Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2013, 16:34   #181
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Klopt. Ik wou vorig weekend een nieuwe tv kopen maar de € 2,00 recupel heeft me van die aankoop doen afzien
Beetje belachelijk doen ? Het gaat hier niet over het opstoken van een TV in uw open haard hé pippo.

Het gaat hier over plastic huishoudverpakkingen.

Trouwens : als ze dat invoeren, wat belet mij om bijvoorbeeld over de grens in NL mijn inkopen te gaan doen.

Ik herinner mij trouwens al zo'n beetje van een paniekreactie toen ze te weten kwamen dat de Belgen massaal hun inkopen in het buitenland gingen doen ingevolge de (reeds ingevoerde milieubelastingen op verpakkingen).

Wat mij er trouwens aan doet denken dat dit wel eens een belasting op een belasting zou kunnen zijn.

PS : dit doet er mij trouwens aan denken dat ik morgen mijn special gebouwde verbrandingsoven eens even aan het werk moet zetten

Laatst gewijzigd door Stingray : 1 maart 2013 om 16:38.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:04   #182
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Als ik het me goed herinner was de huidige 'belasting op verpakkingen' een wetsvoorstel van de vld... De door u veelvuldig verachtte 'groenen' hebben daar nog stevig tegen geprotesteerd vanuit de oppositie, omdat het milieuvriendelijke verpakkingen straft en milieu-onvriendelijke beloont.

Bron

Citaat:
Open Vld, sp.a en ook CD&V hebben de voorbije jaren de groene fiscaliteit gewoon in diskrediet gebracht. De ecotaks is het symbool geworden van dat soort bedrog. Wat vandaag nog rest, zijn ordinaire belastingverhogingen. De milieubewuste consument betaalt het gelag en de ondernemingen die investeerden in milieuvriendelijke oplossingen komen bedrogen uit. Op die manier wordt het draagvlak voor echte milieutaksen en een doortastend milieubeleid ondergraven.
Om dit te voorkomen had u dus best op de groenen gestemd in 2004...


Maar on topic:

Deze zaken worden belast bij aankoop om te voorkomen dat egoïsten als uzelf de kost afwimpelen op de maatschappij door het slecht te verbranden, en alzo de kinderen uit uw buurt met astma op te zadelen. Of wil u de hardwerkende vlaming weer laten betalen voor uw astmakindjes?

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 1 maart 2013 om 17:23.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:06   #183
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
of het 'ne groene' is weet ik niet maar op dit forum zit er iets dat regelamtig vrije energie belooft.
Lol

Maar met die pipo te citeren kunt ge jammergenoeg geen punten verdienen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:10   #184
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Lol

Maar met die pipo te citeren kunt ge jammergenoeg geen punten verdienen
Met belastingsgekken al evenmin. Gaat ge met uw groot licht ontkennen dat ze m.b.t. de zonnepanelen geen beloftes gedaan hebben ? Niet dat het mij verwondert, want gek zijn die groenen allemaal. Dat je geen groot licht was, wisten wel al langer, maar dat je gek bent is nieuw.

Trouwens, ik heb momenteel iets beter gevonden : ik heb een partij uitverkoopzonnepanelen opgekocht en deze gaan zonder aan te geven op mijn dak. Dus de belastingen per MWp is een pak lager. (en voor dat je het gaat vragen : ca. € 1800 voor 2880 wp)

Enne, als het inderdaad te gortig wordt, vliegen ze eraf en blijven alleen de niet aangegeven liggen.

MAAR even dit mijn beste : veronderstellen we een gezin dat gemakkelijkheidshalve € 1000 gezinsinkomen heeft en uw belasting op verpakking kost € 50 per maand meer. Wat gaat dat gezin dan doen denk je ?

Enne zo is dat me al die idiote maatregelen al gegaan.

