Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2002, 21:45   #1
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Een bekende truuk van een rover die er ongehinderd met de buit vandoor wil gaan is roepen in de richting van iemand anders "Houd de dief!" en er dan stilletjes tussen het publiek van onder muizen.

Dat is zo'n beetje het gevoel dat je krijgt als je de reactie van de moslim-verenigingen op de jongste gebeurtenissen nagaat.

Zelf zijn ze de eerste om de overheid tegen te spreken en al op voorhand, nog voor er een officieel onderzoek geweest is, de moord een racistische daad te noemen, totdat het tegendeel bewezen is. Hiermee nemen individuen als Mohammed Chakkar, Said Mdaouchi en Mohamed Ikoubaan en andere spits"broeders" het initiatief over van -naar ik net hoor- de zopas gearresteerde Abou Jahjah.

Zelf zeggen ze er dan ook nog bij dat "niemand de gebeurtenissen mag misbruiken voor eigen doeleinden". Alleen blijkt dit dan niet voor henzelf te gelden.


www.GVA.be :


" Allochtone organisaties verenigen zich in Forum

Verschillende verenigingen voor allochtonen, zoals de Unie van Moskeeën en Islamitische Verenigingen (Umiva), de Turkse Unie en de Marokkaanse Federatie, hebben zich woensdag verenigd in een Forum voor Islamitische Organisaties in Vlaanderen.

Dat hebben Said Mdaouchi en Mohamed Ikoubaan van het Forum woensdagavond meegedeeld. "Het opzet van het forum is op korte tijd een antwoord geven aan de huidige problematiek", zegt Mdaouchi. "Er zijn immers veel verschillende organisaties actief, die niet veel samenwerkten. En dat zal nu veranderen."

Via het forum willen de verschillende organisaties een duidelijk standpunt innemen. "De moord is een racistische daad totdat het tegendeel is bewezen", stelt Ikoubaan. "We volgen hierin de mening van de broer van het slachtoffer. De moord is het resultaat van een haatcampagne tegen de moslims en de Islam, zeker na 11 september."

Ten tweede roept het forum op tot kalmte. En ten derde veroordeelt het forum iedereen die de gebeurtenissen misbruikt voor zijn eigen doeleinden. "



Van hypocrisie gesproken.

Nu Abou Jahjah gevallen is lijken anderen plots zijn rol te moeten overnemen. Ze zijn in ieder geval verzekerd van succes. Want Abou Jahjah had nooit datgene kunnen teweegbrengen wat we meegemaakt hebben, als die gevoelens van haat van moslims tegenover de Europese maatschappij niet bestonden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2002, 11:08   #2
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard










Op de bovenstaande foto's van de begrafenisdienst van Mohammed Achrak is duidelijk te zien dat we hier met een massamanifestatie te maken hebben. Zelfs de sporthal was te klein voor al het volk dat er naartoe kwam.

Hoewel nog niet was uitgemaakt wat nu wel de juiste toedracht van de moordpartij was, vond de Marokkaanse gemeenschap het in ieder geval nodig om de gebeurtenis te zien als een aanslag tegen de Marokkanen en tegen de islam.

We hebben hier niet meer te maken met een rouwdienst zoals wij dat hier in het westen kennen maar met een begrafenisstoet van een islamitische martelaar.

Een martelaar die "het slachtoffer is van een racistische moord tot het tegendeel bewezen is", zoals hun leiders zelf verklaren.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2002, 23:04   #3
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Veel volk, hebben die allemaal een dagje vrij van het werk of school ?
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 06:27   #4
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Veel volk, hebben die allemaal een dagje vrij van het werk of school ?
Dagje vrij

Je hebt toch van Jan Goorden gehoord dat de werkloosheid bij de migranten torenhoog is.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 11:24   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wat een islamiet ook zegt, wat hij ook doet, altijd zal wel iemand iets vinden om zijn woorden of daden zo te interpreteren dat men hem als de Grote Boeman kan doen uitschijnen. Als een immam oproept tot kalmte dan leidt u daaruit af dat hij oproept tot rellen, daar komt het op neer, niet? Altijd schuldig dus, wat men ook zegt of doet.

