Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 19 juni 2004, 21:16   #41
Ugur
Vreemdeling
 
Ugur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ugur
Ten eerste, ik ben geschockeerd door alle spottende opmerking over Allah in deze onderwerp ...... dit moet niet kunnen
Ten tweede, onthou dat dit het mening is van Abou JahJah NIET VAN ALLE MOSLIMS Als de meerderheid van de moslims hetzelfde mening als Abou JahJah zou hebben, zou hij wel meer dan 4 000 stemmen hebben
Ugur, je hebt gelijk, maar toch twee vraagjes:
* ben je ook gechockeerd door een spottende opmerking over 'onze' God?
*als één Blokker iets verkeerd doet, mag men dan veralgemenen?
* Ja zeker, je zal mij NOOIT een religieus figuur van welke godsdienst dan ook zien beledigen of spotten gewoon uit respect voor de gelovers.

* Zeker en vast niet, ik heb het Vlaams Blok zelfs verdedigd in een al bestaand onderwerp hierover (lees dat http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=18081 <= daar)
Ugur is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:30   #42
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Als ik dat zo allemaal lees lijkt het voor die mensen bepaald wel slecht leven zijn in België, dan stel ik mij de vraag: "waarom zijn ze dan naar hier gekomen en waarom blijven ze??"

Wel dank aan de AEL voor de goede reclame die werdt gemaakt voor het blok met meneer Abouh (of wat dan ook) zijn uitspraak over de multiculturele maatschappij! "aanpassen of emigreren" daar kwam het op neer gericht naar de belgen. Hoe noemen ze deze vorm van politieke denkwijze? extreem-averechts?
Cyperken is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:31   #43
Ugur
Vreemdeling
 
Ugur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
uitspraak over de multiculturele maatschappij! "aanpassen of emigreren" daar kwam het op neer gericht naar de belgen. Hoe noemen ze deze vorm van politieke denkwijze? extreem-averechts?
Inderdaad die uitspraak was wel te ver

Neen dat noemen ze Extreem-Links
Ugur is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:44   #44
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ugur
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
uitspraak over de multiculturele maatschappij! "aanpassen of emigreren" daar kwam het op neer gericht naar de belgen. Hoe noemen ze deze vorm van politieke denkwijze? extreem-averechts?

Neen dat noemen ze Extreem-Links

echt? alé, ik heb weer wat bijgeleerd 8)
Cyperken is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:49   #45
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Als ik dat zo allemaal lees lijkt het voor die mensen bepaald wel slecht leven zijn in België, dan stel ik mij de vraag: "waarom zijn ze dan naar hier gekomen en waarom blijven ze??"

Wel dank aan de AEL voor de goede reclame die werdt gemaakt voor het blok met meneer Abouh (of wat dan ook) zijn uitspraak over de multiculturele maatschappij! "aanpassen of emigreren" daar kwam het op neer gericht naar de belgen. Hoe noemen ze deze vorm van politieke denkwijze? extreem-averechts?

1; hun ouders/grootouders zijn naar hier gekomen omdat wij hen dat aanboden. dat zijn ook de mensen waar NIEMAND last van heeft. of ge moet u storen aan hun gebrekkig nederlands... maar ze doen wel moeite

2; de meeste allochtonen , geîntegreerd zeker en ook diegenen die het eigenlijk niet zijn (maar toch wat nederlands spreken, anders versta ik ze hier in antwerpen uiteraard niet ) MOETeN NIET HEBBEN VAN DE AEL !! ze vinden het in tegendeel een gevaarlijke organisatie die hun jongeren (die TERECHT het racisme op de verhuur/arbeids/uitgaans markt niet langer nemen) alleen maar opstookt ! abou jajah is trouwens geen marokkaan of turk , maar een libanees .... een libanese dewinter; volksmenner en agitator .
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 19 juni 2004, 22:13   #46
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Als ik dat zo allemaal lees lijkt het voor die mensen bepaald wel slecht leven zijn in België, dan stel ik mij de vraag: "waarom zijn ze dan naar hier gekomen en waarom blijven ze??"

