Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2009, 14:24   #1
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard Belgische politie viseert allochtone minderheden

Belgische politie viseert te vaak allochtone minderheden


De Belgische politie discrimineert te vaak allochtone minderheden. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI).

Volgens het ECRI zouden agenten het tijdens patrouilles te vaak gemunt hebben op allochtonen. De daaropvolgende klachten krijgen bijna nooit gehoor waardoor agenten die in de fout gingen, hun straf mislopen.

In het rapport over de strijd tegen racisme in België heeft het ECRI ook traditioneel kritiek op de wooncode en inburgeringscursussen.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...nderheden.aspx

Ja tekst zegt al genoeg...
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 14:26   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Belgische politie viseert te vaak allochtone minderheden


De Belgische politie discrimineert te vaak allochtone minderheden. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI).

Volgens het ECRI zouden agenten het tijdens patrouilles te vaak gemunt hebben op allochtonen. De daaropvolgende klachten krijgen bijna nooit gehoor waardoor agenten die in de fout gingen, hun straf mislopen.

In het rapport over de strijd tegen racisme in België heeft het ECRI ook traditioneel kritiek op de wooncode en inburgeringscursussen.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...nderheden.aspx

Ja tekst zegt al genoeg...
die minderheid die het merendeel van de strafbare feiten pleegt?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 14:35   #3
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Een hoop mensen die onterecht hoge lonen krijgen op basis van het bestaan van racisme die verkondigen dat het racisme toeneemt en hun jobs dus hoognodig zijn, kan men moeilijk verdenken van enige objectiviteit.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 18:01   #4
Nassima
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 10
Standaard

Moge Allah swt ons bijstaan, telkens dat ik zulke dingen zie , moet ik denken aan hadieth van ons profeet (saw) dat de wereld een gevangenis is voor de gelovige ....

Spijtig genoeg is onze oemmah nog altijd bezig met "hoe word ik rijk" terwijl onze waarden en normen vertrappeld worden door zij die Islam heel goed kent maar zoals Beni Israel haat in de hart heeft ....

Moge Allah swt ons bijstaan ....
Nassima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 18:09   #5
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

"Allochtone minderheden" gaan te vaak in de fout.

Raar dat er geen comissie is die deze simpele waarheid "vaststelt".
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 18:16   #6
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Moge Allah swt ons bijstaan, telkens dat ik zulke dingen zie , moet ik denken aan hadieth van ons profeet (saw) dat de wereld een gevangenis is voor de gelovige ....

Spijtig genoeg is onze oemmah nog altijd bezig met "hoe word ik rijk" terwijl onze waarden en normen vertrappeld worden door zij die Islam heel goed kent maar zoals Beni Israel haat in de hart heeft ....

Moge Allah swt ons bijstaan ....
Wij gaan geen vrienden worden. إن شاء الله
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 18:46   #7
Pist*on
Schepen
 
Pist*on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2009
Berichten: 400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Moge Allah swt ons bijstaan, telkens dat ik zulke dingen zie , moet ik denken aan hadieth van ons profeet (saw) dat de wereld een gevangenis is voor de gelovige ....

Spijtig genoeg is onze oemmah nog altijd bezig met "hoe word ik rijk" terwijl onze waarden en normen vertrappeld worden door zij die Islam heel goed kent maar zoals Beni Israel haat in de hart heeft ....

Moge Allah swt ons bijstaan ....


Laat uw koppensneller erbuiten aub.
Daar hebben we al genoeg last mee.
__________________
Give us the children science and math
instead of bibles and pastors

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:35   #8
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Belgische politie viseert te vaak allochtone minderheden


De Belgische politie discrimineert te vaak allochtone minderheden. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI).

Volgens het ECRI zouden agenten het tijdens patrouilles te vaak gemunt hebben op allochtonen. De daaropvolgende klachten krijgen bijna nooit gehoor waardoor agenten die in de fout gingen, hun straf mislopen.

In het rapport over de strijd tegen racisme in België heeft het ECRI ook traditioneel kritiek op de wooncode en inburgeringscursussen.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...nderheden.aspx

Ja tekst zegt al genoeg...
Staan in die tekst ook cijfers over de verhouding misdrijven bij allochtonen en autochtonen, vooral in bepaalde steden & wijken?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:37   #9
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Moge Allah swt ons bijstaan, telkens dat ik zulke dingen zie , moet ik denken aan hadieth van ons profeet (saw) dat de wereld een gevangenis is voor de gelovige ....

Spijtig genoeg is onze oemmah nog altijd bezig met "hoe word ik rijk" terwijl onze waarden en normen vertrappeld worden door zij die Islam heel goed kent maar zoals Beni Israel haat in de hart heeft ....

Moge Allah swt ons bijstaan ....
Als je enkel mag leven volgens de regels van een fictief orakel, is je leven inderdaad een gevangenis.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:40   #10
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
"Allochtone minderheden" gaan te vaak in de fout.

