Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2005, 17:08   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Heel veel, die extremistische joden zijn ook in Nederland aanwezig.

Ja ik ben getraumatiseerd door het jodendom.
Je moet je laten verzorgen El Turc.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:08   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De media is medeverantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh en de bedreigingen aan het adres van Hirshi Ali en Geert Wilders. Het was immers de media die hen het podium verschafte hun haatdragende ideeen te verspreiden. De media gaf hen veel aandacht en steunde in veel gevallen ook hun meningen. Wat na de moord op Theo van Gogh op televisie te zien was deed mij walgen. Bij netwerk hadden ze drie personen uitgenodigd bijvoorbeeld die een toespraak voor de nationale televisie hielden waarin ze zwaar de Islam beledigden. De media heeft zeker een rol gespeeld in de huidige situatie waarin Marokkanen benadeeld worden.
Het is de kip en het ei natuurlijk. Wat was er eerst?

BTW: ben jij van mening dat het moslim-extremisme in Nederland door de media moet worden weggemoffeld opdat ze geen kwaad bloed zou brengen bij de Nederlanders? Ik niet.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:15   #23
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het is de kip en het ei natuurlijk. Wat was er eerst?

BTW: ben jij van mening dat het moslim-extremisme in Nederland door de media moet worden weggemoffeld opdat ze geen kwaad bloed zou brengen bij de Nederlanders? Ik niet.
Ik ben van mening dat het moslimextremisme op een subtielere manier aangepakt moet worden. Aan de ene kant moet er strengere wetgeving komen en aan de andere kant moet de moslims duidelijk gemaakt worden dat ze geaccepteerd worden door de maatschappij. De Marokkanen moeten goede vooruitzichten hebben zodat ze niet snel crimineel gedrag zullen vertonen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:21   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik ben van mening dat het moslimextremisme op een subtielere manier aangepakt moet worden. Aan de ene kant moet er strengere wetgeving komen en aan de andere kant moet de moslims duidelijk gemaakt worden dat ze geaccepteerd worden door de maatschappij. De Marokkanen moeten goede vooruitzichten hebben zodat ze niet snel crimineel gedrag zullen vertonen.
Is in Europa reeds 40 jaar lang geprobeerd. Ze noemen dat de integratiepolitiek. Op bepaalde momenten werden de marokkanen zodanig geknuffeld dat het geen zicht meer was. En nog heeft het alleen maar geleid tot ilsamistisch politieke extremisme, religieus fanatisme en meer criminalilteit dan in de Europese bevolkingsgroepen.

Vandaar dat ik er niet meer in geloof. En de media hebben er al helemaal niets mee te maken.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 9 maart 2005 om 17:22.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:22   #25
spaz322
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 januari 2005
Locatie: unimatrix 5 subsection 8
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb het over Nederland, niet over Belgie. In Nederland is de media behoorlijk anti Marokkaans. Er zijn nog altijd Marokkanen die keihard werken en die zich willen inzetten voor de samenleving. Ze zijn de dupe van de rassenhaat in Nederland. Dit resulteert ondermeer in hoge werkloosheidscijfers onder Marokkanen. Het gevolg hiervan is dat de goede Marokkanen de Nederlandse maatschappij de schuld gaan geven van hun ellendige situatie. Sommigen zullen zich afzonderen van de samenleving. Dit is een voedingsbodem voor radicalisatie. Als Nederland echt terrorisme willen aanpakken moet de media ophouden met het door het slijk halen van Marokkanen.
Mijn collega is een nederlander die in Rotterdam woont. Een stad met een bevolking waarvan 50% allochtoon is. Dit is zijn opmerking:

Citaat:
De media in Nederland zijn absoluut niet anti-marokkaans of anti-eender-welke minderheid. Puur omdat in Nederland een soort angst heert om als racisct bestempeld te worden. Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met deze minderheid, wat niet wegneemt dat een groot deel van de marokkaanse bevolking aldaar een groot probleem vormt. Ik ken ook genoeg marokkanen die goed ingeburgerd zijn in de Nederlandse samenleving en een goede baan hebben.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:26   #26
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Is in Europa reeds 40 jaar lang geprobeerd. Ze noemen dat de integratiepolitiek. Op bepaalde momenten werden de marokkanen zodanig geknuffeld dat het geen zicht meer was. En nog heeft het alleen maar geleid tot ilsamistisch politieke extremisme, religieus fanatisme en meer criminalilteit dan in de Europese bevolkingsgroepen.