Laatst gewijzigd door Stingray : 1 maart 2013 om 17:20.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 17:38   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.284
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eigenlijk zouden we de verpakkingen bij de verkoper moeten laten, en toeslagen en taksen niet betalen, daar we zelf de verpakking niet willen, doch het product.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:27   #186
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk in dit geval vooral aan mezelf hoor.
Als ik binnen het jaar geen werk heb, dan verdien ik een nekschot.
Allez dan, omdat gij het zijt. Een jaartje respijt. Een andere optie is de steenkoolmijnen in. KZ-style. The strong will survive. :;

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 2 maart 2013 om 13:28.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 15:16   #187
Snarf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 mei 2011
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Trouwens, ik heb momenteel iets beter gevonden : ik heb een partij uitverkoopzonnepanelen opgekocht en deze gaan zonder aan te geven op mijn dak. Dus de belastingen per MWp is een pak lager. (en voor dat je het gaat vragen : ca. € 1800 voor 2880 wp)
Let dan wel goed op dat je niet teveel groene stroom aangeeft he
Aangezien je al een installatie hebt is dit mogelijk, maar de mensen die geen panelen hebben liggen mogen deze ook niet koppelen aan het net zonder ze aan te geven. (of ze moeten werken met batterijen)

Ik stook in mijn kachel ook droog onbewerkt hout. Na 5 minuten zie je er buiten niks meer van en mijn buren moeten niet klagen want die stoken ook met hout

http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=28&t=2463

Hier een link naar een houtgasgenerator freak. Hij rijdt met zijn 'beest' volledig op hout.
Snarf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 20:06   #188
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Kijk in 2011 al een item (mss al langer ook?)
Kwam me enigszins bekend voor.
Kan interessant zijn om te zien hoe sommige zaken (en visies) evolueren (of niet)
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 7 november 2023 om 20:10.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2023, 09:05   #189
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Kijk in 2011 al een item (mss al langer ook?)
Kwam me enigszins bekend voor.
Kan interessant zijn om te zien hoe sommige zaken (en visies) evolueren (of niet)
De vraag is wat de politiek ondertussen hieraan veranderd heeft in die 12 jaar ondertussen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2023, 09:25   #190
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.284
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De vraag is wat de politiek ondertussen hieraan veranderd heeft in die 12 jaar ondertussen.
Vivandenaldi alvast niets, dat zou een ruggegraat vergen, en die hoop kwallen hebben dat echt niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2023, 10:21   #191
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

"Er wordt een uitzondering voorgesteld voor ruimten waar 'houtverbranding de enige verwarming is'."

Dat is daarmee dan ook weer opgelost.

Enkel houtkachels dus.

Vorige week nog ééntje, (moderne / praktisch nieuwe) gaan afhalen.
Nieuwprijs 2800€ - amper nog 300€ moeten neerdokken.

Onze wetgever en zijn wetten opent mogelijkheden.
Kortzichtigheid omzetten in opportuniteiten.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 november 2023 om 10:21.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2023, 13:36   #192
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De vraag is wat de politiek ondertussen hieraan veranderd heeft in die 12 jaar ondertussen.
Niet zo veel zeker (er waren {toegegeven} ook steeds genoeg prangender zaken aan de orde, tenslotte is het uitstootprobleem belangrijk maar in verhouding met andere zaken toch minder prioritair lijkt me).
Bepaalde (betere) normering qua uitstoot voor nieuwe kachels is iets waar kachelverkopers (al dan niet terecht) over pochen, dat zou dan toch al iets zijn.
Het lijkt me niet onverstandig om de grootste problemen eerst aan te pakken, ook met betrekking tot houtkachels en zogezegde allesbranders.

