Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2018, 21:52   #1981
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
LOL

Die flipperkast nabeurs zijn de shoters die hun posities moeten innemen.

HAHAHA
Model 3 zou nog altijd meer dan 450k reserveringen hebben, een korte samenvatting:

Citaat:
https://seekingalpha.com/news/335170...n-expectations

Tesla tops margin expectations

May 2, 2018 4:27 PM ET|By: Clark Schultz, SA News Editor

Tesla (NASDAQ:TSLA) says it hit a Model 3 production run rate of 2,270 in April and recorded three consecutive weeks at over 2K/week. The company targets hitting a 5K per week pace in about two months.

"Once we hit the 5,000 per week milestone, we intend to incorporate our learnings to continue to increase output on our existing manufacturing lines beyond 5,000 units per week, and then in a capital efficient manner to add incremental capacity to ultimately get to a 10,000 unit weekly rate," updates the EV automaker.

Model 3 net reservations, including configured orders that had not yet been delivered, are disclosed to exceed 450K at the end of Q1.

The final deliveries tally for Q1 was 21,815 Model S and Model X vehicles and 8,182 Model 3 vehicles, totaling 29,997 deliveries.

Non-GAAP automotive margin ex-ZEV credits came in at 18.8% in Q4 vs. 13.8 in Q4 and above the consensus estimate for a mark of 13.4%. Gross margins of Model S and Model X improved to slightly above 25%, due to better cost reductions, mix management, FX gains and pricing actions.

Tesla on profits and margins: "Our long-term gross margin target of 25% for Model 3 has not changed.
In the medium term, we expect to achieve slightly lower margin due to higher labor content in certain areas of manufacturing where we have temporarily dialed back automation, as well as higher material costs from recently imposed tariffs, commodity price increases and a weaker US dollar. On the other hand, our average selling price is significantly higher than prior projections, so we expect to achieve higher gross profit per vehicle than we previously estimated."

Capex spending in 2018 is expected to be below $3B.

Tesla sees positive GAAP net income and positive cash flow in Q3 and Q4.

Tesla shareholder letter
De flipperkast zindert nog na...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2018 om 21:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 22:11   #1982
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

4750 model 3's VOOR de downtime.
Na downtime is er ook van 2 naar 3 shifts gegaan.

Korte berekening zegt me dat er in April minstens evenveel wagens zijn geproduceerd als in heel Q1 afgeleverd zijn, geen rekening houdend met de verbeterde toestand na de downtime.

Dis is gonna be good. Them shorters are going to feel the pain.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 22:30   #1983
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Lol
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  lalala.png‎
Bekeken: 75
Grootte:  389,0 KB
ID: 108824  


Laatst gewijzigd door Tavek : 2 mei 2018 om 22:31.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 22:55   #1984
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Sommige automatisatielijnen beginnen te bollen:

Elon tijdens call: 3 weken geleden duurde het 7h om een pack te maken, nu 17 minuten.

3000 packs/week op het moment
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 00:02   #1985
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nabeurs is een flipperkast, zeer hoog Volume.

Tesla lost de schattingen en verwachtingen min of meer in, omzet was hoger dan geschat. Momenteel $306, maar ging ook zeer kort naar $299:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

Had je een klein beetje geduld gehad dan had je 283 zien staan.

Low he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 mei 2018 om 00:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 11:06   #1986
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Had je een klein beetje geduld gehad dan had je 283 zien staan.

Low he?
Meester-innovator Musk verliest zijn geduld met cijfertjes-fetishisten tijdens een conference call.

Citaat:
Just as a Bernstein analyst was asking one of the most important questions to emerge from this earnings release, namely what does it mean for battery and production capacity now that Tesla has cut its capex estimate, and just as CFO Ahuja started to provide some semblance of a response, the analyst was suddenly cut off, only it wasn't because the line was dropped but because Musk literally cut off the analyst mid-question, saying "boring bonehead questions are not cool."

"We're going to YouTube. These questions are so dry. They're killing me", the petulant Musk said interrupting the next question in the queue which wanted more information on Model 3 reservations, at which point Musk proceeded to go to the Youtube channel for retail investors that had been arranged over Twitter.
Citaat:
And then, as if the above wasn't enough, the absurdity really escalated when in response to Baird's Ben Kallo asking for more frequent production updates - i.e. when Model 3 production hits 3k or 4k a week - Musk said investors should be focused on long-term things, and snapped that he has "no interest" in satisfying the interests of day traders.

"Please sell our stock," he advised them, just as they were doing precisely that in the after hours.