Wel dank aan de AEL voor de goede reclame die werdt gemaakt voor het blok met meneer Abouh (of wat dan ook) zijn uitspraak over de multiculturele maatschappij! "aanpassen of emigreren" daar kwam het op neer gericht naar de belgen. Hoe noemen ze deze vorm van politieke denkwijze? extreem-averechts?

1; hun ouders/grootouders zijn naar hier gekomen omdat wij hen dat aanboden. dat zijn ook de mensen waar NIEMAND last van heeft. of ge moet u storen aan hun gebrekkig nederlands... maar ze doen wel moeite

2; de meeste allochtonen , geîntegreerd zeker en ook diegenen die het eigenlijk niet zijn (maar toch wat nederlands spreken, anders versta ik ze hier in antwerpen uiteraard niet ) MOETeN NIET HEBBEN VAN DE AEL !! ze vinden het in tegendeel een gevaarlijke organisatie die hun jongeren (die TERECHT het racisme op de verhuur/arbeids/uitgaans markt niet langer nemen) alleen maar opstookt ! abou jajah is trouwens geen marokkaan of turk , maar een libanees .... een libanese dewinter; volksmenner en agitator .
Ik had het over de AEL-militantjes-immigrantjes maar toch bedankt voor je deskundige uitleg
Cyperken is offline  
Oud 20 juni 2004, 09:24   #47
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pablex
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Het valt mij weer eens op dat de moslimbroeders zich heel pathetisch, bijna tranerig, uitlaten over hoe het hun vergaat in dit land, wat voor miserie zij hier allemaal moeten meemaken, vooral met die racistische Vlamingen.
ach ja de vlamingen klagen over de discriminatie van de allochtonen tegenover de vlamingen en de allochtonen klagen over discriminatie door vlamingen tegen allochtonen
zowel ael als vb zijn redelijk extreem rechts getint en verzoeken de anderen het land te verlaten als het hen niet aanstaat,
allemaal 1 pot nat..
Een partij die gedragen wordt door één miljoen kiezers gelijkstellen aan een kutpartijtje van drie man en ne paardekop...
Jahjah zei dat autochtonen die het niet eens zijn met zijn samenlevingsmodel (Islamwet enzo...) maar moeten opkrassen, dus hun eigen land maar moeten verlaten...
Het Vlaams Blok zegt dat allochtonen die zich niet gedragen naar de wetten en gedragscodes van het land dat hen gastvrijheid aanbood, beter kunnen opkrassen.
Voelt ge het verschil, of niet...
Attiladehun is offline  
Oud 20 juni 2004, 16:37   #48
Pablex
Partijlid
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Locatie: Overijse
Berichten: 208
Standaard

neen,
ik denk da als ge doorheen de wereeldgeschiedenig gaat ge wel zult besseffen dat zogezegde hier in belgie geboren vlamingen wie weet roots hebben op plaatsen waar ze de recenter afkomstige mensen van haten,
en ik denk da als een mens een marokaan wiens opa en oma of misschien maar de ouders ervan in belgie zijn komen wonen toch als een marokaan beziet zich beter eerst kan informeren hoeveel voorgaande generaties van z'n familie in belgie woonden,
ni elke vlaming zal evenveel belg of europeaan geweest zijn als dat die zelf dacht

en ik had het trouwens over extremisme,ni wie hier eerst woonde ofzo
Pablex is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:22   #49
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pablex
neen,
ik denk da als ge doorheen de wereeldgeschiedenig gaat ge wel zult besseffen dat zogezegde hier in belgie geboren vlamingen wie weet roots hebben op plaatsen waar ze de recenter afkomstige mensen van haten,
en ik denk da als een mens een marokaan wiens opa en oma of misschien maar de ouders ervan in belgie zijn komen wonen toch als een marokaan beziet zich beter eerst kan informeren hoeveel voorgaande generaties van z'n familie in belgie woonden,
ni elke vlaming zal evenveel belg of europeaan geweest zijn als dat die zelf dacht

en ik had het trouwens over extremisme,ni wie hier eerst woonde ofzo
Ja man, zeg, ik heb het dus wel degelijk over allochtonen die niet in België geboren zijn... O.K. nu?
Attiladehun is offline  
Oud 21 juni 2004, 16:34   #50
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