Zoals 10-tal jaar geleden reeds opgemerkt zou veel afvalverbranding (waarbij de meeste gevaarlijke stoffen vrijkomen) kunnen voorkomen worden door bij aankoop van goederen reeds verwerkingskost (taks) in te rekenen in verkoopprijs en met deze taks dan een gratis aanvoer van restant (afval) (oa het huidige grof huisvuil) naar containerparken mogelijk te maken, meteen ook een goede manier om ook het vele sluikstorten wat te minderen.
Maar ja, zoals gezegd, er zijn steeds dringender dingen wellicht.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2023, 17:48   #193
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Warmste jaar ooit, dat is vandaag al zeker.
Citaat:
https://www.hln.be/weernieuws/ook-ok...ngen~ae9989da/
Ook oktober breekt wereldwijd warmterecord: 2023 is zo goed als zeker warmste jaar sinds begin metingen

De temperaturen op aarde blijven dit jaar met uitzonderlijk grote stappen stijgen. Metingen van de Europese dienst Copernicus Climate Service laten zien dat ook in oktober weer een warmterecord is verbroken - en niet met geringe cijfers. Wereldwijd was het wel 0,4 graden warmer dan in oktober 2019, toen het vorige record voor de oktobermaand werd gevestigd. Volgens Copernicus is het vrijwel zeker dat 2023 de boeken in zal gaan als het warmste jaar sinds de metingen begonnen.

IB 08-11-23, bron ANP

De cijfers van de wetenschappelijke klimaatdienst van de EU verschijnen enkele weken voor de volgende VN-klimaattop. Die begint op 30 november in Dubai. Copernicus-bestuurder Samantha Burgess wijst er in aanloop naar de top op dat de gemiddelde temperatuurstijging dit jaar al richting de 1,5 graad kruipt. Tot nog toe is het dit jaar 1,43 graad warmer dan in pre-industriële tijden. “De urgentie voor ambitieuze klimaatactie is nog nooit zo hoog geweest”, concludeert Burgess.

De grens van 1,5 graad wordt onder meer genoemd in het Klimaatakkoord van Parijs van eind 2015. Bijna ieder land ter wereld is daarbij aangesloten, met uitzondering van Iran, Libië en Jemen. De belangrijkste afspraak die in Parijs werd gemaakt, is dat landen hun uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen dusdanig verminderen dat de temperatuurstijging ruim onder de 2 graden blijft en bij voorkeur onder de 1,5 graad.

El Niño

In oktober was de temperatuurpiek al hoger dan die 1,5 graad: het was volgens de data van Copernicus 1,7 graad warmer dan tussen 1850 en 1900, de periode waarmee de dienst de metingen altijd vergelijkt. Daar speelt momenteel ook het complexe weerpatroon El Niño een rol in. Dit effect keert om de paar jaar terug en zorgt maandenlang voor hogere temperaturen.
grafiekjes en refertes:
https://climate.copernicus.eu/copern...e-warmest-year

De +1,5 °C utopie waarvan sprake in het klimaatverdrag van Parijs (2015) zal reeds zo goed als zeker in 2030 gehaald worden.

Volgens het klimaatverdrag moest de wereld proberen onder +2°C te blijven door maatregelen.

Momenteel is het reeds +1,43°C... El Nino heeft wel een zetje gegeven, maar dat klimaatpatroon komt sowieso om de x-jaar terug (tussen 2 en 7 jaar)
Citaat:
El Niño and La Niña can both have global impacts on weather, wildfires, ecosystems, and economies. Episodes of El Niño and La Niña typically last nine to 12 months, but can sometimes last for years. El Niño and La Niña events occur every two to seven years, on average, but they don’t occur on a regular schedule. Generally, El Niño occurs more frequently than La Niña.

https://oceanservice.noaa.gov/facts/ninonina.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2023 om 18:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 09:15   #194
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Niet zo veel zeker (er waren {toegegeven} ook steeds genoeg prangender zaken aan de orde, tenslotte is het uitstootprobleem belangrijk maar in verhouding met andere zaken toch minder prioritair lijkt me).
Bepaalde (betere) normering qua uitstoot voor nieuwe kachels is iets waar kachelverkopers (al dan niet terecht) over pochen, dat zou dan toch al iets zijn.
Het lijkt me niet onverstandig om de grootste problemen eerst aan te pakken, ook met betrekking tot houtkachels en zogezegde allesbranders.

