Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2017, 12:52   #221
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk eens wat verder dan je kerktoren zou ik zeggen.
Waarom mag die man niet tevreden zijn met de plek waar hij woont?
Waarom weer dat denigrerend toontje?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:52   #222
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Vrijheid ! 50 jaar werken omdat "ze geen geld meer hebben voor de pensioenen te betalen waarvoor afgestaan héél je loopbaan...



en in dit apenland betaal je alles 3X keer dubbel zoals alcohol ,voeding , medicatie , telefoon rekeningen , verzekeringen enz... enz... oh wat hebben wij het hier goed .... wat een gezever en wat een domme apen die dat geloven dat wij het hier goed hebben...en vrij leven , ach reken eens wat je jaarlijks MOET hebben om hier te kunnen leven? je gaat duizelen van de bedragen..
Waar is het beter?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:53   #223
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk eens wat verder dan je kerktoren zou ik zeggen.
Het is net omdat ik verder kijk dan mijn kerktoren dat ik me hier gelukkig voel. Bij tal van landen is er wel een reden waarom ik er absoluut niet wil wonen.

Mag ik vragen in welke landen u graag zou wonen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:59   #224
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is net omdat ik verder kijk dan mijn kerktoren dat ik me hier gelukkig voel. Bij tal van landen is er wel een reden waarom ik er absoluut niet wil wonen.

Mag ik vragen in welke landen u graag zou wonen?
Nieuw Zeeland, Caymann Islands, Hawaii, Canada, maar ook in West Europa doen een pak landen het beduidend beter dan België en/of Vlaanderen hoor.

het ging trouwens niet over willen wonen of emigreren, het ging er gewoon om of het er beter is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:00   #225
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom mag die man niet tevreden zijn met de plek waar hij woont?
Waarom weer dat denigrerend toontje?
iedereen mag tevreden zijn met de plek waar hij woont, maar daarom beweren dat dit de plek is waar 'het het beste is of beter dan waar dan ook' dat is iets anders.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:01   #226
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Nieuw Zeeland, Caymann Islands, Hawaii, Canada, maar ook in West Europa doen een pak landen het beduidend beter dan België en/of Vlaanderen hoor.

het ging trouwens niet over willen wonen of emigreren, het ging er gewoon om of het er beter is.
Beter om wat te doen?

Om permanent te wonen? Duitsland en Nederland zou ik nog overwegen. Nieuw-Zeeland misschien ook.

Uw andere voorbeelden spreken me totaal niet aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
iedereen mag tevreden zijn met de plek waar hij woont, maar daarom beweren dat dit de plek is waar 'het het beste is of beter dan waar dan ook' dat is iets anders.
Dat heb ik dan ook niet gezegd. Mijn woorden waren de volgende:

"Ik heb het hier geweldig. Ik kan geen tien landen opnoemen waar ik liever zou wonen."

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 juni 2017 om 13:02.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:04   #227
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Beter om wat te doen?

Om permanent te wonen? Duitsland en Nederland zou ik nog overwegen. Nieuw-Zeeland misschien ook.

Uw andere voorbeelden spreken me totaal niet aan.
stuk voor stuk staan ze verder op medisch gebied, verzorgingsgebied en op gebied van welbevindings indexen ...

toegeven dat er andere plekken op de wereld zijn waar het m.i. beter is en/of het openbare leven beter georganiseerd, wil nog niet zeggen dat ik hier ook vertrek.

maar ik wil daar ook niet subjectief en misplaatst chauvinistisch over doen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:28   #228
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
iedereen mag tevreden zijn met de plek waar hij woont, maar daarom beweren dat dit de plek is waar 'het het beste is of beter dan waar dan ook' dat is iets anders.
Dat noemt men thuis.
Subjectief als de best plek ter wereld ervaren over zowat de hele wereld.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juni 2017 om 13:29.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:30   #229
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat noemt men thuis.
Subjectief als de best plek ter wereld ervaren over zowat de hele wereld.
uiteraard, dat principe gaat zelfs op voor de meeste mensen in Afganistan etc ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:37   #230
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uiteraard, dat principe gaat zelfs op voor de meeste mensen in Afganistan etc ...
Zo is dat, en wie het niet naar zijn zin heeft, heeft twee keuzes.
- Blijven zagen (een keuze die veel forummers genegen zijn...)
- Ander en beter zoeken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:38   #231
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
stuk voor stuk staan ze verder op medisch gebied, verzorgingsgebied en op gebied van welbevindings indexen ...

toegeven dat er andere plekken op de wereld zijn waar het m.i. beter is en/of het openbare leven beter georganiseerd, wil nog niet zeggen dat ik hier ook vertrek.

maar ik wil daar ook niet subjectief en misplaatst chauvinistisch over doen.
Kaaimaneilanden vind ik te klein. Veel andere landen vind ik te warm om permanent te wonen .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 14:38   #232
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wie is volgens jou jullie?

