Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2024, 07:01   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.876
Standaard Eindelijk komt het besef dat gender-onzekere kinderen mishandeld worden

Een rapport in de UK toont aan dat gender-onzekere kinderen veel te vlug op pubertijdsblokkers worden gezet op een pad naar een gender operatie. Iets wat voor iedereen met wat gezond verstand onmiddellijk duidelijk is.

Wie had nu ook kunnen denken dat onzekere kinderen steriliseren en een perfect werkend geslacht vervangen door een geval dat er wel op gelijkt maar nauwelijks werkt, niet de ideale oplossing zou zijn?

Het blijkt nu dat je best eerst de psychische problemen aanpakt voordat je begint te steriliseren. Wat een concept, daar hebben ze 30 jaar over moeten nadenken.

De medische wereld begint eindelijk z’n fouten in te zien al is er nog een hele weg te gaan want het is zo gepolitiseerd dat een open debat lastig tot onmogelijk is.

https://www.theguardian.com/society/...s-report-finds

NHS England commissioned her inquiry in 2020 amid rising concern over the care provided by the Tavistock and Portman NHS mental health trust’s gender identity development services (Gids). It treated about 9,000 children and young people, with an average age at referral of 14, during 2009-2020.

Her inquiry has already led to NHS England shutting Gids, banning puberty blockers and switching to a new “holistic” model of care in which under-18s experiencing confusion about their gender identity will routinely receive psychological support rather than medical intervention.

“While some young people may feel an urgency to transition, young adults looking at their younger selves would often advise slowing down,” the report says.

“Some of the young adults said to us they wished they’d known when they were younger that there were more ways of being trans than just a binary medical transition,” Cass told the Guardian.

In an interview with the Guardian, Cass said that gender-questioning children have been “let down” by the NHS, health professionals and a “woeful” lack of evidence about what treatment works.

“One of the things that has let them down is that the toxicity of the debate has been so great that people have become afraid to work in this area.

“A majority of people have been so afraid, because of the lack of guidance, lack of research, and how polarised this is that they’ve passed [patients] straight on to Gids.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 08:19   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.472
Standaard

Ik vind het nog steeds vreemd dat nuchtere mensen, het zelfmoordcijfer bij die mensen, met of zonder de operaties, zo'n 40 a 45%, niet wat hoog vinden. Dat niemand van de geleerde dokters bijvoorbeeld zegt, daar is iets niet juist precies.

Het zal aan mij liggen dan, want ik vind al lang dat er iets fout zit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 09:40   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind het nog steeds vreemd dat nuchtere mensen, het zelfmoordcijfer bij die mensen, met of zonder de operaties, zo'n 40 a 45%, niet wat hoog vinden. Dat niemand van de geleerde dokters bijvoorbeeld zegt, daar is iets niet juist precies.

Het zal aan mij liggen dan, want ik vind al lang dat er iets fout zit.
Ze steken die zelfmoorden op het feit dat ze géén gendercare krijgen of veroordeeld worden door de samenleving.
Wat je reinste onzin is natuurlijk.

Die lgbqt gemeenschap staat bol van mensen met geestelijke problemen. En daar is geen schaamte in. Waar wél schaamte in is, is dat politici en big pharma azen op hun kwetsbaarheid, naïviteit en beïnvloedbaarheid om genetische veranderingen in de mens te normaliseren.

Dat ze intussen kinderen chemisch steriliseren zou tot denken moeten dwingen en de relatie met eugenetici die achter nazi Duitsland konden floreren in een nieuw licht moeten stellen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 10:44   #4
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.657
Standaard

Schrijfster JK Rowling daagt de schotse haatwet uit.

Waarover gaat het?
Onder het mom van antidiscriminatie gaat het over haat met betrekking tot leeftijd, handicap, religie, seksuele geaardheid, transgender-identiteit of intersekse.
En dan vooral voor dat laatste: de hele zwik lgbtq+ of lgbttqqaap of andere, geestelijk zieke freaks...

