Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2009, 21:04   #41
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik heb daar helemaal geen probleem mee dat jij dergelijke ervaring ziet als het ware goddelijk, maar ik heb dan ook de neiging om iets dat beschreven wordt als goddelijk te associëren met bovennatuurlijke fenomenen.

Ervaar jij dat als bovennatuurlijk, mij goed natuurlijk, maar die mening deel ik niet.
Bovennatuurlijk bestaat niet. Hypernatuurlijk en metanatuurlijk daarentegen...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:05   #42
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daarom energiemethoden ! Muchos simpler
Onze prof ervan laat geen rekenmachines toe.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:07   #43
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je kan gelijk hebben. Jij weet beter dan ik wat Crowley voor je betekent. Ik zou mezelf een liefhebber van breughel noemen. In hoeverre maakt hem dat een kleine 'God' voor mij?

Je voelde je wel aangevallen heb ik de indruk...aha
Crowley is voor mij niet anders dan pakweg Engels is voor een Marxist of Leibniz voor een wiskundige. Een van de betere auteurs.

Ik voelde mij niet aangevallen, maar er zijn voldoende zaagselkoppen hier op p.be die te lomp zijn om inzichten te verkrijgen die boven woorden gaan, daar hun capaciteit niet ver genoeg reikt om alle woorden te begrijpen in een taal. Die hebben ergens gehoord van een of andere Dakwins ofzoiets dat god niet bestaat want de wetenschap heeft dat bewezen. En dan komen ze verkondigen dat ik een kwakzalver ben.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:37   #44
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat dat goddelijke betreft: in sommige gevallen kan het ZEER ver gaan. Men wordt van je benen geblazen.
DMT

En wat jij hypernatuurlijk noemt, noemen anderen dan weer bovennatuurlijk.
Wat zijn woorden in deze termen waard als ze voor elk van ons een andere betekenis hebben?

Ik neem aan dat gij wel eens een geestverruimend middel hebt gebruikt...
Ben je dan zo nooit in de "know" beland? Dat er geen vraag meer bestond? Dat alles plots zin had en alles logica bevatte?
Hebt gij nooit nen "pull" gekregen tot moeder aarde, eigenlijk het alles, natuur, heelal, ... ?
Hebt gij zo nooit gedacht: Damn, ik ben hier om te ervaren wie ik ben? Een brouwsel van het universum om zichzelf uiting te geven?

Ligt het universum in ons, of liggen wij in het universum? OF is dit een dualiteit die weer gepaard gaat met éénheid?

Kan het niet zijn dat Het Hogere voor anderen een ander woord draagt, daar ze toch Het Hogere ontkennen, maar er onbewust wel in geloven?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:37   #45
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Er is inderdaad een bepaalde vorm van gevoeligheid die enkel aanwezig is bij een select groepje mensen. Ik herken die mensen direct, zelfs hun woorden hebben een bepaalde codering die ervoor zorgt dat ik ze direct onderscheid.

Dat heeft inderdaad weinig te maken met IQ, daar ik zeer intelligente mensen ken die nog steeds slapend door het leven gaan.

Ik weet het niet, misschien is dit wel het Priesterdom waarover de primordiale volkeren het hadden in hun kasteverdelingen. Misschien is dat het kenmerk van een bepaalde groep mensen die een bepaalde taak heeft, een soort van vergelijkbare verdeling als die dat mieren of bijen onderling hebben.

Wat dat goddelijke betreft: in sommige gevallen kan het ZEER ver gaan. Men wordt van je benen geblazen.
Niet te vergeten: het sjamanisme. Hallucinogene paddestoelen, verschillende cacti, ayahuasca en zoveel anderen werden gebruikt in allerhande rituelen. Weinig te verwonderen dus dat hun band met de natuur zo intens was. Hun goden waren dan ook natuurgoden. Soms zijn de gelijkenissen treffend.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:46   #46
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Niet te vergeten: het sjamanisme. Hallucinogene paddestoelen, verschillende cacti, ayahuasca en zoveel anderen werden gebruikt in allerhande rituelen. Weinig te verwonderen dus dat hun band met de natuur zo intens was. Hun goden waren dan ook natuurgoden. Soms zijn de gelijkenissen treffend.
Ja, omdat de patronen die men ziet onder invloed vaak gelijkaardig zijn. Ik heb al eens gehad dat ik en mijn vrienden hetzelfde patroon zagen in de vloertegels. Bij gebrek aan betere termen omschreven we het als "Inca-achtig".

Ik weet niet of je al eens hebt meegemaakt dat onder een dosis hallucinogenen het aanvoelt alsof "iets" een uitleg geeft aan je. Niet dat je alleen maar dingen beseft, maar dat het besef kant-en-klaar je hoofd in vloeit.

De mensen omschrijven zulke dingen als goden. Zo ontstaan religies.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:46   #47
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

En eigenlijk he mannen
Alles is toch goddelijk?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:47   #48
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
DMT

En wat jij hypernatuurlijk noemt, noemen anderen dan weer bovennatuurlijk.
Wat zijn woorden in deze termen waard als ze voor elk van ons een andere betekenis hebben?

