seponering wat hier niet het geval is.
Ik zou je cursus strafprocesrecht nog eens opfrissen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:02   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zoals je in reactie 44 kan lezen, is een onderzoek van de raadkamer achter gesloten deuren, maar schijnbaar ben jij telkens de enige die de mogelijkheid heeft om daar binnen te glippen

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon 3-4-2015 reactie 419 draad Steve Stevaert doorverwezen naar rechtbank
Veeg het schuim eens van uw mond vriend.
De raadkamer zag in het dossier genoeg elementen die op de schuld van Steve 'Beria' Stevaert wijzen om hem naar de rechtbank door te verwijzen, daar zal uw hysterie niets aan veranderen.

Maw, bij voldoende bewijs verwijst de raadkamer door naar de rechtbank, in het andere geval volgt er seponering wat hier niet het geval is.
Je schijnt het probleem niet geheel te begrijpen.

1- Er wordt een strafdossier geopend waarin u in verdenking wordt gesteld.
2- Als het onderzoek is afgerond wordt het gesloten en beslist de raadkamer of u verwezen wordt - in beschuldiging wordt gesteld - naar de rechtbank.

Wat lezen we in deze zaak, het onderzoek is rond, maar men weet niet wie er verdacht is of van wat ze verdacht zijn.

Als er geen verdachte of beschuldigde is is er ook geen zaak die voor de raadkamer komt en dus ook niemand die wordt doorverwezen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:02   #67
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Vermits dat onderzoek achter gesloten deuren gebeurde, en dus geheim is, zullen betrokkenen, net zoals het bij SS het geval was, wel een briefje in de bus krijgen waarop de plaats en het tijdstip zal staan, waar zij zich voor een rechter moeten verantwoorden.
Het parket gaat rechtstreeks dagvaarden.
De raadkamer heeft in dit 'dossier' niks te maken...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:03   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Voor ik hier op reageer, hebt u al een voorbeeld gevonden waarin ik een beperking aan de vrijheid van meningsuiting niet afkeur?

De vrijheid van meningsuiting ligt mij dusdanig aan het hart, dat ik niet verder op uw bijdragen zal ingaan tot u ofwel uw stelling (als zou ik hypocriet zijn op dit punt) aantoont met een voorbeeld of deze stelling terugneemt en u hiervoor excuseert.
Lees de eerste vier woordjes van je begin post nog eens.
Vooral degenen die verantwoordelijk zijn voor beknotten van de vrije meningsuiting hebben hun zin. Je weet even goed als ik dat er alles aan gedaan wordt om de N-VA te verbranden. Niemand weet dit beter dan De Wever. Hij wist van tevoren dat hij voor geen énkele van zijn voorstellen steun zou krijgen en legt zich noodgedwongen neer bij de situatie. Zijn partij is in hetzelfde bedje ziek al �*lle andere partijen: terwille van de smeer likt de kat de kandeleer.

Ik ben ook voor de vrije meningsuiting, maar jij weet evengoed voor wie die in dit land wel geldt, en voor wie absoluut niet. Het resultaat van die selectieve aanpak is dat degenen die (ooit) oprecht naar verandering streefden met hetzelfde ongedierte besmet worden indien ze bij de van vlooien vergeven federale hond slapen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:03   #69
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"Vlaamse Verdedigings Liga moet voor rechter verschijnen"

De N-VA wil - net zoals de andere klassieke partijen - een sterke gedachtepolitie en krijgt haar zin.

Is dit nu wat de rechtsen op dit forum willen? Kom nu niet af met het argument dat ge niet voor deze specifieke beperking (racisme) van de vrijheid van meningsuiting zijt. Als ge vindt dat een staat de bevoegdheid heeft om die vrijheid in te perken, dan moet ge aanvaarden dat wanneer uw politieke tegenstanders (en zelfs medestanders...) aan de macht zijn, zij de mogelijkheid zullen hebben om zaken als deze door te drukken.

Iedere beperking aan de vrijheid van meningsuiting is een hellend vlak richting de DDR. Daarom begrijp ik niet waarom veel rechtsen hier nog meer meningen willen verbieden.
Tja, zei het je toch al je absolute vrijheid een illusie is.

Je bent een beetje vrij binnen bepaalde grenzen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik ermee akkoord ga.

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 3 augustus 2016 om 15:04.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:04   #70
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is de theorie, maar verder pure zever.

Voor Van Temse, die een "verkeerde" tante had, gold deze fraai ogende theorie niet. En voor de zogenaamde parachutemoordenares die voor 30 jaar achter de tralies vloog, ook al waren er geen harde bewijzen, ook niet.

De Genste logerechter die het VB kortwiekte was ook een "bodemrechter" zeker?

Wie gisteren,op eender welk uur van de dag, de radio of de tv heeft opgezet, de kranten heeft gelezen of het internet heeft opgestart wéét nu al dat het proces tegen de Vlaamse Verdedigingsliga al publiekelijk gevoerd wordt in de media, en de veroordeling nu al een voldongen feit is.
Het is wel opmerkelijk dat SS niet op je lijstje prijkt, want ook deze was het slachtoffer van die media praktijken, en de veroordeling al een voldongen feit was.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:06   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het parket gaat rechtstreeks dagvaarden.
De raadkamer heeft in dit 'dossier' niks te maken...
Neen, de raadkamer verwijst u naar de rechtbank, niet het parket.



Procedurefout op procedurefout.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:07   #72
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De aap komt uit de mouw.....

De N-VA doet niets om de BESTAANDE gedachtenpolitie af te schaffen.

