Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2017, 19:19   #121
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben niet akkoord met de steeds wederkerende stelling "waarom moeten ambtenaren een veelvoud krijgen van zelfstandigen"

Ambtenaren zijn in staatsdienst. Werknemers in dienst van een werkgever, die vaak ook extra pensioenregelingen treft. Zelfstandingen moeten daar zelf voor zorgen, ze betalen ook een pak minder sociale bijdragen. Het is de pure essentie van het statuut. Zelf-standig. Zorg-er-zelf-voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 19:29   #122
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mensen die moedwillig eeuwig werkloos blijven, moeten we helaas melden dat de maatschappij niks meer voor hun kan doen.
Klopt, met opgedrongen solidariteit moeten wij NIET zorgen voor hen die pertinent weigeren om te werken en zodoende weigeren bij te dragen aan de maatschappij.

Ik heb al gehoord dat langdurige werklozen stellen: dat ze niet op reis kunnen …wel dat ze werk zoeken. De maatschappij hoeft géén luxe toestanden of win for live te bekostige.

Ok, en maatschappij kan systeem uitdokteren dat er géén armoede hoeft te zijn.

Zoals met 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood en al de rest afschaffen.

Het % parasieten die pertinent weigeren om te werken zal dan ook minder zijn omdat al de foefel omkoop toestanden niet meer zouden bestaan!

Omdat NU de parasieten meestal ook via omwegen profiteren en meer financiën binnen halen .... via klagen en liegen, sjoemel tot zwartwerk waar ze hun auto, reis, luxe mee bekostigen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 19:30   #123
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben niet akkoord met de steeds wederkerende stelling "waarom moeten ambtenaren een veelvoud krijgen van zelfstandigen"

Ambtenaren zijn in staatsdienst. Werknemers in dienst van een werkgever, die vaak ook extra pensioenregelingen treft. Zelfstandingen moeten daar zelf voor zorgen, ze betalen ook een pak minder sociale bijdragen. Het is de pure essentie van het statuut. Zelf-standig. Zorg-er-zelf-voor.
kijk bewijs gewoon wiskundig hoeveel pensioen je moet sparen om 4000 euro pensioen te krijgen. Het is gewoon wiskunde. Ik betaal 15000 gedurende veertig jaar, en zou dus 30000 moeten terugkrijgen gedurende 20 jaar. Moest ik dat bedrag zelf sparen. Het einde van de rit krijg ik niet eens 30% van dat bedrag. Op een begroting die volgens mij geen tekort heeft.

Hoeveel moet je sparen om een pensioen van 2600 per maand te krijgen. Je moet 1 miljoen sparen. Dus de rekening klopt niet bij de overheidsambtenaren, wiskundig kun je dat gat nooit dichtrijden.

Het gaat dus niet over het feit om de zelfstandigen meer te geven, maar gewoon de look pensioenkloof te dichten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 19:40   #124
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben niet akkoord met de steeds wederkerende stelling "waarom moeten ambtenaren een veelvoud krijgen van zelfstandigen"

Ambtenaren zijn in staatsdienst. Werknemers in dienst van een werkgever, die vaak ook extra pensioenregelingen treft. Zelfstandingen moeten daar zelf voor zorgen, ze betalen ook een pak minder sociale bijdragen. Het is de pure essentie van het statuut. Zelf-standig. Zorg-er-zelf-voor.
OOOOH, van midden naar rechts >> iedereen is persoonlijk verantwoordelijk voor zen daden. Waar Links al decennia met perceptie van maakt>>> we stelen van "de rijke" die werken in de privé, arbeiders, bedienden en zelfstandigen.

Onder vlag en wimpel samen niet meer verantwoordelijk als persoon …………….hen die wel persoonlijk verantwoordelijk zijn bestelen omdat het omgekochte kiesvee met vakbond steun gemiddeld 4X meer zouden binnen rijven dan de mensen in de prive!!!
Ooooooh toch zo sociaal denken………………..
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 20:32   #125
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
OOOOH, van midden naar rechts >> iedereen is persoonlijk verantwoordelijk voor zen daden. Waar Links al decennia met perceptie van maakt>>> we stelen van "de rijke" die werken in de privé, arbeiders, bedienden en zelfstandigen.

Onder vlag en wimpel samen niet meer verantwoordelijk als persoon …………….hen die wel persoonlijk verantwoordelijk zijn bestelen omdat het omgekochte kiesvee met vakbond steun gemiddeld 4X meer zouden binnen rijven dan de mensen in de prive!!!
Ooooooh toch zo sociaal denken………………..

