Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2017, 23:23   #1081
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

We recapituleren even:
(bron staatsblad)

In 2002 staat APM & ED ingeschreven te RUE DE L'ETOILE 3 - 5363 EMPTINNE, (MAATSCHAPPELIJKE ZETEL).

In 2006 overdracht van Johan als zaakvoerder naar Patrick. Doch APM & ED blijft ingeschreven op zelfde adres, nog steeds rue de l'étoile 3 te 5363 Emptinne dus.

2006 - 2007 - 2008 idem

2009 verplaatsing van maatschappelijk zetel APM & ED van rue de l'étoile 3 Emptinne naar Zaventem (tuinwijkstr 115) door Patrick.

Intussen klopt fiscus aan bij Johan en slaat z'n huis aan voor een bedrag van 230 000€

En intussen verplaatst Patrick lustig verder de zetel... + verandert en passant van zaakvoerder i.e. ene Jan Langenakens, om uiteindelijk in 2010 'failliet' te gaan via de Dominicaanse republiek.

...

2017 Johan heeft nog steeds niet door dat die Patrick identity theft heeft gedaan.

Laatst gewijzigd door bembem : 5 september 2017 om 23:24.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 23:30   #1082
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Dus ja Johan op moment dat fiscus ondezoek is gestart zijn ze via die Patrick bij jou terecht gekomen, hoe kan het anders...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 08:07   #1083
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dus ja Johan op moment dat fiscus ondezoek is gestart zijn ze via die Patrick bij jou terecht gekomen, hoe kan het anders...

Bij de fiscus van Namen & Ciney is er nooit een onderzoek gestart. Het onderzoek naar de vermoedelijke fraude is in 2012 opgestart in Mechelen, 2 jaar nadat we ons huis aan de fiscus van Namen / Ciney zijn kwijtgespeeld (2010). De fiscus heeft in aanvang van de BTW-controle het nagelaten om het staatsblad te raadplegen. Als er iemand mijn identiteit heeft misbruikt dan is het de fiscus, niemand heeft een indicatie gegeven in die richting.
Het is ook af te leiden uit het PV dat door de ambtenaar, 18 maand later, bij het dossier is gevoegd. Dit PV verliest door zijn eigen tekst alle geloofwaardigheid en de afwikkeling en handelswijze in de perode net na de BTW-controle bevestigen dit.

Waarom is het voor U zo belangrijk dat alle schuld in de schoenen van die Patrick Coumans wordt geschoven? Bent U van hem aan het scheiden of zo?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 08:15   #1084
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De fout die is denk ik gemaakt is van je adres niet veranderd te hebben...
Grond en gebouwen van onze voormalige vierkantshoeve tellen vandaag 5 afzonderlijke percelen, waarvan er vier omgebouwd zijn naar woonunits en bewoond.
Alle percelen hebben een verschillende eigenaar.
Eén perceel was voorbehouden om er een boekhouderskantoor te vestigen.
Deze koop is, gezien de geïnteresseerde koper, later om begrijpelijke redenen niet doorgegaan.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 september 2017 om 08:26.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 08:25   #1085
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hoe kan het anders...
Ik krijg ook de indruk dat het "bembem" figuurtje meerdere eigenaars heeft.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 08:49   #1086
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik krijg ook de indruk dat het "bembem" figuurtje meerdere eigenaars heeft.
Meerdere eigenaren of hij/zij is uit zijn/haar rol aan het vallen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 08:50   #1087
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

pilletjes niet gepakt?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 11:29   #1088
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het enige wat vandaag echter telt is de beslissing van de Kamer van inbeschuldigingstelling. Binnen de 8 dagen na het beroep tegen de beslissing van de onderzoeksrechter dient deze kamer een antwoord te formuleren en dit antwoord ook te motiveren.
De laatste dag van die 8 dagen was vorige vrijdag. Ik veronderstel dat het antwoord ergens bij onze postdienst 'onderweg' is, vandaag toch nog niets ontvangen.
Vandaag een dag verlof genomen om uit te zoeken waarom de beslissing van de Kamer van inbeschuldigingstelling wegblijft.
Blijkbaar is mijn advocaat al sinds vrijdag pogingen aan het ondernemen om aan de nodige informatie te raken gezien het toch wel belangrijk is om kort op de bal te spelen. Vandaag krijgen we geruststellende informatie.
Gezien de vakantie loopt alles wat verder uit, we moeten ons geen zorgen maken over een eventuele nietigheid wegens het overschrijden van de wettelijke termijn, we mogen een beslissing verwachten op 13 september.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 september 2017 om 11:30.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 10:31   #1089
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard Menen ze dat nu? Klacht ontvankelijk EN onontvankelijk?

