Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 april 2015, 20:46   #81
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Blijkbaar vinden zijn collega Politici het nu al decennia belangrijker een 'cordon sanitair' te onderhouden dan een 'cordon sécuritair' (veiligheidscordon).

Het zou ook wel kunnen dat de man niet meer 'au sérieux' word genomen
,; - zoals zijn Nederlandse en Franse Overtuigingsgenoten (wellicht anderen ook).

Drieste situatie, temeer dat zijn beweringen over de 'islaam' merendeels met de absolute waarheid stroken.

Dat 'zou' inderdaad wel eens kunnen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 15 april 2015, 22:01   #82
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit vond ik toevallig vandaag op de site van Knack, en ik ben het er roerend mee eens, zowel wat betreft zijn standpunt over Dewinter, als over de islam...

http://m.knack.be/nieuws/belgie/link...=2721532006146

Citaat:
Ja, en na die dooddoener 'ze zijn allebei slecht' zijn we weer vertrokken voor nog eens 25 jaar intellectuele impasse.

En intussen woekert de islamisering verder.
Thuleander is offline  
Oud 16 april 2015, 01:41   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Hebt gij (teveel) gezopen?
SDX is offline  
Oud 16 april 2015, 08:18   #84
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ondanks het feit dat ik Dewinter wel degelijk niet te beroerd acht om eender wat uit zijn duim te zuigen om toch maar weer in de belangstelling te staan, zou ik er toch mee opletten om dit meteen als feit te poneren.

Er hebben zich helaas al veel te veel precedenten voorgedaan om daar zo lichtzinnig over te doen.
Daar doe ik geen uitspraak over. Ik analyseer gewoon de noodzaak voor Dewinter om nu terug in de media te komen. Of die amateur-Albanees nu in scène is gezet of een totaal ongeplande "mediatieke meevaller" is.

Ook "mediatieke meevaller" zet ik natuurlijk tussen aanhalingstekens, want het is uiteraard geen pretje om zó in de media te komen. Het politieke voordeel dat eventueel is bekomen, wordt betaald met doodsangsten en stress voor de hele familie,

Want er zijn inderdaad precedenten: de extreem-rechtse groep BBET wou inderdaad Dewinter vermoorden. Voor het huidige incident is het nog te vroeg om te weten wat er gebeurd is: daarvoor wacht ik op het onpartijdig onderzoek van justitie en politie.

Tot slot is het natuurlijk niet totaal verwonderlijk dat iemand die zodanig heeft gepolariseerd en aangezet tot haat en geweld, zelf ook geconfronteerd wordt met geweld, ook van uit het eigen, uiterst-rechtse, kamp. In het evangelie staat immers: "wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen" en "wie wind zaait, zal storm oogsten".
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 april 2015, 08:30   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ondanks het feit dat ik Dewinter wel degelijk niet te beroerd acht om eender wat uit zijn duim te zuigen om toch maar weer in de belangstelling te staan, zou ik er toch mee opletten om dit meteen als feit te poneren.

Er hebben zich helaas al veel te veel precedenten voorgedaan om daar zo lichtzinnig over te doen.
Daar doe ik geen uitspraak over. Ik analyseer gewoon de noodzaak voor Dewinter om nu terug in de media te komen. Of die amateur-Albanees nu in scène is gezet of een totaal ongeplande "mediatieke meevaller" is.

Ook "mediatieke meevaller" zet ik natuurlijk tussen aanhalingstekens, want het is uiteraard geen pretje om zó in de media te komen. Het politieke voordeel dat eventueel is bekomen, wordt betaald met doodsangsten en stress voor de hele familie,

Want er zijn inderdaad precedenten: de extreem-rechtse groep BBET wou inderdaad Dewinter vermoorden. Voor het huidige incident is het nog te vroeg om te weten wat er gebeurd is: daarvoor wacht ik op het onpartijdig onderzoek van justitie en politie.