Zoals 10-tal jaar geleden reeds opgemerkt zou veel afvalverbranding (waarbij de meeste gevaarlijke stoffen vrijkomen) kunnen voorkomen worden door bij aankoop van goederen reeds verwerkingskost (taks) in te rekenen in verkoopprijs en met deze taks dan een gratis aanvoer van restant (afval) (oa het huidige grof huisvuil) naar containerparken mogelijk te maken, meteen ook een goede manier om ook het vele sluikstorten wat te minderen.
Maar ja, zoals gezegd, er zijn steeds dringender dingen wellicht.
Nee, het is een dringend probleem aangezien de relatieve bijdrage aan vervuiling alsmaar toeneemt terwijl andere bronnen afnemen. Dit in combinatie met het feit dat de verkoop en gebruik in de lift zitten.

Citaat:
Het verbranden van hout is een belangrijke fijnstofbron in Nederland. In 2020 zorgde houtstook voor ruim een kwart van de fijnstof (PM2,5). Dat is vier keer zoveel als de fijnstofuitstoot door wegverkeer. Daarbij komt nog dat de houtrook vrijkomt op korte afstand van waar mensen verblijven, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een hoge schoorsteen.
Houtskool 2
Citaat:
houtkachel

Zelfs de modernste, ‘ecodesign’ houtkachel is nog altijd een ramp voor de luchtkwaliteit. Volgens nieuw Engels onderzoek produceert een houtkachel 450 keer zoveel giftige luchtvervuiling als een centrale verwarming op gas. Oudere houtkachels stoten zelfs 3700 keer zoveel giftige stoffen uit. Dat schrijft The Guardian.
Citaat:
Volgens een wetenschappelijke analyse in de Griekse hoofdstad Athene is rook van houtkachels een belangrijkere kankerverwekkende stof dan uitlaatgassen van voertuigen. Volgens de onderzoekers is de situatie in Athene niet uitzonderlijk, maar eerder de regel.
Citaat:
"Benzo(a)pyreen, de belangrijkste PAK, nam gemiddeld over alle stations van het meetnet met meer dan 40 procent toe. Deze stof ontstaat typisch bij onvolledige verbranding en wordt sterk gelinkt aan houtverbranding. Ook bij de organische massa in fijnstof, ook gelinkt aan houtverbranding, zagen we de hoogste meetwaarden in jaren.
https://www.vmm.be/lucht/infografiek...outverbranding
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 09:55   #195
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Ik klaag al 25 jaar bij de buren dat wij hier continu in hun stank zitten van hun houtkachel. Zij vinden echter dat 'dat wel meevalt' en dat zij 'ook het recht op een warm huis hebben'.
De rook drijft hier met momenten (80% van de tijd want wij zitten ten NO van hen) gewoon de keuken, living en slaapkamers binnen.

Ondertussen heb ik een ziekte die o.m. veroorzaakt wordt door PAK's.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VMM
Houtverbranding is waarschijnlijk de belangrijkste bron van PAK's in Vlaanderen.
Bron

12 beurten chemo, 2 operaties... maar ja, die mensen hebben ook het recht om te stoken zeker?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:56   #196
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik klaag al 25 jaar bij de buren dat wij hier continu in hun stank zitten van hun houtkachel. Zij vinden echter dat 'dat wel meevalt' en dat zij 'ook het recht op een warm huis hebben'.
De rook drijft hier met momenten (80% van de tijd want wij zitten ten NO van hen) gewoon de keuken, living en slaapkamers binnen.

Ondertussen heb ik een ziekte die o.m. veroorzaakt wordt door PAK's.


