Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2014, 10:16   #161
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
??? Ik zou eerder zeggen: andersom ! Het voortbestaan van de menselijke soort is ondergeschikt aan het beleven van fun.



Ik heb kinderen hoewel ik er geen wilde, en ik weet nu dat ik gelijk had. Niettemin zie ik ze wel graag, en doe ik er redelijk veel voor. Ik zou ze ook de raad willen geven van er geen te hebben (zoals ik die goede raad heb gekregen en in de wind geslagen heb). All else equal had ik liever gehad dat ze niet bestonden. Maar die all else equal was niet mogelijk.

De beslissing om kinderen te hebben of niet kan deel uitmaken van een gans pakket waar je voor en nadelen van afweegt. Als ik DAT pakket bekijk, denk ik dat ik de juiste keuzes gemaakt heb. Kinderen hebben is dus een prijs, betaald in een totaalpakket.

Ik ken ook maar weinig mensen die gelukkig worden omdat ze bvb belastingen betalen. Dat belet hun niet van overall een aanvaardbare deal te hebben. Kinderen hebben is van 't zelfde.
Voila.

Andere kant: Zelf heb ik geen kinderen en nader ik de 50. Ik durf grif toegeven dat er veel zaken zijn die ik mis.
Maar al bij al blijf ik bij mijn keuze.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 juli 2014 om 10:16.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 13:45   #162
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zijn hier toch een pak mensen die mijn mening delen net zoals de feiten mijn gelijk bewijzen.
De zorgvuldig door jouw geselecteerde feiten bedoel je? Dat de waarheid genuanceerder is, is voor jou duidelijk moeilijk te vatten, laat staan dat je veel respect toont voor andersdenkenden. De openingspost alleen al spreekt boekdelen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Citaat:
Dat dit voor sommigen moeilijk te slikken is is mijn probleem niet.
Wat moeilijk voor mij te slikken is, is arrogant gedrag en getrol.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 14:02   #163
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Er zijn veel landen waar kinderen een triestig bestaan hebben en dat is zeer jammer.. echt zeer jammer. geluk wat is geluk...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 15:08   #164
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De zorgvuldig door jouw geselecteerde feiten bedoel je? Dat de waarheid genuanceerder is, is voor jou duidelijk moeilijk te vatten, laat staan dat je veel respect toont voor andersdenkenden. De openingspost alleen al spreekt boekdelen:

Je mag altijd zelf feiten in de vorm van wetenschappelijk onderzoek en dergelijke aanbrengen. Buiten wat eigen bevindingen van mensen met kinderen heb ik hier nog niks maar dan ook niks gezien.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 16:25   #165
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je mag altijd zelf feiten in de vorm van wetenschappelijk onderzoek en dergelijke aanbrengen. Buiten wat eigen bevindingen van mensen met kinderen heb ik hier nog niks maar dan ook niks gezien.
Getuigenissen uit de eerste hand hebben dus geen enkele waarde?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 16:33   #166
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Getuigenissen uit de eerste hand hebben dus geen enkele waarde?
Ge kunt met getuigenissen komen van ouders die vertellen dat hun 5de kleine perfect de nummers van euromilions kon voorspellen en ervoor zorgde dat ze schatrijk zijn geworden, waardoor de 4 andere kinderen allemaal medicijnen konden gaan studeren en ze samen de ongeneeslijke ziekte van vader en moeder konden genezen.

Neen, incidenten hebben geen enkele waarde.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 juli 2014 om 16:34.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 17:42   #167
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ge kunt met getuigenissen komen van ouders die vertellen dat hun 5de kleine perfect de nummers van euromilions kon voorspellen en ervoor zorgde dat ze schatrijk zijn geworden, waardoor de 4 andere kinderen allemaal medicijnen konden gaan studeren en ze samen de ongeneeslijke ziekte van vader en moeder konden genezen.

Neen, incidenten hebben geen enkele waarde.
De onderzoeken gebeuren nochtans op basis van het oordeel van de ouders zelf.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 18:05   #168
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De onderzoeken gebeuren nochtans op basis van het oordeel van de ouders zelf.
Eerlijk, je verbaast mij.
Niet alleen zijn incidentele resultaten te mijden in het trekken van conclusies, uit elk onderzoek worden de extreme waarden zelfs gewoon geweerd omdat ze niet alleen niet representatief zijn, maar zelfs zo ver kunnen afwijken van de mediaan dat ze een gemiddelde conclusie fout kunnen beïnvloeden.

