Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 juli 2009, 18:32   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard Geert Bourgeois

N-VA
Bestuurszaken
Binnenlands Bestuur
Inburgering
Toerisme
Vlaamse rand
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 13 juli 2009, 17:50   #2
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Boer Jos mag dus Keulen aflossen als voogdij over die recalcitrante burgemeesters... dat gaat leuk worden. Wedden dat ze het in keulen horen donderen?
Wiley E Coyote is offline  
Oud 13 juli 2009, 20:48   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.143
Standaard

Advocaat aan de balie van Kortrijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Bourgeois
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 13 juli 2009, 21:26   #4
bartek
Vreemdeling
 
bartek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 40
Standaard

Iemand met een enorme dossierkennis, geen menselijke empathie, geen teamspeler en waarschijnlijk autist.
__________________
«If anyone disagrees with anything I say, I am quite prepared not only to retract it, but also to deny under oath that I ever said it.»

Laatst gewijzigd door bartek : 13 juli 2009 om 21:27.
bartek is offline  
Oud 13 juli 2009, 22:07   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
Iemand met een enorme dossierkennis, geen menselijke empathie, geen teamspeler en waarschijnlijk autist.
Op wat baseer je je op dit te durven zeggen.
Als jij hier geen fatsoenlijke bron van kunt geven (wat ik dus stevig vermoed, vermits er een verschil is tussen een noestwerkende Vlaming en de harde ongenuanseerde beschrijving die jij geeft; neem maar als voorbeeld dat eks-minister Broekske de bons kreeg van partijvriend en partij-vijand, maar Boergeois terug welkom geheten werd), dan krijg je mijn schoen naar je kop.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 juli 2009, 22:17   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.143
Standaard

Moet je daar een bron voor hebben, om een mening te hebben?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 13 juli 2009, 22:33   #7
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard Strategie Geert Bourgeois

Wat gaat Geert Bourgeois in de rand doen?
En wat met de drie burgemeesters?
Heel ander beleid als dat van Keulen?
schaker is offline  
Oud 13 juli 2009, 22:54   #8
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Moet je daar een bron voor hebben, om een mening te hebben?
Dat klopt, het is echt niet nodig om een mening als iemand zou geen empathie hebben te staven met feiten, zeker niet als die er niet zijn.

Ik vind u ook een totaal onsympathiek iemand, iemand die geen joie-de-vivre kent, maar dat is ook gebaseerd op een opinie. Ik hoef daar geen bron voor te hebben.
__________________
Renesse is offline  
Oud 14 juli 2009, 07:34   #9
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
Iemand met een enorme dossierkennis, geen menselijke empathie, geen teamspeler en waarschijnlijk autist.
Dat is er precies pal op
monza is offline  
Oud 14 juli 2009, 07:37   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

een saai iemand, zeker en vast. eens benieuwd hoe hij die 3 burgemeesters gaan aanpakken en vooral of hij daarvoor eerst met Peeters gaat babbelen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 juli 2009, 08:36   #11
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Moet je daar een bron voor hebben, om een mening te hebben?
In uw geval zou dat handig zijn, maar alla, je hebt gelijk, het gaat hier over een mening.
Ik vind Geert B. voor rechtlijnig. Wat oubollig imago en 't is geen Anciaux qua telegeniekheid etc, maar so what?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline  
Oud 14 juli 2009, 10:31   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Moet je daar een bron voor hebben, om een mening te hebben?
Als je iemands karakter op die manier beschrijft in een politiek forum, dan heb je daar ofwel een bron over, ofwel ben je aan het lullen; je kan dan nog gewoon lullen, ofwel lullen met een dubbele agenda, namelijk politieke afbraak.


Ik zou kunnen zeggen, op basis van de kledij van Freia Vandenbossche dat ze een slet is; ik zou kunnen zeggen op basis van het vaderschap van haar kinderen dat ze een slet is ... (maar waar ben ik dan mee bezig?) ; .... maar zolang ik erbij zeg op wat ik me baseer, kan je mijn mening plaatsen.


Dus het antwoord op de vraag "moet je daar een bron voor hebben ..." is duidelijk: "neen, dat moet niet, maar het zou handig zijn; bovendien geldt de tegenvraag: mag ik mischien niet naar die bron informeren ? "
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 juli 2009, 10:34   #13
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je iemands karakter op die manier beschrijft in een politiek forum, dan heb je daar ofwel een bron over, ofwel ben je aan het lullen; je kan dan nog gewoon lullen, ofwel lullen met een dubbele agenda, namelijk politieke afbraak.


Ik zou kunnen zeggen, op basis van de kledij van Freia Vandenbossche dat ze een slet is; ik zou kunnen zeggen op basis van het vaderschap van haar kinderen dat ze een slet is ... (maar waar ben ik dan mee bezig?) ; .... maar zolang ik erbij zeg op wat ik me baseer, kan je mijn mening plaatsen.


