Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2010, 08:50   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoezo, ik dacht dat het lezerspubliek van De Standaard enkel nog bestond uit overtuigde Belgicisten sedert ze die AVV-VVK van hun voorpagina verwijderd hadden?
Ik zeg toch dat de gemiddelde standaardlezer intellegent is? Een Vlaamse Belgicist past dus niet in dat plaatje
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 08:52   #22
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb de laatste tijd veel contact met Nederlanders en Walen en voel me veel beter Walen. Met Nederlanders heb ik amper iets gemeen. Blijkbaar is mijn Frans zelfs beter dan mijn Nederlands want ik heb minder problemen om me verstaanbaar te maken bij de Waalse collega's dan tussen de Nederlanders in mijn vrije tijd. En mijn Frans is echt niet goed.
En hoe staat het met het Nederlands van de gemiddelde Waal? Blijkbaar is het vanzelfsprekend dat u in uw contacten met Walen overschakelt op het Frans.

Ik heb veel contacten met Vlamingen en ik voel dat ik meer dan alleen taal, geschiedenis en cultuur met hen deel, namelijk een bloeiende toekomst in een staatkundig geheel.

En wat de Walen betreft: zij zijn welkom áls zij dat willen. Het feit dat zij Franstalig (Waals, Picardisch, Letzebuergisch, Champenois) zijn, diskwalificeert hen niet. Integendeel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 08:52   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
En wat met de poll in HLN dan?
Dat zijn de intelligente Vlamingen die HLN niet kopen maar toch nu en dan eens surfen naar HLN bizar ter ontspanning
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 08:53   #24
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
aan wat eigenlijk?

Het feit dat Franstaligen iets niet willen is de beknopte geschiedenis van ons land. Dus ja, ik vind dat "sneu" (heerlijk woord).
'en dat de Vlamingen niet weten wat ze willen' mag aan die beknopte geschiedenis van ons land toegevoegd worden

(en dat vind ik nog sneuer)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:01   #25
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Smeed de Randstad Holland en de Vlaamse Ruit samen tot het economische hart van de EU met Rotterdam en Antwerpen als één door uitgebreide infrastructuur (wegen, spoorlijnen, oliepijpleidingen) aaneengesloten havengebied.

Welkom in de 21ste eeuw, de Tweede Gouden Eeuw in de Nederlanden.
En met Willem-Alexander straks als Koning Willem IV.
Die kan verder de steek oppakken die WillemI jammelijk genoeg liet vallen en verraden werd.
BTW Vlamingen moeten gene schrik hebben dat ze hollands moeten gaan klappen.
Ikke klap uuk gien "ollands"; AN , Gents of Limburgs. Laatste meest tuurlijk achter 40 jaor.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:03   #26
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En hoe staat het met het Nederlands van de gemiddelde Waal? Blijkbaar is het vanzelfsprekend dat u in uw contacten met Walen overschakelt op het Frans.

Ik heb veel contacten met Vlamingen en ik voel dat ik meer dan alleen taal, geschiedenis en cultuur met hen deel, namelijk een bloeiende toekomst in een staatkundig geheel.

En wat de Walen betreft: zij zijn welkom áls zij dat willen. Het feit dat zij Franstalig (Waals, Picardisch, Letzebuergisch, Champenois) zijn, diskwalificeert hen niet. Integendeel.

Zever, ik praat met veel Waalse collega's ook Nederlands. Meer dan ik ooit had vermoed. Of ze nu uit de borinage komen, van Luik of van waar ook. Ik verschiet telkens weer hoeveel Waalse treinbestuurders zeker zo goed Nederlands spreken als ik Frans. Zeker bij de jongeren. Soms vind ik dat zelfs ambetant want ik wil graag beter Frans leren.

En wanneer ik door Nederland fiets ervaar ik een ander land, een andere cultuur, een andere omgeving, andere uitzichten, ander gedrag, andere gewoonten en zeden,mentaliteit, andere ruimtelijke ordening, ... In de Walen heb ik nooit het gevoel een grens te zijn over gestoken. De mensen zijn daar hetzelfde, de wanordelijkheid is daar hetzelfde, ... . Enkel de taal verschilt daar soms.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 april 2010 om 09:04.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:14   #27
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
België behoort tot de kleinste landjes van Europa, en is het land met wellicht de meeste regeringen. Die regeringen kosten ons - de belastingsbetaler - handenvol geld, terwijl ze gewoon kunnen afgeschaft worden en herleid tot één regering voor gans België!
We kunnen de zaak nog verder vereenvoudigen: We voeren één taal in. Uiteraard het Nederlands. All Belgen gelijk voor de wet...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:23   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde Standaardlezer net iets intelligenter is dan de gemiddelde Vlaming (een bron heb ik daar niet voor, maar dat is gewoon een kwestie van gezond verstand).
Dus in uw ogen is de gemiddelde Vlaming een domme kloot ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:25   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En hoe staat het met het Nederlands van de gemiddelde Waal? Blijkbaar is het vanzelfsprekend dat u in uw contacten met Walen overschakelt op het Frans.