Nochtans werd niet gek lang geleden iets in die richting GEPROBEERD.

Ingezonden door LVB op 2006-07-16


https://lvb.net/item/2922

Intussen heeft de N-VA ervaren dat ze in hetzelfde schuitje zit als het VB. De N-VA weet op voorhand dat haar voorstellen zo goed als onveranderlijk op een "njet" zullen stuiten. Om het met de woorden van wetstraat-en VRT-journalist Johnny van Sevenant te zeggen: het is de bedoeling om de N-VA te verbranden in de federale regering.
Het VU-scenario dat De Wever (ten onrechte) minder schrik aanjoeg dan het VB-scenario.

De titel van deze draad is leugenachtig vermits de N-VA NIET haar zin kreeg. Het zijn de partijen die willen dat de vrije meningsuiting verboden blijft die hun zin kregen. Mét de medewerking van de partijen die verantwoordelijk zijn voor de inperkingen van de vrije meningsuiting was het CGKR opgedoekt in plaats van van naam veranderd.

De Wever is een smeerlap zoals de meeste politici, maar tegelijk een doorwinterde strateeg. Hij wist immers op voorhand wat de reacties van hun "partners" zouden zijn op zijn voorstel. Alles blijft zoals het is, maar de terugloop van VB-kiezers naar de vertrouwde stal heeft hij misschien wel (voor even toch) beperkt.

Face it. De Vlaams-nationalisten, van welke partij ook, krijgen nérgens steun voor. Niet om het CGKR te kortwieken, niet om de transfers aan te pakken, en zelfs niet voor een NEP-onafhankelijk Vlaanderen.

Als Belgique uit elkaar valt (en dat z�*l het als Vlaanderen is leeggezogen) zal dat niet dankzij de Vlaams-nationalisten zijn maar ondanks hen.
Logisch : de meerderheid in dit land wil met België verdergaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:07   #73
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lees de eerste vier woordjes van je begin post nog eens.
Vooral degenen die verantwoordelijk zijn voor beknotten van de vrije meningsuiting hebben hun zin. Je weet even goed als ik dat er alles aan gedaan wordt om de N-VA te verbranden. Niemand weet dit beter dan De Wever. Hij wist van tevoren dat hij voor geen énkele van zijn voorstellen steun zou krijgen en legt zich noodgedwongen neer bij de situatie. Zijn partij is in hetzelfde bedje ziek al �*lle andere partijen: terwille van de smeer likt de kat de kandeleer.

Ik ben ook voor de vrije meningsuiting, maar jij weet evengoed voor wie die in dit land wel geldt, en voor wie absoluut niet. Het resultaat van die selectieve aanpak is dat degenen die (ooit) oprecht naar verandering streefden met hetzelfde ongedierte besmet worden indien ze bij de van vlooien vergeven federale hond slapen.
Dit is de laatste keer dat ik het volgende herhaal. U hebt de keuze:

1) ofwel bewijst u mijn hypocrisie met een voorbeeld

2) ofwel trekt u uw stelling terug en excuseert u zich

3) ofwel reageer ik nooit meer op uw bijdragen

Ik wil graag deze discussie verder zetten, maar dan zult u 1 of 2 moeten kiezen. Niet beschuldigd worden van hypocrisie inzake vrijheid van meningsuiting is voor mij te belangrijk om te negeren.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:08   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Iedereen die daaraan twijfelt, mag die twijfel op zijn eigen conto schrijven. Ik ben hier altijd zeer duidelijk over geweest.
Is dat niet onderworpen aan het oordeel van de lezer?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:09   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U wil mij wijsmaken dat men op de websites in Wallonië en/of Bruxelles niet zulke racistische uitlatingen vindt en dat zulke uitspraken alleen in Vlaanderen voorkomen???
Wie heeft dit beweerd?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:09   #76
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, de raadkamer verwijst u naar de rechtbank, niet het parket.



Procedurefout op procedurefout.
Je hebt gelijk !
Een burgerlijke partij zou eventueel kunnen rechtstreeks dagvaarden.

Het onderzoek is rond dus kan de zaak overgemaakt worden aan de raadkamer voor eventuele verwijzing.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:09   #77
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Het is wel opmerkelijk dat SS niet op je lijstje prijkt, want ook deze was het slachtoffer van die media praktijken, en de veroordeling al een voldongen feit was.
Was het echt de media die hem afgemaakt had, of de commentaren van de lezers in de media op de artikels van de media???

en dat is wel een hemelgroot verschil met wat hier gebeurt; want hier is het de media zelf (en die zouden een deontologie moeten hebben) die zonder proces op voorhand, bij uitbreiding van wat een paar enkelingen geschreven hebben, heel Vlaanderen veroordeelt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:09   #78
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het parket gaat rechtstreeks dagvaarden.
De raadkamer heeft in dit 'dossier' niks te maken...
Als de zaak voldoende zwaarwichtig is en bewezen lijkt, beslist de parketmagitraat om de zaak te dagvaarden en moet de verdachte zich voor de rechter verantwoorden. Het OM zorgt ervoor dat de verdachte een dagvaarding krijgt: een brief waarin staat wanneer hij voor de rechter moet verschijnen en waarvan hij wordt verdacht.

http://parket-mechelen.opam.be/documents/27.html
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:10   #79
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie heeft dit beweerd?
Heb je al een wetsbepaling gevonden die 'racisme' strafbaar stelt ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 15:11   #80
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Logisch : de meerderheid in dit land wil met België verdergaan.
Zet vooral je zonnenbril niet af... De waarheid zou wel eens heel kwetsend kunnen overkomen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be