Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2010, 03:49   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Vicente wil met deze schilderijen naar eigen zeggen aantonen dat sommige wereldleiders heel wat misdaden op hun geweten hebben.
Ik zie hemdem Lula vermoorden. Wat voor misdaden heeft die dan zogezegd begaan vraag ik me af.

Op het eerste zicht geen slechte kunst m.i.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 06:16   #42
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Inderdaad.

Het vakmanschap van vroegere kunstenaars was bijwijlen gigantisch, terwijl ze toch relatief bescheiden bleven en niet zelden schilderden om in leven te blijven.

Nu heb je derderangskunstenaars als Jan De Cock die een handvol spaanplaten aan elkaar bevestigt en daar wat gebakken lucht rond verkoopt.
Als ge den afwas van een 'kunstenaar' een paar weken laat staan worden er 'miljoenen 'voor geboden..

Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:01   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar dit IS kunst! Jan Hoet heeft dit indertijd gedaan met de unief van Gent.

Nu zou hij daarvoor bezoek van het CGKR krijgen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:10   #44
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als ge den afwas van een 'kunstenaar' een paar weken laat staan worden er 'miljoenen 'voor geboden..

Ter verdediging van Marcel Broodthaers moet ik wel zeggen dat het nooit de bedoeling was geweest dat de mosselpot een eigen leven ging leiden om dan later een duur kunstvoorwerp te worden.

Humor en kritiek op de maatschappij maar ook op de kunst zelf gingen bij Broodthaers hand in hand.

Nou ja, los daarvan is de mosselpot al overgeanalyseerd, want zo fantastisch is hij ook weer niet. Een typisch geval van conceptuele kunst dus.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:23   #45
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ter verdediging van Marcel Broodthaers moet ik wel zeggen dat het nooit de bedoeling was geweest dat de mosselpot een eigen leven ging leiden om dan later een duur kunstvoorwerp te worden.

Humor en kritiek op de maatschappij maar ook op de kunst zelf gingen bij Broodthaers hand in hand.

Nou ja, los daarvan is de mosselpot al overgeanalyseerd, want zo fantastisch is hij ook weer niet. Een typisch geval van conceptuele kunst dus.
De 'kunstenaar' heeft nooit kunnen genieten van die vlaag van collectieve snobistische zinsverbijstering onder 'kunstliefhebbers'..hij was reeds lang overleven voor er tientallen miljoenen werden betaald voor zijn kastrollen..Piet Huysentrut moet groen zien van jaloezie..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:23   #46
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

how the F*** kan je een mosselpot "overanalyseren"?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:26   #47
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Het verschil tussen vroeger(e kunststromingen) en nu is dat vroeger een groot deel van de bevolking 'kunst' zag en erkende als uitzonderlijk begaafd en nu een (wereldvreemde) elite, zoals in de mode, bepaalt wat kunst is of niet...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:27   #48
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
how the F*** kan je een mosselpot "overanalyseren"?
Das conceptuele kunst hé...een ordinair item overladen met cryptische omschrijvingen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:32   #49
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
how the F*** kan je een mosselpot "overanalyseren"?
Heel gemakkelijk.

Bij conceptuele kunst is het idee - het concept - belangrijker dan de uitvoering ervan, wat ervoor zorgt dat vakmanschap niet langer nodig is, en theatrale omschrijvingen plotseling zeer belangrijk worden.

Over die mosselpot is al heel veel gezegd, van de meest belachelijke tot de meest ernstige uitleg. Ik denk dat Broodthaers dit wel geamuseerd zou hebben.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:49   #50
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heel gemakkelijk.

Bij conceptuele kunst is het idee - het concept - belangrijker dan de uitvoering ervan, wat ervoor zorgt dat vakmanschap niet langer nodig is, en theatrale omschrijvingen plotseling zeer belangrijk worden.

Over die mosselpot is al heel veel gezegd, van de meest belachelijke tot de meest ernstige uitleg. Ik denk dat Broodthaers dit wel geamuseerd zou hebben.
hold it .....HOOOOOOOOLD IT (wie kentem nog?)
Hypo vraag hoor
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 07:58   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heel gemakkelijk.

Bij conceptuele kunst is het idee - het concept - belangrijker dan de uitvoering ervan, wat ervoor zorgt dat vakmanschap niet langer nodig is, en theatrale omschrijvingen plotseling zeer belangrijk worden.