Ik heb veel contacten met Vlamingen en ik voel dat ik meer dan alleen taal, geschiedenis en cultuur met hen deel, namelijk een bloeiende toekomst in een staatkundig geheel.

En wat de Walen betreft: zij zijn welkom áls zij dat willen. Het feit dat zij Franstalig (Waals, Picardisch, Letzebuergisch, Champenois) zijn, diskwalificeert hen niet. Integendeel.
U begint weer tweedracht te zaaien, dat is echt wel uw handelsmerk geworden hé.
U kunt het gewoon niet hebben dat meer en meer mensen op deze site uw groot Nederland liever niet zien gebeuren.
Wellicht is het beter voor uw darmkanaal dat U daar vrede mee neemt.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 april 2010 om 09:25.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:43   #30
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En hoe staat het met het Nederlands van de gemiddelde Waal? Blijkbaar is het vanzelfsprekend dat u in uw contacten met Walen overschakelt op het Frans.

Ik heb veel contacten met Vlamingen en ik voel dat ik meer dan alleen taal, geschiedenis en cultuur met hen deel, namelijk een bloeiende toekomst in een staatkundig geheel.

En wat de Walen betreft: zij zijn welkom áls zij dat willen. Het feit dat zij Franstalig (Waals, Picardisch, Letzebuergisch, Champenois) zijn, diskwalificeert hen niet. Integendeel.
Just dat diskwalificeert ze geenzins. In het jammelijk genoeg gescheurde Nederland toen onder WIllmI was dat geen probleem geweest met als hoofdtaal Nederlands.
Maar duidelijk gesteld dat de waalse taal en variante die je noemt verre van frans dialecten zijn. Het zijn ook tot de romaanse taal fam. behorend, maar zeker geen frans. Dat hebben de Walen net zo goed door de neus geboord gekregen. Jammerlijk genoeg de druk niet weerstaan.
De straatwaal is net zo goed het slachtoffer van de Napoleonistische veroveringsdrang van Frankrijk.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50902
http://users.telenet.be/alexanderc/fr.html
http://users.skynet.be/lorint/wallang/wal-ned.html
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 28 april 2010 om 10:09.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:49   #31
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus in uw ogen is de gemiddelde Vlaming een domme kloot ?

U moet leren lezen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:24   #32
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En wat de Walen betreft: zij zijn welkom áls zij dat willen. Het feit dat zij Franstalig (Waals, Picardisch, Letzebuergisch, Champenois) zijn, diskwalificeert hen niet. Integendeel.
Herhalingscursus over Waals.

http://users.skynet.be/lorint/wallang/wal-ned.html
http://forum.politics.be/showthread.php?t=125109
http://www.ardennes-info.be/articles/view/34.fr.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waals

Zoals ik reeds eerder betoogde ben ik van mening dat onder Willem I deze taal in de Nederlanden dezelfde status als het Fries en Limburgs nu heeft, gehad zouden hebben, erkende streek taal. Hoofdvoertaal is Nederlands.
Nogmaals: waals is geen frans dialect en de Walen zijn net zo goed slachtoffer van verfransing.
Waarom hebben die zich op de kop laten zitten, zich laten doen?
Ik weet niet, maar de enigste mogelijke verklaring zou kunnen zijn, omdat waals tot zelfde romaanse taal fam. hoort als frans en de weerstand tegen invoering frans daardoor minder was. Ze niet doorhadden dat hun taal werd uitgedoofd? Terwijl Nederlands tot een heel ander taalfam. hoort.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:33   #33
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva mag dan misschien anti-Vlaams zijn, de internet-polls van het ogenblik spreken wel voor zich.

12220 stemmen op de standaard-site. (en ge moet geregistreerd zijn om te stemmen, ikzelf ben geabonneerd, dus weet ik het niet presies, maar ik geloof wel dat je een geldig e-mail-adres moet opgeven.

Lees je het goed: 12.220 stemmen (twelf duusd twie ongderd twentig)

53.72% van die stemmen, kiest voor de NVA.

Lees je het goed: meer dan de helft !!
+50%

Dan hebben ze zelfs het Vb niet meer nodig om het achterste van hun tong te laten zien...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:43   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
+50%

Dan hebben ze zelfs het Vb niet meer nodig om het achterste van hun tong te laten zien...
Wat een klucht.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:53   #35
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat een klucht.
yep...zo eentje zoals de stomme van Portici...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:56   #36
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
+50%

Dan hebben ze zelfs het Vb niet meer nodig om het achterste van hun tong te laten zien...
Ik kan niet wachten, kan niet wachten!
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:56   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
+50%

Dan hebben ze zelfs het Vb niet meer nodig om het achterste van hun tong te laten zien...
ik vraag mij af of BdW daar wel zo content mee zou zijn ... maar dat is paranoia Anna die spreekt
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:57   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat een klucht.
pas de panique, Heinrich, ge kunt de verkiezing altijd aanvechten hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:57   #39
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik kan niet wachten, kan niet wachten!
Verkiezingen nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 11:01   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

voila bijltjesdag geweest bij de CVP

Marianne Thysen godverdju .... dat de laatste vlaamsgezinde tjseef daar nu ook maar de deur toetrekt achter zich ....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be