Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2016, 20:59   #121
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het zal geen juist ras geweest zijn.
Nee hoor, het zijn vooral de hippe jonge blanken die dit doen. Massaal, zeker de helft van de peuters en kleuters wordt op deze manier behandeld.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 19 oktober 2016, 21:01   #122
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Ter attentie van degenen die menen een onderscheid te kunnen maken tussen echte en valse moslims (2):

http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/...iden-1.1136169

Citaat:
Al jarenlang gaan de inwoners van Mosul gebukt onder geweld en terreur. Na de val van het regime van Saddam Hussein in 2003 zochten tal van medestanders van de verdreven dictator er hun toevlucht. Veel van deze mensen sloten zich aan bij IS om te strijden tegen de door sjiieten gedomineerde regering in Bagdad.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 19 oktober 2016, 21:04   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee hoor, het zijn vooral de hippe jonge blanken die dit doen. Massaal, zeker de helft van de peuters en kleuters wordt op deze manier behandeld.
Precies, met blanken mag dat.
Bobke is offline  
Oud 20 oktober 2016, 06:09   #124
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Er wordt regelmatig wel gesuggereerd dat de schijnbaar supersnelle opgang van IS,en hun vrij degelijke militaire structuur, er eigenlijk kwam omdat in de achtergrond een kader van oud-officieren (van ten tijde van Saddam) aan de touwtjes zitten te trekken (en niet de bebaarde sprekende hoofden die de PR verzorgen).Een kader dat enkele jaren heeft zitten broeden en over grote,verborgen,middelen en contacten beschikte.



Het "Islam"-verfje is uitermate geschikt gebleken om voldoende jonge dwaze mannetjes onder de vlag te scharen.
We kunnen alleen maar vaststellen dat het Kalifaat een bijzonder taaie tegenstander is met diepe organisatie,iets wat langzaam gesloopt moet worden.....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2016 om 06:12.
kelt is offline  
Oud 20 oktober 2016, 08:29   #125
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er wordt regelmatig wel gesuggereerd dat de schijnbaar supersnelle opgang van IS,en hun vrij degelijke militaire structuur, er eigenlijk kwam omdat in de achtergrond een kader van oud-officieren (van ten tijde van Saddam) aan de touwtjes zitten te trekken (en niet de bebaarde sprekende hoofden die de PR verzorgen).Een kader dat enkele jaren heeft zitten broeden en over grote,verborgen,middelen en contacten beschikte.



Het "Islam"-verfje is uitermate geschikt gebleken om voldoende jonge dwaze mannetjes onder de vlag te scharen.
We kunnen alleen maar vaststellen dat het Kalifaat een bijzonder taaie tegenstander is met diepe organisatie,iets wat langzaam gesloopt moet worden.....
Verfje? Dus de islam is niet het echte fundament van IS? Wat zou Mohammed daarvan gedacht hebben? "Ik herken mij niet in IS?
Piero is offline  
Oud 20 oktober 2016, 08:34   #126
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Verfje? Dus de islam is niet het echte fundament van IS? Wat zou Mohammed daarvan gedacht hebben? "Ik herken mij niet in IS?
Mohamed?
Die moorde en op los, beroofde caravanen en deed het met kinderen.
Ik denk dat hij zeer tevreden zou zijn geweest.
Pericles is offline  
Oud 20 oktober 2016, 11:17   #127
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Verfje? Dus de islam is niet het echte fundament van IS? Wat zou Mohammed daarvan gedacht hebben? "Ik herken mij niet in IS?
De originele verf-menger niet tevreden?.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2016 om 11:18.
kelt is offline  
Oud 20 oktober 2016, 13:48   #128
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maar het enige wat de man in de West-Europese straten bezighoudt is "die makakken gaan toch niet naar hier komen hé??".
Dat is exact wat ik denk.
Rahowa is offline  
Oud 20 oktober 2016, 13:48   #129
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maar het enige wat de man in de West-Europese straten bezighoudt is "die makakken gaan toch niet naar hier komen hé??".
Dat is exact wat ik denk.
Rahowa is offline  
Oud 20 oktober 2016, 14:01   #130
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De originele verf-menger niet tevreden?.
Dat beweer jij toch? De islam is een valse dekmantel voor de doelstellingen en wreedheden van IS? Maar volgens de eigen propaganda wil IS de hele wereld islamitische met geweld. Doel is het voornemen van Mohammed te realiseren. Dat noem ik geen verfje.
Piero is offline  
Oud 20 oktober 2016, 14:42   #131
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik houd me daar dan ook zorgvuldig buiten wegens zinloos.

