Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 22 juli 2014, 13:03   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en iedereen die ogen en oren had wist toen ook al dat de PS NIET geinteresseerd was in de fedreg.
Ik niet, of tenminste : ik geloofde het niet.
Maar dat sp.a niet in de vlaamse regering zou zitten voorspelde ik al van voor de verkiezingen.
Pandareus is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:05   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zou eerder denken : financiën niet. Begrotingsminister zijn zonder VP te zijn is eigenlijk meer boekhouder spelen. Justitie : waarom denk je dat n-va dit niet kan te pakken krijgen ?
justitie is veel te gevoelig, teveel potjes om gedekt te houden (Arco, Electrawinds, ... + het informatie=macht aspect van alle lopende en komende zaken) en laatste noodrem om eventuele staatshervormende of -ondermijnende beslissingen vd uitvoerende macht te neutraliseren.
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:05   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met de EU is afgesproken dat de de begrotingsresultaten van de regio's mee opgeteld worden bij t federale om tot het beloofde evenwicht te komen ...

de beslissing van PSCdH om in Wallonië pas in 2018 tot begrotingsevenwicht te komen leidt dus rechtstreeks tot bijkomende besparingen in Vlaanderen en Federaal ...

dat is een concept waarover ik me afvraag hoe de N-VA zich daar nu bij kan en kon neerleggen ... vraag het gerust eens als ge ooit de kans krijgt.

geen woord van protest gehoord vorige week trouwens, over die Waalse beslissing ??? ... ik zou verwachten dat daarvoor toch wel het akkoord vanuit Vlaanderen noodzakelijk zou moeten zijn ...
1) er werd met de EU niets afgesproken. Dat is gewoon zo, dat alles wordt samengeteld (ook lokaal zelfs)
2) Dat was al zo, tot nu toe. Vandaar dat de federale altijd aan vlaanderen vroeg om overschotten te boeken en Vlaanderen njet zei. Als de Walen nu in het rood gaan maar Federaal en Vlaams doen we dat niet, en er komt een boete, schuiven we die gewoon door naar de betrokken regering. Wie in de federale gaat daar tegen zijn? Niemand, want er zit er geen een in


Je ziet daar toch al aan de einder gigantische conflicten opdoemen tussen de Waalse en de Vlaamse/federale regering? En dat is net wat BDW voorspelde. En het gaat gebeuren ook
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:07   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik niet, of tenminste : ik geloofde het niet.
Maar dat sp.a niet in de vlaamse regering zou zitten voorspelde ik al van voor de verkiezingen.
zowat elke Sp-a'er die ik ken heeft een blinde vlek voor het feit dat PS, zonder enige scrupule, de Sp-a laat vallen als dat hen toevallig beter uitkomt. ook al sla je ze om de oren met recente voorbeelden.
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:07   #45
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
justitie is veel te gevoelig, teveel potjes om gedekt te houden (Arco, Electrawinds, ... + het informatie=macht aspect van alle lopende en komende zaken) en laatste noodrem om eventuele staatshervormende of -ondermijnende beslissingen vd uitvoerende macht te neutraliseren.
in principe verdeel je ministerposten via systeem dhondt hé, eventueel nog met wat aanpassingen. Ze gaan dus de n-va niet kunnen weghouden van al die grote posten hoor. Misschien één of twee, maar niet van alles. Dus ik zie sowieso ofwel justitie, ofwel biza, ofwel begroting naar N-VA komen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:08   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En toch waren er goedgelovigen die op een tripartite-mirakel hoopten.

