Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2007, 18:16   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
ik denk dat er een paar flaminganten stilletjes aan terug meer in de realiteit terecht komen.
vlaanderen kan niet onafhankelijk worden dat is onmogelijk, .
Waarom zou dat onmogelijk zijn?
Omdat we dan niet meer weten waar onze transfers naartoe moeten?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 18:53   #42
doubled
Burgemeester
 
doubled's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: andromeda
Berichten: 552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Waarom zou dat onmogelijk zijn?
Omdat we dan niet meer weten waar onze transfers naartoe moeten?

ik heb een vraag wat is vlaamse onafhankelijkheid in een geglobaliseerde wereld?
mijn antwoord is dan dat je kan zeggen ik woon in vlaanderen en ik ben vlaming wat nu ook al is dus er veranderd gewoon niks.
in tegendeel ik denk zelfs moest vlaanderen nu pakt 10 jaar "onafhankelijk zijn" en wallonie heeft zich dan economisch beter ontwikkeld dan zie ik de vlamingen nog terug krabbe.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 19:09   #43
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
ik heb een vraag wat is vlaamse onafhankelijkheid in een geglobaliseerde wereld?
mijn antwoord is dan dat je kan zeggen ik woon in vlaanderen en ik ben vlaming wat nu ook al is dus er veranderd gewoon niks.
in tegendeel ik denk zelfs moest vlaanderen nu pakt 10 jaar "onafhankelijk zijn" en wallonie heeft zich dan economisch beter ontwikkeld dan zie ik de vlamingen nog terug krabbe.
Wanneer ze u vragen naar de transferten, waarom antwoord je dan daar niet op ? En waarom zouden de Vlamingen "terug krabbe" ? Omdat de Walen het beter hebben dan de Vlamingen. Dat ga jij toch niet meer mee maken
__________________
Vlaanderen eerst !
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 19:24   #44
doubled
Burgemeester
 
doubled's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: andromeda
Berichten: 552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Wanneer ze u vragen naar de transferten, waarom antwoord je dan daar niet op ? En waarom zouden de Vlamingen "terug krabbe" ? Omdat de Walen het beter hebben dan de Vlamingen. Dat ga jij toch niet meer mee maken
van die transferten ik weet niet als dat waar is ik heb daar geen cijfers van neem nu aan dat dat waar is, en vlaanderen word onafhankelijk en stopt die transferten.
dan stagneerd de waalse economie en waar het slecht is blijven de mensen meestal niet heb ik altijd geleerd dus in het slechte geval komen die allemaal naar vlaanderen om te werken daar gaat u vlaamse identiteit.
het kan ook zo zijn natuurlijk dat door investeringen de waalse economie enorm gaat boemen zoals in china.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 19:42   #45
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
van die transferten ik weet niet als dat waar is ik heb daar geen cijfers van neem nu aan dat dat waar is, en vlaanderen word onafhankelijk en stopt die transferten.
dan stagneerd de waalse economie en waar het slecht is blijven de mensen meestal niet heb ik altijd geleerd dus in het slechte geval komen die allemaal naar vlaanderen om te werken daar gaat u vlaamse identiteit.
het kan ook zo zijn natuurlijk dat door investeringen de waalse economie enorm gaat boemen zoals in china.
Als ze hier allemaal komen werken zullen ze Nederlands moeten leren en anders terug de taalgrens over.

Wie gaat dat geld in een put zonder bodem investeren ?
__________________
Vlaanderen eerst !
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:31   #46
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
ik heb een vraag wat is vlaamse onafhankelijkheid in een geglobaliseerde wereld?
mijn antwoord is dan dat je kan zeggen ik woon in vlaanderen en ik ben vlaming wat nu ook al is dus er veranderd gewoon niks.
in tegendeel ik denk zelfs moest vlaanderen nu pakt 10 jaar "onafhankelijk zijn" en wallonie heeft zich dan economisch beter ontwikkeld dan zie ik de vlamingen nog terug krabbe.
Geachte,
Welkom op dit forum waar we allemaal hopen iets te kunnen leren.
In de geglobaliseerde wereld is het aantal zelfstandige staten enorm toegenomen:
In 1945 waren er 55
In 1999 waren er al 220
En het gaat verder steeds in stijgende lijn.
In Europa neemt ook de roep naar meer autonomie toe: Schotland, Catalonië, Baskenland en ook Vlaanderen natuurlijk.
De evolutie, de feiten tonen aan dat er helemaal geen tegenspraak tussen globalisering en meer autonomie wel integendeel.

Het voordeel van meer Vlaamse autonomie bv op gebied van onderwijs is dat wij nu het beste onderwijs ter wereld hebben. Volgens de ere-rector van Leuven zou dit nooit mogelijk geweest zijn zonder autonoom bestuur.

Een ander voorbeeld. Vlaanderen wil nu eigen geld investeren in spoorwegen ivm de Antwerpse haven. Dat kan nu niet, Wallonië zegt: NON.

