Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 19:59   #1
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard En wie pleegt 98 procent van de terroristische aanslagen in onze contreien?

Als we het hele plaatje bekijken voor het “Vrije Westen” blijkt dat de jongste vijf jaar minder dan twee procent van de terroristische aanslagen die werden gepleegd in Europa en de VS ingegeven waren door de islam.

Dat blijkt onder meer uit rapporten van de FBI en van Europol. Het gaat in Europa nog om minder dan die twee procent, omdat Europol enkel cijfers heeft over wat er in 28 lidstaten gebeurt. Noorwegen, waar de anti-islam-terrorist Anders Breivik 77 mensen vermoordde, zit daar bijvoorbeeld niet bij.

Ondanks de duidelijke agenda van Breivik (anti-islam, pleitend voor een terugkeer naar wat hij zelf een christelijk Europa noemt), werd de man die 77 mensen doodde omdat hij terug wil naar “a monocultural Christian Europe” nergens omschreven als een christelijk terrorist.

Europol stelt vast dat er bijvoorbeeld in 2013 (de cijfers voor 2014 zijn nog niet klaar, maar ze gaan in de dezelfde lijn liggen) 152 terroristische aanslagen waren in Europa. Slechts twee daarvan werden gepleegd door moslimradicalen.

De kans dat je in de VS door een kleuter wordt vermoord, is bijvoorbeeld veel groter dan dat je door een radicale moslim aan je einde komt. 2013 was daar een anomalie: bij de aanslag op de marathon van Boston kwamen drie mensen om. Dat was in april. Er waren dat jaar toen al vijf Amerikanen doodgeschoten door -4-jarigen.

http://newsmonkey.be/article/28981?u...um=PostContent
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 januari 2015 om 20:05.
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 20:26   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ondanks de duidelijke agenda van Breivik (anti-islam, pleitend voor een terugkeer naar wat hij zelf een christelijk Europa noemt), werd de man die 77 mensen doodde omdat hij terug wil naar “a monocultural Christian Europe” nergens omschreven als een christelijk terrorist.
Wel, je kan Breivik door zijn daden ook moeilijk als "christen" omschrijven als je zijn daden tegen het licht houdt van Jezus Christus. Brevik omschreef zich trouwens als een "culturele christen", m.a.w. hij is een "naamchristen". Hij stipt heel uitdrukkelijk aan dat hij "geen persoonlijke relatie heeft met Jezus". We kunnen bijgevolg niet anders dan stellen dat Breivik niet praktizerend is, maar het christendom slechts bekijkt als een structurerend element in onze westerse samenleving. Een instrumentalisatie van het christendom dus.

Daarom ook kunnen we moeilijk stellen dat hij handelde vanuit het christendom.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:58   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ondanks de duidelijke agenda van Breivik (anti-islam, pleitend voor een terugkeer naar wat hij zelf een christelijk Europa noemt), werd de man die 77 mensen doodde omdat hij terug wil naar “a monocultural Christian Europe” nergens omschreven als een christelijk terrorist.
Of een gewelddaad te maken heeft met een ideologie heeft minder te maken met de opeising door de geweldenaar zelf (die kan een zot zijn), dan met de openlijke of half-verdoken steun en bewondering die de "normale" volgers van de ideologie in kwestie hebben ten aanzien van de daad, of het soort van daden.

Als ik morgen een bom om mijn lijf hang, ergens in een of ander Parijs metrostation mijzelf samen met een honderdtal reizigers laat ontploffen, en een youtube filmpje achter laat waar ik zeg dat ik dat doe in naam van de Groene ideologie om Frankrijk te straffen voor zijn kerncentrales, dan zal 1) blijken dat bij mij de stoppen totaal zijn doorgeslagen 2) dan zal geen enkele, maar dan ook geen enkele, groene jongen dat ook maar een seconde goedkeuren, openlijk, of half verdoken. Wat IK dus beweer over welke ideologie mij geinspireerd heeft om een gewelddaad te plegen, heeft hier dus geen enkel belang.

Echter, in het geval van Charlie Hebdo hadden verschillende leidende figuren in de Islam al opgeroepen om die mensen te doden. Zijn er betogingen geweest in verschillende Islamitische landen. En wordt een gelijkaardige daad als wat Charlie Hebdo gedaan heeft, met zware lijfstraffen of de dood gestraft in vele landen die beweren een wetgeving te hebben in overeenstemming met de Islam.

