Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2017, 22:10   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Je hebt gelijk Marie, dat mag echt niet. Indien de huisbaas zijn/ haar huis wenst te inspecteren, moet hij/ zij daar een afspraak voor aanvragen.
Dat is de wet.
Hetgeen je hier schrijft is al lang geleden gebeurd......maar mocht het je nog eens overkomen: politie bellen en klacht indienen.
idd!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 22:11   #42
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maakt niets uit of het mag of niet, eerste werk van de verhuis, nieuw slot steken.

Je weet toch nooit, nog los van de huisbaas, of de vorige mensen nog sleutels hebben of niet.
ja stel je voor, ik begin eigenlijk schrik te krijgen moet ik zeggen, want bij mij steekt nog steeds het oude slot

Laatst gewijzigd door bembem : 6 oktober 2017 om 22:12.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 00:17   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ja stel je voor, ik begin eigenlijk schrik te krijgen moet ik zeggen, want bij mij steekt nog steeds het oude slot
Nu veranderen is ook de moeite niet meer, je bent weg naar Korea.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 00:22   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

- lol -
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 00:37   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het mag, maar zelfs moest het niet mogen zou ik toch steeds een reserve sleutel in mijn bezit houden. Heb eens huurders gehad die met de noorderzon verdwenen waren, als je dan veiligheidssloten hebt en geen sleutel ben je wel gezien.
Wie gaat de huisbaas controleren op het bezit van een reservesleutel van het huis dat hij verhuurt?
Waarmee ik niet gezegd heb dat de eigenaar ongevraagd zijn eigendom mag betreden als het verhuurd is. Het lijkt me anderzijds logisch dat de eigenaar in geval van geur, geluid, vocht en andere overlast de woning moet binnengelaten worden om te controleren of de klachten gegrond zijn. Hij mag ook nagaan of het pand als een zorgzame huisvader onderhouden wordt. Dat er geen schapen geslacht worden in de badkamer dus.

Citaat:
Een verhuurder mag ter plaatse controleren of zijn huurder het pand goed onderhoudt. Maar hij moet zich daarbij wel aan regels houden.

Steeds meer huurcontracten vermelden zwart op wit dat de verhuurder een ‘bezoekrecht’ heeft. Gewoon om de huurder daaraan te herinneren. Een voorbeeld van een diplomatische formulering die evenwel niets aan de verbeelding overlaat: ‘De verhuurder mag een afspraak maken met de huurder om te controleren of die zijn verplichtingen nakomt of om het pand te laten bezoeken door een vastgoedprofessional, makelaar, agent, aannemer, architect, enzovoort. Hij moet daarbij wel rekening houden met het privéleven van de huurder. Hij moet zijn recht te goeder trouw en slechts in beperkte mate uitoefenen. Hij mag het pand echter minstens één keer per jaar bezoeken.’

Dat is een interessante formulering omdat ze de redenen vermeldt die een bezoek van de verhuurder rechtvaardigen. Naast de vanzelfsprekende redenen - om vast te stellen of er werken of herstellingen moeten worden uitgevoerd, het bezoek van nieuwe kandidaat-huurders - heeft de verhuurder dus het recht de staat van het pand te controleren en na te gaan of de huurder de woning goed onderhoudt.

De verhuurder wordt niet geacht sleutels van de verhuurde woning te bezitten. Hoewel de wet dat niet uitdrukkelijk verbiedt, mag hij er slechts sleutels van bezitten als de huurder daarmee akkoord gaat. En als de huurder nieuwe sloten laat plaatsen, is die ook niet verplicht een exemplaar van de nieuwe sleutel aan zijn huisbaas te bezorgen.

Maar bij problemen die dringende actie vereisen, moet de verhuurder wel toegang tot de woonst kunnen krijgen, zelfs als de huurder afwezig is. Stel bijvoorbeeld dat de waterleiding springt wanneer de huurder met vakantie is. Dan is het ook in zijn belang dat er snel wordt ingegrepen. Anders draait hij zelf op voor de schade die daarvan het gevolg is, en mogelijk zelfs voor de herstellingskosten van de deur die opengebroken moest worden.

De verhuurder behoudt dus het best een sleutel van de voordeur. Maar wat als de huurder dat absoluut niet wil? Dan raadt het Nationaal Eigenaarssyndicaat aan dat de verhuurder de sleutel bewaart in een verzegelde omslag met de handtekening van de huurder op de sluiting op de achterzijde. Maar het belooft niet veel goeds als eigenaar en huurder tot zulke drastische maatregelen overgaan.
Bron:
De Tijd
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 00:39   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het mag, maar zelfs moest het niet mogen zou ik toch steeds een reserve sleutel in mijn bezit houden. Heb eens huurders gehad die met de noorderzon verdwenen waren, als je dan veiligheidssloten hebt en geen sleutel ben je wel gezien.
Wie gaat de huisbaas controleren op het bezit van een reservesleutel van het huis dat hij verhuurt?
Waarmee ik niet gezegd heb dat de eigenaar ongevraagd zijn eigendom mag betreden als het verhuurd is. Het lijkt me anderzijds logisch dat de eigenaar in geval van geur, geluid, vocht en andere overlast de woning moet binnengelaten worden om te controleren of de klachten gegrond zijn. Hij mag ook nagaan of het pand als een zorgzame huisvader onderhouden wordt. Dat er geen schapen geslacht worden in de badkamer dus.

Citaat:
Een verhuurder mag ter plaatse controleren of zijn huurder het pand goed onderhoudt. Maar hij moet zich daarbij wel aan regels houden.