Op vlaams niveau was dat science-fiction. Op federaal niveau was het integendeel vrij waarschijnlijk. Dat we nu lijken af te stevenen op het kamikaze scenario lag zeer zeker niet voor de hand. Kijk maar hier op politics : de dag dat lutgen neen zegde voor deelname aan onderhandelingen ging men hier bijna in depressie.
Nu lijkt het er meer op dat de federale tripartite er enkel kan komen als de kamikaze coalitie een miskraam zou blijken te zijn.
Pandareus is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:10   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
1) er werd met de EU niets afgesproken. Dat is gewoon zo, dat alles wordt samengeteld (ook lokaal zelfs)
2) Dat was al zo, tot nu toe. Vandaar dat de federale altijd aan vlaanderen vroeg om overschotten te boeken en Vlaanderen njet zei. Als de Walen nu in het rood gaan maar Federaal en Vlaams doen we dat niet, en er komt een boete, schuiven we die gewoon door naar de betrokken regering. Wie in de federale gaat daar tegen zijn? Niemand, want er zit er geen een in


Je ziet daar toch al aan de einder gigantische conflicten opdoemen tussen de Waalse en de Vlaamse/federale regering? En dat is net wat BDW voorspelde. En het gaat gebeuren ook
1) semantics, dat werd EU opgelegd idd.
2) Vlaanderen zei 'njet', maar voerde de facto wel uit. ... EU kent alleen de fedreg dat doorschuiven van rekeningen werd nog nooit uitgevoerd. ik denk dat je wensdroomt.

hoe kan een VlaReg nu akkoord gaan met de opgelegde sommatie van begrotingen ZONDER protest bij Waals begrotingstekort of zelfs nog maar geraadpleegd te zijn daarover ??? deze Waalse beslissing snijdt onvermijdelijk in Vlaamse sociale voorzieningen en/of onderwijs.
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:12   #48
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik niet, of tenminste : ik geloofde het niet.
Maar dat sp.a niet in de vlaamse regering zou zitten voorspelde ik al van voor de verkiezingen.
gokte je al van voor de verkiezingen wil je bedoelen.
stuyckp is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:12   #49
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Nu NVA zijn eisen ivm werkeloosheid en index in de vuilbak heeft gekieperd zal dat nog best meevallen.
Dat zou wel eens erg kunnen tegenvallen nu CdH zichzelf uitgerangeerd heeft voor de federale coalitie.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:12   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
...Je ziet daar toch al aan de einder gigantische conflicten opdoemen tussen de Waalse en de Vlaamse/federale regering? En dat is net wat BDW voorspelde. En het gaat gebeuren ook
ik zie die opduiken, maar ik zie daar vanuit Vlaanderen niet op gereageerd worden met droge machtspolitieke respons ... Vlaanderen speelt nog steeds zwaar onder haar politieke rechten en macht ...

en dat is niet de schuld van Franstaligen ... dit doen Vlamingen zichzelf aan.
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:15   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik niet, of tenminste : ik geloofde het niet.
Maar dat sp.a niet in de vlaamse regering zou zitten voorspelde ik al van voor de verkiezingen.
welke objectieve feiten zag jij om dit toen zo in te schatten ?

(vraag je dit omdat het mij alleen maar logisch lijkt als je er toen ook van uit ging dat PS er fedreg niet zou bij zijn, of als je toch al doorhad dat PS geen garantie is voor Sp-a ... en als je dit laatste besefte, waarom laat je Sp-a dan steeds het fedreg (de facto Waals) beleid ondersteunen ? )
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:15   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
justitie is veel te gevoelig, teveel potjes om gedekt te houden (Arco, Electrawinds, ... + het informatie=macht aspect van alle lopende en komende zaken) en laatste noodrem om eventuele staatshervormende of -ondermijnende beslissingen vd uitvoerende macht te neutraliseren.
Alsof de minister van justitie kan/wil tussenkomen in een lopend gerechtelijk onderzoek...
Pandareus is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:16   #53
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
in principe verdeel je ministerposten via systeem dhondt hé, eventueel nog met wat aanpassingen. Ze gaan dus de n-va niet kunnen weghouden van al die grote posten hoor. Misschien één of twee, maar niet van alles. Dus ik zie sowieso ofwel justitie, ofwel biza, ofwel begroting naar N-VA komen
in principe ...