Dit bericht heb ik net gepost op het juridisch forum.
Ik denk niet dat ik daar commentaar bij hoef te geven.

Eric V. R. waarschuwde dat dit dossier juridische complicaties zou teweeg brengen. Ik denk dat we hier nu al wat van zien te voorschijn komen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20170909_Juridisch forum_PrtSc.jpg‎
Bekeken: 140
Grootte:  106,1 KB
ID: 106925  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 11:05   #1090
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Er is al een antwoord gepost op het juridisch forum.

Blijkbaar oordeelt het Hof van beroep dat de vraag om inzage bij de onderzoeksrechter ZELF onontvankelijk is. Blijkbaar heeft de onderzoeksrechter ons ONTERECHT inzage gegeven in het dossier. De reden is in de fax niet zo direct duidelijk, ik weet alleen dat we opnieuw vertrokken zijn voor extra procedures en onkosten waar onze overheid toch lekker 21% BTW van mee graait en zichzelf uit de wind heeft gezet om niet te hoeven opdraaien voor die extra kosten. Mooi...

Ik begin toch stillekes te overwegen om dit hele dossier met alle documenten ( wettelijk EN onwettelijk mij ter beschikking gesteld) op het internet te gooien.

Dit wordt echt te schandalig voor woorden - 8 jaar miserie op basis van 'onkunde' van enkele ambtenaren. Je moet het maar tegenkomen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 september 2017 om 11:11.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 08:48   #1091
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

De redenering van de Kamer van inbeschuldigingstelling die ons beroep tegen de beslissing van de onderzoeksrechter heeft behandeld lijkt naar deze conclusie te leiden (info: juridisch forum).

Volgens de kamer is het onmogelijk om vast te stellen wie de oorspronkelijke aanvraag bij de onderzoeksrechter heeft ingediend - (zie 2 post's eerder, tweede inzet).

Volgens mij staan de beide namen van de aanvragers (wij dus) duidelijk op het document, brief in onze opdracht opgesteld door ons advocatenkantoor en dus ook door deze ondertekend.

Ondertussen zijn we twee jaar bezig om enkele documenten te bemachtigen - documenten die eigenlijk automatisch zouden moeten worden teruggestuurd naar diensten die, wegens het ontbreken van deze documenten, mensen hun huizen afpakken.

Nog iets om over na te denken...
De Kamer van inbeschuldigingstelling verklaart eigenlijk onomwonden dat de onderzoeksrechter toelating gegeven heeft aan onbekenden om in het strafdossier gaan te neuzen...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20170909g_Juridisch forum.jpg‎
Bekeken: 113
Grootte:  102,6 KB
ID: 106927  


Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 september 2017 om 09:08.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 12:06   #1092
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Het lijkt er op dat mensen die het moeten weten het eigenlijk niet weten of het bewust niet willen weten.

Cassatie voor een paar documenten waarop info staat - door mezelf al in 2010 naar de fiscus van Namen/Ciney gestuurd - en die ze niet heeft willen natrekken. Wat een circus.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20170910_Politics.jpg‎
Bekeken: 117
Grootte:  70,6 KB
ID: 106928  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 20:00   #1093
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ik moet één en ander rechtzetten.

Wat ik als uitspraak had begrepen blijkt enkel het advies te zijn van het parket.
Vandaag is zijdens de zitting mijn advocaat gehoord en het Hof van Beroep heeft het advies van het parket niet gevolgd.
We krijgen dus recht op inzage en het recht om kopijen te nemen van de stukken die komaf maken met alle niet gefundeerde beweringen.

Licht aan het einde van de tunnel dus. Kan een korte of lange tunnel zijn - maakt eigenlijk niet zoveel uit -
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 20:21   #1094
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

I see Moed erin houden en vooral die kopijen nemen, het zal wel wat in gang brengen ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 15:47   #1095
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Vandaag op de griffie, het nog steeds groeiende dossier doorgenomen en een lijstje van de gewenste documenten gemaakt. Men mag gedetailleerde foto's nemen of kopijen vragen, ik heb voor beide gekozen.
Toch wel een grote stap voorwaarts gezet. Eindelijk een bevestiging van het pak informatie dat reeds in de loop van 2010 naar de fiscus, ombudsmannen, politici en overheidsdiensten is doorgestuurd ... (en toen tot niks heeft geleid).

Het stemt tot nadenken dat een onjuist dossier door de fiscus kan gecreëerd worden en dat daar, als we even het voor ons gelukkig toeval buiten beschouwing laten, niks tegen in te brengen is.

