Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2009, 21:27   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard De Lijn overschat de reizigerscijfers

Eindelijk

De timing is perfect, indien de Sp.A niet in de regering komt krijgen we eindelijk een mobiliteits- en openbaar vervoersbeleid.

Hier
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:32   #2
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Eindelijk

De timing is perfect, indien de Sp.A niet in de regering komt krijgen we eindelijk een mobiliteits- en openbaar vervoersbeleid.

Hier
Hopelijk houdt Katleen Van Brempt er geen permanent blijvend motorische stoornis /tic aan over na dit gelezen te hebben. De cameramensen hebben het al moeilijk genoeg haar hoofd in beeld te houden.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 2 juni 2009 om 21:32.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:40   #3
jbl
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 305
Standaard

Kijk hier heb ik meermaals mijn bedenkingen over neergeschreven. De Lijn in Vlaanderen vervoert als je het omrekend 1/12de van de wereldbevolking en dit per jaar. Ofwel is vlaanderen groter dan ik dacht, ofwel hebben ze in andere landen geen openbaar vervoer, ofwel neemt gans de wereld de lijn dat laatse kan ook ook want ik ben zelf niet zo'n regelmatige gebruiker.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:41   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Eindelijk

De timing is perfect, indien de Sp.A niet in de regering komt krijgen we eindelijk een mobiliteits- en openbaar vervoersbeleid.

Hier
Ik vind dat al die partijen die zitten te kakken op het openbaar vervoer wel eens mogen zeggen wat ze er concreet mee willen gaan doeken en wat de impact daarvan zal zijn. Welke lijnen wil men afschaffen, hoeveel moet een ticket kosten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:42   #5
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Kijk hier heb ik meermaals mijn bedenkingen over neergeschreven. De Lijn in Vlaanderen vervoert als je het omrekend 1/12de van de wereldbevolking en dit per jaar. Ofwel is vlaanderen groter dan ik dacht, ofwel hebben ze in andere landen geen openbaar vervoer, ofwel neemt gans de wereld de lijn dat laatse kan ook ook want ik ben zelf niet zo'n regelmatige gebruiker.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:50   #6
jbl
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind dat al die partijen die zitten te kakken op het openbaar vervoer wel eens mogen zeggen wat ze er concreet mee willen gaan doeken en wat de impact daarvan zal zijn. Welke lijnen wil men afschaffen, hoeveel moet een ticket kosten.
Beste LSP Ik ben et dikwijls eens met je analyses, maar dat cijfers van de lijn de laatste jaren wat hoog gegrepen zijn mag je toch niet ontkennen. Ik vrees dat de Lijn haar aantallen kunstmatig heeft opgedreven om extra subsidies te verkrijgen, iets wat wat niet is goed te keuren.
Onze ruimtelijke ordening stelt ons voor zeer grote problemen, en openbaar vervoer kan dit eigenlijk niet oplossen. Dus een politiek van ruimtelijke wanorde nu afwentelen op de burgers vind ik onredelijk. Alle geld sturen naar openbaar vervoer op basis van valse cijfers, en ondertussen 90% van de werkende bevolking in de fille laten staan (dit met alle sociale en familiale gevolgen vandien), neen dit kan niet.

Laatst gewijzigd door jbl : 2 juni 2009 om 21:51.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:54   #7
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind dat al die partijen die zitten te kakken op het openbaar vervoer wel eens mogen zeggen wat ze er concreet mee willen gaan doeken en wat de impact daarvan zal zijn. Welke lijnen wil men afschaffen, hoeveel moet een ticket kosten.
Ik zit op donderdagavond regelmatig in een cafeetje waar zowat om het half uur dezelfde slogan wordt geroepen ... "kijk, ons belastingsgeld passeert weer" ... wanneer er opnieuw een lege bus van de Lijn voorbij rijdt

De lijn presenteert de jaarcijfers heel fier met miljoenen winst ... terwijl ze honderden miljoenen belastingsgeld krijgen toegestopt ... en slechts 12% van hun inkomsten zijn afkomstig van ticket- en abonnementsverkoop ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 2 juni 2009 om 21:54.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:55   #8
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Eindelijk

De timing is perfect, indien de Sp.A niet in de regering komt krijgen we eindelijk een mobiliteits- en openbaar vervoersbeleid.

Hier
1) Ik reis zelf geregeld met de (meestal overvolle) bus (410). En maak meer dan gebruik van mijn abonnement.
2) Sinds wanneer is een enquête van 200 mensen een representatief onderzoek? (normaal moet men bij onderzoek minstens 1000 hebben)
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 juni 2009 om 22:03.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:56   #9
jodewa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
Standaard privatiseren die handel

ik mailde toevallig tegelijkertijd een post over de lijn. Met een vers voorvalletje dat getuigt van klantvriendelijkheid.
Mijn mening: privatiseer die handel en schaf de subsidie's af.
Wie gebruikt actueel de lijn :buitenlanders, studenten en pendelaars.
Een iets of wat zelfrespecterende burger zou voor geen geld ter wereld op die klantonvriendelijke roestbakken stappen.
Dan nog liever 1/2 uur zoeken achter een parkeerplaats.
Trouwens als je met je gezin gaat komt het nog goedkoper uit ook!
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:56   #10
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
1) Ik reis zelf geregeld met de (meestal overvolle) bus. En maak meer dan gebruik van mijn abonnement.
2) Sinds wanneer is een enquête van 200 mensen een representatief onderzoek? (normaal moet men bij onderzoek minstens 1000 hebben)
Cursus statistiek nog eens boven halen?