Steeds meer huurcontracten vermelden zwart op wit dat de verhuurder een ‘bezoekrecht’ heeft. Gewoon om de huurder daaraan te herinneren. Een voorbeeld van een diplomatische formulering die evenwel niets aan de verbeelding overlaat: ‘De verhuurder mag een afspraak maken met de huurder om te controleren of die zijn verplichtingen nakomt of om het pand te laten bezoeken door een vastgoedprofessional, makelaar, agent, aannemer, architect, enzovoort. Hij moet daarbij wel rekening houden met het privéleven van de huurder. Hij moet zijn recht te goeder trouw en slechts in beperkte mate uitoefenen. Hij mag het pand echter minstens één keer per jaar bezoeken.’

Dat is een interessante formulering omdat ze de redenen vermeldt die een bezoek van de verhuurder rechtvaardigen. Naast de vanzelfsprekende redenen - om vast te stellen of er werken of herstellingen moeten worden uitgevoerd, het bezoek van nieuwe kandidaat-huurders - heeft de verhuurder dus het recht de staat van het pand te controleren en na te gaan of de huurder de woning goed onderhoudt.

De verhuurder wordt niet geacht sleutels van de verhuurde woning te bezitten. Hoewel de wet dat niet uitdrukkelijk verbiedt, mag hij er slechts sleutels van bezitten als de huurder daarmee akkoord gaat. En als de huurder nieuwe sloten laat plaatsen, is die ook niet verplicht een exemplaar van de nieuwe sleutel aan zijn huisbaas te bezorgen.

Maar bij problemen die dringende actie vereisen, moet de verhuurder wel toegang tot de woonst kunnen krijgen, zelfs als de huurder afwezig is. Stel bijvoorbeeld dat de waterleiding springt wanneer de huurder met vakantie is. Dan is het ook in zijn belang dat er snel wordt ingegrepen. Anders draait hij zelf op voor de schade die daarvan het gevolg is, en mogelijk zelfs voor de herstellingskosten van de deur die opengebroken moest worden.

De verhuurder behoudt dus het best een sleutel van de voordeur. Maar wat als de huurder dat absoluut niet wil? Dan raadt het Nationaal Eigenaarssyndicaat aan dat de verhuurder de sleutel bewaart in een verzegelde omslag met de handtekening van de huurder op de sluiting op de achterzijde. Maar het belooft niet veel goeds als eigenaar en huurder tot zulke drastische maatregelen overgaan.
Bron:
De Tijd
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 00:45   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu veranderen is ook de moeite niet meer, je bent weg naar Korea.
Dat is bembempraat.

Maar bij deze weet bembem dat ze de huisbaas minstens eens per jaar moet binnen laten. Als de huisbaas enkel de resultaten van lamlendige luiheid, of van pikkendieverij te zien krijgt, heeft hij het recht om haar met haar klikken en klakken buiten te laten gooien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 03:15   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Bij mij is het gemakkelijk: het slot van de voordeur is kapot.
Iedereen kan zomaar gewoon binnen.
Maar er hangt, ligt én staat - bewust - zodanig véél rommel in de inkom, dat zo goed als niemand die niet door mij wordt begeleid een stap verder durft te zetten.

Er ligt ook een zak met rottende groenten- en fruit-resten.


Pro-actieve inbraakpreventie noem ik dat.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 05:18   #49
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Zeg het maar in 1 keer hoor
https://youtu.be/w13_FbPMKU0
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 11:35   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Is het ooit anders geweest dan dat de goeien het moeten bekopen door de slechten ?

Je zal als eigenaar van het geërfde appartementje van je grootmoeder maar het volgende tegen komen met je huurder.
Plots: geen huurgeld meer gestort. Na een maand tracht je contact te zoeken: lukt niet. Na twee maanden verneem je van de buren dat de huurders er al twee maanden niet meer gezien zijn.
Afijn, na vier maanden en veel gezever, heb je nog eens de kosten van de sleutelmaker om de voordeur open te forceren, en de kosten van een nieuw slot. Binnen is het natuurlijk één puinhoop.

Soms zouden de dingen beter en strikter in de wet geregeld moeten worden.
Te beginnen met: een eigenaar die zonder afspraak en in afwezigheid van de huurder binnen dringt: huisvredebreuk met verzwarende omstandigheid, minstens zes maanden gevangenis.
Maar in geval van gewettigde vrees voor sommige zaken die schade kunnen doen oplopen, bij en vb. in aanwezigheid van de wijkagent, moet een vorm van binnendringen mogelijk zijn.

En liefst geen truken van "naar de flikken bellen en zeggen dat je vreest dat er iemand zich gaat zelfmoorden of zich gezelfmoord heeft".
Want dan hebben de flikken het recht om binnen te dringen in de woning (als ze het bericht ernstig moeten inschatten), en zelfs de plicht tot hulpverlening ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 21:16   #51
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat mag niet! Stel u voor dat mijn huisbaas hier zomaar zou binnenwandelen! Er bestaat toch privacy voor iets!
Ik heb het ooit meegemaakt : een plaats waar we een 8-tal maanden woonden in het begin van mijn huwelijk. Na een tijdje werd ik gewaar dat er soms dingen een beetje anders lagen als ik binnenkwam. Mijn huisbazin kwam gewoon binnen en ging alles inspecteren als we niet thuis waren. Geen wonder dat we daar vlug verhuisd zijn, ik rook dat mens gewoon in mijn appartement!
De verhuurder mag perfect een sleutel bijhouden. Dit staat volledig los van het gebruik van die sleutel. Enkel in een noodgeval mag de verhuurder deze gebruiken.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be