Als ik wil weten hoe groot de gemiddelde Belg is, dan neem ik bijvoorbeeld een staalname aan een stembureau en meet ik een paar duizend Belgen op.
Het feit dat jij dan komt beweren dat je "uit eerste hand" weet dat jouw broer 2.10 m is, doet helemaal niks ter zake.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 juli 2014 om 18:06.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 18:42   #169
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Man man man, is dit hier al gepost?

http://www.psychologies.be/nl/_/fami...usie-r289?pg=2

Enkele opmerkelijke quotes:

Citaat:
Het druist in tegen al onze ideeën en opvattingen, maar de cijfers liegen er niet om: kinderen krijgen maakt ons niet gelukkiger.
Citaat:
‘Als het gaat om mentale gezondheid scoren kinderloze koppels gemiddeld hoger dan ouders, of ze nu getrouwd of single zijn of met een leeg nest zitten’
Citaat:
Verontrustend nieuws voor een maatschappij die er prat op gaat dat kinderen hebben de sleutel tot geluk is.
Citaat:
Ongelukkig zijn als je kinderen hebt is taboe. Als je verkondigt dat het leven met kinderen niet altijd over rozen gaat, krijg je al snel het etiket van slechte ouder opgeplakt.
Citaat:
Volgens Scott Stanley, co-director van het centrum voor familiale studies aan de universiteit van Denver, beginnen veel koppels aan kinderen zonder goed na te denken of het ouderschap hen gelukkig zal maken. Vaak proberen ze onbewust te voldoen aan de verwachtingen van hun familie of van de maatschappij.
Citaat:
‘Niemand vertelt hoe stresserend het leven van een moeder soms kan zijn’
Zoals men ziet worden hier heel wat cliché's doorprikt net zoals er heel wat taboe's worden opgeheven. Aan de reactie van sommigen in dit topic is dit ook duidelijk te zien: hun ideaalbeeld van huisje tuintje boompje kindje blijkt niet te kloppen en dan reageren ze bitsig...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 19:03   #170
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als ik wil weten hoe groot de gemiddelde Belg is, dan neem ik bijvoorbeeld een staalname aan een stembureau en meet ik een paar duizend Belgen op.
Het feit dat jij dan komt beweren dat je "uit eerste hand" weet dat jouw broer 2.10 m is, doet helemaal niks ter zake.
Hear,hear!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 19:36   #171
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Slecht nieuws voor de mensen die enkel willen lezen wat in hun kraam past en de rest straal negeren:

http://www.theatlantic.com/business/...er-all/361894/

Blijkbaar zijn mensen met kinderen dan toch gelukkiger ?

Je kunt uiteraard het onderzoek in twijfel trekken, wat je goede recht is, maar het feit is en blijft dat voor elk onderzoek dat op tafel gegooid wordt, er een tegenonderzoek van bestaat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 20:10   #172
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Slecht nieuws voor de mensen die enkel willen lezen wat in hun kraam past en de rest straal negeren:

http://www.theatlantic.com/business/...er-all/361894/

Blijkbaar zijn mensen met kinderen dan toch gelukkiger ?

Je kunt uiteraard het onderzoek in twijfel trekken, wat je goede recht is, maar het feit is en blijft dat voor elk onderzoek dat op tafel gegooid wordt, er een tegenonderzoek van bestaat.
Op dat onderzoek had ik reeds geantwoord: Het is een Kobayashi Maru. Verander eerst de parameters van het onderzoek, haal er een stroman bij en beweer dat de geluksfactor altijd als een constante werd beschouwd, herdefinieer het woord "ouders" en kom dan met tegenstrijdige resultaten.

Je zou kunnen zeggen dat je het artikel las, of toch enkel de regeltjes tekst die in je kraam pasten en je de rest straal hebt genegeerd.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 juli 2014 om 20:12.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 20:11   #173
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Man man man, is dit hier al gepost?

http://www.psychologies.be/nl/_/fami...usie-r289?pg=2
Bedankt voor de link. Onderstaand fragment toont m.i. aan dat het in onze huidige maatschappij uiterst zinnig is van even na te denken vooraleer aan kinderen te beginnen.

Ik ben zelf vader van 2 volwassen kinderen, maar ik prijs mij gelukkig dat wij het ons konden permitteren dat mijn echtgenote thuis bleef om de hoofdmoot van de kinderzorg op haar te nemen. Dat was ook onze afspraak: enkele jaren wachten > kinderen > moeder blijft thuis.