Een omstreden wet waarbij het benoemen van de biologische sekse van een transgender als “aanzetten tot haat” en tot misdrijf wordt verklaard.
Als je dus een transvrouw (vaak nog met penis) een biologische man noemt, dan ben je voortaan een crimineel en strafbaar...
F*cking idioten in schotland.....waar de mannen traditioneel in rokken rondlopen..

JK Rowling postte op sociale media:
Citaat:
“Vrijheid van meningsuiting en geloof zijn ten einde in Schotland als de accurate beschrijving van biologische sekse als crimineel wordt beschouwd”
Maw: een biologisch FEIT noemen wordt al strafbaar.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:17   #5
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind het nog steeds vreemd dat nuchtere mensen, het zelfmoordcijfer bij die mensen, met of zonder de operaties, zo'n 40 a 45%, niet wat hoog vinden. Dat niemand van de geleerde dokters bijvoorbeeld zegt, daar is iets niet juist precies.

Het zal aan mij liggen dan, want ik vind al lang dat er iets fout zit.
Dat cijfer gaat over zelfmoordpogingen, maar nog steeds extreem hoog als je vergelijkt.
Hetero: 1,5%
Homo: 14%
Trans: 40%

Er is dus erg duidelijk een psychisch probleem in de trans gemeenschap die je niet zomaar oplost door te steriliseren en in geslachtsdelen te snijden.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 april 2024 om 11:17.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:18   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat cijfer gaat over zelfmoordpogingen, maar nog steeds extreem hoog als je vergelijkt.
Hetero: 1,5%
Homo: 14%
Trans: 40%

Er is dus erg duidelijk een psychisch probleem in de trans gemeenschap die je niet zomaar oplost door te steriliseren en in geslachtsdelen te snijden.

.
En wat verergert bij hormonale verstoringen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:19   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En wat verergert bij hormonale verstoringen.
Goed punt!
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:59   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind het nog steeds vreemd dat nuchtere mensen, het zelfmoordcijfer bij die mensen, met of zonder de operaties, zo'n 40 a 45%, niet wat hoog vinden. Dat niemand van de geleerde dokters bijvoorbeeld zegt, daar is iets niet juist precies.

Het zal aan mij liggen dan, want ik vind al lang dat er iets fout zit.
wij zijn maar simpele mensen he Xeno, met maar een simpel boerenverstand die logische conclusies maken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 12:11   #9
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
wij zijn maar simpele mensen he Xeno, met maar een simpel boerenverstand die logische conclusies maken.
Sinds de SNP (de zeer linkse Scottish Nationalist Party) maar blijft falen in haar streven om Schotland meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid te geven, werpen ze zich op als herauten van de cultuurstrijd. Een doorzichtige tactiek die niet lang meer kan blijven duren.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 12:55   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sinds de SNP (de zeer linkse Scottish Nationalist Party) maar blijft falen in haar streven om Schotland meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid te geven, werpen ze zich op als herauten van de cultuurstrijd. Een doorzichtige tactiek die niet lang meer kan blijven duren.
Hierna komt de verwoester.

Eerst komt de bezitter, dan volgt pharmakeia (experimentele vaccins, eugenetica, genderideolog) en dan volgt de verwoester.

Het westen gaat bye bye. Hetgene het westen de dictators oer grenzen verweet, is ze zelf in veelvoud.

The second beast is coming. En het zal niets van "haar" volgers overlaten, ge kunt tenslotte geen nieuwe wereld bouwen op politici die alle vertrouwen van de mensheid verloren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 22:51   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sinds de SNP (de zeer linkse Scottish Nationalist Party) maar blijft falen in haar streven om Schotland meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid te geven, werpen ze zich op als herauten van de cultuurstrijd. Een doorzichtige tactiek die niet lang meer kan blijven duren.
ook weer typisch iets voor sossen om zich daarmee bezig te houden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 07:53   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.876
Standaard

Rowling voelt zich ook gesterkt door het onderzoek. Ze strijdt al jaren tegen de Schotse regering die verregaande wetten heeft betreft genderidentiteit.

https://www.hln.be/celebrities/j-k-r...ven~a97ca5a63/

Daarnaast is ze ook openlijk tegen het toestaan van gendertransities voor minderjarigen. Daar ging ze deze week nog eens extra op in na de publicatie van een onderzoek door Dr. Hilary Cass, die vaststelde dat kinderen in het VK opvallend snel toestemming kregen om puberteitsblokkers te gebruiken, gebaseerd op ‘erg zwak bewijs’. “We zijn kinderen leed aan het aandoen”, aldus Rowling. “Hier staat zwart op wit dat angstaanjagend veel kinderen hun transitie achteraf wil terugdraaien, omdat we hen té snel toestemming geven om er eentje te ondergaan.”

