Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2004, 18:39   #1
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard Is de pen machtiger dan het kromzwaard? (petitie)

Is de pen machtiger dan het kromzwaard?

Wie de recente gebeurtenissen in Holland volgt zou eraan beginnen twijfelen.

Tussen het kabaal over de herverkiezing van Bush en de soap serie van de, al dan niet, overleden Arafat-met-Elvis-alures hoorden we ook nog 'iets' over de brutale moord op Van Gogh. Bij het bekijken van het VRT journaal kreeg ik stellig de indruk dat België veeleer een land moest zijn dat grenst aan Amerika of Israël terwijl Nederland ergens een exotisch land ver weg moest zijn. Is dit nu wat ze noemen de ver van mijn bed show?

Maar nu terug naar de pen en het zwaard. Nederland staat bekend om zijn progressieve houding en geeft ons ook nu nog het nakijken. Ze zijn er namelijk in geslaagd om elke kritiek op Islam in de kiem te smoren op een directe en meer effectieve manier dan ooit tevoren, rechtbanken en klassejournalistiek hebben bij deze afgedaan: volstrekt overbodig!

Als iemands mening je niet aanstaat, dan span je geen proces in of stap je niet naar zo'n "gelijkekansencentrum", neen, da's allemaal veel te omslachtig: Je knalt hem gewoon af en je verminkt hem om de gruwel te vergroten. En het werkt deze keer, de pen heeft afgedaan en het zwaard zegeviert !

Ondertussen, in Amerika, houden Moslims een petitie waarbij gevraagd wordt om elke kritiek op de Islam strafbaar te maken. Is dit niet de moderne versie van de godslaster wetten zoals we die ook kennen vanuit het Christendom?

Waren de wetten die de vrije meningsuiting garandeerden, juist niet gekreërd als bescherming tegen godslaster? En nu, anno 2004, hebben we plots nieuwe wetten nodig die de vrije meningsuiting beknotten in naam van de godslaster? Hoeveel van onze voorouders zijn niet gestorven in naam het gebrek aan vrije meningsuiting, ook Van Gogh hoort toe aan dit rijtje gesneuvelden.


Ik geef jullie nu de keuze tussen twee petitielijsten (a en b) die een tegengestelde mening vertegenwoordigen :


A) Indien u desondanks toch akkoord gaat met de Amerikaanse Moslimgemeenschap, Kritiek op Islam moet strafbaar worden teken dan deze petitie : (Indien u Jan of Piet ziet staan op deze petitielijst, dan zijn dat goddeloze westerlingen die de Moslims steunen in hun strijd voor een kritiekloze maatschappij.)

http://www.petitiononline.com/iecrc786/petition.html




B) Indien u echter vindt dat kritiek op de Islam moet kunnen in naam van de vrije meningsuiting, u vindt dat de pen alsnog moet zegevieren boven het kromzwaard, teken dan deze petitie: (Indien u Arabische namen op deze lijst ziet, dan zijn dit hoogstwaarschijnlijk ex-moslims, niet-gelovigen of vrijdenkers die niet altijd vrijuit kunnen spreken in het land waar ze nu wonen of waar ze vandaan komen)

http://www.petitiononline.com/islam999/petition.html



Na ondertekening van de petitielijst, lijkt het me zinvol om ook eens de commentaren te lezen van andere ondertekenaars.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 11:50   #2
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

14000 tegen 200, triestig...
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 22:55   #3
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
14000 tegen 200, triestig...
De ene petitie is een zeer late reactie op de andere (tegen vrije meningsuiting). We kunnen nog wel wat leren van het samenhorigheidsgevoel onder Moslims. (maar da's dan ook zowat het enige)
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 01:39   #4
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat

Na ondertekening van de petitielijst, lijkt het me zinvol om ook eens de commentaren te lezen van andere ondertekenaars.
Een aantal mensen heeft zich vergist van petitie, als ik sommige commentaren op petitie a) lees.
Niet dat ik er veel twijfels over heb dat petitie a) uiteindelijk ook zonder d�*e idioten meer stemmen zal halen dan petitie b).
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 10:57   #5
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Ik hou niet van zwaarden, liever de pen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 11:54   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik hou meer van humor. Zo is George Orwell ook begonnen ten slotte.



Hoe noem je :

een Islamitische homo
-Islamietje

de vloerbedekking in Moskees?
-Islaminaat
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be