Tot slot is het natuurlijk niet totaal verwonderlijk dat iemand die zodanig heeft gepolariseerd en aangezet tot haat en geweld, zelf ook geconfronteerd wordt met geweld, ook van uit het eigen, uiterst-rechtse, kamp. In het evangelie staat immers: "wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen" en "wie wind zaait, zal storm oogsten".
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 april 2015, 09:19   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hebt gij (teveel) gezopen?
Ik denk eerder aan een hersenbloeding.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 16 april 2015, 09:54   #87
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.987
Standaard

Vandaag verneem ik in de krant dat OCAD het dreigingsniveau tegen Dewinter van 2 naar 3 heeft verhoogd.

Kortom, hij werd al beveiligd op het moment van de gebeurtenissen van eergisteren. De VB-hysterici kunnen meteen hun verhaal "hoe ver moet het komen alvorens ..." weer opbergen. Noteer ook dat iemand beveiligen inhoudt dat hij beveiligd wordt waar hij zich bevindt. Ook in de huidige situatie zou niet zijn huis, maar zijn verblijf aan zee beveiligd worden als hij daar verblijft.
dalibor is offline  
Oud 16 april 2015, 14:36   #88
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Zij nemen het dus wel voor echt aan.
Sukkelaar is offline  
Oud 16 april 2015, 17:56   #89
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Daar doe ik geen uitspraak over. Ik analyseer gewoon de noodzaak voor Dewinter om nu terug in de media te komen. Of die amateur-Albanees nu in scène is gezet of een totaal ongeplande "mediatieke meevaller" is.

Ook "mediatieke meevaller" zet ik natuurlijk tussen aanhalingstekens, want het is uiteraard geen pretje om zó in de media te komen. Het politieke voordeel dat eventueel is bekomen, wordt betaald met doodsangsten en stress voor de hele familie,

Want er zijn inderdaad precedenten: de extreem-rechtse groep BBET wou inderdaad Dewinter vermoorden. Voor het huidige incident is het nog te vroeg om te weten wat er gebeurd is: daarvoor wacht ik op het onpartijdig onderzoek van justitie en politie.

Tot slot is het natuurlijk niet totaal verwonderlijk dat iemand die zodanig heeft gepolariseerd en aangezet tot haat en geweld, zelf ook geconfronteerd wordt met geweld, ook van uit het eigen, uiterst-rechtse, kamp. In het evangelie staat immers: "wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen" en "wie wind zaait, zal storm oogsten".
Om het aan jouw fantasie ontsproten uiterst recht geweld hoeft Dewinter zich natuurlijk geen zorgen te maken.
Om het geweld waar je hier weer met schaamteloze vanzelfsprekendheid het zwijgen over doet, de precedenten waar ik écht op doelde, zou ik me in zijn plaats minder gerust voelen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 16 april 2015, 18:03   #90
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Der zitten ier veel zotten die denken dat ze den wereld zullen veranderen
Wees gerust, er zal er jou hier op dit forum niemand van verdenken dat jij de wereld zult veranderen, neem het van me aan.
Wat het eerste deel van je stelling betreft, vrees ik dat je account eerder exemplarisch overkomt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 16 april 2015, 19:36   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infiltrant Bekijk bericht
Filip wil weer in het nieuws komen met verzonnen verhaaltjes.
Als je A zegt moet je ook B zeggen.
Waarom ga jij er vanuit dat FDW dat verhaal verzonnen heeft, heb je daar een bewijs van?
daiwa is offline  
Oud 16 april 2015, 19:42   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
De mislukte dader sprak Engels? Was hij een huurmoordenaar? Ingehuurd door "democraten"?
(S)linkse ''democraten'' hebben al bewezen dat ze geen bezwaar hebben huurmoordenaars in te schakelen.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2015, 20:42   #93
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Noteer ook dat iemand beveiligen inhoudt dat hij beveiligd wordt waar hij zich bevindt. Ook in de huidige situatie zou niet zijn huis, maar zijn verblijf aan zee beveiligd worden als hij daar verblijft.
Wat een geruststelling voor zijn zwangere dochter die oog in oog stond met een gewapende psychopaat.
Herr Oberst is offline  
Oud 16 april 2015, 22:26   #94
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Om het aan jouw fantasie ontsproten uiterst recht geweld hoeft Dewinter zich natuurlijk geen zorgen te maken.
Extreem-rechts geweld bestaat niet? Ben je weer je negationistische zelf? Holocaust, nooit van gehoord?