Bron

12 beurten chemo, 2 operaties... maar ja, die mensen hebben ook het recht om te stoken zeker?
Welja, vandaar dat de overheid de nodige maatregelen dient te nemen teneinde zo'n zaken te vermijden. Mensen zijn gewoon te dom en / of te egoïstisch en tegen dat gedrag dienen burgers beschermd te worden.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 16:57   #197
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nee, het is een dringend probleem aangezien de relatieve bijdrage aan vervuiling alsmaar toeneemt terwijl andere bronnen afnemen. Dit in combinatie met het feit dat de verkoop en gebruik in de lift zitten.
https://www.vmm.be/lucht/infografiek...outverbranding

Ik zou met alle plezier morgen wakker worden in de beste der werelden.
Ik denk dat niemand echt staat te springen om te verwarmen, laat staan te stoken met hout.
Veel beter zou zijn mocht het buitenklimaat perfect aansluiten bij onze noden/verlangens.

Dat is echter niet zo.

Aantallen in combinatie met pestgedrag maken dat mensen zelfs tot aan de poolgebieden gaan wonen zijn.
Ik neem aan dat niemand daar echt voor zijn plezier gaat wonen.
Mensen gaan naar minder gunstige gebieden omwille van pestgedrag of omdat ze moeilijk compromissen kunnen sluiten (graag hun zin doen/vrij zijn ->soms betekent dat, dat je moet uitwijken naar regio's waar weinig of geen mensen wonen).

Als kachelverkoop in de lift zit is dat effectief een spijtige zaak.
Het milieu, de luchtkwaliteit gaat hier zeker niet door verbeteren.

Men kan zich dan afvragen waarom (lift)?
Omdat men graag vlammetjes ziet?

Deels wel misschien.
Maar dan wel een heel klein deel denk ik.

Motief is vooral economisch.
Hoe kan men een zeker comfort en gezonde leefruimte maken met een beperkt budget?
Een houtkachel kan bij het stellen van die vraag in aanmerking komen.
Immers (zoals reeds eerder gezegd) ook een koude woning is schadelijk voor de gezondheid (het is dus afwegen, pest & cholera enzo...).

De recente periodes (zeker vorig stookseizoen) was de prijstoename van energie (el, gas, mazout, ...) vrij spectaculair.

Je zou van de weeromstuit kunnen pleiten voor nieuwe en meer kerncentrales.
Maar ook dat is potentieel een ongezond gegeven.
Stel er komt een dag dat je een hele stad als Antwerpen moet evacueren.
Het is met andere woorden niet altijd even simpel om de juiste keuze te maken (ook niet voor politici).

Behalve op één punt.

Onze aantallen!

Deze maken dat heel veel zaken (ook milieuvervuiling, soms omwille van zakkenvullerij, soms omwille van economische noodzaak) steeds kwalijker beginnen te stinken.

Het is het enige punt waarvan naar mijn aanvoelen de kompasnaald steeds (en reeds lange tijd) dezelfde richting aangeeft.

Als ik politici waar ook ter wereld een ernstig tekort in visie verwijt dan is het wel op dat vlak.
Nooit was een probleem zo duidelijk.
Nooit werd een probleem zo fel genegeerd.

Daar ligt volgens mij de echte schande.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 17:13   #198
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nee, het is een dringend probleem aangezien de relatieve bijdrage aan vervuiling alsmaar toeneemt terwijl andere bronnen afnemen. Dit in combinatie met het feit dat de verkoop en gebruik in de lift zitten.









https://www.vmm.be/lucht/infografiek...outverbranding
Hebt u ook een bron voor het feit dat de verkoop in de lift zit? Los van de korte stijging omwille van de exploderende gasprijzen natuurlijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 november 2023 om 17:14.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 09:16   #199
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hebt u ook een bron voor het feit dat de verkoop in de lift zit? Los van de korte stijging omwille van de exploderende gasprijzen natuurlijk.
De media staat er vol van, dit is toch ondertussen algemeen geweten.

Citaat:
Zo is de verkoop van haarden en kachels in 2022 met 45 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor, blijkt uit cijfers van de Nederlandse Haarden- en Kachelbranche (NHK)
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 10:20   #200
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De media staat er vol van, dit is toch ondertussen algemeen geweten.
Ik vroeg los van de stijging door de exploderende gasprijzen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be