Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2024, 16:48   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.471
Standaard De Croo: "Ik zal u uitleggen wat confederalisme is."

De Croo:
"Confederalisme, wie weet eigenlijk wat dat is?"

Ik zal het u zeggen: dat is je opsluiten in een kasteel om dan na 500 dagen te zeggen dat het land niet werkt.

Dat is gelijk een ondernemer die niet gelooft in zijn eigen product, klaagt over zijn werknemers, niet investeert en dan zegt … “straf, wij verkopen niets.”


Als je je land een beetje beter wil maken?

Dan moet je het ook wel een beetje graag zien.



Ik zeg u, dat confederalisme van de N-VA dient niet om ons land beter te maken. Het dient enkel om ons land kapot te maken.

Tja, als die het zegt.

https://www.openvld.be/werken_doen_l...in_uw_pensioen
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 16:51   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.471
Standaard

Wij liberalen staan exact voor het omgekeerde.

Ambitie tonen en Vlaanderen, Brussel, Wallonië, heel België naar het niveau van de besten in Europa tillen.

Dat is waar het over moet gaan.

Niet ons land in stukken snijden.


https://www.openvld.be/werken_doen_l...in_uw_pensioen
Wat hield hem (Den Dweil van Vivaldi) de afgelopen jaren eigenlijk tegen?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 17:15   #3
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.439
Standaard

Het is nooit een goed idee om campagne te voeren door tegenstrevers te bekritiseren. De eigen voorstellen en realisaties naar voor schuiven werkt beter bij de kiezer.

Maar het is duidelijk dat het bruine vocht de 0VLD-ers van de billen loopt.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 mei 2024 om 17:16.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 17:40   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het is nooit een goed idee om campagne te voeren door tegenstrevers te bekritiseren. De eigen voorstellen en realisaties naar voor schuiven werkt beter bij de kiezer.

Maar het is duidelijk dat het bruine vocht de 0VLD-ers van de billen loopt.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 22:37   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.274
Standaard

Iets dat u niet gegund is, kan een vergiftigd cadeau worden eens ge't krijgt.

We moeten terug naar het oude België, niet het nieuwe en niet scheiden. Tijden als 1890 - 1960
Terug naar daar... ziet die mensen, ziet de straten, ziet de ruimte die we nog hadden. Ziet de lucht. Chemtrail vrij.

https://www.pinterest.com/pin/507006...ype=flashlight
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 04:56   #6
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
Ik ben van plan m federaal N-VA te stemmen, om tactische redenen. Leg me eens uit waarom ik dat Vlaams (en Europees) ook zou moeten doen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 07:26   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ben van plan m federaal N-VA te stemmen, om tactische redenen. Leg me eens uit waarom ik dat Vlaams (en Europees) ook zou moeten doen.
Omdat ik er van overtuigd ben dat we het Vlaams goed gedaan hebben.
Jan Jambon kon niet uitblinken in leiderschap, hetgeen ik persoonlijk zeer erg vind. Ik weet wel dat dit niet alleen aan Jan te wijten is. Tijdens corona had Vlaanderen bijvoorbeeld 1 minister van volksgezondheid, terwijl er in totaal 9 ministers ergens bevoegd zijn voor deze materie. Hierdoor konden we onze stempel niet drukken en moesten we ondergaan tijdens Corona.

Ben Weyts is er in z'n eentje in geslaagd om de onderwijstanker lichtjes van koers te laten wijzigen. We zijn er nog lang niet, maar er is beterschap in zicht. Ondanks het feit dat zo'n minister voor bijna niets bevoegd is (de koepels regelen alles) doet hij het toch maar. Tijdens Corona toonde hij dat hij ballen aan z'n lijf heeft en weigerde hij de scholen te sluiten als het niet echt moest. Ook als minister van sport zorgde hij voor een ommekeer. Onder zijn beleid moet bij nieuwe sporthallen of bij grondige renovaties er van, gekeken worden of scholen er ook geen gebruik van kunnen maken, zodat er veel minder dode uren in de sporthallen zijn, en de scholen gelijktijdig beschikken over professioneel materiaal. Momenteel wordt zelfs gekeken (op plaatsen doen ze het al) of de speelplaatsen, met soms dure speeltoestellen, gebruikt kunnen worden als buurtspeelplein.