Vandaar dat ik er niet meer in geloof. En de media hebben er al helemaal niets mee te maken.
Mischien kan Europa iets van de Turkse aanpak leren. In het internationale terrorisme komen nauwelijks Turken voor. De Turken zijn redelijk in staat de extremisten onder de duim te houden. Aan de ene kant zijn er keiharde maatregelen in Turkije tegen islamitisch fundamentalisme en aan de andere kant worden de moslims niet hard aangevallen in de media. Alleen moslimextremisme wordt aangevallen door de media.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:31   #27
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Mijn collega is een nederlander die in Rotterdam woont. Een stad met een bevolking waarvan 50% allochtoon is. Dit is zijn opmerking:



Citaat:
De media in Nederland zijn absoluut niet anti-marokkaans of anti-eender-welke minderheid. Puur omdat in Nederland een soort angst heert om als racisct bestempeld te worden. Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met deze minderheid, wat niet wegneemt dat een groot deel van de marokkaanse bevolking aldaar een groot probleem vormt. Ik ken ook genoeg marokkanen die goed ingeburgerd zijn in de Nederlandse samenleving en een goede baan hebben.
Ik deel de mening van jouw collega niet. Er worden voortdurend onderzoeken gepresenteerd in de media die de Marokkanen negatief in het daglicht brengen. Deze onderzoeken worden dan weer breed uitgelicht. Personen als Wilders en Hirschi Ali krijgen veel zendtijd. Wat ze zeggen wordt door de media niet afgedaan als flauwekul maar wordt steeds meer als waarheid aangesproken. In opnieprogrammas krijgen anti-moslims steeds vaker het woord.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:52   #28
spaz322
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 januari 2005
Locatie: unimatrix 5 subsection 8
Berichten: 517
Standaard

De taak van de media is om het te laten zien en niet af te doen als flauwe kul.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 18:10   #29
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ze hebben het bij ons gvd beter dan in alle bestaande steden of dorpen in Marokko.
Als ik moet kiezen tussen Casablanca en Antwerpen is mijn keus snel gemaakt.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 18:23   #30
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb het over Nederland, niet over Belgie. In Nederland is de media behoorlijk anti Marokkaans. Er zijn nog altijd Marokkanen die keihard werken en die zich willen inzetten voor de samenleving. Ze zijn de dupe van de rassenhaat in Nederland. Dit resulteert ondermeer in hoge werkloosheidscijfers onder Marokkanen. Het gevolg hiervan is dat de goede Marokkanen de Nederlandse maatschappij de schuld gaan geven van hun ellendige situatie. Sommigen zullen zich afzonderen van de samenleving. Dit is een voedingsbodem voor radicalisatie. Als Nederland echt terrorisme willen aanpakken moet de media ophouden met het door het slijk halen van Marokkanen.
De moslims die hier in Europa blijven en geen Europeaan onder de Europeanen willen worden kiezen voor de confrontatie met de autochtonen. De moslims die kiezen om Europeaan onder de Europeanen te worden kiezen voor de confrontatie met de moslims in Europa. Zie maar naar Hirsi Ali, of de reacties op mijn avatar op Kifkif.

Waarom zijn er zo goed als geen problemen met niet-moslims?

