Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 14:27   #21
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Nva is een dochter van de VU.
Even herinneren aan de zaak Dedecker...
De houding van het Weverke vond ik wel zeeeer zwak.
En de "basis" slikte.
Dat belooft.

Erg kritische houding van de Nva achterban, zoals u beweert?
Ik heb ook VU-congressen meegemaakt als stemgerechtigd lid. Don Quichote heeft imho gelijk. Ze zijn erg manipuleerbaar.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:28   #22
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

BDW zal zeggen, door de nul die we nu hebben, de volgende keer betere uitslag en men zal dat geloven.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 17:35   #23
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
U mag ten volle vertrouwen hebben, in een basis die vertrouwen heeft in een leider die geen vertrouwen had in u.
Ik ga hierin geen standpunt innemen, dat gaat u van mij niet horen.
Voor mij is de partij nooit doel op zichzelf geweest, alleen middel. Ik zwijg voor niemand, ook voor BDW niet. Als ik vind dat er samenwerking moet zijn tussen de Vlaams-nationalisten dan ijver ik daar ook voor. Brug te ver voor BDW, maar nogmaals, daar heeft de basis toch niks mee te maken?
Citaat:
Ben dus nieuwsgierig als puntje bij paaltje komt.
Niet vergetende dat als men spreekt van "de basis" men meestal bedoelt de actieve leden, die naar een congres komen.
Veel bestaande uit goede lieden die bepaalde ambities hebben en dat geeft de top macht.
Als je het over de mensen van de partijraad hebt, klopt je stelling. Een kleine 100 mensen. Op de congressen van de N-VA die ik bijgewoond heb waren er telkens meer dan 1.000 stemgerechtigde leden, dus een overgrote meerderheid zonder ambities.
Citaat:
De VU vergat compleet de echte basis, namelijk hun kiezers.
Ondanks de afkalving blijven hiellikken van parvenu's zoals Schiltz en de Anciaux-clan.
Zelfs een Gabriels, de zwakte zelf, was partijvoorzitter.
Juist. Wat DD betreft, werd alles bedisseld door de partijraad,
de basis werd daarin niet geraadpleegd, wat ondemocratisch was.


[/quote]
Citaat:
Erg kritische houding van de Nva achterban, zoals u beweert?

Binnenkort gaan we horen met welke dode mussen het Weverke en de achterban zeer blij zal zijn.
Ik hoop niet op dit toekomstbeeld, ik vrees.
We zullen zien. Ik doe niet mee aan giswerk.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 17:41   #24
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik heb ook VU-congressen meegemaakt als stemgerechtigd lid. Don Quichote heeft imho gelijk. Ze zijn erg manipuleerbaar.
De huidige N-VA is de vroegere VU niet. De "manipuleerbaren" zijn vertrokken naar CD&V, Open-VLD en Spirit.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 08:55   #25
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

We zijn dan toch op verscheidene punten akkoord.

Maar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat DD betreft, werd alles bedisseld door de partijraad,
de basis werd daarin niet geraadpleegd, wat ondemocratisch was.
We zullen zien. Ik doe niet mee aan giswerk.
De kritische basis heeft het maar mooi geslikt dat de partijraad, zonder raadpleging, een schanddaad gepleegd heeft.

---------------------------

De actualiteit begint te spannen voor de Nva.
Als Leterme zou mislukken is dat een ramp voor de Cdv.

Hoe gaan ze een mislukking vermijden?

Wie durft gissen?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 11:43   #26
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nee, het Weverke wil net het einde van België, dan moet hij zijn zus niet meer onderhouden.
Hij wil samen met de Walen Belgie stap voor stap afbreken zegt hij, hoe onnozel kun je zijn?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 11:48   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
....
Ik zwijg voor niemand, ook voor BDW niet. Als ik vind dat
...
Waarom moet ik nu plots denken aan enkele zeldzame mensen uit mijn kennissenkring, die ook zoiets van zichzelve zeggen, maar waarvan ik vind dat ze ook zelve nooit luisteren naar anderen?

Maar wat ik wou zeggen, in repliek op de openingspost:
het is toch simpel: kijk naar de samenvatting van de bedoeling van het kartel:
nu gaan we voor een verregaande staatshervorming;
daarna gaan de kartelpartners hun eigen weg verder.

Mogelijks vertroebelt volgende vaststelling je verstand: de Walen negeren de Vlaamse demokratische verkiezingsuitslag en wensen niet de minste staatshervorming.
De Walen negeren ook de demokratische verkiezingsuitslag van alle partijen die voor de verkiezingen stelden dat ze bleven achter de resoluties van het Vlaams parlement staan.