Vanaf het ogenblik dat de staat zich bezig houdt met alle verborgen spaarpotjes op te sporen en zijn personeel toelaat om dat te doen ga ik akkoord met uw zienswijze.
Voor wat het verschil betreft tussen privé-werknemers en staatsambtenaren wil ik nog het volgende kwijt. Er zijn onverantwoorde verschillen. Maar ook hier zitten de darren tussen de bijen. Bijkomende pensioenen bijvoorbeeld. Weliswaar opgebouwd met bijdragen gestort door werkgever en soms door werknemers zelf. En ik ga nog een voorbeeld geven. Een neef van mezelf heeft steeds gewerkt in de banksector als manusje van alles.
Toen hij vervroegd met pensioen ging viel ik wel achterover toen ik zijn gouden handdruk vernam. Degenen die bij de staat werken krijgen ook iets bij hun pensionering. En lege doos van "La vache qui rit".
Gesnopen? Verdeel en heers en ......doe wat je wil.
Een vrijgeleide voor alle politiekers.
Ook in de privé zijn er dikkere vriendjes dan in staatsdienst.
Voor poetsvrouw moet je bij de staat soms een proef afleggen.
Voor beheerder te spelen in de privé moet je soms alleen het bewijs leveren dat je de domste zielepoot van het land bent. Gewild natuurlijk.
Gij wilt krijgen? Wel als je het nog niet gehad hebt zal je het nooit krijgen.
Zo simpel zie ik het.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 oktober 2017 om 20:45.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 21:36   #126
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Vanaf het ogenblik dat de staat zich bezig houdt met alle verborgen spaarpotjes op te sporen en zijn personeel toelaat om dat te doen ga ik akkoord met uw zienswijze.
Voor wat het verschil betreft tussen privé-werknemers en staatsambtenaren wil ik nog het volgende kwijt. Er zijn onverantwoorde verschillen. Maar ook hier zitten de darren tussen de bijen. Bijkomende pensioenen bijvoorbeeld. Weliswaar opgebouwd met bijdragen gestort door werkgever en soms door werknemers zelf. En ik ga nog een voorbeeld geven. Een neef van mezelf heeft steeds gewerkt in de banksector als manusje van alles.
Toen hij vervroegd met pensioen ging viel ik wel achterover toen ik zijn gouden handdruk vernam. Degenen die bij de staat werken krijgen ook iets bij hun pensionering. En lege doos van "La vache qui rit".
Gesnopen? Verdeel en heers en ......doe wat je wil.
Een vrijgeleide voor alle politiekers.
Ook in de privé zijn er dikkere vriendjes dan in staatsdienst.
Voor poetsvrouw moet je bij de staat soms een proef afleggen.
Voor beheerder te spelen in de privé moet je soms alleen het bewijs leveren dat je de domste zielepoot van het land bent. Gewild natuurlijk.
Gij wilt krijgen? Wel als je het nog niet gehad hebt zal je het nooit krijgen.
Zo simpel zie ik het.
Een minuut mij. Vriend

Als ik vrijwillig twee maandloon spaar om een pensioen op te,bouwen, heb ik vrijwillig de keuze gemaakt om 80 maandlonen niet te consumeren en te sparen voor later
Als een ambtenaar dat pensioen krijgt, heeft hij nooit een euro moeten sparen, integendeel hij heeft altijd twintig procent meer kunnen spenderen dan de prive die twintig procent van zijn loon moet sparen

Dus ja, de kloof is meer dan twintig procent...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 21:47   #127
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een minuut mij. Vriend

Als ik vrijwillig twee maandloon spaar om een pensioen op te,bouwen, heb ik vrijwillig de keuze gemaakt om 80 maandlonen niet te consumeren en te sparen voor later
Als een ambtenaar dat pensioen krijgt, heeft hij nooit een euro moeten sparen, integendeel hij heeft altijd twintig procent meer kunnen spenderen dan de prive die twintig procent van zijn loon moet sparen

Dus ja, de kloof is meer dan twintig procent...
Als ik (bijna) alle reakties op De Decker lees, dan denk ik : spaaaaren zodat we zélf een reserve hebben voor wanneer de doemdenkers gelijk (zouden) krijgen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:09   #128
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We koppelen in dit land geen gevolgen maar aan de keuzes van mensen.

