Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2010, 13:58   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
wow , ... en motion artist, wat moet ik mij daar bij voorstellen...

ongetwijfeld wreed interessant maar toch niet my cup of tea...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 13:59   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en terecht

Probeer maar eens een bende pubers in bedwang te houden
Als ik mijn methoden mag gebruiken, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:01   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Bent u leerkracht, ik denk het niet, anders zou je er niet zo neerbuigend over doen
Die logica klopt volledig, ik heb de opleiding zelf ook gevolgd, dus weet waarover ik spreek.
De eerste jaren van een leerkacht zijn zeer zwaar, naarmate het ouder worden, en wanneer je vast bent benoemd, neemt de werkdruk wat af..
Toch moet je het nog steeds niet onderschatten. Je bent met een moeilijke doelgroep bezig.
Managers en Directors met het emotionele niveau van een 3 jarige, dat is pas een moeilijke doelgroep...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:04   #24
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ik mijn methoden mag gebruiken, ...
Makkelijk hoor ...

http://www.youtube.com/watch?v=6bVa6jn4rpE
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:05   #25
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ik mijn methoden mag gebruiken, ...
Helaas dat mag u niet..U mag zelfs heel weinig..en als u iets misdoet, krijgt u talloze ouders over de vloer
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:05   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
reken daar nog maar de toezichten bij, alsook de vergaderingen, bijscholingen, toetsen en takenverbeteringen, lesvoorbereidingen, etc..

en je komt aan 38u per week..Ooh ja, en als beginnende leerkracht ben je algauw 50uur per week aan school bezig
Kom geen zever. Ik geef les aan het hoger onderwijs en heb ook al les gegeven aan scholieren en vooral het gebrek aan parate kennis nekt veel jonge leerkrachten waardoor ze veel moeten voorbereiden.

Als ge uw zaak kent en zeker zijt van uzelf, en ge maakt een schemake wat ge moet geven, gaat dat wel. Ge moet natuurlijk niet uw hele les oefenen thuis voor de spiegel want dan kunt ge best kiezen voor een career change. Ik ken madammekes die dat zo doen, iedere avond :S

Of nog iets wat daar zeer frequent gebeurt (ik spreek uit ervaring): de goeie moeten het falen van de slechte goedmaken. Vaak is het zo dat een aantal leerkrachten onevenredig veel werk krijgen ten voordele van een aantal leerkrachten die weigeren iets te doen buiten hun uurkes. En ge kunt daar helemaal niks aan doen. En uit plichtsbesef pakken die goei dat op hun schouders.

Kortom, als ge slim zijt en brains hebt, blijft ge weg uit die branche, het middelbaar toch...het is een afstompende omgeving waar ge echt een ambtenarenmentaliteit voor moet hebben. Ik geef echt graag les, maar geef mij echt maar hogescholen en/of universiteiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:10   #27
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Vragen we dat soms? Nee hoor. Alleen moet je er ook niet op kakken.
Het heeft zijn voor- en nadelen.
Ik heb nog NOOIT een onderwijzend persoon NIET horen klagen...en ik ken er ook geen die kan toegeven dat hij/zij toch veel vakantie heeft..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:12   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Helaas dat mag u niet..U mag zelfs heel weinig..en als u iets misdoet, krijgt u talloze ouders over de vloer
Mijne leraar Frans had nochtans een heel goeie methode, ...

begin van het jaar iedereen komt binnen , mijnheer ligt met zijn voeten op zijnen bureau zijn gazet te lezen...

Wie schrijft die blijft, ... schrijf heel het bord maar af, ah ja wie dat in mijne weg loopt dit jaar is op het einde van t jaar gebuisd...

de goeien ouwen tijd he...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:17   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Bent u leerkracht, ik denk het niet, anders zou je er niet zo neerbuigend over doen
Die logica klopt volledig, ik heb de opleiding zelf ook gevolgd, dus weet waarover ik spreek.
De eerste jaren van een leerkacht zijn zeer zwaar, naarmate het ouder worden, en wanneer je vast bent benoemd, neemt de werkdruk wat af..
Toch moet je het nog steeds niet onderschatten. Je bent met een moeilijke doelgroep bezig.
geef mij eens aan waar ik neerbuigend doe ???


ik weet alleen dat er bij de lk's in mijn kennissenkring een aantal zijn die niet mee zijn met de computer zoals ze mee konden zijn

lesvoorbereidingen, powerpoints ... veel te weinig geautomatiseerd, zodat ze er idd veel meer werk insteken dan ze zouden kunnen, mochten ze zich 'iets moderner' organiseren

en ja, in de privé op zulk niveau ben je meer weg met pc omdat je niet anders kan, omdat je bedrijf daarin evolueert (en opleidt).
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:18   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik denk dat AL naar dit refereert

http://www.smartschool.be/benl/index.php
niet echt , maar idd je kan het als illustratie nemen