Ik neem aan dat gij wel eens een geestverruimend middel hebt gebruikt...
Ben je dan zo nooit in de "know" beland? Dat er geen vraag meer bestond? Dat alles plots zin had en alles logica bevatte?
Hebt gij nooit nen "pull" gekregen tot moeder aarde, eigenlijk het alles, natuur, heelal, ... ?
Hebt gij zo nooit gedacht: Damn, ik ben hier om te ervaren wie ik ben? Een brouwsel van het universum om zichzelf uiting te geven?

Ligt het universum in ons, of liggen wij in het universum? OF is dit een dualiteit die weer gepaard gaat met éénheid?

Kan het niet zijn dat Het Hogere voor anderen een ander woord draagt, daar ze toch Het Hogere ontkennen, maar er onbewust wel in geloven?
Jij -bent-.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:47   #49
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, omdat de patronen die men ziet onder invloed vaak gelijkaardig zijn. Ik heb al eens gehad dat ik en mijn vrienden hetzelfde patroon zagen in de vloertegels. Bij gebrek aan betere termen omschreven we het als "Inca-achtig".

Ik weet niet of je al eens hebt meegemaakt dat onder een dosis hallucinogenen het aanvoelt alsof "iets" een uitleg geeft aan je. Niet dat je alleen maar dingen beseft, maar dat het besef kant-en-klaar je hoofd in vloeit.

De mensen omschrijven zulke dingen als goden. Zo ontstaan religies.
IDD den boom van kennis was allicht genen appelboom!
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 juni 2009 om 21:49.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:48   #50
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jij -bent-.
Wij -zijn-
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 22:21   #51
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik weet niet of je al eens hebt meegemaakt dat onder een dosis hallucinogenen het aanvoelt alsof "iets" een uitleg geeft aan je. Niet dat je alleen maar dingen beseft, maar dat het besef kant-en-klaar je hoofd in vloeit.

De mensen omschrijven zulke dingen als goden. Zo ontstaan religies.
Ziehier: de 5 levels van de psychedelische ervaring

Kennelijk zit jij al in Level 4.
Ik ben helaas nog maar aan 3 geraakt.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 22:26   #52
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Er is inderdaad een bepaalde vorm van gevoeligheid die enkel aanwezig is bij een select groepje mensen. Ik herken die mensen direct, zelfs hun woorden hebben een bepaalde codering die ervoor zorgt dat ik ze direct onderscheid.
Nu dat ik er over dagedacht heb denk ik dat ik weet wat je bedoelt. Maar ik blijf mij bij mijn 1e stelling dat deuren "openzetten" voor iedereen mogelijk is: als de wil er is, of als ze er niet is (mogelijk met alle gevolgen vandien). In ieder geval zijn er wel een hoop individuen die uit een ervaring kennelijk véél minder nuttige zaken kunnen halen dan anderen.

Citaat:
Ik weet het niet, misschien is dit wel het Priesterdom waarover de primordiale volkeren het hadden in hun kasteverdelingen. Misschien is dat het kenmerk van een bepaalde groep mensen die een bepaalde taak heeft, een soort van vergelijkbare verdeling als die dat mieren of bijen onderling hebben.
Ik meen me te herinneren dat religiositeit een gedeeltelijk genetisch overerfbare eigenschap is.


Citaat:
Wat dat goddelijke betreft: in sommige gevallen kan het ZEER ver gaan. Men wordt van je benen geblazen.
Niveau 5!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 22:31   #53
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, omdat de patronen die men ziet onder invloed vaak gelijkaardig zijn. Ik heb al eens gehad dat ik en mijn vrienden hetzelfde patroon zagen in de vloertegels. Bij gebrek aan betere termen omschreven we het als "Inca-achtig".

Ik weet niet of je al eens hebt meegemaakt dat onder een dosis hallucinogenen het aanvoelt alsof "iets" een uitleg geeft aan je. Niet dat je alleen maar dingen beseft, maar dat het besef kant-en-klaar je hoofd in vloeit.

De mensen omschrijven zulke dingen als goden. Zo ontstaan religies.
En net dat 'iets' kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Sommigen zien dat effectief als een teken van een goddelijk wezen, anderen zullen beweren dat het slechts afkomstig is van signalen uit je onderbewustzijn (dus in feite dingen die je al weet, maar waarvan je het nooit besefte). Ik sluit mij aan bij deze laatsten.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 22:35   #54
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Nu dat ik er over dagedacht heb denk ik dat ik weet wat je bedoelt. Maar ik blijf mij bij mijn 1e stelling dat deuren "openzetten" voor iedereen mogelijk is: als de wil er is, of als ze er niet is (mogelijk met alle gevolgen vandien). In ieder geval zijn er wel een hoop individuen die uit een ervaring kennelijk véél minder nuttige zaken kunnen halen dan anderen.
Zoals Leary dat verspreidde: Can you pass the Cool-Aid Acid Test?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 23:42   #55
ellioty
Vreemdeling
 
ellioty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2009
Locatie: Terra
Berichten: 30
Standaard Mooi psychonaut.

