Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2017, 18:57   #141
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien zit het voortdurend beschimpen van Brussel door de Vlamingen daar
wel voor iets tussen.

Als Vlaamse Brusselaar moet ik dagelijks mijn stad verdedigen tegenover het geschimp van de Vlamingen. Ik moet dat nooit doen tegenover Walen. Die houden ook wel meer van hun Ardennen maar zitten niet altijd op de kop van Brussel te kakken.
Och jongen toch! Je hoeft maar eens regelmatig de lezersbrieven in Le Soir, La Libre Belgique en consoorten er op na te lezen om vast te stellen dat van de zijde van de Vlamingen dat "beschimpen" eigenlijk nog wel meevalt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 19:01   #142
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och jongen toch! Je hoeft maar eens regelmatig de lezersbrieven in Le Soir, La Libre Belgique en consoorten er op na te lezen om vast te stellen dat van de zijde van de Vlamingen dat "beschimpen" eigenlijk nog wel meevalt.
Zou kunnen. Ik geef toe dat ik die kranten niet lees.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 19:03   #143
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bruxelles vraagt daar toch om... of zie je zelfs dat niet...
Neen ik zie dat niet. Integendeel ik ontdek alle dagen nog leuke aangename dingen in Brussel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 19:06   #144
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niemand??? Neen, ze hebben het zelfs voorgesteld... en jij gelooft dat...
Duidelijk dat je niets ken van de Belgische totaal verziekte politieke toestand...
Bij de voorlaatste regeringsvorming heeft zelfs onze (neutrale) koning zich in de vuurlinie geworpen om de Vlamingen (die men niets vroeg zoals jij zegt) de les te lezen omdat ze niet vlug genoeg op de voor Vlaanderen totaal onaanvaarbare eisen van de francofonie in te gaan...
Eigen schuld, dikke bult...
Inderdaad je hebt gelijk want elke dag langer in dit koninkrijk is een dag te veel voor het welzijn van de Vlamingen en van Vlaanderen...
Ze zijn inderdaad veel te goedgelovig al die Vlamingen die de openbare media voorliegt dat het toch zo goed is voor hen in la Belgique...
Niet dus...
Maar liegen en bedriegen daar is la Belgique met zijn arrogante francofonie wel sterk in... Van welvaart verwerven blijken ze veel minder kaas gegeten te hebben...
De Koning mag zeggen wat hij wil. Niemand hoeft daar rekening mee te houden.
Maar de goedgelovigheid van de Vlamingen kent geen grenzen. Daar kan niemand wat aan veranderen behalve zij zelf
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 19:13   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vooral rijke Franstaligen die hun matten in Brussel rolden, en die liever tussen fatsoenlijk Vlaams volk wonen dan tussen hun eigen volkse in het verloederende Brussel.

Je zult dus betere slogans moeten verzinnen want jouw Franstalige soortgenossen hebben geen oren naar de "goede raad" van Everytime.
Volgens mij zijn de inwoners van Elsene en Ukkel samen rijker dan alle vlamingen samen in vlaanderen

Toch eigenaardig dat in dat verloederde Brussel de huizen nog steeds het duurst zijn van in gans België.

De vijf duurste gemeenten in België om een huis te kopen, liggen allemaal in het Brussels gewest. Het gaat om Elsene, Sint-Pieters-Woluwe, Sint-Lambrechts-Woluwe, Ukkel en Etterbeek.

http://www.surfplaza.be/magazine/ver...en-vlaanderen/
Zoals je zelf leest. Brussel is niks voor armoezaaiers. Die blijven best achter de polder

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2017 om 19:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 19:41   #146
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij zijn de inwoners van Elsene en Ukkel samen rijker dan alle vlamingen samen in vlaanderen

Toch eigenaardig dat in dat verloederde Brussel de huizen nog steeds het duurst zijn van in gans België.

