Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2024, 21:39   #101
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
.. het parkeervak van die bus is pakken breder dan 1m mijn beste.
Mijn beste ....
Hoe breed is die goot? Volgens mij 30 cm.

[/url]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik herhaal het een laatste maal. U tracht persoonlijke verantwoordelijkheid te minimaliseren en dat is niet voor het eerst. In andere topics doet u dat ook steeds.
Helemaal niet maar ik zie wel ALLE elementen.
Ik heb de indruk dat velen waarvan hun loon door boetes wordt betaald half blind zijn.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2024, 08:54   #102
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat is er zo moeilijk aan niet te hard rijden?

Je mag je lul ook niet bovenhalen in het openbaar en iedereen zal het erover eens zijn dat je dat dan niet hoort te doen, ook niet als je er de aandrang toe voelt.

Maar met te hard rijden wordt die evidentie met een hoop pseudowetenschappelijke excuses in twijfel getrokken.
Loutere snelheid heeft niets te maken met verkeersveiligheid.

Het is weer het autoriteitsargument; de minister zegt 70km/u, en ALLE onheil is te wijten aan mensen die 80 km/u rijden.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 februari 2024 om 09:02.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 11:45   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat is er zo moeilijk aan niet te hard rijden?

Je mag je lul ook niet bovenhalen in het openbaar en iedereen zal het erover eens zijn dat je dat dan niet hoort te doen, ook niet als je er de aandrang toe voelt.

Maar met te hard rijden wordt die evidentie met een hoop pseudowetenschappelijke excuses in twijfel getrokken.
Akkoord maar dan wel op voorwaarde de toegestane snelheden realistisch zijn. Dat is hier heel zelden het geval zonder nog maar te spreken over de Chaos aan verkeersborden. Om een koffie te gaan drinken een 7 tal km van bij mij moet ik eerst 30 dan mag ik heel even 50 dan weer 30 plots 70 en dan staat er opeens nog een verkeersbord met een doorstreepte 30. En dan heb ik het even niet over de half neerhangende verroeste verkeersborden die er al paar jaren zijn blijven staan omtrent wegenwerken die nooit hebben plaatsgevonden....

Belgie is een Vuilbak zo simpel is het en dat besef ik maar al te goed van zo gauw ik 100 meter voorbij de grens ben wanneer ik terug kom uit een ander land.

Ga je eens vergewissen in Duitsland hoe het moet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 maart 2024 om 11:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 14:45   #104
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.712
Standaard

Als je ziet/hoort wat een hoop geld 'men' door deuren en vensters zwiert dan heeft 'men' geld nodig dus zullen er verschillende 'wegen' zijn om de mensen hun meestal zuur verdiende centjes af te pakken.

Amen als slotwoord????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 14:47   #105
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Akkoord maar dan wel op voorwaarde de toegestane snelheden realistisch zijn. Dat is hier heel zelden het geval zonder nog maar te spreken over de Chaos aan verkeersborden. Om een koffie te gaan drinken een 7 tal km van bij mij moet ik eerst 30 dan mag ik heel even 50 dan weer 30 plots 70 en dan staat er opeens nog een verkeersbord met een doorstreepte 30. En dan heb ik het even niet over de half neerhangende verroeste verkeersborden die er al paar jaren zijn blijven staan omtrent wegenwerken die nooit hebben plaatsgevonden....

Belgie is een Vuilbak zo simpel is het en dat besef ik maar al te goed van zo gauw ik 100 meter voorbij de grens ben wanneer ik terug kom uit een ander land.

Ga je eens vergewissen in Duitsland hoe het moet.
Daarstraks nog in een straat een bord tegengekomen (pas geplaatst denk ik) waar een groen figuurtje een bedanking geeft omdat men daar 30km/u bolt... (en dat is niet aan een school of aan een ziekenhuis
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 maart 2024 om 14:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 15:24   #106
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Loutere snelheid heeft niets te maken met verkeersveiligheid.

Het is weer het autoriteitsargument; de minister zegt 70km/u, en ALLE onheil is te wijten aan mensen die 80 km/u rijden.
Zoals die zattekloot en doodrijder met meer dan 3 promille de discussie van de nultolerantie weer doet oplaaien. Daarmee denken ze de echte zuiplappen achter het stuur aan te kunnen pakken.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 12:36   #107
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zoals die zattekloot en doodrijder met meer dan 3 promille de discussie van de nultolerantie weer doet oplaaien. Daarmee denken ze de echte zuiplappen achter het stuur aan te kunnen pakken.
Die zattekloot reed die wielertoeristen dood, niet omdat ie zat was of te snel reed, nee, nee maar omdat hij geen rijbewijs had volgens de gouverneur...
Citaat:
carina van cauter - gouverneur oost-vlaanderen: "35 bestuurders zonder rijbewijs, enkel in oost-vlaanderen op 12 uur tijd, das onbegrijpelijk, zeker na zondag wanneer twee wielertoeristen het leven hebben gelaten nadat ze werden aangereden door iemand ZONDER RIJBEWIJS."
Niet iemand die zat was, niet iemand die te snel reed maar iemand ZONDER RIJBEWIJS.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 11:13   #108
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Akkoord maar dan wel op voorwaarde de toegestane snelheden realistisch zijn. Dat is hier heel zelden het geval zonder nog maar te spreken over de Chaos aan verkeersborden. Om een koffie te gaan drinken een 7 tal km van bij mij moet ik eerst 30 dan mag ik heel even 50 dan weer 30 plots 70 en dan staat er opeens nog een verkeersbord met een doorstreepte 30. En dan heb ik het even niet over de half neerhangende verroeste verkeersborden die er al paar jaren zijn blijven staan omtrent wegenwerken die nooit hebben plaatsgevonden....

