Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2008, 09:12   #41
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard VB Gemeenteraadslid tatoeëert nazisymbolen

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=C01OD1SI

Wat het mens allemaal op de armen, billen en nekken van haar klanten tekent kan me in feite niet schelen, maar ik heb 2 vragen:

1) Waarom komt dit soort feiten altijd bij dezelfde partij voor, een partij die zich uitdrukkelijk distantieert van elke mogelijk band met neonazisme?

2) Mocht dit voorval zich hebben voorgedaan binnen een andere partij (wat dus nog nooit is gebeurd), zou de partijtop van die andere partij zich dan evenzeer hebben gehaast om het te minimaliseren en om zijn vertrouwen in de betrokken mandataris te bevestigen?
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 09:18   #42
Dynamics
Burger
 
Dynamics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 141
Standaard

Het grappigste is dan nog dat ze ontkent te weten waar die symbolen vooor staan. Nu, een VB-er is vaak niet van de snuggerste. Maar ik heb met Sylvie van Beers op school gezeten. Haar toenmalige vriend (misschien nu nog) en zijzelf behoorden tot een groep jongeren in Arendonk die openlijk neonazisme aanhingen, ze schepte daar op school ook over op. Daarbij werd ze ook nog eens zwanger op haar 17 (kan ook 18 geweest zijn) van deze Ariër om het ras voort te zetten. (Mooi voorbeeld voor onze jeugd). En zij zou niet weten waar die symbolen voor staan?!? Burgemeestermateriaal volgens het VB dus deze meid. Komt daar nog bij dat het VB haar gescreend zou hebben, wel oppervlakkig is nu hun uitleg, wel zelfs bij een oppervlakkige screening zou bovengekomen zijn dat zij zich op zijn minst in haar jonge jaren met neonazisme bezighield, de doofpot in denkt het VB dan blijkbaar.
__________________
Most human beings have an almost infinite capacity for taking things for granted (A. Huxley)

Laatst gewijzigd door Dynamics : 22 februari 2008 om 09:25.
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 09:26   #43
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Een stuk uit het artikel:
oekomstig Vlaams Belang-voorzitter Bruno Valkeniers maakte weinig woorden vuil aan het voorval. 'Ik zal met het betrokken partijlid een gesprek hebben. Maar de verantwoordelijkheid ligt in de eerste plaats bij de klanten die met deze tatoeages komen aandraven. Voor sommigen is gek immers nog niet gek genoeg. Tatoeëerders blijven commerçanten. Er moet bij hen ook brood op de plank komen.' Of het Arendonkse gemeenteraadslid kan blijven functioneren? 'Ik beoordeel haar in de eerste plaats op haar werk als gemeenteraadslid, niet als tatoeëerder.'

Maar als hij die stelling effectief hanteert, dan kan de politieke carrière van de Arendonkse tatoeëerster wel heel snel zijn afgelopen. 'Mevrouw Van Beers is op zijn zachtst gezegd niet echt politiek actief te noemen', aldus Bart Vosters (CD&V), schepen voor Communicatie in Arendonk. 'Ik geloof niet dat ze het afgelopen jaar ook maar één keer haar mond heeft opengetrokken tijdens de gemeenteraad.'

Tsja, dat is zowat een constante in alle gemeenten...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 09:41   #44
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Het grappigste is dan nog dat ze ontkent te weten waar die symbolen vooor staan. Nu, een VB-er is vaak niet van de snuggerste. Maar ik heb met Sylvie van Beers op school gezeten. Haar toenmalige vriend (misschien nu nog) en zijzelf behoorden tot een groep jongeren in Arendonk die openlijk neonazisme aanhingen, ze schepte daar op school ook over op. Daarbij werd ze ook nog eens zwanger op haar 17 (kan ook 18 geweest zijn) van deze Ariër om het ras voort te zetten. (Mooi voorbeeld voor onze jeugd). En zij zou niet weten waar die symbolen voor staan?!? Burgemeestermateriaal volgens het VB dus deze meid. Komt daar nog bij dat het VB haar gescreend zou hebben, wel oppervlakkig is nu hun uitleg, wel zelfs bij een oppervlakkige screening zou bovengekomen zijn dat zij zich op zijn minst in haar jonge jaren met neonazisme bezighield, de doofpot in denkt het VB dan blijkbaar.
Recentelijk nog met Debie, en nu dit weer. Die partij heeft meer en meer weg van een asiel voor malcontenten, vrouwenmeppers, nostalgici van het derde rijk en marginalen. Wie geeft daar in godsnaam nog zijn stem aan?!
__________________
ZONDER HAAT DRAAD