Als dan blijkt dat een moslim commando beweert te handelen om de Islam te wreken bij die gewelddaden, dan is dat niet het werk van eenzame zotten. Als blijkt dat ze de steun hadden van organisaties die geinspireerd zijn door diezelfde islam ideologie, dan waren ze niet alleen. Als nadien blijkt dat in Franse scholen een behoorlijk deel van de moslim leerlingen weigert om een minuut stilte te respecteren, en zelfs jihadistische uitroepen gaat doen, als blijkt dat er een zekere bewondering is bij een zekere fractie voor die "terroristen" onder de Franse moslimjeugd, en ga zo maar door, dan is het duidelijk dat die daden ergens steun kunnen vinden in het sociale weefsel dat gebouwd is rond die ideologie.

Beivik had dat niet. Misschien in een neo-nazi weefsel, dat weet ik niet. Maar zeker niet onder de Christenen. De paus of gelijk welke andere christelijke leider had nooit, in tegenstelling tot met Charlie Hebdo, opgeroepen tot het doden van de slachtoffers van Breivik. Nergens heeft een christelijk geinspireerde groep nadien de samenwerking met Breivik opgeeist. In scholen had men geen moeite om de christelijke leerlingen een minuut stilte laten te houden voor die slachtoffers. Er was geen behoorlijke fractie van de christelijke leerlingen die heimelijk of zelfs wat openlijker bewondering hadden voor Breivik en zijn daden ; er was geen stilzwijgende goedkeuring bij de christenen voor wat hij gedaan had.

Dat is het verschil.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 januari 2015 om 22:03.
patrickve is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:00   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Of een gewelddaad te maken heeft met een ideologie heeft minder te maken met de opeising door de geweldenaar zelf (die kan een zot zijn), dan met de openlijke of half-verdoken steun en bewondering die de "normale" volgers van de ideologie in kwestie hebben ten aanzien van de daad, of het soort van daden.

Als ik morgen een bom om mijn lijf hang, ergens in een of ander Parijs metrostation mijzelf samen met een honderdtal reizigers laat ontploffen, en een youtube filmpje achter laat waar ik zeg dat ik dat doe in naam van de Groene ideologie om Frankrijk te straffen voor zijn kerncentrales, dan zal 1) blijken dat bij mij de stoppen totaal zijn doorgeslagen 2) dan zal geen enkele, maar dan ook geen enkele, groene jongen dat ook maar een seconde goedkeuren, openlijk, of half verdoken. Wat IK dus beweer over welke ideologie mij geinspireerd heeft om een gewelddaad te plegen, heeft hier dus geen enkel belang.

Echter, in het geval van Charlie Hebdo hadden verschillende leidende figuren in de Islam al opgeroepen om die mensen te doden. Zijn er betogingen geweest in verschillende Islamitische landen. En wordt een gelijkaardige daad als wat Charlie Hebdo gedaan heeft, met zware lijfstraffen of de dood gestraft in vele landen die beweren een wetgeving te hebben in overeenstemming met de Islam.

Als dan blijkt dat een moslim commando beweert te handelen om de Islam te wreken bij die gewelddaden, dan is dat niet het werk van eenzame zotten. Als nadien blijkt dat in Franse scholen een behoorlijk deel van de moslim leerlingen weigert om een minuut stilte te respecteren, en zelfs jihadistische uitroepen gaat doen, als blijkt dat er een zekere bewondering is bij een zekere fractie voor die "terroristen" onder de Franse moslimjeugd, en ga zo maar door, dan is het duidelijk dat die daden ergens steun kunnen vinden in het sociale weefsel dat gebouwd is rond die ideologie.

Beivik had dat niet. Misschien in een neo-nazi weefsel, dat weet ik niet. Maar zeker niet onder de Christenen. De paus of gelijk welke andere christelijke leider had nooit, in tegenstelling tot met Charlie Hebdo, opgeroepen tot het doden van de slachtoffers van Breivik. In scholen had men geen moeite om de christelijke leerlingen een minuut stilte laten te houden voor die slachtoffers. Er was geen behoorlijke fractie van de christelijke leerlingen die heimelijk of zelfs wat openlijker bewondering hadden voor Breivik en zijn daden ; er was geen stilzwijgende goedkeuring bij de christenen voor wat hij gedaan had.