Duveltje hoeveel % LK van bij jou op school gebruikt smartschool volledig ?

documenten, punten, toetsen , rapporten ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:19   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Managers en Directors met het emotionele niveau van een 3 jarige, dat is pas een moeilijke doelgroep...


dat is zo herkenbaar !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:22   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kom geen zever. Ik geef les aan het hoger onderwijs en heb ook al les gegeven aan scholieren en vooral het gebrek aan parate kennis nekt veel jonge leerkrachten waardoor ze veel moeten voorbereiden.

Als ge uw zaak kent en zeker zijt van uzelf, en ge maakt een schemake wat ge moet geven, gaat dat wel. Ge moet natuurlijk niet uw hele les oefenen thuis voor de spiegel want dan kunt ge best kiezen voor een career change. Ik ken madammekes die dat zo doen, iedere avond :S

Of nog iets wat daar zeer frequent gebeurt (ik spreek uit ervaring): de goeie moeten het falen van de slechte goedmaken. Vaak is het zo dat een aantal leerkrachten onevenredig veel werk krijgen ten voordele van een aantal leerkrachten die weigeren iets te doen buiten hun uurkes. En ge kunt daar helemaal niks aan doen. En uit plichtsbesef pakken die goei dat op hun schouders.
Kortom, als ge slim zijt en brains hebt, blijft ge weg uit die branche, het middelbaar toch...het is een afstompende omgeving waar ge echt een ambtenarenmentaliteit voor moet hebben. Ik geef echt graag les, maar geef mij echt maar hogescholen en/of universiteiten.
dat is ook herkenbaar !

dat blijf er weg herken ik niet bij mijn kennissen, ze doen dat allemaal veel te graag en met veel te veel overtuiging.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:31   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


dat is zo herkenbaar !
Nee echt maat ik kan u verzekeren ik heb er hier zo een paar, ...

En ik mag dan nog van geluk spreken, ik raporteer daar niet naar, maar ik moet die dan wel soms helpen met problemen of nen uitleg verzinnen waarom het niet gewerkt heeft , en ge kunt dan niet zeggen " omdat die stomme kloot op het verkeerde knopke duwde..."

Soms bescheuren wij hier ons echt van t lachen, om de stommiteiten dat die gasten allemaal weten te verzinnen... tot de meest absurde eisen toe voor het design van bepaalde zaken...

t zelfde met mobiele telefoons, ge kunt u dat gewoon niet voorstellen. Als we er eenen een nieuw model durven geven omdat de oude telefoons uitgeput zijn, kunnen we ze allemaal vervangen... just klein kinderen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:34   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nee echt maat ik kan u verzekeren ik heb er hier zo een paar, ...

En ik mag dan nog van geluk spreken, ik raporteer daar niet naar, maar ik moet die dan wel soms helpen met problemen of nen uitleg verzinnen waarom het niet gewerkt heeft , en ge kunt dan niet zeggen " omdat die stomme kloot op het verkeerde knopke duwde..."

Soms bescheuren wij hier ons echt van t lachen, om de stommiteiten dat die gasten allemaal weten te verzinnen... tot de meest absurde eisen toe voor het design van bepaalde zaken...

t zelfde met mobiele telefoons, ge kunt u dat gewoon niet voorstellen. Als we er eenen een nieuw model durven geven omdat de oude telefoons uitgeput zijn, kunnen we ze allemaal vervangen... just klein kinderen.
ha lol, dat hebben wij hier ook al gehad

ook al eens met vaste telefoons en met stoelen met en zonder armleuningen

ze meten die dingen na geloof ik, om te zien of die van hunne collega niet 1 cm groter is !

just hondjes die om t ter hoogste moeten pissen

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 oktober 2010 om 14:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:36   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is ook herkenbaar !

dat blijf er weg herken ik niet bij mijn kennissen, ze doen dat allemaal veel te graag en met veel te veel overtuiging.
dat is toch gewoon overal?

overal is het zo dat er een paar de verantwoordelijkheid oppakken, of het nu op het werk is, of in het verenigingsleven of zelfs op een forum.

en de rest die zaagt en die klaagt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:59   #36
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kom geen zever. Ik geef les aan het hoger onderwijs en heb ook al les gegeven aan scholieren en vooral het gebrek aan parate kennis nekt veel jonge leerkrachten waardoor ze veel moeten voorbereiden.