Alleen van die uilskuikens van hier zien de dingen anders in dan dat ze echt zijn. Er zijn zelfs mensen uit de islamwereld die er ronduit voor uitkomen maar Another Jack'skes van hier zijn er blind voor.

http://www.tijd.be/politiek-economie...n-zijn/9902703
Extremisten die de boel volledig willen laten ontploffen en escaleren.
Raar dat je iemand opvoert die hier in de eerste plaats niet eens zou mogen zijn volgens uw ideeën....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juni 2017 om 14:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 14:41   #233
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kaaimaneilanden vind ik te klein. Veel andere landen vind ik te warm om permanent te wonen .
zowel in Canada als in NZ kan je anders behoorlijk skiën ook!

Kaaiman is anders super, maar idd klein en buiten de natuur niet al te veel te beleven op cultureel gebied ... maar die riffen zijn wel spectaculair, daar zou ik de rest v mn leven wel mee kunnen vullen. buitengewoon sympathieke mensen ook, je geraakt er alleen amper permanent binnen...

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juni 2017 om 14:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 14:43   #234
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo is dat, en wie het niet naar zijn zin heeft, heeft twee keuzes.
- Blijven zagen (een keuze die veel forummers genegen zijn...)
- Ander en beter zoeken.
dus gewoon blijven maar wel beseffen en ook schrijven dat er wel plekken zijn die beter zijn mag niet?

hoe gaan we dan hier ooit nog verbeteren, als we dat niet meer mogen vragen aan onze politici?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 14:58   #235
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Op het nieuws;

In verband met de laatste terroristische aanlag.

Ze hebben besloten het geplande concert gewoon te laten doorgaan als blijk van een VUIST op te steken tegen de terroristen.

Een vuist op steken,.... ja daar gaan die nu van wakker liggen hé. WAT EEN VUIST !!!!

Als Europa het van dat soort vuisten moet hebben, staan ons gegarandeerd nog ontelbare aanslagen te wachten.

Represailles,... dat zijn vuisten op steken.

Wanneer gaan ze hier eindelijk eens de ogen openen en tot besef komen dat dit oorlog is. Maar oeioeioei, dat mag niet gezegd worden hé, OORLOG. Laatst dat ex president Hollande dat woord in de mond nam scheet ons politiek gepeupel hun broek al vol.

Wel ja, OORLOG al is het een zo gezegde heilige. Een vreemd volk dat hier moordaanslagen pleegt, al dan niet met bommen, en hier soortgenoten (islamieten) opzet om overal in Europa dergelijke acties te verrichten, is een oorlogsdaad.

Maar nee, onze halfbakke, heiliger dan de paus zijnde politici denken dat ze een vuist op zetten door blijk te geven dat we verder gaan met ons dagelijks leven, ...de sukkels.

Die terroristen doden lukraak gekozen onschuldige mensen en kinderen.

Als je wil een vuist op zetten zul je harde maatregelen moeten nemen en ze raken waar ze gevoelig voor zijn. bv.;

Een aanslag waar 10 dodelijke slachtoffers bij vallen betekend geen 10 slachtoffers, dat zijn eigenlijk in de meeste gevallen 10 gezinnen die slachtoffer zijn van die aanslag.

Wel, kies even lukraak, geen 10 maar honderd islamitische gezinnen die uit Europa gezet worden, "inpakken en weg wezen", en geen gezeik over, "maar die kindjes die gaan hier naar school enz," oorlog is oorlog, opkrassen.

Volgende aanslag, 50 doden? 500 gezinnen buiten. Dat is een vuist op zetten. En hun bezittingen hier confisqueren ten bate van onze slachtoffers.
Ik weet niet of u Villa Politica aan het kijken bent of kijkt, want vandaag was dat ook best gieren.

Eigenlijk kwam het er volgens mij, ondanks men beweerde van niet, dat wij mensen er maar moeten met leren leven.

Tal van 'organisaties' zijn in het leven geroepen om verdachte gedragingen van bepaalde personen in het oog te houden, dat hadden wij vroeger toch allemaal niet nodig.

Stop! uiteindelijk dat 'Paard van Troje' toch eens heren en dames politici want dat is en blijft de oorzaak van al die ongein.

p.s. Bij een oorlog zijn er NOOIT winnaars!

Mijnheer Jambon kreeg applaus. Mevrouw Pas moest het zonder applaus doen ondanks dat ze best wel beetje gelijk had.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 juni 2017 om 14:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 15:23   #236
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus gewoon blijven maar wel beseffen en ook schrijven dat er wel plekken zijn die beter zijn mag niet?

hoe gaan we dan hier ooit nog verbeteren, als we dat niet meer mogen vragen aan onze politici?
De eerste optie dus.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 16:23   #237
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb het hier geweldig. Ik kan geen tien landen opnoemen waar ik liever zou wonen.
Ook nog niet véél gereisd zekers.... amai , er zijn wel mooier plaatsen en uitgestrekter natuur met méér vrijheid geen zure klootzakken van mensen die op je lip zitten dagelijks rond je huis en geen opgefokte steden met ordinair stom onnozel multicul kut volk ....

hier is geen vrijheid , alles zit oervol en dan die stomme regelgevingen op de baan 30 ?50 ?70? 90 KM per uur tussen gestoorde chauffeurs die je constant den boom in jagen... met hun bumperkleef gedrag .