Ik hoop dat Wallonië het over 10 jaar veel beter stelt dan de huidige treurige toestand. Omdat ik dit Wallonië van harte toewens, en ook omdat een welvarend wallonië ook in ons voordeel is.
Ik hoop ook dat de Vlamingen steeds voldoende fierheid hebben om te leven van eigen arbeid en niet op kap van de buurman.
Ik denk ook dat een zelfstandig Vl & W in het voordeel is van beide, omdat men dan op eigen verantwoordelijkheid en eigen inzicht kan besturen gericht op de eigen specifieke problemen (die totaal van elkaar verschillen)
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:40   #47
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
van die transferten ik weet niet als dat waar is ik heb daar geen cijfers van neem nu aan dat dat waar is, en vlaanderen word onafhankelijk en stopt die transferten.
dan stagneerd de waalse economie en waar het slecht is blijven de mensen meestal niet heb ik altijd geleerd dus in het slechte geval komen die allemaal naar vlaanderen om te werken daar gaat u vlaamse identiteit.
het kan ook zo zijn natuurlijk dat door investeringen de waalse economie enorm gaat boemen zoals in china.
Beste,

Die transfers bestaan wel degelijk en ze worden door niemand in twijfel getrokken. Informeer je dus vooraleer deze discussie aan te gaan.
Een waalse politicus (MR) verklaarde dat de transfers Wallonië in slaap wiegen. De transfers houden de Walen in een status van steuntrekker en lossen niets op.
Walen mogen naar hier komen om te werken en hier Nederlands te leren. zoals vroeger honderdduizenden Vlamingen naar Wallonië trokken om er te werken en frans te leren.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:48   #48
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Wat Rolf schrijft is best de waarheid, maar vergeet niet dat niet meer dan een goed jaar geleden Picqué op RTBf vertelde dat Brussel maar twee keuzes heeft bij een einde voor België en die zijn: onafhankelijk of bij Vlaanderen. Hij zei letterlijk dat ze er Wallonië niet bij kunnen nemen. Trouwens willen ze dat wel?

Los van dit alles: de Franstalige politici en alle Belgicisten tout court moeten er over waken dat welk België je nog laat bestaan, dat Vlaanderen/de Vlamingen iets in Brussel te zeggen heeft/hebben. Want als de Rand-faciliteitengemeenten bij Brussel komen èn Brussel politiek Franstaliger word, dan hebben de Vlamingen niks meer aan meerwaarde aan dat soort België of toch zeker te weinig om enige transfer te verantwoorden.

Als je iemand wil vleien zal je moet geven...

Daarom ook dat de Franstalige politieke opinie zo verontwaardigd of geschrokken is toen de Vlamingen de teugels van het parlement in handen namen: de echtgenoot werd een man met eigen wensen en mening, niet meer het slaafje.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:12   #49
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

Het voordeel van meer Vlaamse autonomie bv op gebied van onderwijs is dat wij nu het beste onderwijs ter wereld hebben. Volgens de ere-rector van Leuven zou dit nooit mogelijk geweest zijn zonder autonoom bestuur.
Waar staat dat VL het beste onderwijs is? Finland is alvast beter.
De sociale kloof is nergens groter dan in VL.
De VL leerlingen voelen zich niet erg betrokken bij de lessen ...
Voor sport scoren ze ondermaats, ezn..

En mocht het nog het beste zijn, waar is wetenschappelijk bewezen dat er een verband is met de autonomie.

Laatst gewijzigd door straatrue : 19 december 2007 om 22:15.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:14   #50
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Het voordeel van meer Vlaamse autonomie bv op gebied van onderwijs is dat wij nu het beste onderwijs ter wereld hebben. Volgens de ere-rector van Leuven zou dit nooit mogelijk geweest zijn zonder autonoom bestuur.
Het zal er wel iets mee te maken hebben, maar het Schoolpact heeft volgens mij toch een belangrijkere rol gespeeld daarin.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:16   #51
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
B
Walen mogen naar hier komen om te werken en hier Nederlands te leren. zoals vroeger honderdduizenden Vlamingen naar Wallonië trokken om er te werken en frans te leren.
En dat wens je de WL toe, iets waar onze VL voorouders zo vlug mogelijk vanaf wilden en werk in eigen steek verkozen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:29   #52
doubled
Burgemeester
 
doubled's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: andromeda
Berichten: 552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste,

Die transfers bestaan wel degelijk en ze worden door niemand in twijfel getrokken. Informeer je dus vooraleer deze discussie aan te gaan.
Een waalse politicus (MR) verklaarde dat de transfers Wallonië in slaap wiegen. De transfers houden de Walen in een status van steuntrekker en lossen niets op.
Walen mogen naar hier komen om te werken en hier Nederlands te leren. zoals vroeger honderdduizenden Vlamingen naar Wallonië trokken om er te werken en frans te leren.
ja bij de oude grieken dacht iedereen ook dat het getal nul niet bestond.
1 % van de 100 is ook een transactie dat noemt men demagogie zoek het is op dat weet je wat dat betekent.
een waarheid is een waarheid als ze weerlegt is en zeker als het cijfers aan komt.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:39   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
ja bij de oude grieken dacht iedereen ook dat het getal nul niet bestond.
1 % van de 100 is ook een transactie dat noemt men demagogie zoek het is op dat weet je wat dat betekent.
een waarheid is een waarheid als ze weerlegt is en zeker als het cijfers aan komt.
Oei. De arme stakker is de weg kwijtgeraakt.
Kom hier, mij zoon, dat je terug de weg wijs:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91413
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be