Dat er veel volk was op die begrafenis kan volgens mij maar één ding betekenen: zij trekken zich toch nog iets van aan als er iets met een van hun medemensen gebeurt.

Wat doen wij? Als er iemand langs de weg ligt te creperen rijden we gewoon verder. [/i]
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 12:15   #6
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Wat een islamiet ook zegt, wat hij ook doet, altijd zal wel iemand iets vinden om zijn woorden of daden zo te interpreteren dat men hem als de Grote Boeman kan doen uitschijnen. Als een immam oproept tot kalmte dan leidt u daaruit af dat hij oproept tot rellen, daar komt het op neer, niet? Altijd schuldig dus, wat men ook zegt of doet.
[size=6]Oproepen tot kalmte [/size]

02/12 "Jahjah roept op tot verzet"
AEL-leider Dyab Abou Jahjah jutte wel degelijk de massa op, dinsdag tijdens de manifestatie na de moord op een 27-jarige Marokkaan. "Wij zullen hier de baas worden... [size=6]We zullen laten zien wie we zijn, al moeten we alles kapot slaan"[/size], riep hij in het Arabisch. Dat blijkt uit één van de politie-onderzoeken. Financiële speurders verrichtten zondag nog huiszoekingen in Antwerpen en Charleroi.

In Antwerpen werd onder meer ook een huiszoeking verricht in het bedrijf waar Jahjahs broer werkt. Het gerecht vermoedt dat via deze Belgisch- Libanese firma geld naar het AEL is versluisd.Volgens de advocaten van Jahjah is daarvan geen sprake. Er zouden drie keer bedragen van meer dan 1.000 dollar zijn gestort, maar dat gebeurde nadat het AEL internationaal in het nieuws was gekomen. Zondagmorgen werd nog een huiszoeking uitgevoerd in Charleroi, bij Kamal Awaly, de penningmeester van het AEL. Vlaams Bloktopman Filip Dewinter zegt dat Dyab Abou Jahjah nauwe contacten had in de Syrische ambassade, die hij regelmatig bezocht. Ook dat zou volgens Dewinter te maken hebben met financiering van de beweging.

In de klacht rond opruiing steunen de onderzoekers zich volgens welingelichte bron onder meer op feiten van dinsdagavond.Toen opende de politie haar cordon om de AELvoorman de kans te geven om de gemoederen bij een aantal allochtonen te sussen.

In plaats daarvan riep hij hen in het Arabisch woorden toe die het tegenovergestelde effect moesten hebben.[size=6] Letterlijk schreeuwde Jahjah:“ We gaan hier baas worden.Wij zijn de sterksten. We zullen laten zien wie we zijn, al moeten we alles kapot slaan. Gehoorzaam niet. Bied weerstand.”[/size] Hoewel verrassend,was zo’n actie voorspelbaar.

In Nederlandse kranten zegde de AEL-leider al dat hij zou oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid - zoals het blokkeren van snelwegen en het bezetten van ministeries - als de politiek zijn agenda niet zou volgen. Die agenda wil betere sociaaleconomische positie voor de Marokkanen
[size=3][/size][size=3][/size]

