Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2012, 20:05   #1
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard Een voorstel tot ontlading?

(het is ten zeerste aangeraden om de hele inleidingspost te lezen voor het reageren)


Onlangs was er een zwaar treinongeval gebeurd, en werden er bussen ingezet om de reizigers alsnog te transporteren. Ik stond vooraan in de bus, naast een treinbegeleidster. Wij raakten aan de praat.
"Al een geluk was het geen zelfmoord deze keer", zei ze. "Om de twee weken is dat wel dat er eentje op de sporen gaat liggen".

Een persoon die zichzelf doodt per twee weken op die lijn. En dat nog maar op die lijn, met de trein!

Het is duidelijk dat de maatschappij waarin wij leven, dat zelfmoorden aan zo'n tempo aflevert, met zware problemen kampt.

Waar wil ik naartoe, vraagt u. Waarom haal je dit aan in I&I?

Wel, ik wil hier naartoe. Ik zie hier, en in de maatschappij, twee kampen. Die verwijten naar elkaars kop slingeren als ware het loden kogels.
Maar niemand rept 1 enkel woord over problemen in eigen rangen.


Wij, het "vrije westen", kampen met een zelfmoordenepidemie, met dodelijke natuurvervuiling (fijnstof!), met nutteloze wegwerpproducten gemaakt door arme kinderen, aan ons aangesmeerd door reclamespots met schaarsgeklede ondervoede vrouwen.
Wij kampen met een epidemie aan anorexia, stress en chronische depressies. Wij hebben steenrijke mensen die manieren zoeken om zichzelf nog meer te verrijken, terwijl dat er daklozen doodvriezen. Dit alles wordt gerechtvaardigd met vrijheid van ondernemen en eigendom.
Wij voeren plunderingsoorlogen, dit jaar hebben wij er een groot aantal gevoerd. Onze troepen zitten in Afghanistan duistere belangen te verdedigen en burgers te doden. Dit alles rechtvaardigen wij met veiligheid.
Onze dieren zien af, dit gerechtvaardigd door gezond verstand, vrije keuze en rendabiliteit.
Wij eten vergif en kankerverwekkende stoffen die ervoor zorgen dat ons voedsel er beter en meer kleurrijk uitziet. Anders kopen mensen dat voedsel blijkbaar niet.


Langs de andere kant heb je de moslims. Het is daar ook niet proper. Homoseksualiteit wordt over het algemeen niet aanvaard. Ouders sturen hun dochters niet naar de zwemles, en laten hun dochters vaak niet buitenkomen, en als ze buitenkomen is dit ingewikkeld in woestijnkledij, dit vaak op jonge leeftijd. Over seksualiteit zijn de visies zeer bekrompen. Er is ontzettend veel lawaai over halal voedsel terwijl hier niet meer achter zit dan cargo cult.
Vrouwen worden op straat nagefloten en vaak betast. Rovende bendes van pseudoislamitisch gespuis op straat zorgen ervoor dat meer en meer mensen, die geen tijd hebben voor complexe analyses, simpelweg racist worden.
Er worden dingen geeisd, en afgedwongen, en opgelegd aan eigen kinderen.
En dit wordt rechtvaardigd met ofwel "dit is ons geloof", ofwel "er is geen centraal gezag in ons geloof".



En tegelijk slingeren wij verwijten naar elkaar. Zonder naar zichzelf om te kijken.

Het is duidelijk dat dit zo niet verder kan. Er zal moeten worden gestopt met dit gedrag, want indien dit niet gebeurt, is een nieuwe Breivik een spijtig gevolg ervan.
En nee, wij zijn niet goed bezig, beide zijden niet. Noch de vrije keuze, noch de islam is een voldoende sterke grond om bepaalde zaken te rechtvaardigen die aan de hand zijn in onze rangen.


Er moet dus iets gebeuren. En ik stel voor:

Ieder kamp mest zijn eigen rangen uit. Zonder verwijten te gooien naar de andere kant toe. En wie hier het best in slaagt, die mag vervolgens aan het woord.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:13   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik het hier helemaal mee eens ben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:22   #3
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Nu nog afwachten op de reacties van de medeforummers.