Als het jullie hier niet zint, rot dan toch op ellendelingen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 18:31   #31
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De media is medeverantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh en de bedreigingen aan het adres van Hirshi Ali en Geert Wilders. Het was immers de media die hen het podium verschafte hun haatdragende ideeen te verspreiden. De media gaf hen veel aandacht en steunde in veel gevallen ook hun meningen. Wat na de moord op Theo van Gogh op televisie te zien was deed mij walgen. Bij netwerk hadden ze drie personen uitgenodigd bijvoorbeeld die een toespraak voor de nationale televisie hielden waarin ze zwaar de Islam beledigden. De media heeft zeker een rol gespeeld in de huidige situatie waarin Marokkanen benadeeld worden.
Met zulke stellingen laten jullie zien wat voor een stelletje klootzakken jullie zijn. Mensen die in Europa zich als Europeaan willen gedragen worden door de moslimveroveraars met de doodstraf bedreigd, die al dan niet uitgevoerd wordt. Ik heb ook de uitzendingen van netwerk gezien. Bijna alle moslims deden mij walgen door hun aggressieve en verontwaardigde toon na de moord op Van Gogh. Geen een van hen toonde spijt, eerder haat en woede omdat ook Hirsi Ali nog steeds levend in Nederland rondliep.

Schandelijk dat mensen zoals jullie hier nog geduld worden. De moslims die naar europa komen en er niet tegen kunnen dat onverbloemd over de islam wordt gesproken hoten hier niet thuis. Dat is 99,9% dus.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 18:35   #32
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Mischien kan Europa iets van de Turkse aanpak leren. In het internationale terrorisme komen nauwelijks Turken voor. De Turken zijn redelijk in staat de extremisten onder de duim te houden. Aan de ene kant zijn er keiharde maatregelen in Turkije tegen islamitisch fundamentalisme en aan de andere kant worden de moslims niet hard aangevallen in de media. Alleen moslimextremisme wordt aangevallen door de media.
De aanpak van Karel Martel en van de Reconquista. Dat is de enige taal die jullie (moeten) verstaan. De moslims horen niet thuis in Europa. Zo simpel is het.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 18:36   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper
De 'goede marokkanen' hebben dezelfde manier om 'rotte marokkanen' aan te pakken als de rest van de europeanen: politie.
Ze zijn niet meer of minder verantwoordelijkheid voor hun landgenoten dan jij of ik.
Daar zit misschien juist het verschil.
Ik heb nog nooit de Vlaamse gemeenschap zie protesteren als de politie een blanke crimineel oppakt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 18:59   #34
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De aanpak van Karel Martel en van de Reconquista. Dat is de enige taal die jullie (moeten) verstaan. De moslims horen niet thuis in Europa. Zo simpel is het.
Ga bananen plukken.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 19:02   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De media is medeverantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh en de bedreigingen aan het adres van Hirshi Ali en Geert Wilders. Het was immers de media die hen het podium verschafte hun haatdragende ideeen te verspreiden. De media gaf hen veel aandacht en steunde in veel gevallen ook hun meningen. Wat na de moord op Theo van Gogh op televisie te zien was deed mij walgen. Bij netwerk hadden ze drie personen uitgenodigd bijvoorbeeld die een toespraak voor de nationale televisie hielden waarin ze zwaar de Islam beledigden. De media heeft zeker een rol gespeeld in de huidige situatie waarin Marokkanen benadeeld worden.
Mijn beste....
Wie niet mentaal volwassen genoeg is om zelf een oordeel te vormen van wat de media over ons uitstort....tja......
Wie niet mentaal volwassen genoeg is om,als gelovige, beledigingen aan "het ware geloof" door God zelf,en ter gelegener tijd... te laten bestraffen......tja.....
Maar ook....
Wie niet volwassen genoeg is om te beseffen dat 99,999999(vul zelf aan)% van "de MArokkanen" NIET bij Al-Quada zit.....tja.....
Wie niet volwassen genoeg is om te aanvaarden dat een fabrieksbaas moet aannemen wat hij of zij nodig heeft.....tja......