Laatst gewijzigd door Doki : 22 februari 2008 om 09:41.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:15   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Ik zie het probleem niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:43   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
bedenkelijk inderdaad,

anderzijds vind ik het even bedenkelijk dat er veel jonge hippe mensen rondlopen met T-shirts waarop het symbool van dit regime dat miljoenen mensen vermoordde, staat:

Hier stond er ooit eentje met zo'n T-shirt aan. Patriot wordt echter niet graag herinnerd aan zijn bubbeltijd, de tijd dat hij zich, in gezelschap van het voltallige bub-bestuur, liet fotograferen met een identiek hemd aan. Bruno Yammine, Hans van de Cauter en Kim waren toen ook nog van de partij.

Ikzelf heb de foto gelukkig optijd van het forum geplukt en 'ingekaderd'.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:45   #47
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Je zal dan ook meer tattoo's vinden bij de lagere klasse ...
Wat bedoel je daar nu weer mee?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:46   #48
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Wie graag de lijfspreuk van de SS 'Meine Ehre heißt Treue' laat tatoeëren of een swastika met de cijfers 828, wat staat voor 'Heil Blood and Honour', kan daarvoor terecht bij Yggdrasil Tattoo, uitgebaat door Silvy Van Beers, gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang in Arendonk.

Silvy Van Beers, die ook zetelt in de politieraad Kempen Noordoost, werd zo'n twee jaar geleden door haar partij nog voorgedragen als kandidaat-burgemeester van Arendonk.


Bron : De Morgen

En dan zijn er nog steeds mensen die durven beweren dat het VB niets met nazi's te maken heeft.
Gisteren het nieuws gehoord en vandaag de kranten gezien ivm die "Belg" van Marokkaanse afkomst die ze in Marokko hebben opgepakt (hier durven ze niet) en een paar moorden op zijn geweten heeft tov mensen uit zijn eigen gemeenschap die "te vredelievend" zouden geweest zijn?
Hou je daar een beetje mee bezig ipv met de nutteloze zever waar je nu weer mee afkomt!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:48   #49
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Wat bedoel je daar nu weer mee?
Alleen krapuul heeft immers tattoos.


Of zoals ons moeder zegt: fatsoendelijke mensen hebben dat niet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:51   #50
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...
Loopt God rond als een kleurboek?
Misschien proberen "ze" Maria in een burka te stoppen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:52   #51
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
...
Loopt God rond als een kleurboek?
Ja, een onsterfelijk superwezen met bovennatuurlijke krachten is nu de standaard.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 11:53   #52
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

1. de swastika is indogermaans en komt voor tot in China en kan in twee richtingen gedraaid worden.

2. Die tattoeage die Yoda hier plaats is een teken van Combat 18.

3. Heel wat tattoeurs plaatsen geen 'hate'-tattoo's, andere plaatsen dan weer alles. Maar als het ook maar een beetje afwijkt van het gekende weten die mensen ook niet altijd wat ze aan het zetten zijn.

4. Mag je hakenkruizen zetten? Ja. Hier toch. Wat dat geeft als je in Duitsland met arische borst bloot over straat loopt is dan wel weer een ander verhaal maar met een potteke tipp-ex zal het probleem niet opgelost worden.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:03   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
[
Wat het mens allemaal op de armen, billen en nekken van haar klanten tekent kan me in feite niet schelen, maar ik heb 2 vragen:

En ik heb maar één vraag voor jou:
Hoeveel topic's gaan we nog openen over hetzelfde onderwerp?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=102203

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 februari 2008 om 12:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:13   #54
Dynamics
Burger
 
Dynamics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 141
Standaard

Het grappigste is dan nog dat ze ontkent te weten waar die symbolen vooor staan. Nu, een VB-er is vaak niet van de snuggerste. Maar ik heb met Sylvie van Beers op school gezeten. Haar toenmalige vriend (misschien nu nog) en zijzelf behoorden tot een groep jongeren in Arendonk die openlijk neonazisme aanhingen, ze schepte daar op school ook over op. Daarbij werd ze ook nog eens zwanger op haar 17 (kan ook 18 geweest zijn) van deze Ariër om het ras voort te zetten. (Mooi voorbeeld voor onze jeugd). En zij zou niet weten waar die symbolen voor staan?!? Burgemeestermateriaal volgens het VB dus deze meid. Komt daar nog bij dat het VB haar gescreend zou hebben, wel oppervlakkig is nu hun uitleg, wel zelfs bij een oppervlakkige screening zou bovengekomen zijn dat zij zich op zijn minst in haar jonge jaren met neonazisme bezighield, de doofpot in denkt het VB dan blijkbaar.
__________________
Most human beings have an almost infinite capacity for taking things for granted (A. Huxley)
Dynamics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:23   #55
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Oh, mijn excuses hoor, één draadje is uiteraard meer dan voldoende om hierover te praten. Ik was gaan zoeken, maar had het niet gezien.