@ flemish_patriot
Het citaat in uw onderschrift is een beetje fout en daardoor ook veel verkracht. Het citaat van Bomans was:

"Het 'fascisme' is niet een systeem, maar een gesteldheid. Het kan als atmosfeer in een progressieve zaal hangen."
http://www.citaten.net/search.asp?be...ied&page=7
en NIET "Fascisme is het gevoel dat ik krijg in een zaal vol linkse mensen"

Waarmee Bomans bedoelde dat facsisme zich aan beide zijden van het politieke spectrum kan situeren.
Judge is offline  
Oud 21 juni 2004, 19:05   #51
Löwe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2002
Berichten: 95
Standaard

Laat dat AEL-gespuis maar doen.
Betere reclame voor het Blok bestaat er niet.
Laat ze vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen nog maar eens een "woelige optocht" door Antwerpen doen. Stemmen verzekerd!
En daarna krijgen ze het deksel op hun neus (onder de vorm van een matrak en een voldoende gefrankeerde postzegel )
Löwe is offline  
Oud 28 juni 2004, 07:52   #52
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Nou, als ik lees wat men allemaal schrijft. Wie geen respect toont mag het nooit verwachten van iemand anders.

Grapjassen

Abou Jahjah vind ik toch niet zo lomp als hier voorgesteld. Die heeft potentieel ik zie het in zijn ogen. Wedden dat die later belangrijke posities zal bekleden? Tijdens vorige verkiezingen was ik tegen AEL-gezeik maar met de dag krijg ik meer sympathie voor hem. Na aantal jaren zullen ze sterker dan ooit komen aangezien dat de migrantjes die door jullie als de mindere, kleinere en armere nooit zullen weggaan

Ik ben een moslim, ik moet daarmee mijn eigen niet beschamen integendeel ik zen der fier op. Whatever jullie zeggen. Zolang dat wij hier wonen, mogen jullie ons cultuur niet zomaar afschilderen als een barbaarse cultuur. Van wie krijgen jullie het recht om een cultuur te beledigen?? Als jullie het doen, maar potverdorie waarom verwacht je dan respect van degene die hier voor de schut wordt gezet. Niets is zomaar alles heeft een reden!

ABOU JAHJAH MOET OOK STEUN VAN TURKEN KRIJGEN IK ZAL ME VOOR INZETTEN
JusticeLover is offline  
Oud 28 juni 2004, 08:00   #53
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
ABOU JAHJAH MOET OOK STEUN VAN TURKEN KRIJGEN IK ZAL ME VOOR INZETTEN
Misschien toch maar eerst even zijn "vision" lezen?
http://www.arabeuropean.org/AEL-BE/visie.html

Citaat:
Eenheid: aanmoedigen van economische en politieke integratie in de Arabische wereld. Dit zou moeten leiden tot vestiging van een federale Arabische staat op alle Arabische bodem. Deze staat is het uiteindelijke doel van de nationale strijd van het Arabische volk. Arabische eenheid is ook de politieke oplossing voor het legitieme streven van etnische en taalkundige minderheden, die recht hebben op hun eigen zelfbestuurde regio's binnen de Arabische federatie

De Arabische natie behoort tot de islamitische gemeenschap, de Ummah. De Arabische staat zal ongetwijfeld in de toekomst de spil vormen van de islamitische wereld, en haar vestiging zal en moet bijdragen aan het bereiken van islamitische eenheid op langer termijn.
en nog:

Citaat:
We willen onze identiteit en onze cultuur behouden terwijl we ons opstellen als achtenswaardige burgers van de landen waarin we wonen, met respect voor de wetten daarvan. Om dat te bereiken is het noodzakelijk om onze kinderen te onderrichten in de Arabische taal en geschiedenis en het Islamitische geloof.
Zoek het woordje TURKS even?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 juni 2004, 08:14   #54
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

ja en dan

Maakt niet uit. Ik als een Turk steun hem. Muslims are brothers

Zijn meeste ideeën werken op men zenuwen maar toch.