Wat de precedenten betreft, ik had het natuurlijk over de verijdelde dubbelmoord door BBET op Abu Jahjah en Dewinter. En hier gaat het wel degelijk om door het gerecht vastgestelde feiten, niet om stemmingmakerij in de media waar fantasten als jezelf zo door beïnvloed worden.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 april 2015, 22:30   #95
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Toch wel fascinerend om te zien dat de rechts sympathisanten hier kritisch zijn tegenover onze pegasus6869 .

Ik maar denken dat hij een beetje het boegbeeld was.
Nietzsche is offline  
Oud 16 april 2015, 22:55   #96
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Extreem-rechts geweld bestaat niet? Ben je weer je negationistische zelf? Holocaust, nooit van gehoord?

Wat de precedenten betreft, ik had het natuurlijk over de verijdelde dubbelmoord door BBET op Abu Jahjah en Dewinter. En hier gaat het wel degelijk om door het gerecht vastgestelde feiten, niet om stemmingmakerij in de media waar fantasten als jezelf zo door beïnvloed worden.
Ik begon over precedenten. Op feit gebaseerde moorden door godsdienstwaanzinnigen uit islamitische hoek, vanwaar elders?
Ik heb het niet over vage geruchten, aan wilde hallucinaties ontsproten fantasieën en door wanen veroorzaakte inbeelding, haatvlek. Geen mens is veroordeeld voor moordplannen op Dewinter noch Jahjah.

Wat betreft de Holocaust, verdomde agitator, waar haal je het verdomde lef om die hier schaamteloos te recuperen voor je eigen walgelijke agenda?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 16 april 2015, 23:05   #97
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Ookal ben ik niet meteen een fan van hem , die vermoorden is laf !!!!
Ik hoop dat ze de gore rotte bullebak te pakken krijgen !!
Die kerel is blijkbaar tegen vrije meningsuiting , of ....
is iemand (willen) vermoorden ook vrije meningsuiting ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 17 april 2015, 05:10   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Toch wel fascinerend om te zien dat de rechts sympathisanten hier kritisch zijn tegenover onze pegasus6869 .

Ik maar denken dat hij een beetje het boegbeeld was.
Hij overdrijft met zijn typetje, het is niet meer leuk om gewauwel en geraaskal van een gelobotomiseerde te lezen. En die totaal fake poging om 'dialect' te schrijven was eventjes leuk, daarna saai en werkt nu enkel nog op de zenuwen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 17 april 2015, 05:14   #99
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Om het aan jouw fantasie ontsproten uiterst recht geweld hoeft Dewinter zich natuurlijk geen zorgen te maken.
Om het geweld waar je hier weer met schaamteloze vanzelfsprekendheid het zwijgen over doet, de precedenten waar ik écht op doelde, zou ik me in zijn plaats minder gerust voelen.
Terechte opmerking. Kallikles is weer de realiteit aan het herschrijven. Dubbele agenda, dubbele moraal ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 17 april 2015, 10:10   #100
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Oei, dat had serieus kunnen aflopen dit. Zonde dat er toch altijd weer van die gekken zijn.

Maar wat hij zelf al zegt eigenlijk, met de jihadistische opleving van de laatste tijd was het misschien meer een wanneer dan een of vraag. Premier, doe eens beveiligen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be