De volgende stap is een pleitdatum aanvragen (Hof van beroep Luik). Gezien de nieuwe legaal verkregen stukken - een actualisatie van het dossier doorvoeren. Hierop mag de fiscus dan een antwoord verzinnen.
De fiscus zal zijn derde (!) raadsman ter veldslag sturen, de twee vorige genieten reeds van een welverdiend pensioen. Mogelijk is deze man/vrouw ook reeds de dagen tot zijn/haar pensioen aan het aftellen.

Nu ... onze laatste 8 jaar in acht genomen is het vanaf nu gewoon genieten hoe de voor ons lang verborgen (nu legaal verkregen) puzzelstukken uiteindelijk toch in elkaar vallen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 september 2017 om 15:49.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 16:06   #1096
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

De laatste weken krijg ik via privé mail spontaan reacties van ambtenaren die me laten weten hoe het eigenlijk gesteld is met de werking van onze overheidsdiensten/justitie , hoe het zover is kunnen komen en waarom er niks aan wordt verholpen.
Wil je zelf zo'n verhaal kwijt dan kan dat via [email protected]
- enkele sterk verschillende getuigenissen kunnen uit de lucht gegrepen zijn, als ze sterk op elkaar lijken duidt dat op fundamentele fouten in het systeem.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 16:42   #1097
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vandaag op de griffie, het nog steeds groeiende dossier doorgenomen en een lijstje van de gewenste documenten gemaakt. Men mag gedetailleerde foto's nemen of kopijen vragen, ik heb voor beide gekozen.
Toch wel een grote stap voorwaarts gezet. Eindelijk een bevestiging van het pak informatie dat reeds in de loop van 2010 naar de fiscus, ombudsmannen, politici en overheidsdiensten is doorgestuurd ... (en toen tot niks heeft geleid).

Het stemt tot nadenken dat een onjuist dossier door de fiscus kan gecreëerd worden en dat daar, als we even het voor ons gelukkig toeval buiten beschouwing laten, niks tegen in te brengen is.

De volgende stap is een pleitdatum aanvragen (Hof van beroep Luik). Gezien de nieuwe legaal verkregen stukken - een actualisatie van het dossier doorvoeren. Hierop mag de fiscus dan een antwoord verzinnen.
De fiscus zal zijn derde (!) raadsman ter veldslag sturen, de twee vorige genieten reeds van een welverdiend pensioen. Mogelijk is deze man/vrouw ook reeds de dagen tot zijn/haar pensioen aan het aftellen.

Nu ... onze laatste 8 jaar in acht genomen is het vanaf nu gewoon genieten hoe de voor ons lang verborgen (nu legaal verkregen) puzzelstukken uiteindelijk toch in elkaar vallen.
Ik wens u veel succes.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 17:47   #1098
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik wens u veel succes.
Succes is al gegarandeerd.
Wat je me wel nog kan wensen is nog een dosis geduld.
Pleitdatum en uitwisselen van besluiten zal vermoedelijk ergens 6 maand in beslag nemen.
Daarna de overheid verplichten om de betaalde som terug te storten.
Vervolgens de extra financiële en morele schade laten vaststellen en ook deze verhalen op de overheid. Een gezin uit hun huis gooien en hun leven gedurende 8 jaar totaal om zeep helpen kan niet zomaar weggevaagd worden.

Gezien de duur van de huidige dossier en de ingesteldheid van onze overheid kan dat laatste opnieuw 10 tot 20 jaar duren.
Dat zal dan de langste en meest bekeken draad worden van dit forum.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 18:01   #1099
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Succes is al gegarandeerd.
Wat je me wel nog kan wensen is nog een dosis geduld.
Pleitdatum en uitwisselen van besluiten zal vermoedelijk ergens 6 maand in beslag nemen.
Daarna de overheid verplichten om de betaalde som terug te storten.
Vervolgens de extra financiële en morele schade laten vaststellen en ook deze verhalen op de overheid. Een gezin uit hun huis gooien en hun leven gedurende 8 jaar totaal om zeep helpen kan niet zomaar weggevaagd worden.

Gezien de duur van de huidige dossier en de ingesteldheid van onze overheid kan dat laatste opnieuw 10 tot 20 jaar duren.
Dat zal dan de langste en meest bekeken draad worden van dit forum.
Nee, de tettendraad haal je nooit meer in.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 18:12   #1100
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, de tettendraad haal je nooit meer in.
geklopt worden door tetten... hmm... wel, daar kan ik mee leven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be