Mooi! Psychonaut! 420 je slaat de bal in het doel.. meer hoef ik niet te zeggen.. nog zeer interessante linkske(s): Prof natuurkunde (Cambridge), filosofie (Harvard), Biochemie..

Rupert Sheldrake: 'The Extended Mind' Paranormal Experimental Evidence.
Prof natuurkunde (Cambridge), filosofie (Harvard), Biochemie.... praat vrijuit .

http://www.sheldrake.org/homepage.html

http://video.google.com/videoplay?do...30996722410689

Terence Mckenna - Schizophrenic or Shamanic :http://www.dailymotion.com/video/x54...nic-or-sh_news

Psychedelics In The Age Of Intelligent Machines http://video.google.com/videoplay?do...McKenna+&hl=en

Laatst gewijzigd door ellioty : 10 juni 2009 om 23:51. Reden: dementie :-)
ellioty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 18:00   #56
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
En net dat 'iets' kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Sommigen zien dat effectief als een teken van een goddelijk wezen, anderen zullen beweren dat het slechts afkomstig is van signalen uit je onderbewustzijn (dus in feite dingen die je al weet, maar waarvan je het nooit besefte). Ik sluit mij aan bij deze laatsten.
Ik kies er in feite voor om geen interpretaties te geven. Verklaringen werken enkel contraproductief in dit geval. Het is als grijpen in water.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 18:03   #57
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Nu dat ik er over dagedacht heb denk ik dat ik weet wat je bedoelt. Maar ik blijf mij bij mijn 1e stelling dat deuren "openzetten" voor iedereen mogelijk is: als de wil er is, of als ze er niet is (mogelijk met alle gevolgen vandien). In ieder geval zijn er wel een hoop individuen die uit een ervaring kennelijk véél minder nuttige zaken kunnen halen dan anderen.
Ja, da's dus de vraag: kan iedereen verlicht worden?

Ik denk dat types als Jazeker en Savatage niet verlicht kunnen worden. Als ik traditionalistische auteurs hierin volg komt het goed uit, daar men een integrale moraal tracht te definieren die ook de niet-verlichten begeleidt.



Citaat:
Ik meen me te herinneren dat religiositeit een gedeeltelijk genetisch overerfbare eigenschap is.
Interessant. Zou immers impliceren dat de priesterkastes de eigenschappen overbrachten aan hun kinderen.


Citaat:
Niveau 5!
Ja, twee keer meegemaakt. De inzichten zijn zodanig sterk dat ik met mijn normale geest nu zelfs niet kan vatten dat er zaken zijn van zulke hoge complexiteit.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 18:09   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Onze prof ervan laat geen rekenmachines toe.
?

rekenmachines ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 18:48   #59
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, omdat de patronen die men ziet onder invloed vaak gelijkaardig zijn. Ik heb al eens gehad dat ik en mijn vrienden hetzelfde patroon zagen in de vloertegels. Bij gebrek aan betere termen omschreven we het als "Inca-achtig".
Die patronen zijn inderdaad Inca achtig. Ik meen dat je ze altijd ziet als je een genoeg hoge dosis op hebt.


Citaat:
Ik weet niet of je al eens hebt meegemaakt dat onder een dosis hallucinogenen het aanvoelt alsof "iets" een uitleg geeft aan je. Niet dat je alleen maar dingen beseft, maar dat het besef kant-en-klaar je hoofd in vloeit.

De mensen omschrijven zulke dingen als goden. Zo ontstaan religies.
Ik denk , eigenlijk ben ik er zeker van, dat er entiteiten in die middelen zitten. De geest van de plant om het zo te zeggen. De paddestoelen zijn dikwijls met meerdere, de ayahuasca is alleen, volgens mijn ervaring. Ze zijn er niet altijd, maar de paddestoelen zie ik als ovaalvormige eniteiten met een kern die bestaat uit bepaalde kleuren, met een soort straling errond. Komt precies overeen met wat de spirituele tradities ook zeggen dat het "causale lichaam" van de mens er uitziet. Het spirituele lichaam dat incarneert.

Ik ben er zeker van dat dit entiteiten zijn, gaccosieerd met de plant, uit hogere dimensies die ons begeleiden.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 11 juni 2009 om 18:50.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 18:48   #60
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
?

rekenmachines ?
Ja hoor, tegenwoordig werken ze al met Maple enzo.

Wie "achter loopt" laat enkel rekenmachines gebruiken.


Groot handicap trouwens. Ik had veel moeite met het visualiseren van grafieken van functies van meerdere veranderlijken omdat ik van de GRM-generatie ben.

Die van nu hebben rekenmachines die symbolisch werken (dus ze kunnen symbolisch afleiden en primitiveren). Waar gaat dat naartoe...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be