Dat is het verschil.
Zoveel ongefundeerde beweringen in een post, proficiat.

Allereerst: bewijs voor het dikgedrukte?
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:06   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zoveel ongefundeerde beweringen in een post, proficiat.

Allereerst: bewijs voor het dikgedrukte?
Kan je historische voorbeelden geven van mensen die zware aanslagen hebben gepleegd met honderden willekeurige doden in naam van een of ander groen ideologisch punt, en kan je mij nadien ook aantonen welke *andere* groen-geinspireerde mensen die terreuraanslag goedkeurden op facebook of zo ?
patrickve is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:07   #6
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard



Deze grafiek zegt veel
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:07   #7
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Maar er schort iets aan het rapport. Bij de categorie "religieus geïnspireerd" terrorisme wordt louter vermeld dat er in 2013 216 mensen op die basis gearresteerd zijn. Bij de andere categorieën - Ethno-nationalistisch en Separatistisch, Links en Anarchistisch - wordt in grafieken weergegeven hoeveel hoeveel "failed, foiled or completed" attacks er op die basis zijn gepleegd, zie grafieken hier en hier. Voor religieus terrorisme ontbreekt deze data. Er wordt niet vermeld hoeveel religieuze aanslagen er exact verijdeld zijn. Terwijl dit juist significant is aangezien de grootste groep gearresteerde terrorisme verdachten jihadisten zijn: 40,3% (216). Van hen zijn er 58 veroordeeld. De op een na grootste groep gearresteerden waren vermeende separatisten met 33,6% (180). De notie dat minder dan 2% van het Europees terrorisme door moslims gepleegd is, zegt dus waarschijnlijk meer over de preventieve kundigheid van Europese veiligheidsdiensten dan het gebrek aan geweldsbereidheid onder de islamitische populatie. Ook wordt het aantal doden niet meegenomen om de zwaarte van een aanval te bepalen. Als men dat vanaf 2001 wel zou doen, ziet het beeld er zo uit. Maar goed, het voelt natuurlijk wel fijn, die <2%.

geenstijl.nl
Yordin is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:08   #8
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kan je historische voorbeelden geven van mensen die zware aanslagen hebben gepleegd met honderden willekeurige doden in naam van een of ander groen ideologisch punt, en kan je mij nadien ook aantonen welke *andere* groen-geinspireerde mensen die terreuraanslag goedkeurden op facebook of zo ?
de boeddhistische terreurgroeperingen
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:09   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de boeddhistische terreurgroeperingen
Zijn dat groene jongens zoals Groen! en zo ???
patrickve is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:10   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kan je historische voorbeelden geven van mensen die zware aanslagen hebben gepleegd met honderden willekeurige doden in naam van een of ander groen ideologisch punt, en kan je mij nadien ook aantonen welke *andere* groen-geinspireerde mensen die terreuraanslag goedkeurden op facebook of zo ?
Ik ontken nergens dat de islam qua terrorisme vandaag de dag de shine pakt.

Maar daar gaat het dan ook helemaal niet om. Ik constateerde slechts dat ik veel ongefundeerde brabbel in je post las, dat is alles.
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:16   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Als we het hele plaatje bekijken voor het “Vrije Westen” blijkt dat de jongste vijf jaar minder dan twee procent van de terroristische aanslagen die werden gepleegd in Europa en de VS ingegeven waren door de islam.

Dat blijkt onder meer uit rapporten van de FBI en van Europol. Het gaat in Europa nog om minder dan die twee procent, omdat Europol enkel cijfers heeft over wat er in 28 lidstaten gebeurt. Noorwegen, waar de anti-islam-terrorist Anders Breivik 77 mensen vermoordde, zit daar bijvoorbeeld niet bij.

Ondanks de duidelijke agenda van Breivik (anti-islam, pleitend voor een terugkeer naar wat hij zelf een christelijk Europa noemt), werd de man die 77 mensen doodde omdat hij terug wil naar “a monocultural Christian Europe” nergens omschreven als een christelijk terrorist.

