Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2016, 13:37   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard “PVDA schendt medisch beroepsgeheim voor politieke doeleinden”

“PVDA schendt medisch beroepsgeheim voor politieke doeleinden”


HBVL 24-12-2016 om 07:35 door gjs | Bron: BELGA
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161224_0...eke-doeleinden

De extreemlinkse partij PVDA wordt ervan beschuldigd het medisch beroepsgeheim te schenden in haar elf groepspraktijken van Geneeskunde van het Volk. Dat blijkt uit een memorandum dat L’Echo kon inkijken. De kaderleden van de partij zouden zo toegang hebben gehad tot patiëntengegevens, waarmee ze contact opnamen met klanten voor politieke doeleinden.
Volgens het 25 pagina’s tellende document, dat werd opgesteld door een tiental ex-leden van PVDA en artsen die werken bij Geneeskunde van het Volk, worden patiënten regelmatig uitgenodigd tijdens de verkiezingsperiode onder een medisch voorwendsel, zoals een bloedtest. Uit het document blijkt bovendien dat er druk gezet wordt op patiënten die op verkiezingslijsten staan van andere partijen.


Ik ben niet verbaasd.
De kopman van Genk was jaren bij de rode en daarna bij de groene vakbond (bij Ford).
Dat stuk crapuul durfde het aan om mensen te laten staken zonder dat de mensen zich daar bewust van waren.
Hij heeft, onmiddellijk na de sluitingsaankondiging van Ford Genk in Duitsland in den bak gezeten. Jammer genoeg lieten ze hem ongestraft terug vrij.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 14:14   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Benieuwd naar de gerechtelijke èn de politieke gevolgen van zo'n toeren !

Het moet nu vooral bij de sossen kriebelen om klacht neer te leggen, of om er werk van te maken. Zij hebben het meest te vrezen van het afsnoepen van stemmen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 14:21   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De kopman van Genk was jaren bij de rode en daarna bij de groene vakbond (bij Ford).
Dat stuk crapuul durfde het aan om mensen te laten staken zonder dat de mensen zich daar bewust van waren.
M.i. zegt dat meer over die mensen dan over die kopman. Hoe kun je nu staken en dat niet beseffen? Uit domheid?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 14:54   #4
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
“PVDA schendt medisch beroepsgeheim voor politieke doeleinden”


HBVL 24-12-2016 om 07:35 door gjs | Bron: BELGA
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161224_0...eke-doeleinden

De extreemlinkse partij PVDA wordt ervan beschuldigd het medisch beroepsgeheim te schenden in haar elf groepspraktijken van Geneeskunde van het Volk. Dat blijkt uit een memorandum dat L’Echo kon inkijken. De kaderleden van de partij zouden zo toegang hebben gehad tot patiëntengegevens, waarmee ze contact opnamen met klanten voor politieke doeleinden.
Volgens het 25 pagina’s tellende document, dat werd opgesteld door een tiental ex-leden van PVDA en artsen die werken bij Geneeskunde van het Volk, worden patiënten regelmatig uitgenodigd tijdens de verkiezingsperiode onder een medisch voorwendsel, zoals een bloedtest. Uit het document blijkt bovendien dat er druk gezet wordt op patiënten die op verkiezingslijsten staan van andere partijen.


Ik ben niet verbaasd.
De kopman van Genk was jaren bij de rode en daarna bij de groene vakbond (bij Ford).
Dat stuk crapuul durfde het aan om mensen te laten staken zonder dat de mensen zich daar bewust van waren.
Hij heeft, onmiddellijk na de sluitingsaankondiging van Ford Genk in Duitsland in den bak gezeten. Jammer genoeg lieten ze hem ongestraft terug vrij.
Is die persoon niet G...C...?
En staat hij nu niet ergens op een lijst?
Ook ne grote jongen.

Hier een artikel wat ik heb gevonden..

Om 14.00 stond ik aan het station in Hasselt. Op spoor 5 zou de trein aankomen waar G... C... zou van afstappen. Een tiental personen, vakbondsmilitanten, vrienden en zijn vrouw hadden dit georganiseerd. Maar wat ging er vooraf en wat zijn de resultaten?

Gisteren zijn 5 bussen vol vakbondsmilitanten vanuit Ford Genk naar Keulen vertrokken. De bedoeling was een signaal te geven aan de Ford-directie. Men doelde zelfs op een gesprek maar wist dat daar niets van in huis kwam. Eens ter plekke veranderde deze actie in een "kleine blitzkrieg", volgens een getuige.

Een militant (anoniem) en vriend van G... verklaarde: "Toen de laatste van de 5 bussen arriveerde, werd er actie ondernomen. 3 weken eerder hadden de Duitse vakbonden gezegd dat de Belgische vakbonden te braaf waren en dus hadden we rookbommen en wat vuurwerk mee. Maar dat zijn ze niet gewend in Duitsland. Dat mag daar allemaal niet meer. Buiten een vreedzame betoging is er geen sprake meer van echte staking. Achteraf kregen we te horen dat we een voorbeeld waren en dat ze bij de Duitse vakbond nog veel van ons geleerd hebben."

Spijtig dat ik op dat moment niet in Hasselt moest zijn voor papieren van 'mijn' baas in orde te brengen want anders was ik G...C...een hand gaan geven.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 24 december 2016 om 15:01.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 12:48   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Benieuwd naar de gerechtelijke èn de politieke gevolgen van zo'n toeren !

Het moet nu vooral bij de sossen kriebelen om klacht neer te leggen, of om er werk van te maken. Zij hebben het meest te vrezen van het afsnoepen van stemmen ...

.
Schoofje leg klacht neer, jij mag dat, je windbuil mag dat, gans België mag dat.

Maar wel bewijzen op tafel leggen.

Zal ik even een geruchtje over jou partij verspreiden?

Op forum politics zegt men dat jij betaald word, om op dit forum, links te beschadigen.

Zelf geloof ik er niets van, want je bent een echte Bartogist en die doet zoiets niet.

Bartogisten zijn voor een warm Vlaanderen en warm België en ze zijn er enkel om voor alle Vlamingen, te zorgen, dat ze zich Belg kunnen voelen.

Zie je nu hoe je me hebt overtuigd om je toch maar te verdedigen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be