Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2010, 23:25   #21
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Bwa nee, ik speel al een tijdje met de gedachte, dit versnelt het gewoon.

Yup, heb communies gedaan (onwetend jong kereltje en al dat), als de paus zegt "ik vertegenwoordig zoveel..." dan wens ik niet 1 van die zoveel te zijn.
Dus eigenlijk heb je reeds meermaals een mondeling contract afgesloten met god...
Je hebt een gelofte afgelegd met de belofte van trouw aan de kerk en aan god. Sowieso heb je door het vormsel en de eucharistie jezelf tot een vol christen verheven...
Ik weet niet of je daar zomaar onderuit raakt hoor....


'Interessante' lectuur erover is de Catechismus van de Katholieke kerk


We kunnen misschien overwegen om een godsuitdrijving te organiseren...
Dit zouden we kunnen bereiken door een niet rituele verbranding van een bijbel gedrenkt in een papje van wijn en gestolen hosties terwijl we een aantal 'onze vaders' en andere gebeden achterwaarts opzeggen...
Dit natuurlijk bijgestaan door een grote hoeveelheid ongezegend bier en andere alcoholische dranken...

Laatst gewijzigd door NoTuma : 16 januari 2010 om 23:26.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 00:10   #22
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Dus eigenlijk heb je reeds meermaals een mondeling contract afgesloten met god...
Je hebt een gelofte afgelegd met de belofte van trouw aan de kerk en aan god. Sowieso heb je door het vormsel en de eucharistie jezelf tot een vol christen verheven...
Ik weet niet of je daar zomaar onderuit raakt hoor....


'Interessante' lectuur erover is de Catechismus van de Katholieke kerk


We kunnen misschien overwegen om een godsuitdrijving te organiseren...
Dit zouden we kunnen bereiken door een niet rituele verbranding van een bijbel gedrenkt in een papje van wijn en gestolen hosties terwijl we een aantal 'onze vaders' en andere gebeden achterwaarts opzeggen...
Dit natuurlijk bijgestaan door een grote hoeveelheid ongezegend bier en andere alcoholische dranken...
God is geen rechtspersoonlijkheid, een mondeling contract met een fictief sprookjespersonage is niet rechtsgeldig wegens niet uitvoerbaar.

Ik zweer bij deze trouw aan de smurfengemeenschap.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 00:16   #23
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is natuurlijk subjectief, maar in mijn ogen ben je niet ontdoopt. Je kan het niet terugschroeven éénmaal het gebeurd is. Je bent gedoopt bij je geboorte en wat je ook doet, je kan niet zomaar zeggen: "nu ben ik het beu, ik ga mij ontdopen"
Sacramenten kunnen wel degelijk ontdaan worden. Een kerkelijk huwelijk waarvan later blijkt dat het onder dwang is gebeurd kan nietig verklaard worden. Dat huwelijk heeft dan zogezegd niet plaats gevonden (het werkt dus met terugwerkende kracht). Zo zou het ook met dopen moeten zijn: het is onder dwang gebeurt en zou dus ook nietig moeten verklaard kunnen worden.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 01:21   #24
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Sacramenten kunnen wel degelijk ontdaan worden. Een kerkelijk huwelijk waarvan later blijkt dat het onder dwang is gebeurd kan nietig verklaard worden. Dat huwelijk heeft dan zogezegd niet plaats gevonden (het werkt dus met terugwerkende kracht). Zo zou het ook met dopen moeten zijn: het is onder dwang gebeurt en zou dus ook nietig moeten verklaard kunnen worden.
Dat nietig verklaren was niet altijd even makkelijk, vraag maar aan Hendrik VIII van Engeland.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 11:00   #25
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

NoTume: Minderjarigen kunnen geen geldige contracten afsluiten . Dat, en aannemende dat god toch bestaat is hij degene die het contract heeft verbroken door zijn eigen woorden niet na te komen .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 11:19   #26
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
NoTume: Minderjarigen kunnen geen geldige contracten afsluiten . Dat, en aannemende dat god toch bestaat is hij degene die het contract heeft verbroken door zijn eigen woorden niet na te komen .
Maar werd er geen meter of peter aangesteld? Met de voogdij van een volwassene kun je wel een contract afsluiten.
En aangezien jij tijdens je communie aan de priester getuigd hebt en ik citeer 'ik geloof' heb je erkent dat god voor je bestaat en heb je hem eeuwige trouw gezworen...

