Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 17:15   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard De Android-oorlogen

http://www.osnews.com/story/23860/Mi...t_over_Android

Voor diegenen die even niet opgelet hebben.Het "linux-achtige" besturingssysteem ANDROID is aan zijn eerste stappen begonnen in de mobieltjes-wereld,speciaal in de smart-phones.Vrijwel alle fabrikanten (behalve Apple en Nokia) lanceren al modellen of zullen dat zeer binnenkort doen.

Op de markt weegt "Symbian" (van Nokia) nog zeer zwaar,en zal dat nog meerdere jaren blijven,zeker bij de "gewone" mobieltjes.
Dan heb je natuurlijk de Blackberry en Apple met hun eigen OS.

En tenslotte Microsoft dat toch zo graag met zijn Mobile-versie van Windows aan belang zou winnen...


Apple en Microsoft (werken die nu samen?)zijn nu verschillende processen begonnen tegen mobilofoonmakers (waaronder grote kleppers als HTC en Motorola) omdat ze zogezegd een ganse reeks dagdagelijkse funkties zouden gekopieerd hebben in hun Android-mobieltjes...

Waarmee we weer bij het oude zeer zijn dat je,vooral in de VS,patenten kunt aanvragen voor vrijwel gelijk wat.....Lang geleden moest Microsoft zich in de rechtbank verdedigen tegen...Apple....omdat Windows plotseling ook grafische gebruiksfunkties vertoonde die Apple dacht "gepatenteerd" te hebben


Ik zie HTC (een Taiwanese firma die steeds invloedrijker wordt) niet zo snel toegeven,bovendien was(is?) HTC ook gebruiker van MS-software...hoe zal deze relatie nu verlopen?

Laatst gewijzigd door kelt : 3 oktober 2010 om 17:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 23:43   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En tenslotte Microsoft dat toch zo graag met zijn Mobile-versie van Windows aan belang zou winnen...
Dan zullen ze serieus van strategie moeten wijzigen. Ik heb een PDA met een windows CE op maar eens windows 2000 niet meer moest en iedereen naar XP moest, wou hun activesync ook niet meer werken noch met mijn PDA noch met XP. Duh... ik ga geen elke drie jaar een nieuwe kopen hoor.

Redmond is al een tijdje aan het sukkelen... laat het eindelijk tot hen doordringen dat ze je niet zomaar om de twee jaar gaan laten betalen. Nochtans hebben ze dat al mogen merken door het feit dat bijna alle bedrijven en gebruikers bij hun XP blijven.

Geef me een goede functie als marketing manager bij Microsoft (oh... ik vraag maar de helft van de vorige) en ik laat hun hele marketing en funtionele analyse department op straat zetten.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 00:13   #3
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dan zullen ze serieus van strategie moeten wijzigen. Ik heb een PDA met een windows CE op maar eens windows 2000 niet meer moest en iedereen naar XP moest, wou hun activesync ook niet meer werken noch met mijn PDA noch met XP. Duh... ik ga geen elke drie jaar een nieuwe kopen hoor.

Redmond is al een tijdje aan het sukkelen... laat het eindelijk tot hen doordringen dat ze je niet zomaar om de twee jaar gaan laten betalen. Nochtans hebben ze dat al mogen merken door het feit dat bijna alle bedrijven en gebruikers bij hun XP blijven.

Geef me een goede functie als marketing manager bij Microsoft (oh... ik vraag maar de helft van de vorige) en ik laat hun hele marketing en funtionele analyse department op straat zetten.
Herorganiseren om te besparen?
Dat doet elke "crisismanager"
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 07:33   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.447
Standaard

Als ge een smartphone wil dan zijn er maar een paar goeie keuzes, ...

Een smartphone moet licht zijn, lang in de field kunnen werken (Batterij is dus superbelangrijk... ) veilig zijn en gebruiksvriendelijk.... meestal in gebruik door users die niks kennen van PC`s en daar ook niks van willen kennen. (CEO , Managers, Sales,... ) en die dingen moeten blijven werken, mogen niet vastlopen.

Als die dudes hun mail willen zien om 3 uur s nachts dan willen ze dat kunnen zonder dat ze gelijk wie moeten gaan bellen...

Wel dan valt er een heleboel rommel af, en dan blijft er niet zo heel veel over...

Nokia E Series , BlackBerry en een aantal HTC toestellen. Het is trouwens niet toevallig dat ook de providers die toestellen meestal aanbevelen.

Ja we hebben hier een Apple Iphone liefhebber ik denk trouwens dat die zelf een Iwcpot zou kopen moest Jobs die ooit op de markt gooien. Die telefoon is trouwens ongetwijfeld ook goed (zeker gebruiksvriendelijk.) Maar houd hij het zonder op te laden meer dan 3 dagen uit, ... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 16:37   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Waarbij we voorzichtig zouden kunnen concluderen dat voor de gemiddelde gsm-gebruiker,bij uitbreiding zelfs de smart-phone gebruiker, die OS-ruzies een "non-event" zijn...


Trouwens,op die dingen is er toch al niet veel plaats om stickers met een MS-logootje te plaatsen.Geef toe trouwens,dat is als een autokenteken,het vernielt het visueel aspect van het apparaat waarop het aangebracht is

Dure hobby;processen voeren omdat iemand uw software echt niet meer WIL kopen,want daarover gaat het uiteindelijk....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 oktober 2010 om 16:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be