Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2017, 18:18   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Vuilnismannen vinden 32.000 euro

Dit las ik in De Standaard on line van vandaag.

Dju er zijn toch domme mensen. (behalve dat ze niet zo dom waren om op hun leeftijd nog altijd 32.000 euro spaarcentjes over te hebben).

En daar is niks tegen de doen ...

Citaat:
Vuilnismannen vinden 32.000 euro
Vier vuilnismannen hebben in Sint-Niklaas een bloempot met daarin 32.000 euro uit een afvalcontainer kunnen vissen. Een bejaard paar uit Stekene – dat al z’n spaarcenten in een bloempot bewaarde – had die afgelopen weekend per vergissing naar het containerpark gebracht. Toen ze hun vergissing inzagen, werd de afvalintercommunale Miwa gealarmeerd. Die liet de container doorzoeken. De vinders weigerden een beloning. ‘We zijn blij dat we konden helpen.’ (gvh)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 18:30   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

amai
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 19:19   #3
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit las ik in De Standaard on line van vandaag.

Dju er zijn toch domme mensen. (behalve dat ze niet zo dom waren om op hun leeftijd nog altijd 32.000 euro spaarcentjes over te hebben).

En daar is niks tegen de doen ...
En dat mag niet Schoof ???
(Artikel stond eergisteren trouwens als op vrtnws.)
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2017, 09:35   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
En dat mag niet Schoof ???
(Artikel stond eergisteren trouwens als op vrtnws.)
Ik begrijp niet dat je met die vraag iets in mijn schoenen wilt schuiven dat niet naar mijn voeten stinkt.

Het wordt iedereen gegund om spaarcentjes te hebben die het oude b. miljoen frankskes te boven gaat. Per kop.
Het wordt iedereen gegund om die spaarcentjes veilig te beheren. Alles behalve in een weggesmeten bloempot dus.

Mooi van die gasten die zelfs een fooi weigerden.

Maar als ge dus met zo'n bloempotkiekens zit, hoe moet ge dat als overheid 'begeleiden' naar iets beters ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2017, 09:37   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Nog vergeten: niemand maakt een link naar zwart geld ?
Niemand raadt naar het beroep van die mensen, voor hun pensioen ?
Wat zou de ambtenaar van de fiscus doen, als hij dit leest in krant of ziet op tv ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2017, 09:44   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog vergeten: niemand maakt een link naar zwart geld ?
Niemand raadt naar het beroep van die mensen, voor hun pensioen ?
Wat zou de ambtenaar van de fiscus doen, als hij dit leest in krant of ziet op tv ?
Er zijn mensen die met de bankencrisis al hun geld bij de bank weggehaald hebben...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2017, 09:51   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog vergeten: niemand maakt een link naar zwart geld ?
Niemand raadt naar het beroep van die mensen, voor hun pensioen ?
Wat zou de ambtenaar van de fiscus doen, als hij dit leest in krant of ziet op tv ?
als t eerlijke mensen zijn, zullen ze die 32.000€ die ze kregen van het afvalbedrijf wel aangeven in hun inkomstenbelasting ink2017-asj2018 hé.

en het afvalbedrijf zal daar natuurlijk een fiscale fiche (ergens in de reeks 281.30 tot 50 dacht ik) moeten voor opmaken ...


zeker nu dit zo uitgebreid in de media kwam, raad ik alle betrokkenen toch aan om het correct te spelen ... daar staat anders een fiscale aanslag van 300% tegenover, dan hadden ze t beter laten liggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2017, 10:54   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn mensen die met de bankencrisis al hun geld bij de bank weggehaald hebben...
En hun in de meeste gevallen zuur verdiende centjes in een kous aan de schoorsteenmantel steken of in de matras duwen?

Citaat:
De vinders weigerden een beloning. ‘We zijn blij dat we konden helpen
Dat is echt vriendelijk van de vinders, dat verdient een pluimpje.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 september 2017 om 10:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be