De willekeur van de steekproef is veel belangrijker dan de grootte
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:57   #11
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
ik mailde toevallig teglijkertijd een post over de lijn. Met een vers voorvalletje dat getuigt van klantvriendelijkheid.
Mijn mening: privatiseer die handel en schaf de subsidie's af.
Wie gebruikt actueel de lijn :buitenlanders, studenten en pendelaars.
Kinderen en gepensionneerden ... gratis dan nog
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:02   #12
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Cursus statistiek nog eens boven halen?

De willekeur van de steekproef is veel belangrijker dan de grootte
Ik ken uw wiskundig talent nog van een topic over de holocaust waarin u glashard beweerde dat er nooit genoeg kolen zouden zijn geweest om 6 miljoen joden te cremeren.
Ik zie dan ook niet meteen het nut in om u de beginselen van de statistiek bij te brengen.

En als laatste:
Voor een abonnee maakt het niet uit hoeveel ritten hij maakt aangezien hij toch een vast bedrag moet betalen voor dat abonnement. Deze enquete zegt dan ook totaal niets over de winstgevendheid van De Lijn.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 juni 2009 om 22:06.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:04   #13
jbl
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
1) Ik reis zelf geregeld met de (meestal overvolle) bus. En maak meer dan gebruik van mijn abonnement.
2) Sinds wanneer is een enquête van 200 mensen een representatief onderzoek? (normaal moet men bij onderzoek minstens 1000 hebben)
Dus U neemt zoals zo velen , drie keer per dag de bus (90 keer per maand in een stedelijke kern) elke dag van het jaar. (dus als U een dag rust moet U de volgende dag 6 keer de bus nemen, neemt U twee weken verlof, dan dient U de volgende maand 112.5 keer het openbaar vervoer te nemen om aan de cijfers van de lijn te voldoen). Geef nu toe die cijfers zijn ongeloofwaardig, het is overdreven en voor een stuk geld dat zijn doel mist.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:59   #14
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Voor een abonnee maakt het niet uit hoeveel ritten hij maakt aangezien hij toch een vast bedrag moet betalen voor dat abonnement. Deze enquete zegt dan ook totaal niets over de winstgevendheid van De Lijn.
De lijn wordt wel gesubsidieerd met uw geld op basis van het aantal ritten er gemaakt worden en niet op basis van de abonnementen die worden verkocht

De Lijn zegt: +/- 90 per maand per abonnement
Deze studie zegt: +/- 20 per maand per abonnement

Meer dan vier keer te veel subsidies op basis van de akkoorden met de Vlaamse regering
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 2 juni 2009 om 23:00.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:18   #15
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind dat al die partijen die zitten te kakken op het openbaar vervoer wel eens mogen zeggen wat ze er concreet mee willen gaan doeken en wat de impact daarvan zal zijn. Welke lijnen wil men afschaffen, hoeveel moet een ticket kosten.
De wilde subsidiëring moet er gewoon uit, de wilde maatregelen zoals busbanen allerhande die alleen de autochauffeur pesten, ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:26   #16
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Alle buslijnen moeten blijven. Aantal reizigers is niet zo'n argument.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:30   #17
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Dus U neemt zoals zo velen , drie keer per dag de bus (90 keer per maand in een stedelijke kern) elke dag van het jaar. (dus als U een dag rust moet U de volgende dag 6 keer de bus nemen, neemt U twee weken verlof, dan dient U de volgende maand 112.5 keer het openbaar vervoer te nemen om aan de cijfers van de lijn te voldoen). Geef nu toe die cijfers zijn ongeloofwaardig, het is overdreven en voor een stuk geld dat zijn doel mist.
Hangt er vanaf of dat je overstappen meerekent of niet.
Bij mij is het meestal bus, tram heen en tram, bus terug. Telt dat als 2 of als 4?

En soms wanneer ik ergens precies moet zijn gebruik ik de auto.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 juni 2009 om 17:32.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:33   #18
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De wilde subsidiëring moet er gewoon uit, de wilde maatregelen zoals busbanen allerhande die alleen de autochauffeur pesten, ...
Aparte busbanen zijn net een zeer goed voorstel. Dan ben ik sneller op het werk dan met de auto.
Dat de autochauffeurs daar niet tegen kunnen is hun probleem.
Voor hen zou het trouwens niet uitmaken of de file nu uit twee of drie rijstroken bestaat.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 juni 2009 om 17:41.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 18:32   #19
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De lijn wordt wel gesubsidieerd met uw geld op basis van het aantal ritten er gemaakt worden en niet op basis van de abonnementen die worden verkocht

De Lijn zegt: +/- 90 per maand per abonnement
Deze studie zegt: +/- 20 per maand per abonnement

Meer dan vier keer te veel subsidies op basis van de akkoorden met de Vlaamse regering
Met alle respect voor het onderzoek, maar als je de prijzen van het abonnement bekijkt
voor 25-64 jaar
1 maand € 27
3 maanden € 76
12 maanden € 211
voor -25 jaar
1 maand € 20,90
3 maanden € 59
12 maanden € 162
en je weet dat een rit, als je een lijnkaart koopt, in de stad € 0,80 kost
Reken dan eens uit vanaf hoeveel ritten per maand je een abonnement zal kopen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 18:44   #20
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Altijd dat gezaag over het openbaar vervoer, terwijl ons hele topkader en de grote helft van het middenkader GRATIS particulier vervoer geniet, of wat dacht je dat het woord 'bedrijfswagen' feitelijk betekent ? Maar wel steen en been klagen over de overconsumptie die dat met zich meebrengt, of wat denk je dat het woord 'file' eigenlijk betekent ? (Gebrek aan capaciteit, met het dichtste wegennet van Europa ? You must be kidding !)

Ik ben PRO correcte prijszetting op ALLE vormen van transport, maar veel medestanders heb ik nog niet gevonden... vooral niet bij degenen die beweren dat ze de files willen wegwerken...
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be