Raar dat er geen comissie is die deze simpele waarheid "vaststelt".
Kan men nog wel spreken over een " minderheid" ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:38   #11
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard

Omdat hier een klotesysteem is da op nixs trekt, moeten we nie bepaalde rassen de schuld geven. Het is onze rechtsysteem die nie deugd. Nog deze week oude vrouw in coma geslagen, en dan de dag nadien trug vrijlopen??? is dit niet belachelijk. Als ge geen gordel aan hebt krijgt ge een boete, terwijl ge alleen uzelf in gevaar brengt. Schande...meer ga ik niet schrijven
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:13   #12
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Staan in die tekst ook cijfers over de verhouding misdrijven bij allochtonen en autochtonen, vooral in bepaalde steden & wijken?
Ik ga niet ontkennen dat allochtonen veel in contact komen met criminaliteit. De verhouding weet ik niet...

Maaaaaar toch blijft het erg dat de politie allochtonen viseert, zo ie zo zijn er veel allochtonen die niets verkeerds doen en dan keer op keer worden aangesproken en behandeld als criminelen!! dat klopt toch niet/mag toch niet!!

Bedoeling van mijn topic is: zoveel keer wordt er gezegd vanuit de kant van de allochtonen dat ze het gemunt hebben op hen (de allochtonen) maar niemand die het gelooft. Eindelijk is er eens een rapport dit dit bewijst
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:32   #13
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Moge Allah swt ons bijstaan, telkens dat ik zulke dingen zie , moet ik denken aan hadieth van ons profeet (saw) dat de wereld een gevangenis is voor de gelovige ....

Spijtig genoeg is onze oemmah nog altijd bezig met "hoe word ik rijk" terwijl onze waarden en normen vertrappeld worden door zij die Islam heel goed kent maar zoals Beni Israel haat in de hart heeft ....

Moge Allah swt ons bijstaan ....
De wereld is geen gevangenis voor de gelovige, die zich aan de geboden van Allah houdt ; de wereld is een gevangenis voor de ongelovige of de hypocriete persoon die voorgeeft gelovige te zijn en die uit eigenbelang of zelfs innaam van zijn hypocriete schijngeloof misdaden pleegt.

De ware Jihad is de Jihad tegen zijn eigen dwalingen en ongeloof : de ware Jihad bekampt de eigenwaan die de eigen daden verantwoordt als zouden ze in naam van Allah gepleegd worden en daarom per definitie steeds juist zijn.
De ware Jihad is het ondergaan van zelfkritiek en zelfonderzoek of de eigen daden en het zelfverklaarde eigen gelijk wel in overeenstemming is met God's gebod.

Allah is de barmhartige
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:36   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Kan men nog wel spreken over een " minderheid" ???
Laat ons hopen dat er in de wereld nog altijd een niet-criminele "meerderheid" is. Anders kunnen we deze aardkloot misschien overwegen om in te richten als "Gevangenisplaneet" waar iedereen schuldig is en levenslang krijgt tot hij of zij hun onschuld bewezen hebben.

De mentaliteit dat een misdaad pas dan echt een te bestraffen criminele daad is als die misdaad door een "allochtoon" het zij islamiet of oosteuropeaan gepleegd is is me maar al te goed bekend.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:51   #15
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Een hoop mensen die onterecht hoge lonen krijgen op basis van het bestaan van racisme die verkondigen dat het racisme toeneemt en hun jobs dus hoognodig zijn, kan men moeilijk verdenken van enige objectiviteit.
Daar zit wat in. Kan de agent er wat aan doen dat hij in bepaalde takken van de criminaliteit juist meer minderheden moet oppakken dan Belgen?

Tja, die blauweboord criminaltiteit valt nu eenmaal op, is gevaarlijk en zorgt voor sociale conflicten. De miljoenen die hooggeplaatste Belgen verduisteren, daar spreekt men niet over. Daar hebben ze een nieuwe vorm van racisme mee uitgevonden, om hun eigen potjes dicht mee te houden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:52   #16
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De wereld is geen gevangenis voor de gelovige, die zich aan de geboden van Allah houdt ; de wereld is een gevangenis voor de ongelovige of de hypocriete persoon die voorgeeft gelovige te zijn en die uit eigenbelang of zelfs innaam van zijn hypocriete schijngeloof misdaden pleegt.

De ware Jihad is de Jihad tegen zijn eigen dwalingen en ongeloof : de ware Jihad bekampt de eigenwaan die de eigen daden verantwoordt als zouden ze in naam van Allah gepleegd worden en daarom per definitie steeds juist zijn.
De ware Jihad is het ondergaan van zelfkritiek en zelfonderzoek of de eigen daden en het zelfverklaarde eigen gelijk wel in overeenstemming is met God's gebod.