Belgie is een Vuilbak zo simpel is het en dat besef ik maar al te goed van zo gauw ik 100 meter voorbij de grens ben wanneer ik terug kom uit een ander land.

Ga je eens vergewissen in Duitsland hoe het moet.
Goh, we zouden eerst gewoon al eens het achterstallig onderhoud moeten aanpakken, voor we beginnen te praten over een verkeersveilige infrastructuur.

De staat van de belgische wegen is een absolute schande, waar tot ver over de landsgrenzen erg hard om gelachen wordt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 12:05   #109
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Die zattekloot reed die wielertoeristen dood, niet omdat ie zat was of te snel reed, nee, nee maar omdat hij geen rijbewijs had volgens de gouverneur...

Niet iemand die zat was, niet iemand die te snel reed maar iemand ZONDER RIJBEWIJS.
Volgens bepaalde nieuwsberichten zijn er nogal redelijk veel die niet eens in bezit zijn van een geldig rijbewijs.

De 'zattekloot' in kwestie mag van zijn leven niet meer met een wagen op de baan mocht hij zelfs een rijbewijs halen.

Een precedent, rechterlijke beslissing?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 maart 2024 om 12:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 12:12   #110
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Goh, we zouden eerst gewoon al eens het achterstallig onderhoud moeten aanpakken, voor we beginnen te praten over een verkeersveilige infrastructuur.

De staat van de belgische wegen is een absolute schande, waar tot ver over de landsgrenzen erg hard om gelachen wordt.
Daar is men anders goed aan bezig om de wegen terug beter te maken want waar staat er tegenwoordig geen bord met werken in uitvoering op de baan?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 12:47   #111
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Volgens bepaalde nieuwsberichten zijn er nogal redelijk veel die niet eens in bezit zijn van een geldig rijbewijs.
......
En daar komen ze pas achter als ze eens gaan beginnen te controleren op het rijbewijs.
Want hun database mercurius werkt na 4 jaar nog steeds niet, dus agenten kunnen niet opzoeken wie een rijverbod heeft.

En wie zijn die onverlaten die zonder geldig rijbewijs of met rijverbod toch achter het stuur kruipen en het verkeer onveiliger maken?

Bovendien is het de schuld, weer, van de politiek dat er zovelen rondrijden zonder kennis van onze verkeerscode, en dus zonder geldig bélgisch rijbewijs,.....want rijbewijzen uit sjakkamakka mogen immers geruild worden zonder examen te moeten afleggen en dat brengt de verkeersveiligheid in het gedrang.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 12:52   #112
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar is men anders goed aan bezig om de wegen terug beter te maken want waar staat er tegenwoordig geen bord met werken in uitvoering op de baan?

Natuurlijk, dat is omdat het een verkiezingsjaar is, alleen dan schieten de politiekers in gang.

Na de verkiezingen stoppen de oplap werken weer en vergeten ze de wegen weer, dat is al jaren zo.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 14:30   #113
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar is men anders goed aan bezig om de wegen terug beter te maken want waar staat er tegenwoordig geen bord met werken in uitvoering op de baan?

Er wordt inderdaad erg langzaam gewerkt.

Max 30u per week. Da’s toch de verklaring van dat bord 30 hé
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 17:19   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er wordt inderdaad erg langzaam gewerkt.

Max 30u per week. Da’s toch de verklaring van dat bord 30 hé
Luiwamessen. Dat is 2 uur minder dan wat Paul Magnette wil.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 18:30   #115
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Helaas;

https://www.hln.be/brugge/man-29-ove...ocht~aacab3e9/

Een zoveelste voorbeeld van een ongeval, waar snelheidsmetingen met arbitrair gekozen maxima, niets aan zouden veranderd hebben....
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 maart 2024 om 18:31.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 13:16   #116
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

https://m.gva.be/cnt/dmf20240312_92741751

Ik hou het nog niet lang bij, maar ik zie geen ongelukken die te wijten zijn aan niet genoeg controle op arbitrair bepaalde snelheidgrenzen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 maart 2024 om 13:17.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 22:53   #117
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Weer een verkeersdode. RIP.

https://www.hln.be/hoogstraten/fiets...agen~abf28f9f/

In hemelsnaam, hoe komt het dat op een landweggetje waar je amper met een auto probleemloos kunt kruisen je als fietser een vrachtwagen tegenkomt!

Nee, we zetten nog een flitspaal, en maken onszelf wijs dat die smeerlappen die 140 op een lege snelweg rijden de schuld zijn van een compleet en miserabel gefaald verkeersveiligheidsbeleid van de laatste 30 fucking jaar.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2024, 10:51   #118
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Een volgend slachtoffer van een falende verkeersinrichting; RIP

https://www.hln.be/zemst/tragisch-on...valt~ad926d4a/

Een fietsweg gescheiden houden van een waterweg? Sorry, dat kunnen we niet. Maar we zullen een extra flitspaal zetten, om ons onvermogen nog wat te etaleren.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 16:44   #119
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/...traf~a56e0937/

Op een plaats waar men 90 mag, overdag, tijdens de spits rond 19u, en goed dronken (niet "strontzat."), en louter door een wonder, kwetste de bestuurder niemand.

Straf?

Niets!

Dat men in België NOOOOOIIIITTT meer zegt dat "verkeersveiligheid" een prioriteit is.....
Die flitsende paaltjes? Die staan daar voor de schatkist......
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 22:09   #120
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

https://www.gva.be/cnt/dmf20240319_96023061

Een volgend slachtoffer, een kindje van 7 jaar. RIP.

Wat komt dat beest van een vrachtwagen in het centrum van zwevegem doen?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be