Nee nee, je zult moeten aantonen dat je dit contract onvrijwillig hebt moeten 'tekenen',
daarvoor zul je een van je ouders, peter of meter voor de rechtbank moeten dagen om zo dit contract nietig te laten verklaren...


Laatst gewijzigd door NoTuma : 17 januari 2010 om 11:24.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 11:28   #27
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Zever zoveel je wenst, het is om meerdere redenen gen contract (god is geen rechtspersoonlijkheid), hij heet eerder al woordbreuk geplegd (lees de bijbel eens ),....
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 11:36   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
NoTume: Minderjarigen kunnen geen geldige contracten afsluiten . Dat, en aannemende dat god toch bestaat is hij degene die het contract heeft verbroken door zijn eigen woorden niet na te komen .
Welke woorden waren dat misschien?

En, aannemende dat god toch bestaat, wie bent u dat u denkt van God te controleren?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 11:38   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Zever zoveel je wenst, het is om meerdere redenen gen contract (god is geen rechtspersoonlijkheid), hij heet eerder al woordbreuk geplegd (lees de bijbel eens ),....
De vakbond is ook geen rechtspersoon, niettemin moet je daar verschillende documenten ondertekenen als je er lid wordt.

Of denkt u dat je het lidgeld niet zal moeten betalen omdat ze geen rechtspersoon zijn?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 11:42   #30
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Xenophon som eens op: Hoe wordt god beschreven in de bijbel, kijk dan eens naar de wereld en schrijf dan eens je bedenking. Wie ik denk te zijn? Een persoon die kritisch tegenover religie staat. Vakbonden zijn geen rechtspersoon maar hebben wel een rechtsvorm, voorts vergelijk je een, aannemende dat hij bestaat, persoon met een organisatie wat dus niet opgaat.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 12:05   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Xenophon som eens op: Hoe wordt god beschreven in de bijbel, kijk dan eens naar de wereld en schrijf dan eens je bedenking. Wie ik denk te zijn? Een persoon die kritisch tegenover religie staat. Vakbonden zijn geen rechtspersoon maar hebben wel een rechtsvorm, voorts vergelijk je een, aannemende dat hij bestaat, persoon met een organisatie wat dus niet opgaat.
Ja, maar je zei, het contract geldt niet want God is geen rechtspersoon.

Toch sluit je met de vakbond ook contracten af zonder dat zij een rechtspersoon zijn.

En er is geen verschil in rechtgeldigheid van contracten omdat ze afgesloten zijn met een persoon dan wel een organisatie.

Een rechter zou God gerust als hoofd van een organisatie als de RKK kunnen beschouwen trouwens.

Zodus, uw redenatie gaat niet op.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 januari 2010 om 12:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 12:10   #32
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Raar dat je zelfs verwacht dat ik verantwoording geef voor een ontdoping, als ik dat wens te doen doe ik dat gewoon, punt. Maar ik heb toch wat tijd dus: je kan zelfs niet spreken van een "verbaal contract" omdat hij geen antwoord heeft gegeven. God was op dat moment evenmin erkend als een persoon (een contract meot afgesloten worden tussen personen, organisaties,... vermits god geen enkele van deze is). Voorts negeer je vlotjes dat zelfs als we het contract zouden erkennen (wat dus niet kan omdat er geen is) je vergeet dat god als eerste contractbreuk gepleegd heeft en het contract (moest het bestaan) evenmin geldig zijn.