Als ik hier in mijn straat zie hoe er dagelijks met kinderen gezeuld en gehold wordt van-en-naar de creche of naar oma, de paniekaanvallen wanneer er weer eentje een snotvalling,een hoestje, of 37.3 heeft, welnu: op die manier hoeft het voor mij niet. Kinderen hebben ook rechten. (met alle respect voor echtparen die dat de normale gang van zaken vinden)

Dit is alleen een pleidooi dat echtparen zouden nadenken, niet voor of tegen het hebben van kinderen.

Citaat:
Emotionele investering
Los van de kleine en grote zorgen die het ouderschap met zich meebrengt is er duidelijk meer aan de hand. Veel sociologen zijn ervan overtuigd dat opvoeden de laatste 30 jaar een pak moeilijker is geworden door sociale en culturele veranderingen. De combinatie werk-gezin is vandaag stukken complexer.
Ook de gezinssituatie is veranderd. Zo blijft het aantal single ouders en nieuw samengestelde gezinnen groeien, en dat zorgt voor extra uitdagingen. ‘Opvoeden is voor veel ouders een emotionele investering’, zegt Robin Simon. Kinderen zijn het centrum geworden van het leven van hun ouders. Simon heeft het over helicopter parenting, waarbij ouders als een helikopter boven hun kroost cirkelen en zich voortdurend met alles bemoeien. Ze dreigen ‘hyperouders’ te worden die al hun aandacht, liefde en affectie op hun kinderen richten. Sociologisch onderzoek aan de universiteit van Oxford bevestigt dat ouders vandaag drie keer meer tijd doorbrengen met hun kinderen dan de vorige generatie. Uit het onderzoek blijkt verder dat vooral hoogopgeleide vrouwen veel tijd doorbrengen met hun kinderen. De tijd die ze omwille van hun job van huis zijn, willen ze compenseren met quality time. Ironisch genoeg bezorgt die extra tijd ouders meestal geen groter gevoel van voldoening, wel integendeel. ‘Ouders leven vandaag voor hun kinderen - misschien omdat onze maatschappij alsmaar competitiever wordt of misschien omdat kinderen op een of andere manier een indicatie zijn geworden van onze persoonlijkheid’, zegt Simon. ‘Wat de reden ook mag zijn, ouders hebben minder tijd voor zichzelf en dat maakt hen ongelukkiger. Ouders zijn intenser met hun kinderen bezig, maar daarnaast zijn ze meer dan ooit aangewezen op zichzelf. In vergelijking met andere culturen krijgen jonge gezinnen in onze maatschappij weinig of geen sociale ondersteuning. Bovendien wordt hen steeds ingepeperd dat je als ouder gelukkig hoort te zijn.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 20:18   #174
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Op dat onderzoek had ik reeds geantwoord: Het is een Kobayashi Maru.
Geen nerd praat a.u.b., en zeker geen verwijzingen naar het saaie, steriele Star Trek universum, hier zijn ernstige mensen bezig.

Citaat:
Verander eerst de parameters van het onderzoek, haal er een stroman bij en beweer dat de geluksfactor altijd als een constante werd beschouwd, herdefinieer het woord "ouders" en kom dan met tegenstrijdige resultaten.
Je bent je eruit aan het kletsen, de resultaten van het (zeer recente) onderzoek spreken voor zich.

Je kunt klagen over de parameters die men gebruikt heeft, maar eh, dergelijke opmerkingen kunnen ook opgeworpen worden voor de onderzoeken waar jij dan wel in gelooft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 20:24   #175
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je kunt uiteraard het onderzoek in twijfel trekken, wat je goede recht is, maar het feit is en blijft dat voor elk onderzoek dat op tafel gegooid wordt, er een tegenonderzoek van bestaat.
Da's nogal evident. Sociologie/psychologie zijn geen exacte wetenschap!
"meten is weten" is daar bijzonder moeilijk toepasbaar.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 20:24   #176
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Op dat onderzoek had ik reeds geantwoord: Het is een Kobayashi Maru.
Geen nerd praat a.u.b., en zeker geen verwijzingen naar het saaie, steriele Star Trek universum, hier zijn ernstige mensen bezig.