Als ge uw zaak kent en zeker zijt van uzelf, en ge maakt een schemake wat ge moet geven, gaat dat wel. Ge moet natuurlijk niet uw hele les oefenen thuis voor de spiegel want dan kunt ge best kiezen voor een career change. Ik ken madammekes die dat zo doen, iedere avond :S

Of nog iets wat daar zeer frequent gebeurt (ik spreek uit ervaring): de goeie moeten het falen van de slechte goedmaken. Vaak is het zo dat een aantal leerkrachten onevenredig veel werk krijgen ten voordele van een aantal leerkrachten die weigeren iets te doen buiten hun uurkes. En ge kunt daar helemaal niks aan doen. En uit plichtsbesef pakken die goei dat op hun schouders.

Kortom, als ge slim zijt en brains hebt, blijft ge weg uit die branche, het middelbaar toch...het is een afstompende omgeving waar ge echt een ambtenarenmentaliteit voor moet hebben. Ik geef echt graag les, maar geef mij echt maar hogescholen en/of universiteiten.
In vele scholen wordt er nochtans van beginnende leerkrachten verwacht dat ze (zeker de eerste jaren) nog een volledige lesvoorbereiding maken, en dus geen simpel schema'ke gelijk u het hier zegt.
Ik neem aan dat u wel weet hoeveel zo'n uitgebreide lesvoorbereiding van tijd in beslag neemt? Maak er zo maar is enkele per dag, elke dag..
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 15:02   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
In vele scholen wordt er nochtans van beginnende leerkrachten verwacht dat ze (zeker de eerste jaren) nog een volledige lesvoorbereiding maken, en dus geen simpel schema'ke gelijk u het hier zegt.
Ik neem aan dat u wel weet hoeveel zo'n uitgebreide lesvoorbereiding van tijd in beslag neemt? Maak er zo maar is enkele per dag, elke dag..
ok, concreet, hoe ga jij praktisch te werk om een lesvoorbereiding te maken ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 15:10   #38
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kom geen zever. Ik geef les aan het hoger onderwijs en heb ook al les gegeven aan scholieren en vooral het gebrek aan parate kennis nekt veel jonge leerkrachten waardoor ze veel moeten voorbereiden.

Als ge uw zaak kent en zeker zijt van uzelf, en ge maakt een schemake wat ge moet geven, gaat dat wel. Ge moet natuurlijk niet uw hele les oefenen thuis voor de spiegel want dan kunt ge best kiezen voor een career change. Ik ken madammekes die dat zo doen, iedere avond :S

Of nog iets wat daar zeer frequent gebeurt (ik spreek uit ervaring): de goeie moeten het falen van de slechte goedmaken. Vaak is het zo dat een aantal leerkrachten onevenredig veel werk krijgen ten voordele van een aantal leerkrachten die weigeren iets te doen buiten hun uurkes. En ge kunt daar helemaal niks aan doen. En uit plichtsbesef pakken die goei dat op hun schouders.

Kortom, als ge slim zijt en brains hebt, blijft ge weg uit die branche, het middelbaar toch...het is een afstompende omgeving waar ge echt een ambtenarenmentaliteit voor moet hebben. Ik geef echt graag les, maar geef mij echt maar hogescholen en/of universiteiten.

Een reden te meer dat we die mensen steun geven, aangezien het toch in een afstompelende omgeving werken is..
Wees dus blij, dat er nog mensen zijn die hier in willen werken !
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 15:14   #39
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok, concreet, hoe ga jij praktisch te werk om een lesvoorbereiding te maken ?
Ik gebruik lesvoorbereidingsformulieren.
Zie hier een voorbeeldje dat ik op het internet gevonden heb na even googlen:

http://users.telenet.be/eeckhout.and...rk,jeleven.doc

Zo zien die er ongeveer uit. Daar is dus wel even werk aan. En ja, die moeten (voor beginnende leerkrachten) zo uitgebreid worden uitgeschreven.

Wanneer je les geeft in de kleuterschool, zijn die lesvoorbereidingen nog een pak langer.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 15:16   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niet echt , maar idd je kan het als illustratie nemen

Duveltje hoeveel % LK van bij jou op school gebruikt smartschool volledig ?

documenten, punten, toetsen , rapporten ?
helemaal volledig..denk ik niemand..maar de school verplicht dat ook niet..
De ene gebruikt het wat meer dan de anderen. Ik gebruik het voornamelijk voor toetsen, taken en opdrachten door te geven. Af en toe een mededeling.

We gebruiken het zodat de leerlingen het gewoon worden om met ICT-toepassingen te werken. (Al kunnen de meeste leerlingen er al goed mee overweg )
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be