Dus het antwoord op de vraag "moet je daar een bron voor hebben ..." is duidelijk: "neen, dat moet niet, maar het zou handig zijn; bovendien geldt de tegenvraag: mag ik mischien niet naar die bron informeren ? "
Als gij geen mening kunt hebben zonder daarbij een bron te moeten raadplegen dan vraag ik mij af in hoeverre dit uw mening is.
monza is offline  
Oud 14 juli 2009, 12:14   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Als gij geen mening kunt hebben zonder daarbij een bron te moeten raadplegen dan vraag ik mij af in hoeverre dit uw mening is.
Voor mij is dat vaak het verschil tussen een gefundeerde mening en pakweg een amalgaam van ongefundeerde meningen, overtuigingen, geloofskwesties ....
maar swat, ik voel aan mijn water dat degenen die moeten begrijpen, wel degelijk begrepen hebben ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 juli 2009, 12:17   #15
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mij is dat vaak het verschil tussen een gefundeerde mening en pakweg een amalgaam van ongefundeerde meningen, overtuigingen, geloofskwesties ....
maar swat, ik voel aan mijn water dat degenen die moeten begrijpen, wel degelijk begrepen hebben ...
Een gefundeerde mening hebben staat los van een bron aanhalen.
Ik voel aan mijn water dat er mensen zijn die een woordenboek nodig hebben.
monza is offline  
Oud 14 juli 2009, 12:21   #16
bartek
Vreemdeling
 
bartek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op wat baseer je je op dit te durven zeggen.
Als jij hier geen fatsoenlijke bron van kunt geven (wat ik dus stevig vermoed, vermits er een verschil is tussen een noestwerkende Vlaming en de harde ongenuanseerde beschrijving die jij geeft; neem maar als voorbeeld dat eks-minister Broekske de bons kreeg van partijvriend en partij-vijand, maar Boergeois terug welkom geheten werd), dan krijg je mijn schoen naar je kop.
- Dat hij geen empathie heeft is een mening die ik zelf hier neer zet.
- Dat hij geen teamspeler is is onlangs nog in de pers verschenen toen er gegist werd of hij minister zou worden.
- Dat hij waarschijnlijk autist is heb ik van iemand uit zijn eigen partij, die samen met hem werkt. Namen noem ik uiteraard niet. Zijn exacte woorden waren dat hij wat autistische trekjes vertoonde. Er zijn trouwens veel meer autisten dan je zou denken, zolang het een lichte vorm is uit het zich vooral in het zich vastbijten in dossiers wat vaak een positieve eigenschap is.

Ik ben trouwens zelf ook voor de N-VA
__________________
«If anyone disagrees with anything I say, I am quite prepared not only to retract it, but also to deny under oath that I ever said it.»
bartek is offline  
Oud 14 juli 2009, 12:26   #17
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Wat gaat Geert Bourgeois in de rand doen?
En wat met de drie burgemeesters?

Heel ander beleid als dat van Keulen?
Frans leren en die 3 burgemeesters benoemen!
Everytime is offline  
Oud 14 juli 2009, 12:28   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Frans leren en die 3 burgemeesters benoemen!
ik veronderstel dat hij, zoals de meeste Vlamingen van zijn leeftijd, wel goed Frans zal spreken hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 juli 2009, 17:16   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartek Bekijk bericht
- Dat hij geen empathie heeft is een mening die ik zelf hier neer zet.
- Dat hij geen teamspeler is is onlangs nog in de pers verschenen toen er gegist werd of hij minister zou worden.
- Dat hij waarschijnlijk autist is heb ik van iemand uit zijn eigen partij, die samen met hem werkt. Namen noem ik uiteraard niet. Zijn exacte woorden waren dat hij wat autistische trekjes vertoonde. Er zijn trouwens veel meer autisten dan je zou denken, zolang het een lichte vorm is uit het zich vooral in het zich vastbijten in dossiers wat vaak een positieve eigenschap is.

Ik ben trouwens zelf ook voor de N-VA
Vooruit dan, 't is goed voor deze keer.
Wil je toch blijven onthouden:
een flamingant is per definisie iemand die een groot empatisch vermogen heeft;
het was Broekse die geen tiemspeler was in de vorige Vlaamse regering
(en van dat autisme vind ik nu direkt niets waarmee ik van mijn gat kan maken).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 juli 2009, 17:54   #20
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard Benoemen vóórdat Brussel uitgebreid wordt....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Frans leren en die 3 burgemeesters benoemen!
Als Geert Bourgeois de drie burgemeesters wil benoemen dan moet hij dit doen voordat Brussel uitgebreid is, want anders heeft hij geen bevoegdheid meer over de faciliteitengemeenten.
schaker is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be