I HATE BELGIUM om in te leven.

Trouwens het staat al bij slechtste plaatsen op de ranglijst sedert tijdje geleden om in te wonen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 16:28   #238
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ook nog niet véél gereisd zekers.... amai , er zijn wel mooier plaatsen en uitgestrekter natuur met méér vrijheid geen zure klootzakken van mensen die op je lip zitten dagelijks rond je huis en geen opgefokte steden met ordinair stom onnozel multicul kut volk ....
Veel gereisd. Er zijn dan ook tal van plaatsen waar ik heel graag op reis zou gaan, maar slechts weinigen waar ik permanent zou willen wonen.

Over reizen gesproken, in hoeveel landen denk je dat er zo'n groot deel van de bevolking in staat is om vaak op reis te gaan?

Neem bijvoorbeeld Spanje (waar ik recent nog ben geweest). De werkloosheid onder jongeren benadert daar geloof ik de 50%.

Ik prijs me als Vlaamse jongeman van 25 erg gelukkig dat ik nu al voldoende geld overhoud om op geregeld op vakantie te kunnen (momenteel 2x per jaar).

Het is net omdat ik hier woon dat ik mooiere plaatsen en mooiere natuur kan bezoeken!



Citaat:
hier is geen vrijheid , alles zit oervol en dan die stomme regelgevingen op de baan 30 ?50 ?70? 90 KM per uur tussen gestoorde chauffeurs die je constant den boom in jagen... met hun bumperkleef gedrag .
Gestoorde chauffeurs zie je veel meer in Zuiderse landen dan hier.

Citaat:
I HATE BELGIUM om in te leven.

Trouwens het staat al bij slechtste plaatsen op de ranglijst sedert tijdje geleden om in te wonen.
Bron?

We zijn een rijk land en we zijn één van de landen met de kleinste inkomensverschillen. Wel, ik ben daar blij om.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 juni 2017 om 16:33.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 17:49   #239
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ook nog niet véél gereisd zekers.... amai , er zijn wel mooier plaatsen en uitgestrekter natuur met méér vrijheid geen zure klootzakken van mensen die op je lip zitten dagelijks rond je huis en geen opgefokte steden met ordinair stom onnozel multicul kut volk ....

hier is geen vrijheid , alles zit oervol en dan die stomme regelgevingen op de baan 30 ?50 ?70? 90 KM per uur tussen gestoorde chauffeurs die je constant den boom in jagen... met hun bumperkleef gedrag .

I HATE BELGIUM om in te leven.

Trouwens het staat al bij slechtste plaatsen op de ranglijst sedert tijdje geleden om in te wonen.
Waarom vertrek je dan niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 18:10   #240
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Hier stelen ze zelfs van de pensioenen.

Iedereen die sinds 1 augustus 2005 een pensioen of IGO ontvangt behoort altijd tot de derde groep. Statistisch gezien is er dan 76,66 % kans dat de betrokkene overlijdt voor dat het pensioen uitbetaald wordt, met als gevolg dat het pensioen voor de hele maand van overlijden in het geheel niét uitbetaald wordt of dat het -indien het nog net na overlijden uitbetaald werd- integraal teruggevorderd wordt.
Met andere woorden: in de maand van overlijden is er 76,66% kans dat de overheid voor die hele maand geen eurocent pensioen uitkeert. De kosten die de overleden gepensioneerde had, blijven uiteraard wèl verschuldigd.

Een correcte manier van handelen zou zijn dat er voor de maand van overlijden een pro-rata uitbetaling zou zijn; iemand overlijdt bijvoorbeeld op 16/7; dan wordt er 16/31e uitbetaald. Immers; de overledene had wel degelijk kosten in die eerste 16 dagen: huur, verblijf rusthuis, voeding, medische zorgen, etc...

Bovendien is het zo dat wanneer de overledene in het rusthuis verbleef, er nog 5 dagen na overlijden ook verblijf moet betaald worden, maar geld krijgen: ho maar!

Saillant detail: iemand die zijn pensioen ontvangen heeft vóór overlijden, mag het voor de hele maand houden. Dus van iemand waarvan het pensioen op de eerste van de maand betaald wordt, maar die toevallig de 2e overlijdt, wordt geen eurocent teruggevorderd.

Door de maatregel sinds 2005 is de kans dat iemand zijn pensioen vroeg ontvangt echter steeds kleiner en dus de kans dat de overheid de centjes in haar begroting mag behouden veel groter...
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be