Uit GVA 2 dec. 2002
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 15:14   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik was helemaal niet bezig over de ael maar over het recent opgerichte forum van de islamitische gemeenschappen in Belgie, die overigens een alternatief proberen op te bouwen tegen die ael. Maar als ik jullie hier bezig hoor vraag ik me af waarom ze nog al die moeite proberen te doen. Op voorhand verketterd, op voorhand verloren. Je zou van minder extremist worden.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 15:36   #8
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik was helemaal niet bezig over de ael maar over het recent opgerichte forum van de islamitische gemeenschappen in Belgie, die overigens een alternatief proberen op te bouwen tegen die ael. Maar als ik jullie hier bezig hoor vraag ik me af waarom ze nog al die moeite proberen te doen. Op voorhand verketterd, op voorhand verloren. Je zou van minder extremist worden.
Ik ken nog zo'n partij
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 16:27   #9
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik was helemaal niet bezig over de ael maar over het recent opgerichte forum van de islamitische gemeenschappen in Belgie, die overigens een alternatief proberen op te bouwen tegen die ael. Maar als ik jullie hier bezig hoor vraag ik me af waarom ze nog al die moeite proberen te doen. Op voorhand verketterd, op voorhand verloren. Je zou van minder extremist worden.
Dat is nou net het probleem.
In elke samenleving(moslims,katholieken, joden, enz..) heb je een kleine groep extremisten.
De meeste mensen van de eigen samenleving strijden tegen de extremisten onder hen.
In plaats van ons te concentreren en te praten met die mensen , concentreren we ons op die kleine groep extremisten. En we gaan daardoor zo te keer dat niet alleen zij, maar ook de niet-extremisten onder hen daar last van ondervinden, en daardoor dan weer gefustreerd geraken. En op geweld volgt steeds weer nieuw geweld. Dat weten we ondertussen toch allemaal.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2002, 18:22   #10
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik was helemaal niet bezig over de ael maar over het recent opgerichte forum van de islamitische gemeenschappen in Belgie, die overigens een alternatief proberen op te bouwen tegen die ael. Maar als ik jullie hier bezig hoor vraag ik me af waarom ze nog al die moeite proberen te doen. Op voorhand verketterd, op voorhand verloren. Je zou van minder extremist worden.
Dat forum is geen haar beter dan Jahjah. Ik herhaal nog een stukje uit de eerste posting :

Via het forum willen de verschillende organisaties een duidelijk standpunt innemen. "De moord is een racistische daad totdat het tegendeel is bewezen", stelt Ikoubaan. "We volgen hierin de mening van de broer van het slachtoffer. De moord is het resultaat van een haatcampagne tegen de moslims en de Islam, zeker na 11 september."

Puur stemmingmakerij en anti-westerse propaganda door diegenen die zich opwerpen als leiders van de islamitische gemeenschap hier.

Belooft weinig goeds.

Eén ding is een opluchting: de moslims in België hebben geen verborgen agenda. Ze schreeuwen luidkeels wat ze willen : "Wij gaan hier de baas worden."

En ik denk dat ze het menen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 16:05   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

"ze" gaan hier de baas worden. Jaja, "ze" hebben een groot complot bedacht, "ze" hebben alhet geld, "ze" controleren het bankwezen... Bekende slogans. Weldra ook nog een 'judaisch-maçonniek-bolsjewiek-liberaal-islamitisch" complot?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2002, 16:33   #12
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
"ze" gaan hier de baas worden. Jaja, "ze" hebben een groot complot bedacht, "ze" hebben alhet geld, "ze" controleren het bankwezen... Bekende slogans. Weldra ook nog een 'judaisch-maçonniek-bolsjewiek-liberaal-islamitisch" complot?
Ik citeer enkel dingen die ik in Gazet van Antwerpen heb gelezen. En het stond niet in één of andere lezersbrief.

Maar ja, die journalisten schrijven van alles om maar lezers te trekken zeker?

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 00:19   #13
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
[
Ik citeer enkel dingen die ik in Gazet van Antwerpen heb gelezen.
:
Ik heb vandaag(18/12)ook wat in de GVA gelezen:
-Een 28jarige"Temsenaar"krijgt als aanvoerder van een groepsverkrachting op een 19jarige Vlaams meisje zes maanden celstraf en een boete van 995 €.
-Uw hond laten loslopen levert een boete van 200 € op.

Daarentegen:
Drie dieven in Ryadh ONTHOOFD voor een inbraak in een wisselkantoor!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be