Mensen die kiezen om te werken en bij te dragen moeten daarvoor beloond worden.
Mensen die eens pech hebben en in de miserie geraken, moeten geholpen woren.
Mensen die moedwillig eeuwig werkloos blijven, moeten we helaas melden dat de maatschappij niks meer voor hun kan doen.
Over het kindergeld (waar kinderloze uitkeringstrekkers de dupe v zijn) wordt weer mooi gezwegen, (niet dat het me verwondert)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:18   #129
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een minuut mij. Vriend

Als ik vrijwillig twee maandloon spaar om een pensioen op te,bouwen, heb ik vrijwillig de keuze gemaakt om 80 maandlonen niet te consumeren en te sparen voor later
Als een ambtenaar dat pensioen krijgt, heeft hij nooit een euro moeten sparen, integendeel hij heeft altijd twintig procent meer kunnen spenderen dan de prive die twintig procent van zijn loon moet sparen

Dus ja, de kloof is meer dan twintig procent...


Ik lees wat jij schrijft. En ik wil jou wel geloven hoor.
Maar ik schreef veel meer. Maar daar reageer je niet op.
Wat wil je tenslotte? Dat wij hier een ganse topic gaan besteden aan uw persoonlijke bevindingen en aan de verschillen tussen werknemers?
Wel ik doe daar niet aan mee. Ik wil een paar heel simpele voorbeelden geven uit mijn rijk gevuld repertorium. En ik hou mij bij simpele voorbeelden. Heb jij al nagerekend hoeveel van het gezinsbudget besteedt wordt aan een eigen wagen? Opgepast! Val niet achterover hoor.
Welnu; ik heb vrouwen gekend die een lingeriewinkel uitbaatten en voor een slipje van 10 Bfr er bijna duizend vroegen. Haute couture nog wel.
Welnu die dames reden met een chique gezinswagen op kosten van de zaak.
En je kon er niks aan doen want ze hadden winst in de zaak niet nodig omdat de echtgenoot een riant inkomen had. Kwestie van hun levensonderhoud te verantwoorden. En die kregen dan 20.000 Bfr voordelen in natura aangesmeerd. En dan nemen we sommige werknemers uit de privé die van de baas een dienstwagen krijgen i.p.v. belastbare wedde. Hun loon ligt dus lager. Maar als de heren of dames met pensioen gaan dan is het kot te klein.
Dan willen ze plotseling meer of zeker evenveel als anderen die geen gratis luxe-paardenkracht kregen. Ik heb voor mijn werkgever ook veel dienstverplaatsingen moeten doen. Zelfs in de gevaarlijke "capitale" van Europa waar voorrang van rechts al of niet genomen werd naar believen.
Weet je wat ik kreeg per afgelegde kilometer op eigen risico?
Wel een luttele vergoeding van 7 frankskes per afgelegde kilometer.
Zo had ik op zeker ogenblik een ongeval. Gelukkig was ik niet in fout maar het had gekund. Kosten aan de wagen? 127.000 frankskes! Want hij was nog maar 2 maand oud. Ziezo; dat zijn maar een paar simpele voorbeelden.
Nog goesting soms om verder te palaberen? Welnu; ik niet!
Verloren tijd! Als je verdere problemen hebt mag je die voorleggen aan een politieker. Die worden betaald om allerhande al of niet terechte problemen op te lossen of verticaal te klasseren.
En doen ze niks aan uw problemen dan moet je hen daarop maar afrekenen.
Ik heb een heel klein stukje van de diverse wereld gezien.
Maar toch genoeg om er mijn latijn niet meer in te steken.
Er was zo'n tijd. Maar ik heb hem bijtijds in de vuilbak gedeponeerd.
"Met alle chinezen maar niet meer met den deze" werd mijn motto. En dat blijft zo. Tot blijdschap van de ganse wereld en mijzelf.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 oktober 2017 om 22:28.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:22   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als de pensioenen omhoog moeten, dan zal dat moeten komen van diegenenen die nu werken. Dus, als deze mensen een hoger pensioen eisen, eisen ze gelijk dat ze zelf meer zullen moeten afdragen voor pensioenen, de pensioenen van anderen inbegrepen. Dus dat is een vicieuze cirkel, daar er een ganse hoop mensen pensioen krijgen die nooit hebben gewerkt. Het systeem is gewoonweg niet overeind te houden en wie bijgedragen heeft voor een pensioen is de pineut...
Niet noodzakelijk. Er is ook de mogelijkheid om de staat te ontvetten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:26   #131
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Over het kindergeld (waar kinderloze uitkeringstrekkers de dupe v zijn) wordt weer mooi gezwegen, (niet dat het me verwondert)
Aangezien jij geen welvaart produceert, en je enkel parasiteert, ben je van niemand de dupe. Jij bent de reden waarom iedereen anders gedupeerd wordt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:38   #132
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien jij geen welvaart produceert, en je enkel parasiteert, ben je van niemand de dupe. Jij bent de reden waarom iedereen anders gedupeerd wordt.
Ja geef er maar een draai aan....
Anyway kindergeld is evengoed een uitkering
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:39   #133
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet noodzakelijk. Er is ook de mogelijkheid om de staat te ontvetten.