Wel doorprik ik duidelijk gewauwel en gebral (dat op basis van de realiteit duidelijk doorprikbaar is) van bepaalde heren.

Dan loopt er mogelijk wat lucht uit.

Maar meestal blazen ze zich dan nog verder op.
Lijkt me eerder dat er juist een leugen doorprikt werd mbt de valse berichtgeving over wie er allemaal het Franse vetovoorstel niet volgt.

Adrian zegt Rusland en China, maar 'vergeet' vermelden dat de VS en GB eveneens het voorstel niet volgen. Niet alleen was er geen stemming over dit voorstel zoals beweerd werd, tevens werd essentiële informatie weg gelaten om de indruk te geven dat Rusland en China het voorstel zouden hebben tegen gehouden. En dan in plaats van toe te geven de misleidende informatie te halen uit een duidelijk propagandablad als 'trouw' valt men degene aan die de leugen ontmaskert.

Dan valt men de persoon aan in plaats van op de feiten in te gaan. Hoe meer hysterie echter in de rangen van de propagandisten hoe meer vredebevorderende transparantie gediend is. Men dient zich niet te laten intimideren door die persoonlijke aanvallen.

Zie bericht 84 en 85 voor meer info over de leugen
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 oktober 2016 om 14:44.
Johan Bollen is offline  
Oud 20 oktober 2016, 14:42   #132
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De VS wordt ook beschuldigd van oorlogsmisdaden hoor. Vandaag nog. Zelfs. Alleen komt dat niet in de media die u leest. Dat maakt het gemakkelijk het zelfbedrog van het goede westen en het slechte Rusland in stand te houden.

En. Was Hiroshima een oorlogsmisdaad?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 21 oktober 2016, 08:48   #133
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lijkt me eerder dat er juist een leugen doorprikt werd mbt de valse berichtgeving over wie er allemaal het Franse vetovoorstel niet volgt.

Adrian zegt Rusland en China, maar 'vergeet' vermelden dat de VS en GB eveneens het voorstel niet volgen. Niet alleen was er geen stemming over dit voorstel zoals beweerd werd, tevens werd essentiële informatie weg gelaten om de indruk te geven dat Rusland en China het voorstel zouden hebben tegen gehouden. En dan in plaats van toe te geven de misleidende informatie te halen uit een duidelijk propagandablad als 'trouw' valt men degene aan die de leugen ontmaskert.

Dan valt men de persoon aan in plaats van op de feiten in te gaan. Hoe meer hysterie echter in de rangen van de propagandisten hoe meer vredebevorderende transparantie gediend is. Men dient zich niet te laten intimideren door die persoonlijke aanvallen.

Zie bericht 84 en 85 voor meer info over de leugen
Ik doorprikte gewauwel van u dat niets met bovenstaande te maken heeft.

Laten we het daar maar bij laten.

De ballon is leeg.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 21 oktober 2016, 10:38   #134
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ben je hier nu de regering van Saddam Hoessein aan het verdedigen als 'legale regering'?

En welke specifieke oorlogsmisdaden van Carter Of Bush had je in gedachten?
Het niet ingrijpen door GH Bush tijdens de Iraakse Rebellie van 1991 die hij had opgestookt?

https://en.wikipedia.org/wiki/1991_uprisings_in_Iraq
Carter gaf wapens en training aan de Taliban, Bush sr. beging de eerste Golf oorlog.

http://www.crimesofwar.org/a-z-guide/gulf-war/

Bush junior viel Irak binnen wegens de fameuze "massavernietigingswapens", dodentol al om en bij de miljoen...
tomm is offline  
Oud 21 oktober 2016, 10:48   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lijkt me eerder dat er juist een leugen doorprikt werd mbt de valse berichtgeving over wie er allemaal het Franse vetovoorstel niet volgt.