Musk's meltdown continued by stating that "Tesla is a leaky sieve of information", and made another trade recommendation, saying that "if people are concerned about volatility, they should not buy our stock."
https://www.zerohedge.com/news/2018-...-call-question

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 11:22   #1987
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik denk dat het voor Musk ook niet simpel moet zijn om telkens zich blijven te verdedigen tegen al diegenen die Tesla graag kopje onder zouden zien gaan. Elke dag datzelfde verweer en elke dag diezelfde onheilsvoorspellingen op zijn bord. Ook begint hij meer en meer de hete adem van andere fabrikanten in zijn nek te voelen. Velen vinden dat belachelijk maar elke wagen van een concurrent die verkocht gaat worden is er een minder die misschien voor een Tesla had gekozen.

Maar zoals Stefan Weckbach (Vice President Model Line Battery Electric Vehicle Porsche) het in AG 1002 zei : Een klant van een premium merk gaat niet snel bij Tesla kopen. Tesla heeft de beweging naar elektromobiliteit in gang gezet maar Tesla is een concurrent zoals elke andere. Elke fabrikant ontwikkelt zijn eigen strategie en hun eigen technologie.

Het beloven spannende tijden te worden
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 11:29   #1988
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Sommige automatisatielijnen beginnen te bollen:

Elon tijdens call: 3 weken geleden duurde het 7h om een pack te maken, nu 17 minuten.

3000 packs/week op het moment
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180503_03494737

Citaat:
Analisten afsnauwen heeft een prijs. 2 miljard dollar, meer bepaald. Zoveel waarde verloor autobouwer Tesla nadat ceo Elon Musk had geweigerd om in te gaan op kritische vragen tijdens de bespreking van de slechtste kwartaalresultaten ooit.
Citaat:
Volgens Musk zullen er binnen de twee maanden vijfduizend exemplaren per week van het ‘Model 3’ van de band rollen. Maar analisten wilden graag weten hoeveel van de aanvankelijke kopers na het lange uitstel nog altijd geïnteresseerd zijn in de wagen. Daarom vroeg een analist van RBC Capital Markets hoeveel van de kopers op de wachtlijst al opties hadden uitgekozen voor hun wagen. Dat is een indicatie van de belangstelling om de auto daadwerkelijk te kopen. Opnieuw weigerde Musk te antwoorden. Na een lange pauze zei hij: ‘Sorry, deze vragen zijn zo ongeïnspireerd. Ik word er niet goed van’.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 13:37   #1989
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De gelovigen zullen een beetje zuur zijn vandaag.
Ik verwacht veel ontkenning en Long term analyses gespekt met veel grafiekjes en als afsluiting veel venijn.

Soit de 250 komt in zicht.
Toen ik voor nieuwjaar voorspelde dat hij onder de 300 ging duiken was ik weeral de zot uiteraard.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 13:48   #1990
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Wie met aandelen speelt moet er tegen kunnen zich ook te verbranden. Soms wint men en soms verliest men. Dat is het spel.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 15:28   #1991
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
It wasn't until the company's earnings call — during which CEO Elon Musk refused to answer what he called "boring bonehead questions" from analysts — that shares tanked.
De man moet opzij stappen als CEO, en chief designer of zoiets worden. Het was duidelijk dat de technische vragen hem beter lagen, die waren niet boring.

Ik pleit daarom ook voor een rol voor hem zoals bij SpaceX, waar de operationele leiding bij iemand anders ligt.

De cijfers waren beter als verwacht. De aandelen stegen toen het rapport uit kwam (1 p.m.) maar meneer heeft enkele grote beleggers tegen de schenen gestampt die dan maar als dank u hun aandelen hebben gedumpt. De markt is gevolgd.

Ik vermoed dat het ruzie in het kot van Tesla nu is, tussen de bestuurders. Als Elon zijn bek niet had opengedaan (ik apprecieer wat gelach en onnozel doen op twitter wel), maar investeerders uitmaken voor dommerikken....

De man is een ingenieur. Laat hem dan ook ingenieur zijn. Zet iemand anders als CEO aan de leiding.

De aandelen zullen wel herstellen: ze klommen niet voor niks na de Q1 resultaten. Maar dit is ongelofelijk dom.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 16:19   #1992
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De man moet opzij stappen als CEO, en chief designer of zoiets worden. Het was duidelijk dat de technische vragen hem beter lagen, die waren niet boring.

Ik pleit daarom ook voor een rol voor hem zoals bij SpaceX, waar de operationele leiding bij iemand anders ligt.

De cijfers waren beter als verwacht. De aandelen stegen toen het rapport uit kwam (1 p.m.) maar meneer heeft enkele grote beleggers tegen de schenen gestampt die dan maar als dank u hun aandelen hebben gedumpt. De markt is gevolgd.

Ik vermoed dat het ruzie in het kot van Tesla nu is, tussen de bestuurders. Als Elon zijn bek niet had opengedaan (ik apprecieer wat gelach en onnozel doen op twitter wel), maar investeerders uitmaken voor dommerikken....

De man is een ingenieur. Laat hem dan ook ingenieur zijn. Zet iemand anders als CEO aan de leiding.