(al vrees ik dat dit zal neerkomen op het beargumenteren waarom de persoon in kwestie niets moet doen, en waarom de beschreven wantoestand aanvaardbaar, een noodzakelijk kwaad, goed, of niet zijn verantwoordelijkheid is)
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:22   #4
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Probleem is dat Moslims amper georganiseerd zijn en ons kamp door mensen met slechte bedoelingen geleid wordt. Uitkuisen gaat zo niet goed gaan.

Nieuw kamp creeëren, misschien?

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 25 juni 2012 om 20:23.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:25   #5
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Nieuw kamp creeëren, misschien?
Wil ik ook maar dat is niet eenvoudig.
Mijn wil heb je, daar niet van.

Maar het zal voor de ene niet traditioneel genoeg zijn en voor de andere niet consumeristisch genoeg.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:28   #6
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wil ik ook maar dat is niet eenvoudig.
Mijn wil heb je, daar niet van.

Maar het zal voor de ene niet traditioneel genoeg zijn en voor de andere niet consumeristisch genoeg.
Gelukkig is niet iedereen "kampslaaf".
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:29   #7
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Gelukkig is niet iedereen "kampslaaf".
De meerderheid wel.

(behalve wanneer het hun uitkomt natuurlijk, dan is het "er is geen dwang" of "het staat je vrij" of "het is legaal")
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:34   #8
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
De meerderheid wel.

(behalve wanneer het hun uitkomt natuurlijk, dan is het "er is geen dwang" of "het staat je vrij" of "het is legaal")
Dan moet het kamp van binnenuit bekampt worden, en het nieuwe kamp van daaruit groeien.

Het is al weer een tijdje dat onze contreien een deftige revolutie gekend hebben, laat staan ééntje die zo vernieuwend was als de Franse.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 21:13   #9
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Je voorstel is afgewezen. Toch bedankt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 21:17   #10
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Je voorstel is afgewezen. Toch bedankt.
Genoteerd. Voortaan is het je eigen schuld als een boze moslim je verwondt of doodt, of als je door eigen volk dakloos wordt.

Triest dat niemand interesse heeft in constructieve voorstellen.
Er is enkel haat. Haat en zelfgenoegzaamheid.

En mensen die openlijk zeggen dat ze niets willen doen aan de problemen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 21:23   #11
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Ieder kamp mest zijn eigen rangen uit. Zonder verwijten te gooien naar de andere kant toe. En wie hier het best in slaagt, die mag vervolgens aan het woord.

Uitstekend voorstel. Europeanen kuisen elk hun stukje Europa uit, en de mohammedanen doen hetzelfde in de mohammedaanse wereld (dat is dus grofweg aan gene zijde van de Middellandse Zee en wat daar nog achter ligt).
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 21:23   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Genoteerd. Voortaan is het je eigen schuld als een boze moslim je verwondt of doodt, of als je door eigen volk dakloos wordt.

Triest dat niemand interesse heeft in constructieve voorstellen.
Er is enkel haat. Haat en zelfgenoegzaamheid.

En mensen die openlijk zeggen dat ze niets willen doen aan de problemen.


Dit is ons land.
Met onze problemen.
Wij hebben zelf al problemen genoeg zoals je zelf zegt.
De verziekte achterlijke islam kunnen wij dus missen als kiespijn omdat we aan onszelf moeten werken.

Gedwongen remigratie.
Geen sociale zekerheid meer voor allochtonen.

Duidelijk?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 21:32   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Ik zou niet weten in welk van jouw "kampen" ik zou thuishoren. Van iemand van mijn achtergrond zou je verwachten dat hij ergens tussen de twee "le grand écart" (ook de Belgian Open genoemd) zou doen, maar je beschrijving is zodanig karikaturaal dat ik mij noch tot het ene, noch tot het andere kamp kan richten.

Ik hoor tot het kamp van diegenen, zoals Koenraad Noël, die precies het kampdenken willen bestrijden. Je aanzet is goed bedoeld, V.I., maar creëert nog meer kampdenken.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:04   #14
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik zou niet weten in welk van jouw "kampen" ik zou thuishoren. Van iemand van mijn achtergrond zou je verwachten dat hij ergens tussen de twee "le grand écart" (ook de Belgian Open genoemd) zou doen, maar je beschrijving is zodanig karikaturaal dat ik mij noch tot het ene, noch tot het andere kamp kan richten.