De vijf duurste gemeenten in België om een huis te kopen, liggen allemaal in het Brussels gewest. Het gaat om Elsene, Sint-Pieters-Woluwe, Sint-Lambrechts-Woluwe, Ukkel en Etterbeek.

http://www.surfplaza.be/magazine/ver...en-vlaanderen/
Zoals je zelf leest. Brussel is niks voor armoezaaiers. Die blijven best achter de polder
Daar kan je Audergem en Watermaal Bosvoorde nog bijzetten, en Elsene héél gedeeltelijk. Want toen ik mijn moeder naar het hospitaal, gelegen aan de Jean Paquotstraat 63, achter het Flageyplein voerde, schrok ik mij een hoedje van de groezelige buurt.
Al de andere Brusselse gemeenten, Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek, Ganshoren, Koekelberg, St.Joost, St Gillis, Vorst, St Agatha Berchem en Jette, zijn "vuilbak-gemeenten" geworden. Bedankt multiculturele waanzin.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 20:00   #147
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Daar kan je Audergem en Watermaal Bosvoorde nog bijzetten, en Elsene héél gedeeltelijk. Want toen ik mijn moeder naar het hospitaal, gelegen aan de Jean Paquotstraat 63, achter het Flageyplein voerde, schrok ik mij een hoedje van de groezelige buurt.
Al de andere Brusselse gemeenten, Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek, Ganshoren, Koekelberg, St.Joost, St Gillis, Vorst, St Agatha Berchem en Jette, zijn "vuilbak-gemeenten" geworden. Bedankt multiculturele waanzin.
Iedere grootstad heeft betere en minder betere wijken. Brussel telt 19 gemeenten en geen 5 of hoeveel dan ook. Neemt niet weg dat Brussel nog steeds de duurste stad is om iets te bezitten en dit in tegenstelling van wat die bende Brussel haters hier komen rondvertellen.
De meeste kunnen het zich zelf niet permitteren om er te gaan wonen laat staan er iets te bouwen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 20:16   #148
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedere grootstad heeft betere en minder betere wijken. Brussel telt 19 gemeenten en geen 5 of hoeveel dan ook. Neemt niet weg dat Brussel nog steeds de duurste stad is om iets te bezitten en dit in tegenstelling van wat die bende Brussel haters hier komen rondvertellen.
De meeste kunnen het zich zelf niet permitteren om er te gaan wonen laat staan er iets te bouwen.
Stop eens met die waanzin te relativeren. Voor die islamitische invasie, waren er in Brussel geen te mijden buurten.

Toen ik begon op stap te gaan ('81-'82), ben ik meermaals s'nachts te voet van aan de Beurs naar Anderlecht gegaan, dikwijls dan nog goed zat, wat mij nog kwetsbaarder maakte. Ik zou het vandaag aan niemand nog aanraden.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 20:25   #149
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar de goedgelovigheid van de Vlamingen kent geen grenzen. Daar kan niemand wat aan veranderen behalve zij zelf
Klopt. Mocht het gros der Vlamingen wat minder naïef zijn en wat meer testosteron in hun vuisten hebben zitten, dan was Vlaanderen al van in 1832 onafhankelijk geweest.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 20:34   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stop eens met die waanzin te relativeren. Voor die islamitische invasie, waren er in Brussel geen te mijden buurten.

Toen ik begon op stap te gaan ('81-'82), ben ik meermaals s'nachts te voet van aan de Beurs naar Anderlecht gegaan, dikwijls dan nog goed zat, wat mij nog kwetsbaarder maakte. Ik zou het vandaag aan niemand nog aanraden.
Er zijn inderdaad meer gouden jaren geweest dat er minder zinloos geweld was. In het geval van Brussel is de toestand op dat gebied verslechterd.

In New York was het in de jaren 70 een pak grimmiger als nu. Kwestie van het juiste beleid.

In de wereld zijn veel steden pakken gevaarlijker dan Brussel. In die steden hebben ze nog nooit een moslim gezien.

In sommige wijken van het omzeggens moslim vrije Los Angeles voel ik me een pak onveiliger als in Brussel.

In de middeleeuwen durfde gewoon niemand meer buiten na donker. Er waren toen geen moslims te bespeuren.

Dat er wat schort aan het beleid en de veiligheid ga ik niet ontkennen. Maar geweld is niet alleen het gevolg van de religie. Ik denk dat Albanezen Roemenen en Bulgaren ook niet hun doetjes naar hier hebben laten emigreren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2017 om 20:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 20:39   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het zal fake news geweest zijn. De volgende keer als men het over Brussel heeft zal men best bij u aankloppen.
Misschien wel ja. Want of jij er veel ervaring hebt betwijfel ik.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 20:48   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Is dat waar Bruxelles naartoe wil??? Is dat de positieve kant???
Het zou me plezieren dat je eens even hard zou beginnen bleiten en zagen over pakweg Aalst Ninove Antwerpen of Diest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 21:05   #153
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

In New York was het in de jaren 70 een pak grimmiger als nu. Kwestie van het juiste beleid.
En uit wat bestond dat beleid mijn beste...