Zuhal, zij kreeg bevoegdheden die ze eigenlijk niet wilde. Maar eens ze die had, heeft ze daar haar tanden in gezet. Meer dan twintig jaar werden boeren in het ootje genomen door de boerenbond en andere grote spelers op de agrarische markt. Zij kreeg het onmogelijke voor elkaar, er kwam eindelijk een stikstofdecreet de naam waardig. Ik geef toe dat het niet altijd een schoon schouwspel was in de Vlaamse regering, maar uiteindelijk werd er een akkoord gemaakt, dit ondanks het feit dat Somers vervangen werd door Rutten.
Zuhal durfde zelfs tegen de Groene Timmermans in te gaan, hetgeen haar door den dweil niet in dank afgenomen werd.
Zuhal durfde vergunningen voor gascentrales te weigeren, gascentrales die niet nodig zouden zijn moesten we een federale minister van energie gehad hebben die geen dogma tegen kernenergie had.
Zuhal moest een beslissing nemen i.v.m. de terugdraaiende teller, hetgeen ze dik tegen haar goesting deed. Toen ze vaststelde dat het in Wallonië niet verplicht was, aarzelde ze niet om de nodige stappen te ondernemen.

Diependaele zal de geschiedenis in gaan als de minister die een begroting op orde bracht. Maar hij is natuurlijk ook de minister die bevoegd is voor sociale woningen. Hij is de minister die er voor zal zorgde dat sociale woningen gebruikt worden voor wat ze eigenlijk dienen. Ook hier is / was dit een tanker die gekeerd moe(s)t worden. Het werd hem niet steeds in dank afgenomen, maar de resultaten zullen er zijn. Onder zijn beleid werd de versnippering in sociale huisvestingsmaatschappijen aangepakt. Het eerste opmerkelijke feit is dat er plots minder mensen op de wachtlijsten staan, niet omdat er meer woningen zijn, maar omdat dubbele en driedubbele inschrijvingen er nu uitgefilterd worden.
Ok pakte hij de sociale huurders met buitenlands bezit aan. Ik weet dat dit hele operaties zijn, maar er zijn positieve gevolgen. In 2022 konden we zo al meer dan 300 huurders bij de lurven vatten.

Er zijn ongetwijfeld nog meer redenen om op Vlaams niveau op de N-VA te stemmen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 08:18   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.274
Standaard

Hoe naïef kan 1 zijn? Een akkoord? Er is nog geen akkoord met de boeren democratie bereikt en NIEMAND vroeg naar stikstofbeleid.
Het akkoord onderstreept hun dictatoriale nwo drang ja.
Weg ermee.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 09:04   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het is nooit een goed idee om campagne te voeren door tegenstrevers te bekritiseren. De eigen voorstellen en realisaties naar voor schuiven werkt beter bij de kiezer.

Maar het is duidelijk dat het bruine vocht de 0VLD-ers van de billen loopt.
Je kan op dit forum toch zien dat denigrerende taal en verwijten de belangrijkste 'troeven' van de 0VLD en zijn aanhangers zijn, zo niet de enige. Ook een manier om de zieligheid van een politiek beleid te maskeren.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 09:54   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe naïef kan 1 zijn? Een akkoord? Er is nog geen akkoord met de boeren democratie bereikt en NIEMAND vroeg naar stikstofbeleid.
Het akkoord onderstreept hun dictatoriale nwo drang ja.
Weg ermee.
Ik zal er maar niet op antwoorden hé.
U spreekt een taal die ik niet begrijp.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 10:15   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zal er maar niet op antwoorden hé.
U spreekt een taal die ik niet begrijp.
Het komt er op neer dat het akkoord niet democratisch is en niemand er naar vroeg.
Er is dus geen akkoord met de democratie, maar met collaborateurs van de nwo.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 10:29   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.529
Standaard

Alweer een draad over de mening van de leider van een partij die zakte van een elfjespartij naar een die flirt met de kiesdrempel.