Bijgevolg, je redenatie gaat niet op, ga nog wat bidden . 2 handen aan het werk doen meer dan 50 in gebed.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 17 januari 2010 om 12:10.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 12:21   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Raar dat je zelfs verwacht dat ik verantwoording geef voor een ontdoping, als ik dat wens te doen doe ik dat gewoon, punt. Maar ik heb toch wat tijd dus: je kan zelfs niet spreken van een "verbaal contract" omdat hij geen antwoord heeft gegeven. God was op dat moment evenmin erkend als een persoon (een contract meot afgesloten worden tussen personen, organisaties,... vermits god geen enkele van deze is). Voorts negeer je vlotjes dat zelfs als we het contract zouden erkennen (wat dus niet kan omdat er geen is) je vergeet dat god als eerste contractbreuk gepleegd heeft en het contract (moest het bestaan) evenmin geldig zijn.

Bijgevolg, je redenatie gaat niet op, ga nog wat bidden . 2 handen aan het werk doen meer dan 50 in gebed.
Neen, ik verwacht van u helemaal niets, ik reageerde gewoon op wat je hier - in alle openbaarheid toch, schreef.

Als er geen contract is dan zal God zeker geen contractbreuk gepleegd hebben denk ik dan.

Maar, u bent vrij om te doen en laten wat u wilt. Van mij mag alles, ik mag alles en u mag alles.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 15:15   #34
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=126702
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 17:46   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 22:46   #36
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Maar werd er geen meter of peter aangesteld? Met de voogdij van een volwassene kun je wel een contract afsluiten.
En aangezien jij tijdens je communie aan de priester getuigd hebt en ik citeer 'ik geloof' heb je erkent dat god voor je bestaat en heb je hem eeuwige trouw gezworen...

Nee nee, je zult moeten aantonen dat je dit contract onvrijwillig hebt moeten 'tekenen',
daarvoor zul je een van je ouders, peter of meter voor de rechtbank moeten dagen om zo dit contract nietig te laten verklaren...

Een twaalfjarige kan geen contract af sluiten, zijn ouders of wettelijke voogd doet dat in zijn plaats en moet handelen in zijn belang.

Daarbij, geloof is geen contract en kan niet afgedwongen worden. Geloof af dwingen onder het mom dat je vroeger in iets geloofde is een schending van de godsdienstvrijheid.
6-jarigen zeggen ook dat ze geloven in Sinterklaas en de paashaas. Later verwerven ze nieuwe inzichten (of betrappen pa en ma bij het verstoppen van de paaseitjes). Verbreken ze een contract met de paashaas? Neen, want hij bestaat niet.

Is een eed als "ik zweer trouw aan Grote Smurf" rechtsgeldig? Kan iemand mij daarop aan spreken en me verplichten iets te doen of te laten?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 22:59   #37
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maar je zei, het contract geldt niet want God is geen rechtspersoon.

Toch sluit je met de vakbond ook contracten af zonder dat zij een rechtspersoon zijn.

En er is geen verschil in rechtgeldigheid van contracten omdat ze afgesloten zijn met een persoon dan wel een organisatie.

Een rechter zou God gerust als hoofd van een organisatie als de RKK kunnen beschouwen trouwens.

Zodus, uw redenatie gaat niet op.
Een vakbond bestaat omdat die door iedereen erkend wordt als bestaande. Een feitelijke vereniging ook bestaat omdat mensen zich als lid van die vereniging beschouwen. Zodra niemand zich nog lid van die vereniging beschouwt bestaat de vereniging niet meer. Het hoofd van een vereniging kan enkel een natuurlijk persoon zijn, geen gedachte of begrip.

Als een rechter god zou kunnen benoemen tot hoofd van de organisatie RKK, dan zou die god ook moeten kunnen gedagvaard worden.

Trouwens een pasgeborene kan geen contracten af sluiten, 12-jarigen ook niet. En fantasiewezens al helemaal niet. Een contract is een overeenkomst tussen volwassenen of groepen van volwassenen.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 13:10   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Als een rechter god zou kunnen benoemen tot hoofd van de organisatie RKK, dan zou die god ook moeten kunnen gedagvaard worden.
Ja, alleen dat God geen adres heeft en dus als ambtelijk geschrapt beschouwd wordt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be