Juist ja,repressie...

Er met de grove borstel doorheen...

Zie je dat in Brussel in de toekomst gebeuren...

Ik niet,dank zij de partijen die denken stemmetjes te gaan verliezen bij zulk beleid...

De PS draagt de grootste verantwoordelijkheid voor de verloedering van Brussel...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 21:54   #154
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedere grootstad heeft betere en minder betere wijken. Brussel telt 19 gemeenten en geen 5 of hoeveel dan ook. Neemt niet weg dat Brussel nog steeds de duurste stad is om iets te bezitten en dit in tegenstelling van wat die bende Brussel haters hier komen rondvertellen.
De meeste kunnen het zich zelf niet permitteren om er te gaan wonen laat staan er iets te bouwen.
Brussel is niet iets om te haten, maar eerder iets om medelijden mee te hebben. En om te mijden natuurlijk.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 21:58   #155
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De Koning mag zeggen wat hij wil. Niemand hoeft daar rekening mee te houden.
Maar de goedgelovigheid van de Vlamingen kent geen grenzen. Daar kan niemand wat aan veranderen behalve zij zelf
De koning, tijdens een regeringsvorming, mag zeggen wat hij wil???
Tijdens een regeringsvorming is nog het enige ogenblik waarop een koning werkelijk macht kan uitoefenen in ons land...
En de koning sprak niet in eigen naam; doet hij nooit; de koning is altijd gedekt en dus wie sprak er dan bij monde van die man???
Hewel, heel de maffieuze bovenlaag van la Belgique die alle touwtjes in handen hebben en die de Vlamingen afdreigden dat het genoeg moest zijn met hun tegenspraak en dat ze verdomme vlug terug braaf in de past moesten gaan lopen...

Ik zag daar geen enkel teken in van democratie en van het respecteren van de rechten van de Vlamingen... Ik zag daar enkel puur maffia dictatuur in, waar onze neutrale vorst zich op vorstelijke wijze voor leende...

En welke Vlaamse officiële en vrije pers hebben dat aangeklaagd???
Geen enkele, dus officiëel en vrij gaan niet samen in dit land... Het is officieel en ondergeschikt, punt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 22:52   #156
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U komt waarschijnlijk nooit of zelden in Brussel. In Brussel is in feite geen enkele taal meer overheersend. Het Frans wordt er meestal in de eerste plaats gebruikt als communicatiemiddel.

Als U wat meer zou rondwandelen op Brusselse markten zou U horen dat en een mix van allerhande talen wordt gesproken.


https://www.bruzz.be/samenleving/taa...-op-2013-03-20
Ik heb er 2 jaar gewoond en heb er geregeld naar moeten pendelen. Uw post mag (opnieuw) naar de prullenmand.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:40   #157
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn inderdaad meer gouden jaren geweest dat er minder zinloos geweld was. In het geval van Brussel is de toestand op dat gebied verslechterd.

In New York was het in de jaren 70 een pak grimmiger als nu. Kwestie van het juiste beleid.

In de wereld zijn veel steden pakken gevaarlijker dan Brussel. In die steden hebben ze nog nooit een moslim gezien.

In sommige wijken van het omzeggens moslim vrije Los Angeles voel ik me een pak onveiliger als in Brussel.

In de middeleeuwen durfde gewoon niemand meer buiten na donker. Er waren toen geen moslims te bespeuren.

Dat er wat schort aan het beleid en de veiligheid ga ik niet ontkennen. Maar geweld is niet alleen het gevolg van de religie. Ik denk dat Albanezen Roemenen en Bulgaren ook niet hun doetjes naar hier hebben laten emigreren.
In de middeleeuwen durfde na donker in mekka niemand meer buiten. En er waren uitsluitend moslims te bespeuren.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 03:34   #158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
In de middeleeuwen durfde na donker in mekka niemand meer buiten. En er waren uitsluitend moslims te bespeuren.
Inderdaad Ali Baba voerde er toen de plak. Dat waren nog eens tijden
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 03:35   #159
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb er 2 jaar gewoond en heb er geregeld naar moeten pendelen. Uw post mag (opnieuw) naar de prullenmand.
En is het U daar niet bevallen dan ? Veel mensen willen er na enige tijd niet meer weg.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 03:36   #160
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Brussel is niet iets om te haten, maar eerder iets om medelijden mee te hebben. En om te mijden natuurlijk.
Dat zal voor de meeste polder Vlamingen niet moeilijk zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be