Over die mosselpot is al heel veel gezegd, van de meest belachelijke tot de meest ernstige uitleg. Ik denk dat Broodthaers dit wel geamuseerd zou hebben.
Bij een vorige werkgever hebben we zo ooit kunst zitten scheppen, ...

ja er was wat tijd over dus maar wat blikskes op nen hoop gooien wat harde schijven erbij en nu ... ja hoe gaan we dat nu noemen he, dat we de Jan Hoet kunnen bellen en kunnen delen in zijn eeuwige roem, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 08:21   #52
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Echt schoon is dat! Echt schoon, vind je ook niet, Firestone?
Des goûts et des couleurs ...
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 09:37   #53
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Die vleesjurk van lady Gaga (die met die haren en neus ja) schijnt overigens bedoeld geweest te zijn als protest tegen... nou komt het... de behandeling van homo's in het Amerikaanse leger. Ja, is een doordenkertje, denk ik...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 10:46   #54
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Die vleesjurk van lady Gaga (die met die haren en neus ja) schijnt overigens bedoeld geweest te zijn als protest tegen... nou komt het... de behandeling van homo's in het Amerikaanse leger. Ja, is een doordenkertje, denk ik...
Dat is altijd zo bij conceptuele kunst..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2010, 12:28   #55
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Die vleesjurk van lady Gaga (die met die haren en neus ja) schijnt overigens bedoeld geweest te zijn als protest tegen... nou komt het... de behandeling van homo's in het Amerikaanse leger. Ja, is een doordenkertje, denk ik...
Ondertussen staan de mensen wel aan te schuiven bij de beenhouwer voor een lekker duur plakje vlees ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 00:14   #56
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Eerst dacht ik goed tot ik het portret zeg waar hij de Queen van Engeland vermoord. Flauw!
Ja, de kunstenaar mist in feite wel een beetje inspiratie, wat originaliteit. Beter was de Queen op de grote markt uitééngerukt door vier stevige boerenpaarden, of naakt geradbraakt door een beul
Koning Albert , gewapend met een aardappelmeske, die het moet opnemen tegen uitgehongerde leeuwen, Fabiola die als ontbijt dient voor een horde jakhalzen, De Winter onthoofd door " jongeren " , Dikken Bart die levend door de vleesmolen gehaald word om tot stoofvlees verwerkt te worden, enz enz
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 00:22   #57
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het verschil tussen vroeger(e kunststromingen) en nu is dat vroeger een groot deel van de bevolking 'kunst' zag en erkende als uitzonderlijk begaafd en nu een (wereldvreemde) elite, zoals in de mode, bepaalt wat kunst is of niet...
Laatst een expositie gezien. Doeken met wat strepen en vegen op, wel in schoon kaderkes, en in een dure expositiezaal. Als je zo een zaal kunt huren, en die kaderkes kopen voor uw schilderijen mee in te pakken, dan ben je al goed op weg om grof geld te verdienen. Nog wat geld toestoppen aan de juiste kunstcritici, en je bent binnen.
Talentvolle kunstenaars die niet de mogelijkheid hebben te exposeren breken dikwijls nooit door ...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 00:31   #58
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Een kunstenaar had vroeger talent, was een genie, iemand met uitzonderlijke talenten, een visionair,... Nu zijn het meestal losers en perverten.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 00:59   #59
Fatalistische fakir
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2009
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Een kunstenaar had vroeger talent, was een genie, iemand met uitzonderlijke talenten, een visionair,... Nu zijn het meestal losers en perverten.
Vroeger was alles beter, toen hadden kunstenaars nog fatsoen, toen waren kunstenaars nog volksgezonde winnaars.
Fatalistische fakir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2010, 03:55   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het verschil tussen vroeger(e kunststromingen) en nu is dat vroeger een groot deel van de bevolking 'kunst' zag en erkende als uitzonderlijk begaafd en nu een (wereldvreemde) elite, zoals in de mode, bepaalt wat kunst is of niet...
De mode in de 'actuele kunst' of de 'actuele kunstmode' wordt door een elite bepaald. De aard van de werken die die elitie promoveert zorgt ervoor dat ze hun greep op de kunstwereld kunnen behouden, althans op dat deel van de kunstwereld dat zich iets aantrekt van 'actuele' roem en rijkdom. Je hoeft als kunstenaar niet aan die mode mee te doen maar dan wordt je genegeerd. Ik weet eigenlijk niet wat pijnlijker is, niet erkent worden zoals Van Gogh maar tenminste wel besproken en gekend, of genegeerd worden of met het argument 'niet nieuw' in een ogenblik weggeschoven worden, terwijl dat argument dat nog niet eens correct is want slechts uiting van een beperkt kunstparadigma. Nee, de actuele kunst is niet vrij en open zoals ze denkt van zichzelf, ze is eerder dogmatisch en kortzichtig. Maar goed, dat is mijn mening als 'kunstenaar'. Dat woord mag ik nu wel gebruiken denk ik na 15 jaar mijn leven 'voltijds' (nog zo'n pseudoargument van de kunstelite trouwens, de waarde van kunst afmeten aan het tijdsgebruik van de kunstenaar) daaraan gegeven te hebben, kunst ziende als een 'onvoorwaardelijk geschenk aan de mensheid' en niet zoals Hoet denkt kunst te kunnen samenvatten als 'de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2010 om 04:01.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be