Adrian zegt Rusland en China, maar 'vergeet' vermelden dat de VS en GB eveneens het voorstel niet volgen. Niet alleen was er geen stemming over dit voorstel zoals beweerd werd, tevens werd essentiële informatie weg gelaten om de indruk te geven dat Rusland en China het voorstel zouden hebben tegen gehouden. En dan in plaats van toe te geven de misleidende informatie te halen uit een duidelijk propagandablad als 'trouw' valt men degene aan die de leugen ontmaskert.

Dan valt men de persoon aan in plaats van op de feiten in te gaan. Hoe meer hysterie echter in de rangen van de propagandisten hoe meer vredebevorderende transparantie gediend is. Men dient zich niet te laten intimideren door die persoonlijke aanvallen.

Zie bericht 84 en 85 voor meer info over de leugen
Echter, we moeten niet wanhopen, het gaat de goede kant op. Vergelijk eens met 15, 20 jaar geleden. Toen had de VS zowat een monopolie, en hun leugens werden door het grootste deel van de westerse wereld voor waar aangenomen. Nu zijn Rusland en China vele malen sterker, en ook de westerse publieke opinie is veel mondiger geworden en slikt niet meer zomaar alles.
China is zo machtig geworden dat er nog weinigen het aandurven het land te bekritiseren, iedereen beseft dat het regime in China omver proberen te gooien nu onmogelijk is geworden. Rusland wordt echter nog steeds beschouwd als mogelijk doelwit, daar zien ze nog potentieel, daarom wordt Rusland veel harder aangepakt. Maar de Russen laten zich niet doen, vooral na de Amerikaanse bemoeienissen in Oekraïne. Ze pakken de Amerikanen nu aan op eigen terrein in het Midden-Oosten( lange tijd beschouwd als de exclusieve speeltuin van de VS) en door op vergelijkbare manier een propagandasysteem op te zetten.
Vroeger konden de VS tegenstanders zomaar beschuldigen van oorlogsmisdaden, niemand betwijfelde dat in de westerse media, terwijl hun eigen misdaden altijd onder de mat geschoven werden.
Wel zie ik een negatieve trend in Latijns-Amerika, het rijk is er in geslaagd chaos te creëren in Venezuela en de progressieven aan de kant te zetten in Brazilië. Misschien omdat links in Latijns-Amerika "te" democratisch is, ze willen hun handen niet vuilmaken, anders dan de Russen en Chinezen, en daarom zijn ze een gemakkelijk doelwit.
tomm is offline  
Oud 21 oktober 2016, 12:09   #136
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dat is exact wat ik denk.
Ik ook.

We krijgen die bende rotzakken als buur. Met de complimenten van meneer de burgemeester.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 21 oktober 2016, 12:35   #137
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar de Russen laten zich niet doen, vooral na de Amerikaanse bemoeienissen in Oekraïne.
Nog een geluk dat de Russen zich in Oekraïne zo afzijdig hebben gehouden.....Je zou er bijna een Krim complex aan over houden.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 21 oktober 2016, 13:18   #138
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Verwacht wordt dat het Kalifaat tijdens de slag om Mosul zal uitbreiden in enkele andere landen, en daar een officieel statement zal rond maken. Het zou gaan over grote gebieden in de Sinai en in de Golfstaten ..
HOUZEE ! is offline  
Oud 21 oktober 2016, 13:50   #139
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Verwacht wordt dat het Kalifaat tijdens de slag om Mosul zal uitbreiden in enkele andere landen, en daar een officieel statement zal rond maken. Het zou gaan over grote gebieden in de Sinai en in de Golfstaten ..
Uitbreiden?

Another Jack is offline  
Oud 21 oktober 2016, 14:09   #140
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uitbreiden?

Ik heb het hier in Brugge zien uitbreiden. Vorig jaar werd er iemand op de Markt vermoord. Zijn blanke trawant gaf zich aan in Leuven. Van dat andere insect nog altijd geen spoor. Ongezien hier. Nog nooit meegemaakt.

Die smerige Landuyt met zijn rode hypocrietenmuil (350 gangbangers extra) durfde het aan om zijn medeleven aan te bieden.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be