Citaat:
Verander eerst de parameters van het onderzoek, haal er een stroman bij en beweer dat de geluksfactor altijd als een constante werd beschouwd, herdefinieer het woord "ouders" en kom dan met tegenstrijdige resultaten.
Je bent je eruit aan het kletsen, de resultaten van het (zeer recente) onderzoek spreken voor zich.

Je kunt klagen over de parameters die men gebruikt heeft, maar eh, dergelijke opmerkingen kunnen ook opgeworpen worden voor de onderzoeken waar jij dan wel in gelooft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 20:35   #177
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Geen nerd praat a.u.b., en zeker geen verwijzingen naar het saaie, steriele Star Trek universum, hier zijn ernstige mensen bezig.


Je bent je eruit aan het kletsen, de resultaten van het (zeer recente) onderzoek spreken voor zich.

Je kunt klagen over de parameters die men gebruikt heeft, maar eh, dergelijke opmerkingen kunnen ook opgeworpen worden voor de onderzoeken waar jij dan wel in gelooft.
Absoluut niet.
Ten eerste zijn er dozijnen onderzoeken geweest die allemaal in dezelfde richting wezen.
Ten tweede is er dus 1 (één) onderzoek dat iets anders beweerd en als je het gaat nalezen zeggen ze iets helemaal anders dan wat de titel zegt.

Volgens dat ene onderzoek zijn alle andere resultaten correct, m�*�*r, omdat tegenwoordig het geluk bij iedereen achteruit gaat, maar minder bij "mensen" die kinderen in huis hebben, is het relatieve geluksverlies kleiner aan het worden.

Er is dus helemaal geen sprake van ouders die gelukkiger worden, alleen van "ze zaten in de shit, maar jullie nu ook, of toch al een klein beetje meer dan vroeger".

En het gaat dan niet eens over ouders, maar over volwassenen die bij kinderen wonen. Of: omdat ze een puber vonden die door een weduwnaar werd opgevoed die nu hertrouwd is met een vrouw met kleine kindjes en die nu wel lekker eten krijgt ipv elke dag pizza, moeten alle andere onderzoeken herroepen worden.

Sta me toe, als nerd, om wetenschap iets serieuzer te nemen en dat randgeval onderzoek straal te negeren. NADAT ik het bestudeerd heb en het te licht bevonden heb. Je zou dat misschien ook eens moeten doen ipv alleen naar titels te kijken.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 juli 2014 om 20:36.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 21:39   #178
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het is duidelijk dat dit voor velen een groot taboe is. Ze blijven krampachtig vasthouden aan hun ideaalbeeld dat kinderen alles met geluk te maken hebben. Je merkt dat ook aan mensen met kinderen, als je ze op een onbewaakt moment betrapt op klagen over hun kinderen dan reageren ze licht geprikkeld en is het plots toch weer allemaal rozengeur en maneschijn. Wat kunnen mensen toch zielig zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2014, 22:08   #179
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Absoluut niet.
Ten eerste zijn er dozijnen onderzoeken geweest die allemaal in dezelfde richting wezen.
Ten tweede is er dus 1 (één) onderzoek dat iets anders beweerd en als je het gaat nalezen zeggen ze iets helemaal anders dan wat de titel zegt.
Het nieuwe onderzoek heeft enkele correcte bedenkingen bij de vorige onderzoeken:

1. het klaagt terecht aan dat de vorige onderzoeken louter momentopnames waren, er werd niet naar lange termijn gekeken.

2. de oudere onderzoeken zijn te kleinschalig, ook andere parameters worden heden in rekening gebracht.

3. de oudere onderzoeken zijn, wel, oud, de resultaten zijn niet extrapoleerbaar naar 2014. Tijd dus voor een nieuwe studie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 02:47   #180
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is duidelijk dat dit voor velen een groot taboe is. Ze blijven krampachtig vasthouden aan hun ideaalbeeld dat kinderen alles met geluk te maken hebben. Je merkt dat ook aan mensen met kinderen, als je ze op een onbewaakt moment betrapt op klagen over hun kinderen dan reageren ze licht geprikkeld en is het plots toch weer allemaal rozengeur en maneschijn. Wat kunnen mensen toch zielig zijn.
Ik vind het heel erg voor de kinderliefhebbers (LOL graptje want ze mogen hun klein mannen houden), maar ik moet Hypo hier toch weer 100% gelijk in geven. Ze maken het zichzelf idd. wijs dat ze gelukkig zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be