Ik hoor tot het kamp van diegenen, zoals Koenraad Noël, die precies het kampdenken willen bestrijden. Je aanzet is goed bedoeld, V.I., maar creëert nog meer kampdenken.
Ja, maar het gaat hier niet om het benadrukken van het eigen individualisme.

Dat kan nu niet, he. Voor iemand die in alle seriositeit zit te spreken over een nieuwe Holocaust, te verwijzen naar Hans Van Themsche als een voorbode ervan, is het belangrijk om in te zien dat er wel degelijk sprake is van een antagonisme. De filosofische analyses ervan zijn niet relevant -- ze worden rudimentair van zodra de kogels mensen gaan vellen. Je hebt voldoende grote groepen mensen die redeneren in termen van wij en zij,en dit in alle ernst doen en gevaarlijke plannen hierop beramen. Mensen als jij, die van beide kampen een goed begrip hebben en er geallieerden in hebben, zijn noodzakelijk om de situatie ontladen.

Daar gaat het om, he. De situatie ontladen. Mijn analyse was misschien simplistisch, maar dan is het aan diegenen die beter weten om ze te verbeteren. Niet om te ontkrachten, dit is een operationele analyse, geen filosofische. De mensen die denken in termen van wij en zij dienen te worden begeleid naar minder gewelddadige denkpistes, dit begeleid door mensen die hen begrijpen en die daarbij gezag hebben. Deze intellectuelen dienen met elkaar in samenspel te spelen, om de mensen naar een vreedzame toenadering te leiden.

En het maakt niet uit of die kampen filosofisch incorrecte constructies zijn. Dat mag je uitleggen tegen een woedende massa.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:08   #15
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Het feit dat er naast een gabber en iemand die zichzelf valselijk de naam van een politieke strateeg toeeigent geen enkele reactie kwam vanuit het Vlaams-rechtse kamp, en dat vanuit het islamitisch-pluriformistisch kamp slechts 1 reactie kwam die totaal geen relevantie had voor het ontladen van een werkelijke (er gaan mensen dood, he!) spanning, spreekt boekdelen.

Wellicht is dit al te laat.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:15   #16
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dan moet het kamp van binnenuit bekampt worden, en het nieuwe kamp van daaruit groeien.

Het is al weer een tijdje dat onze contreien een deftige revolutie gekend hebben, laat staan ééntje die zo vernieuwend was als de Franse.
Dat kan nog komen, he. Maar de wantoestanden zijn nog niet schrijnend genoeg.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:17   #17
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Gedwongen remigratie.
Geen sociale zekerheid meer voor allochtonen.

Duidelijk?
Ja. Heel duidelijk. Jij mag komen proberen. Denk dat het op een lelijke en bloederige vleespoel zal uitdraaien als jullie dat komen proberen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:19   #18
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het feit dat er naast een gabber en iemand die zichzelf valselijk de naam van een politieke strateeg toeeigent geen enkele reactie kwam vanuit het Vlaams-rechtse kamp, en dat vanuit het islamitisch-pluriformistisch kamp slechts 1 reactie kwam die totaal geen relevantie had voor het ontladen van een werkelijke (er gaan mensen dood, he!) spanning, spreekt boekdelen.

Wellicht is dit al te laat.
Het probleem is: jij bent een deel van het probleem. Je bent heel slecht geplaatst om mee te helpen denken aan een oplossing.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 25 juni 2012 om 23:20.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:21   #19
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het probleem is: jij bent een deel van het probleem. Je bent heel slecht geplaatst om mee te helpen denken aan een oplossing.
Dan kan ik aankaarten dat er een probleem is, als ik volgens jou zo slecht geplaatst zou zijn. Geen idee waarom ik een deel van het probleem zou zijn, wel.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:22   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dan kan ik aankaarten dat er een probleem is, als ik volgens jou zo slecht geplaatst zou zijn. Geen idee waarom ik een deel van het probleem zou zijn, wel.
Dat wil ik je gerust uitleggen, maar hier is de verkeerde plaats.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be