Hij is misschein de Al-Mahdi :o
JusticeLover is offline  
Oud 28 juni 2004, 08:16   #55
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Tuurlijk moet hij nog evolueren. Maar ik heb hem paar keer gehoord. HIj laat zijn tanden toch schoonkes zien niet? He can change!!
JusticeLover is offline  
Oud 28 juni 2004, 12:51   #56
imponderabilia
Schepen
 
imponderabilia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 466
Standaard

Ik zie dat jij een onderschrift van Ataturk hebt, en daarboven verdedig jij een man als Dyab abou JahJah. Dat is dus eerst een van de slimste vooruitstrevende mensen die van Turkije een moderne staat heeft gemaakt en daarboven een van de domste criminelen die van Belgie en van de Arabische wereld een middeleeuws wereldrijk wil maken!
Een beetje tegenstrijdig!

Daarenboven, Abou JahJah is een Arabier, zoals je hierboven kan lezen draait alles om de arabische nationaliteit, denk jij nu echt dat je als turk bij die Arabieren zult horen?

Hier heb ik een site met mensen die dezelfde "Moslimstaat" willen oprichten, lees dit maar eens goed en vergelijk met de AEL, veel verschil zal je niet vinden.

www.hizb-ut-tahrir.org
__________________
De democratie is niet het beste maar wel het minst slechte systeem!
Wie geen respect heeft voor minderbedeelden is zelf een minderbedeelde qua verstand.
imponderabilia is offline  
Oud 28 juni 2004, 13:08   #57
imponderabilia
Schepen
 
imponderabilia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 466
Standaard

Ahja bijna vergeten te zeggen, Hizb-Ut-Tahir is mede-verantwoordelijk voor verschillende terroristische netwerken in Turkije.
__________________
De democratie is niet het beste maar wel het minst slechte systeem!
Wie geen respect heeft voor minderbedeelden is zelf een minderbedeelde qua verstand.
imponderabilia is offline  
Oud 28 juni 2004, 16:56   #58
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL_TURCO_87(hhelmaci)

Ik ben een moslim, ik moet daarmee mijn eigen niet beschamen integendeel ik zen der fier op. Whatever jullie zeggen. Zolang dat wij hier wonen, mogen jullie ons cultuur niet zomaar afschilderen als een barbaarse cultuur. Van wie krijgen jullie het recht om een cultuur te beledigen?? Als jullie het doen, maar potverdorie waarom verwacht je dan respect van degene die hier voor de schut wordt gezet. Niets is zomaar alles heeft een reden!
Beste man, als de doorsnee vlaming of belg jullie cultuur beledigt heb je dat grotendeels aan jezelf te danken...en waarom zeg ik dat? Wel die zogezegde idool daar van jou is nogal dom geweest om zijn ideologieën zo radicaal te gaan verkondigen, zeggen als immigrant dat een autochtoon zich maar moet aanpassen of verhuizen is om problemen vragen en dat sommige moslim-groeperingen radicaal en fundamentalistisch zijn weet ook iedereen (met alle respect natuurlijk, ik heb het niet over u). De enige oplossing om relaties met autochtonen te verbeteren is om meer open te staan...véél vlamingen gaan die eerste stap niet zetten, daarom moeten jullie het doen. Ik ken een muslim-gemeenschap hier een km'tje vandaan waar ik nog met enkele mensen daarvan op school heb gezeten en die zijn door die jaren heen dat ze hier wonen zo fantastisch goed geïntegreerd, spreken nederlands en frans, goede studenten en wonen in Brussel...en toch behouden ze hun eigen cultuur en hebben ze hun moskee. Veel hebben ze dat te danken aan hun openheid tegenover de vlaamse cultuur, ze geven jaarlijks een feest waarop ze iedereen uit de omgeving uitnodigen en zo kennis te maken met hun godsdienst. Als ze daar nu allemaal eens een voorbeel moesten aan nemen.
Cyperken is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be