Nadat de nieuwe wet werd doorgevoerd, werden er meteen bijna 8.000 klachten wegens haatspraak ingediend. De meesten daarvan, zo bevestigde de lokale politie, waren gericht aan Rowling. Ze hebben de klachten echter onderzocht en constateerden dat de uitspraken van Rowling niet onwettig waren. “We zullen dus geen verdere actie ondernemen”, klonk het. Die beslissing wordt door de conservatieve Schotten, die tegen de nieuwe wet zijn, gezien als een overwinning.

“Ik hoop dat elke vrouw in Schotland die wenst te spreken over de realiteit en het belang van biologisch geslacht, zich hierdoor gesterkt voelt”, reageerde Rowling
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 09:09   #13
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
“Ik hoop dat elke vrouw in Schotland die wenst te spreken over de realiteit en het belang van biologisch geslacht, zich hierdoor gesterkt voelt”, reageerde Rowling
Er zal geen einde komen aan de Schotse waanzin vooraleer de SNP electoraal vernietigd is.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 09:45   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Rowling voelt zich ook gesterkt door het onderzoek. Ze strijdt al jaren tegen de Schotse regering die verregaande wetten heeft betreft genderidentiteit.

https://www.hln.be/celebrities/j-k-r...ven~a97ca5a63/

Daarnaast is ze ook openlijk tegen het toestaan van gendertransities voor minderjarigen. Daar ging ze deze week nog eens extra op in na de publicatie van een onderzoek door Dr. Hilary Cass, die vaststelde dat kinderen in het VK opvallend snel toestemming kregen om puberteitsblokkers te gebruiken, gebaseerd op ‘erg zwak bewijs’. “We zijn kinderen leed aan het aandoen”, aldus Rowling. “Hier staat zwart op wit dat angstaanjagend veel kinderen hun transitie achteraf wil terugdraaien, omdat we hen té snel toestemming geven om er eentje te ondergaan.”

Nadat de nieuwe wet werd doorgevoerd, werden er meteen bijna 8.000 klachten wegens haatspraak ingediend. De meesten daarvan, zo bevestigde de lokale politie, waren gericht aan Rowling. Ze hebben de klachten echter onderzocht en constateerden dat de uitspraken van Rowling niet onwettig waren. “We zullen dus geen verdere actie ondernemen”, klonk het. Die beslissing wordt door de conservatieve Schotten, die tegen de nieuwe wet zijn, gezien als een overwinning.

“Ik hoop dat elke vrouw in Schotland die wenst te spreken over de realiteit en het belang van biologisch geslacht, zich hierdoor gesterkt voelt”, reageerde Rowling
De wetenschap is er reeds. In Finland sloten ook genderklinieken nadat de leidende expert aan de kaak stelde dat 4 op 5 de verkeerde diagnose krijgen.

Maar ze steken liever hun kop in het zand omdat die psychopaten en minions van de duivel eugenetica willen handhaven en de kinderen daarvoor lokken met de vlag.

Ze zijn het equivalent van de derde rijkers. Er is maar 1 goede derde rijker.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 06:11   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.876
Standaard

Ik kan niet achter de betaalmuur maar de Vlaamse pers lijkt nu toch ook wakker geworden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240411_97408622
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 08:35   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik kan niet achter de betaalmuur maar de Vlaamse pers lijkt nu toch ook wakker geworden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240411_97408622
Ze zijn helemaal niet streng, maar geven dit zelfs aan meisjes die te vroeg menstrueren. Maken de ouders wijs dat de behandeling omkeerbaar is en de ouders moeten een papier tekenen waarna niemand aansprakelijk is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be