Ziedaar de one-liner met de oplossing. Daar heb je zeker lang moeten voor nadenken Jan? Ben je recht gesprongen in uw bad en heb je geroepen :"Eureka; ik heb gevonden!" ?
Opsturen naar Zweden. Daar krijg je de Nobel-prijs voor!
Ware het niet dat op dit forum al elfhonderd zeven en dertig anderen een octrooi op uw vinding hebben genomen.
Waarvoor one-liners toch kunnen bruikbaar zijn.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:44   #134
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja geef er maar een draai aan....
Anyway kindergeld is evengoed een uitkering

Krijg jij nog iets anders dan uitkeringen?
Soms een premie voor tweetaligheid?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 22:56   #135
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Krijg jij nog iets anders dan uitkeringen?
Soms een premie voor tweetaligheid?
I wish ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 23:29   #136
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja geef er maar een draai aan....
Anyway kindergeld is evengoed een uitkering
Tuurlijk! Iedereen kan daarvan een tripje naar Korea doen...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 00:15   #137
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk bewijs gewoon wiskundig hoeveel pensioen je moet sparen om 4000 euro pensioen te krijgen. Het is gewoon wiskunde. Ik betaal 15000 gedurende veertig jaar, en zou dus 30000 moeten terugkrijgen gedurende 20 jaar. Moest ik dat bedrag zelf sparen. Het einde van de rit krijg ik niet eens 30% van dat bedrag. Op een begroting die volgens mij geen tekort heeft.

Hoeveel moet je sparen om een pensioen van 2600 per maand te krijgen. Je moet 1 miljoen sparen. Dus de rekening klopt niet bij de overheidsambtenaren, wiskundig kun je dat gat nooit dichtrijden.

Het gaat dus niet over het feit om de zelfstandigen meer te geven, maar gewoon de look pensioenkloof te dichten.
Vergeet ook niet de geldontwaarding niet. Het pensioen van een ambtenaar is inflatieproof, de spaarpot van een zelfstandige niet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 08:54   #138
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben niet akkoord met de steeds wederkerende stelling "waarom moeten ambtenaren een veelvoud krijgen van zelfstandigen"
Ik ga wel akkoord met de stelling dat mensen die niets meer uitvoeren gelijk moeten worden behandeld. Ik zie echt niet in waarom iemand met een laag inkomen die nooit iets heeft kunnen opzij zetten nog eens moet gestraft worden.

Tegelijk zie ik niet in waarom iemand die rijkelijk is vergoed voor zijn diensten gedurende zijn loopbaan die rijkdom gegarandeerd ziet tot zijn dood, betaald door de groep uit de eerste zin.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 oktober 2017 om 09:01.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 09:00   #139
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien jij geen welvaart produceert, en je enkel parasiteert, ben je van niemand de dupe. Jij bent de reden waarom iedereen anders gedupeerd wordt.
Er zijn mensen die in de wereld van vandaag gewoon niet in staat zijn welvaart te produceren. Wat ga je daarmee doen? Vergassen?

Gezien de wereld van vandaag hen de mogelijkheden ontneemt om zelf in een bos een hutje te bouwen en te gaan vissen en jagen moet men dat compenseren. Huisvesting, warmte en voeding is een basisrecht en daar kan je echt niet onderuit. Geef dat en zorg ervoor dat ze niet in de weg lopen van mensen die wel voor welvaart zorgen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 09:06   #140
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Er zijn mensen die in de wereld van vandaag gewoon niet in staat zijn welvaart te produceren. Wat ga je daarmee doen? Vergassen?

Gezien de wereld van vandaag hen de mogelijkheden ontneemt om zelf in een bos een hutje te bouwen en te gaan vissen en jagen moet men dat compenseren. Huisvesting, warmte en voeding is een basisrecht en daar kan je echt niet onderuit. Geef dat en zorg ervoor dat ze niet in de weg lopen van mensen die wel voor welvaart zorgen.
Een reservaat of zo, kunnen ze wel gaan vissen natuurlijk en moeten ze niet naar de voedselbank.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be