Toegegeven, die man kan wel voorspellen. Iets i.v.m. de grootte van je partij en de Dweil spelen in een coalitie ...

500 dagen opsluiten in een kasteel?
Er was een regeerakkoord dat voorzag in een ministerduo voor constitutionele hervormingen. Op vraag van de tsjeven, nota bene.
Wat is daar uitgekomen? Gedurende meer dan 500 dagen?
Ik zal het je zeggen: GEEN KLOTEN.

Het draait vierkant, maar slechts partijen en mensen die bereid zijn om de staat te reorganiseren, durven het te erkennen.
Ze zitten dan maar te liegen dat wij het land kapot willen. Wij willen het land net redden, door die reorganisatie. Een bedrijf splitsen voor een betere productie en daarmee een failliet afwenden, is het bedrijf niet kapot maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 10:32   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.396
Standaard

Ik zou inderdaad ook graag eens de resultaten van de arbeid van Clarinval en Verlinden zien op het vlak van constitutionele hervorming. Ze waren daar bevoegd voor maar je hoort bitter weinig van hun verwezenlijkingen in de regering De Croo. Zou het kunnen dat naar analogie van de rest van de regering er ook op dit vlak niets gedaan werd?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:39   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het komt er op neer dat het akkoord niet democratisch is en niemand er naar vroeg.
Er is dus geen akkoord met de democratie, maar met collaborateurs van de nwo.
In de jaren negentig (vorige eeuw) hebben "onze" ministers een akkoord getekend in Europa.
Eens moet dat akkoord uitgevoerd worden.
Laten betijen zou het resultaat hebben waar de Nederlanders nu mee zitten.

De boeren klagen echt onterecht.
De industrie heeft al veel meer inspanningen gedaan dan de boeren, het is daarom dat de industrie nu minder streng behandelt wordt dan de boeren.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:59   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In de jaren negentig (vorige eeuw) hebben "onze" ministers een akkoord getekend in Europa.
Eens moet dat akkoord uitgevoerd worden.
Laten betijen zou het resultaat hebben waar de Nederlanders nu mee zitten.

De boeren klagen echt onterecht.
De industrie heeft al veel meer inspanningen gedaan dan de boeren, het is daarom dat de industrie nu minder streng behandelt wordt dan de boeren.
In de jaren 90 was er al sprake van een stikstofdecreet?
En ons klein landje gaat impact op het klimaat hebben tussen een bende leiders die zelfs te laf zijn China aan te spreken op Corona?
Na ni swanzen hey
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 16:09   #16
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Omdat ik er van overtuigd ben dat we het Vlaams goed gedaan hebben.
Dank voor uw opsomming. Maar als ik het, net als op federaal vlak, tactisch bekijk?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 16:17   #17
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je kan op dit forum toch zien dat denigrerende taal en verwijten de belangrijkste 'troeven' van de 0VLD en zijn aanhangers zijn, zo niet de enige.
Maar van een De Croo zou ik toch verwachten dat zijn ongetwijfeld duur communicatiebureau hem stellig afraadt om campagne te voeren dmv kritiek op zijn tegenstrevers. En zeker als het gaat over een standpunt dat zijn partij tot voor enkele jaren zelf nog huldigde (confederalisme).

Volgens De Croo is confederalisme "het kapot maken van ons land". Dus van 2002 tot 2013 was het kapot maken van ons land het partijstandpunt van de 0VLD.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be