Allah is de barmhartige
Goed gezegd! Blijkbaar snappen sommige "gelovigen" hun eigen geloof niet en komen ze het dan op de andersdenkenden afschuiven.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:57   #17
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Daar zit wat in. Kan de agent er wat aan doen dat hij in bepaalde takken van de criminaliteit juist meer minderheden moet oppakken dan Belgen?

Tja, die blauweboord criminaltiteit valt nu eenmaal op, is gevaarlijk en zorgt voor sociale conflicten. De miljoenen die hooggeplaatste Belgen verduisteren, daar spreekt men niet over. Daar hebben ze een nieuwe vorm van racisme mee uitgevonden, om hun eigen potjes dicht mee te houden.
Blauweboord, witteboord , verduisteren ... Dat is iets dat hier in alle lagen van de bevolking is terug te vinden ... Zwartwerken , foefelen met de belastingen, op eender welke manier we met geld kunnen sjoemelen , iedereen doet het , het valt enkel meer op als er miljoenen meespelen ...
Iemand die in't zwart werkt verduistert toch ook ???
Wat wel blijft opvallen en wat mensen blijven zeggen is de "kleine criminaliteit" (nu ja , klein ...), en dat is nu net het probleem , daar zijn vaak allochtonen bij betrokken , niet moeilijk dat de politie dan ook allochtonen extra controleert ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:15   #18
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Blauweboord, witteboord , verduisteren ... Dat is iets dat hier in alle lagen van de bevolking is terug te vinden ... Zwartwerken , foefelen met de belastingen, op eender welke manier we met geld kunnen sjoemelen , iedereen doet het , het valt enkel meer op als er miljoenen meespelen ...
Iemand die in't zwart werkt verduistert toch ook ???
Wat wel blijft opvallen en wat mensen blijven zeggen is de "kleine criminaliteit" (nu ja , klein ...), en dat is nu net het probleem , daar zijn vaak allochtonen bij betrokken , niet moeilijk dat de politie dan ook allochtonen extra controleert ...
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom het economisch belang van een misstap belangrijker is dan het emotionele.

5 miljoen verduisteren is in mijn ogen gewoon een klein vergrijp tegenover een mens levenslang traumatiseren. Een oud vrouwtje het mes op de keel houden voor 5 euro bv, is in mijn ogen erger dan die 5 miljoen stelen, want als je dat kan van iemand die het niet meteen door heeft, betekent dat volgens mij dat die persoon/instantie die 5 miljoen kan missen. Die 5 euro van dat vrouwtje waren misschien haar laatste centen en ze durft daarom misschien de straat niet meer op.

Alleen: een allochtone rondhangjongere heeft meer kans om dat vrouwtje te traumatiseren, dan een bankdirecteur.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:26   #19
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom het economisch belang van een misstap belangrijker is dan het emotionele.
Dat is voor de meeste mensen onbegrijpelijk , daarom is het helemaal te gek dat er nu nog politieke partijen speciaal de aandacht proberen af te leiden van de zaken die bij de mensen spelen ...
Belastingsfraude mogen ze gerust aanpakken , maar dat ze verdorie een eerst zien dat ik veilig met m'n varken (of hond) kan gaan wandelen ...
Citaat:
5 miljoen verduisteren is in mijn ogen gewoon een klein vergrijp tegenover een mens levenslang traumatiseren. Een oud vrouwtje het mes op de keel houden voor 5 euro bv, is in mijn ogen erger dan die 5 miljoen stelen, want als je dat kan van iemand die het niet meteen door heeft, betekent dat volgens mij dat die persoon/instantie die 5 miljoen kan missen. Die 5 euro van dat vrouwtje waren misschien haar laatste centen en ze durft daarom misschien de straat niet meer op.
Voila ...
Citaat:
Alleen: een allochtone rondhangjongere heeft meer kans om dat vrouwtje te traumatiseren, dan een bankdirecteur.
En dat is net wat ze niet (willen) begrijpen ...
Is het een ramp al je paspoortcontrole krijgt ??? Neen toch , hoogstens komt het ongelegen en heb je haast ...
Als de politie specifiek naar een " gekleurde jongere" zoekt , dan heeft dat er ook mee te maken dat er zoveel geseind staan ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:56   #20
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Belgische politie viseert te vaak allochtone minderheden


De Belgische politie discrimineert te vaak allochtone minderheden. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI).

Volgens het ECRI zouden agenten het tijdens patrouilles te vaak gemunt hebben op allochtonen. De daaropvolgende klachten krijgen bijna nooit gehoor waardoor agenten die in de fout gingen, hun straf mislopen.

In het rapport over de strijd tegen racisme in België heeft het ECRI ook traditioneel kritiek op de wooncode en inburgeringscursussen.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...nderheden.aspx

Ja tekst zegt al genoeg...
ECRI zuigt...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be