Europol stelt vast dat er bijvoorbeeld in 2013 (de cijfers voor 2014 zijn nog niet klaar, maar ze gaan in de dezelfde lijn liggen) 152 terroristische aanslagen waren in Europa. Slechts twee daarvan werden gepleegd door moslimradicalen.

De kans dat je in de VS door een kleuter wordt vermoord, is bijvoorbeeld veel groter dan dat je door een radicale moslim aan je einde komt. 2013 was daar een anomalie: bij de aanslag op de marathon van Boston kwamen drie mensen om. Dat was in april. Er waren dat jaar toen al vijf Amerikanen doodgeschoten door -4-jarigen.

http://newsmonkey.be/article/28981?u...um=PostContent
Da's raar dat ze er maar twee vinden, want er zijn er al 3 die in 2013 prominent in het nieuws waren.

Moord op Lee Rigby in Engeland
http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Lee_Rigby
Zelfmoord bomaanslag op het station in Volgograd, Rusland
Zelfmoord bomaanslag in een tram in Volgograd, Rusland
http://en.wikipedia.org/wiki/Decembe...ograd_bombings

Ik denk dat je die daders gerust islam radicalen mag noemen.

En natuurlijk zijn er een pak meer die het nieuws niet gehaald hebben.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online  
Oud 16 januari 2015, 22:17   #12
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Als we het hele plaatje bekijken voor het “Vrije Westen” blijkt dat de jongste vijf jaar minder dan twee procent van de terroristische aanslagen die werden gepleegd in Europa en de VS ingegeven waren door de islam.
Een Deense dog is zelden betrokken in een bijtincident.
De statistieken bewijzen dat ik morgen relatief veilig tegen de ballen van de hond hiernaast kan trappen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:18   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar daar gaat het dan ook helemaal niet om. Ik constateerde slechts dat ik veel ongefundeerde brabbel in je post las, dat is alles.
Je kan niet eens de ongefundeerdheid van het vetgedrukte voorbeeldje dat je er zelf uit haalde, staven met enig historisch voorbeeld blijkbaar. Hieruit leidt ik de ongefundeerdheid van uw oordeel van ongefundeerdheid van mijn betoog af.

Wat jij beweerde is dat je groene jongens gaat vinden die gaan juichen als iemand een bomaanslag met 100 doden in een Parijs metrostation pleegt in hun naam, en dat het tegendeel beweren (wat ik deed) ongefundeerd zou zijn. Dan kan je toch legio historische voorbeelden aangeven waar dat al het geval was neem ik aan ? Of klets je maar wat uit je nek ?

Neem er dan nog maar een paar anderen. De Paus heeft opgeroepen om de slachtoffers van Breivik om te brengen ? Christelijke jongeren waren onbedwingbaar in 't school uit bewondering voor Breivik ?

Welke andere ongefundeerde beweringen kan je nog weerleggen ?


Voor wie het niet begrepen had:

de Charlie Hebdo moorden waren wel degelijk door "de Islam" geinspireerd. De daders hebben gehandeld naar een idee dat leefde onder een groter deel van de moslims dan enkel zij zelf.

De Breivik moorden waren helemaal niet "christelijk" geinspireerd. De dader heeft niet gehandeld naar een idee dat leefde onder een groter deel van de christenen dan enkel hij zelf.

Vandaar dat die eerste wel degelijk moslim terroristen zijn, maar Breivik geen christelijk terrorist was.

Ook al BEWEERDEN beide daders dat ze door een zekere ideologie geinspireerd waren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 januari 2015 om 22:25.
patrickve is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:23   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan niet eens de ongefundeerdheid van het vetgedrukte voorbeeldje dat je er zelf uit haalde, staven met enig historisch voorbeeld blijkbaar. Hieruit leidt ik de ongefundeerdheid van uw oordeel van ongefundeerdheid van mijn betoog af.

Wat jij beweerde is dat je groene jongens gaat vinden die gaan juichen als iemand een bomaanslag met 100 doden in een Parijs metrostation pleegt in hun naam, en dat het tegendeel beweren (wat ik deed) ongefundeerd zou zijn. Dan kan je toch legio historische voorbeelden aangeven waar dat al het geval was neem ik aan ? Of klets je maar wat uit je nek ?