De aandelen zullen wel herstellen: ze klommen niet voor niks na de Q1 resultaten. Maar dit is ongelofelijk dom.
ik stel voor om de NV Khil onder de arm te nemen, vertegenwoordigd door menzelven, om op te treden als CEO van Tesla
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:28   #1993
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Opinion: Elon Musk acted like a jerk, and Tesla stock paid the price

Unsurprisingly, volatility ensued, as Tesla TSLA, -8.06% shares dropped quickly during an increasingly bizarre call with the very analysts and media whom Musk attacked.

https://www.marketwatch.com/story/el...ice-2018-05-02
- 8% wow, het is nu het moment want morgen zal de koers zich herpakken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:36   #1994
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- 8% wow, het is nu het moment want morgen zal de koers zich herpakken.
Ik sta nog steeds in het groen.

Maar ik ga u niet ontkennen dat ik pissed ben.

Om 1 p.m. komt Q1 letter uit, beurs schiet omhoog. Nabeurs pingpong en ook stevige handel die goede koersen veroorzaken. Dingen zoals "we produceren 3000 batterijpacks per week, maar we hebben ook al op 5000 gedraaid" zijn bij mij bijzonder belangrijk: als dat niet was, probleem. Nu zijn de problemen beperkt tot de general assembly en de pain line: dingen waarvoor je consultants in kunt huren uit detroit. Batterijproductie is het moeilijkste van heel deze zaak, en die hebben ze onder de knie.

Maar dan:

Musk onderbreekt zijn financieel directeur en kraakt een analyst af als een boer. Musk moet begrijpen dat aandelenkoersen bepaald worden door vertrouwen. Dit soort gedrag werkt geen vertrouwen. De man is een goede ingenieur (SpaceX) maar moet een stap opzij doen als CEO in mijn ogen. Hij moet iemand de boel laten runnen die rust kan laten wederkeren, vrij droog en saai is, en gewoon werkt op de cijfers.

Laat hem maar Model Y'kes ontwerpen. Laat hem zorgen dat zijn producten revolutionair blijven zijn. Want dat kunnen zijn concurrenten niet. Laat een ander het bedrijf laten managen. Want dat kunnen zijn concurrenten wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:46   #1995
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- 8% wow, het is nu het moment want morgen zal de koers zich herpakken.
als de cat nog een goed bounced ben ik geneigd om voor een klein bedrag een turbo short te kopen op tesla
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:49   #1996
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als de cat nog een goed bounced ben ik geneigd om voor een klein bedrag een turbo short te kopen op tesla
Als ge kunt, short was lange tijd uitverkocht.

(Serieus: er waren geen aandelen meer te leen voor short posities in te nemen)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:50   #1997
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als de cat nog een goed bounced ben ik geneigd om voor een klein bedrag een turbo short te kopen op tesla
Niemand houd je tegen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:50   #1998
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.002
Standaard

Kijk,Tesla is ,financieel gezien,een GELOOF,geen bedrijf.
Ongelovigen onthouden zich beter,ongeduldigen behoorden dat aandeel niet eens in portefeuille te hebben,het voldoet niet aan de "standaard" parameters,het is een van de puurst mogelijke speculatieve aandelen.Op een risicoklasseschaal tot 6 verdient het een 7.

Ik denk dat alvast die boodschap duidelijk was vandaag?


Ondertussen bouwen ze daar in Fremont auto's.....duizenden per dag....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2018 om 17:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:52   #1999
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Tesla ondervindt nu wat menig bedrijf voor hem al ondervonden heeft.....openbaar verkrijgbare aandelen kunnen vanaf zeker moment een NADEEL worden ...

Hij ondervindt nu (ok ok schaalsgewijs dan hé) wat een zekere meneer Coucke hier indertijd overkwam....Je MOEt communiceren maar iedere en elke lapsus,onhandigheid of gewoon maar uitspraak wordt gefileerd,beoordeeld en opgeblazen,veelal door mensen die zelf nog geen glas limonade op een kinderfestival zouden kunnen verkopen laat staan maken.......en het gaat zijn eigen leven lijden....

Kijk,Tesla is een GELOOF,geen bedrijf.
Ongelovigen onthouden zich beter.

Ik denk dat alvast die boodschap duidelijk was vandaag?
Ik zie het eerder als een noodzaak. Als ze niet slagen, vrees ik dat een VW en Mercedes geen enkele incentieve meer hebben om te electrificeren. En dan blijft koning diesel nog tientallen jaren bestaan. Dan blijft die vuiligheid in onze dorpen rondrijden.

Daar draait het bij mij om.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:54   #2000
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PS: Als die 2.7 miljard dollar op is, is het ook gedaan. Dankzij Musk zijn toeren gisteren.

Nu goed, het is een misvatting om te denken dat Tesla cash blijft verbranden aan dit tempo: de investeringen voor Model 3 zijn nu zo goed als afgelopen. Extrapoleren van die cash burn is feitelijk onjuist.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be