Maar, om nu even op mijn vragen terug te komen: enig idee?
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:28   #56
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamics Bekijk bericht
Het grappigste is dan nog dat ze ontkent te weten waar die symbolen vooor staan. Nu, een VB-er is vaak niet van de snuggerste. Maar ik heb met Sylvie van Beers op school gezeten. Haar toenmalige vriend (misschien nu nog) en zijzelf behoorden tot een groep jongeren in Arendonk die openlijk neonazisme aanhingen, ze schepte daar op school ook over op. Daarbij werd ze ook nog eens zwanger op haar 17 (kan ook 18 geweest zijn) van deze Ariër om het ras voort te zetten. (Mooi voorbeeld voor onze jeugd). En zij zou niet weten waar die symbolen voor staan?!? Burgemeestermateriaal volgens het VB dus deze meid. Komt daar nog bij dat het VB haar gescreend zou hebben, wel oppervlakkig is nu hun uitleg, wel zelfs bij een oppervlakkige screening zou bovengekomen zijn dat zij zich op zijn minst in haar jonge jaren met neonazisme bezighield, de doofpot in denkt het VB dan blijkbaar.
Zo zijn er véél bij de blokkers... neonazisme en nazisme, herdenkingen in Lommel en Stekene

PS, ik meen ooit de naam Silvie Van Beers op de provincielijst vh VB te hebben gezien.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 februari 2008 om 12:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:32   #57
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als, als, als...

Maar ze doen dat niet. Moet ik nu zelf nog de bloedarmoede van je non-argument aantonen of snap je het zo wel?
Dat was het punt niet.
Het ging over de houding van de achterban, niet of het VB dan wel daadwerkelijk dat soort zaken zou doen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 22 februari 2008 om 12:34.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:33   #58
Crochettie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Inderdaad!

Nog iets verders bijgeleerd dan uw "belgische waffen SS"?
BELGISCH waffen SS = prietpraat van uit de boekjes
Wij hadden hier in Vlaanderen enkel het Vlaams Legioen onder Van de Wiele en Wallonie had zijn apparte eenheid

Het Vlaams Legioen was vooral bevolkt door Vlamingen, Nederlanders,Denen en andere Skandinavische burgers.

Het Vlaams Legioen werd een grote eenheid, en zeker wanneer zij samen gingen met enkele Vlaamse eenheden van de Kriegsmarine.

Het Vlaams Legioen werd ingezet aan het Oostfront ( de Oostfronters)
Wat men niet graag verteld, is dat deze mensen uit geloofsovertuiging tegen het communisme gingen vechten en op het einde van de oorlog met een SS signatuur werden gebombardeerd door Hitler zonder dat ze eigenlijk voor de SS hadden gekozen.

Na de oorlog werden velen terecht gesteld (voor hun proces) (vooral in de kazerne te Mechelen) die toen als gevangennis fungeerde.
Alle anderen werden veroordeeld als "wapendrager" wat de doodstraf betekende en deze werd later omgezet in levenslang en nog later in 15 jaar.

Niemand van hen heeft ooit zijn burgerrechten terug gekregen of ze moesten zwart op wit een spijt- en schuldbekentennis tekenen.

Nog altijd bestaan er lijsten in het Belgisch systeem over deze personen EN WAT SCHANDALIG IS - EVENEENS DE KINDEREN EN KLEINKINDEREN STAAN HIER OP VERMELD ( dat hebben we aan de joden te danken)(maar hierover geen kwaad woord of je bent verbannen)

IK BEN FIER DAT IK EEN ZOON VAN EEN VLAMING BEN
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:39   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, een onsterfelijk superwezen met bovennatuurlijke krachten is nu de standaard.
nee God is een majestueuze grote zwarte vrouw ... daar zie je al die tattoes amper op ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 12:40   #60
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, een onsterfelijk superwezen met bovennatuurlijke krachten is nu de standaard.
Balkenende, Sarkozy, Blair en de Saksen-Coburgs kunnen niet zonder, ik wél.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be