Weet U wat het probleem is?
Vrij veel mensen willen niet samenleven met.....maar zich BEMOEIEN met andere mensen.
Dan krijg je van die krapuleuze situaties....met Bush en Osama en ander krapuul.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 19:20   #36
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Mischien kan Europa iets van de Turkse aanpak leren. In het internationale terrorisme komen nauwelijks Turken voor. De Turken zijn redelijk in staat de extremisten onder de duim te houden. Aan de ene kant zijn er keiharde maatregelen in Turkije tegen islamitisch fundamentalisme en aan de andere kant worden de moslims niet hard aangevallen in de media. Alleen moslimextremisme wordt aangevallen door de media.
Turk4Ever,

Heeft U het onderstaande niet gelezen of bent U ermee aan het 'zwansen?
Europa zou volgens U meer "klop klop" moeten doen op weerloze vrouwen?

Citaat:
[size=3]Turkse politie rammelt vrouwenbetoging uiteen.[/size]

EU laakt politiegeweld tegen Turkse betogers

De EU uit felle kritiek op het uiteenslaan van een demonstratie voor vrouwenrechten in Istanbul, afgelopen zondag. Gewelddadig optreden van de Turkse politie maakte een einde aan de betoging ter ere van de Internationale Vrouwendag, waarbij ruim 75 demonstranten zijn opgepakt. De Europese kritiek komt ruim een half jaar voordat de EU onderhandelingen wil beginnen met Turkije over lidmaatschap van de unie.

'Wij veroordelen elke vorm van geweld, demonstraties dienen vredig te verlopen', aldus Europees commissaris Rehn, die straks de onderhandelingen met Turkije moet gaan leiden, in een maandag uitgegeven verklaring. 'We zijn geschokt door de beelden van politiemensen die vrouwen en jongeren hebben geslagen.' De verklaring is mede ondertekend door de Luxemburgse minister van Buitenlandse Zaken Asselborn en de Britse bewindsman voor Europese Zaken MacShane, die de EU momenteel in het buitenland vertegenwoordigen.

De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül heeft maandag zijn spijt betuigd over het optreden van de politie. Hij beloofde een onderzoek in te stellen naar het incident. Gül liet weten dat het weliswaar ging om een 'illegale betoging', maar dat de politie terughoudender had moeten reageren.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1110178489297.html
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 19:39   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Het is belachelijk hoe de media met de Marokkanen de afgelopen jaren is omgegaan. De Marokkanen worden door toedoen van de media door iedereen gehaat. De werkloosheid onder Marokkanen is het afgelopen jaar gestegen van 17% naar 22%. Dit is een direct gevolg van de negatieve berichtgeving over Marokkanen. Ik heb een paar goede Marokkaanse vrienden en ze hebben grote moeite met het vinden van een baan. Ze zijn alle uitzendbureaus langsgelopen en hebben vele malen gesoliciteerd. Allemaal zonder resultaat. Dat een kleine minderheid van de Marokkanen crimineel is wil niet zeggen dat heel de bevolking aangepakt moet worden. De media moet zijn opstelling tegenover Marokkanen drastisch veranderen.
Tja, eerst de boel verzieken en dan nog komen klagen ook...
Als men gewoon eens zou toegeven dat nu eenmaal veel criminele feiten worden gepleegd door marokanen en als men nu eens niet klaagt wanneer men hier iets aan wil doen om de rotte appels eruit te halen dan zat men nu niet met dit probleem.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 19:42   #38
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ga bananen plukken.
....of appels vreten , die zijn tenminste goedkoper dan bananen .
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 19:43   #39
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Tja, eerst de boel verzieken en dan nog komen klagen ook...
Als men gewoon eens zou toegeven dat nu eenmaal veel criminele feiten worden gepleegd door marokanen en als men nu eens niet klaagt wanneer men hier iets aan wil doen om de rotte appels eruit te halen dan zat men nu niet met dit probleem.
Zeg wat is eigenlijk "wu-tang" ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 19:46   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Zeg wat is eigenlijk "wu-tang" ??
Niets. Wu-tang clan is gewoon een groep en dat is hun logo, meer niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be