maar je moet het trackrecord van justitie eens bekijken ... deze post schoof in het verleden steeds afhankelijk van verwachtte publieke schandalen waar partijen bij betrokken waren ...
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:17   #54
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ge moet eens de reacties op le soir en la libre gaan lezen. Lachen!
Er hebben er daar een paar het schuim op de lippen

Citaat:
23. barracuda dit le 22/07/2014, 13:08

LA FLANDRE A CHOISI SON CAMPS : LE PROFITARIAT EGOISTE DU CAPITAL ! Mais il n'y a rien �* espérer des limaces wallonnes. Elles vont gonffler le torse, maugréer mais avoir le courage de remettre les flamands �* leur place, l�*, faudra des pastilles anti-diarrhées, c'est certain. La Belgique de demain : Vlaams, nog eens vlaams, niks als vlaams en de Waalse slaven opzij. Ne rouspétez pas : vous l'aurez mérité !!!

Citaat:
24. grandraleur dit le 22/07/2014, 13:11

Voila ce qui arrive quand on a un parti PSDH en Wallonie qui ne pense qu'�* torpiller la Belgique en disant non �* tout le monde. Mais d'un autre coté je ne donne pas cher au MR qui va être bombarder de tous les cotés. Wait and see.
Wapper is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:19   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, dat wist niemand.
Net omdat het samenvallende verkiezingen waren en alles in dit land nogal redelijk aan elkaar geklonken zit.
Een federale regering Di Rupo II was dus niet onredelijk om die te verwachten. En derhalve was het evengoed mogelijk dat de Vlaamse een afspiegeling van de federale zou worden. Maar blijkbaar gebeurt het nu anders. Hoewel die Vlaamse en federale regering er wel degelijk nogal gelijkaardig gaan uitzien lijkt me.
je zou het kunnen afdoen met de vaststelling dat in tegenstelling tot de Waalse regering ... de Vlaamse wél onder federale curatele blijft ...

ik hoop me te vergissen, en zal me graag door de feiten in het ongelijk gesteld zien, maar ik vrees ervoor ... ik zie niet gebeuren dat MR zich communautair soepel op zal stellen in deze zweedse formatie, integendeel, ik vermoed dat MR nog communautaire bijkomende financiële eisen zal ingewilligd willen zien
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:21   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alsof de minister van justitie kan/wil tussenkomen in een lopend gerechtelijk onderzoek...
Anna List is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:22   #57
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

De postjes, volgens het Nieuwsblad:

N-VA
Minister-president: Geert Bourgeois
Binnenlands bestuur
Mobiliteit & openbare werken
Werkgelegenheid

CD&V
Welzijn: Jo Vandeurzen
Onderwijs: Hilde Crevits
Leefmilieu en ruimtelijke ordening: Joke Schauvlieghe

Open VLD
Financiën
Cultuur en media


Noot; deze 3 partijen + MR = 85 van de 150 zetels op federaal vlak, als ik juist heb geteld.
pixelpower is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:29   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Stel : de nieuwe minister van justitie, vb Theo Francken, probeert tussen te komen bij het parket om de klacht tegen peter dedecker van ACW te laten liggen. Hoe lang zou het duren voor dat in alle media staat ? Een half uur ?
Pandareus is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:31   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
De postjes, volgens het Nieuwsblad:

N-VA
Minister-president: Geert Bourgeois
Binnenlands bestuur
Mobiliteit & openbare werken
Werkgelegenheid

CD&V
Welzijn: Jo Vandeurzen
Onderwijs: Hilde Crevits
Leefmilieu en ruimtelijke ordening: Joke Schauvlieghe

Open VLD
Financiën
Cultuur en media


Noot; deze 3 partijen + MR = 85 van de 150 zetels op federaal vlak, als ik juist heb geteld.
Onderwijs én welzijn naar de tsjeven ? Lijkt met wat teveel van het goede... Dat zijn twee departementen met gigantische budgetten.
Pandareus is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:31   #60
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Weyts wel, en peter de roover niet. Dat zou bevestiging geven aan het gerucht dat die laatste de nieuwe voorzitter zou worden.
Denk ik ook.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be