Neem er dan nog maar een paar anderen. De Paus heeft opgeroepen om de slachtoffers van Breivik om te brengen ? Christelijke jongeren waren onbedwingbaar in 't school uit bewondering voor Breivik ?

Welke andere ongefundeerde beweringen kan je nog weerleggen ?
Nee jonge, ik beweer niets. Jij bent degene die een bewering deed, dus de bewijslast ligt bij wie......??

Precies.
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:25   #15
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Da's raar dat ze er maar twee vinden, want er zijn er al 3 die in 2013 prominent in het nieuws waren.
als zoals gezegd gaat het over aanslagen in de Europese Unie. bvb Breivik met zijn 77 doden in Noorwegen is er ook niet in opgenomen, of de duizenden doden die de boeddhistische terreur groepen hebben gemaakt in ZO-Azië.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 januari 2015 om 22:27.
Sywen is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:28   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee jonge, ik beweer niets. Jij bent degene die een bewering deed, dus de bewijslast ligt bij wie......??
Sorry, maar JIJ beweerde ook iets: namelijk dat mijn bewering ongefundeerd was.

Mijn bewering was gefundeerd in de zin dat ik 1) nooit geweten heb van een groene terroristische aanslag met honderd doden of zo (stijl bom in metro) en 2) dat ik ook nooit groene jongens gehoord heb tevreden te zijn met gewelddaden die onschuldige burgers in grote getallen hebben getroffen. Ik denk dat daar geen voorbeelden van te vinden zijn. Het historisch totaal afwezig zijn van de twee elementen waarvan ik beweer niet te denken dat ze zouden gebeuren, is een voldoende staving zou ik denken.

Uw bewering van de ongefundeerdheid hiervan zou dus moeten berusten op een behoorlijk stel historische gebeurtenissen die jou het omgekeerde laten aannemen, niet ?
patrickve is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:32   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sorry, maar JIJ beweerde ook iets: namelijk dat mijn bewering ongefundeerd was.

Mijn bewering was gefundeerd in de zin dat ik 1) nooit geweten heb van een groene terroristische aanslag met honderd doden of zo (stijl bom in metro) en 2) dat ik ook nooit groene jongens gehoord heb tevreden te zijn met gewelddaden die onschuldige burgers in grote getallen hebben getroffen. Ik denk dat daar geen voorbeelden van te vinden zijn. Het historisch totaal afwezig zijn van de twee elementen waarvan ik beweer niet te denken dat ze zouden gebeuren, is een voldoende staving zou ik denken.

Uw bewering van de ongefundeerdheid hiervan zou dus moeten berusten op een behoorlijk stel historische gebeurtenissen die jou het omgekeerde laten aannemen, niet ?
Historie is geen exacte wetenschap en de toekomst voorspellen kun je al helemaal niet.

En dat terwijl je toch echt dit letterlijk had gepost: "dan zal geen enkele, maar dan ook geen enkele, groene jongen dat ook maar een seconde goedkeuren, openlijk, of half verdoken".

En wat dacht jij van "RAF"?

Dat is dan niet direct een groene-terroristische organisatie, maar toch.....
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:34   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als zoals gezegd gaat het over aanslagen in de Europese Unie. bvb Breivik met zijn 77 doden in Noorwegen is er ook niet in opgenomen, of de duizenden doden die de boeddhistische terreur groepen hebben gemaakt in ZO-Azië.
Men spreekt in uw post over "Europa"; niet "Europese unie", dus Rusland en Noorwegen horen daarbij.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online  
Oud 16 januari 2015, 22:35   #19
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Men spreekt in uw post over "Europa"; niet "Europese unie", dus Rusland en Noorwegen horen daarbij.
niet zo selectief lezen zou ik zeggen.

Citaat:
Dat blijkt onder meer uit rapporten van de FBI en van Europol. Het gaat in Europa nog om minder dan die twee procent, omdat Europol enkel cijfers heeft over wat er in 28 lidstaten gebeurt. Noorwegen, waar de anti-islam-terrorist Anders Breivik 77 mensen vermoordde, zit daar bijvoorbeeld niet bij.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be