Met die gegevens in gedachten, is jouw fokussen op het Weverke het bewijs dat je vooringenomen zijt. En dat is zeer erg on-Vlaams.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 11:55   #28
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom moet ik nu plots denken aan enkele zeldzame mensen uit mijn kennissenkring, die ook zoiets van zichzelve zeggen, maar waarvan ik vind dat ze ook zelve nooit luisteren naar anderen?
Omdat ge - klaarblijkelijk - gewoon zijt van oordelen te vellen over mensen
die ge van haar noch pluim kent?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 13:32   #29
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

LDD steekt blijkbaar zijn hand uit naar N-VA. Een verassing is dat natuurlijk niet.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 13:40   #30
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
LDD steekt blijkbaar zijn hand uit naar N-VA. Een verassing is dat natuurlijk niet.
Heel fijn.
Natuurlijk wel strategisch van LDD.

Weverke staat nu sterker en kan kalm uit de rups stappen.

Kunnen nog vonken van komen.

Als er nog een beetje eergevoel zit in Weverke,moet hij beseffen dat hij bij DD in het krijt staat.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 5 oktober 2007 om 13:42.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 14:29   #31
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom moet ik nu plots denken aan enkele zeldzame mensen uit mijn kennissenkring, die ook zoiets van zichzelve zeggen, maar waarvan ik vind dat ze ook zelve nooit luisteren naar anderen?

Maar wat ik wou zeggen, in repliek op de openingspost:
het is toch simpel: kijk naar de samenvatting van de bedoeling van het kartel:
nu gaan we voor een verregaande staatshervorming;
daarna gaan de kartelpartners hun eigen weg verder.

Mogelijks vertroebelt volgende vaststelling je verstand: de Walen negeren de Vlaamse demokratische verkiezingsuitslag en wensen niet de minste staatshervorming.
De Walen negeren ook de demokratische verkiezingsuitslag van alle partijen die voor de verkiezingen stelden dat ze bleven achter de resoluties van het Vlaams parlement staan.

Met die gegevens in gedachten, is jouw fokussen op het Weverke het bewijs dat je vooringenomen zijt. En dat is zeer erg on-Vlaams.
Laten we beginnen met het feit dat iedereen het recht heeft om mijn ideeëngoed te bezwadderen. Ook jij. Maar ik heb evenzeer het recht enige repliek erop te geven.

Ik ben altijd Vlaams-nationalist geweest. Na 40 jaar lidmaatschap bij de voormalige VU ben ik toegetreden tot de N-VA. Twee jaar geleden vond ik dat ze niet goed bezig waren, hetgeen resulteerde in een "Charter voor Vlaams-nationale éénheid", geschreven in samenwerking met nationalisten, eveneens actief op dit forum. Deze lijn werd doorgetrokken bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen, waar we een lijst indienden bestaande uit VB'ers, ex-N-VA'ers en onafhankelijken.
Inmiddels was ik geschorst door de N-VA leiding, zeg maar BDW.

Daarna ben ik onafhankelijk geworden, radicale separatist, anti-Belgicist en anti-monarchist, in de lijn van overtuiging die ik altijd al die tijd al had.

Voor mij telt in de eerste plaats Vlaanderen, geen partij-structuren. Daarom lanceer ik geen aanvallen, noch op het VB, noch op de N-VA.
Totaal onproductief, nefast voor onze natie in wording. In iedere partij zitten waardevolle mensen. Als je dus veronderstelt dat ik een BDW-hielenlikkertje ben, zit je er mijlenver naast. Ik weet echter één zaak, namelijk dat ik van jou geen lessen te ontvangen heb op vlak van radicale Vlaamsgezindheid.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 15:07   #32
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

N-VA heeft al meer gedaan tijdens deze regeringsonderhandelingen dan het VB in zijn geheel bestaan. Ik zie dan ook geen probleem op dat vlak.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 15:29   #33
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
N-VA heeft al meer gedaan tijdens deze regeringsonderhandelingen dan het VB in zijn geheel bestaan. Ik zie dan ook geen probleem op dat vlak.
Ik zie het niet.

Nva heeft volgens mij nog niets gedaan.

Hoezo?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 16:42   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Leve België ! Vive la Belgique !

Weg met het domme flamingantisme !
La Belgique sera néerlandais ou ne sera pas.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 17:17   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Laten we beginnen met het feit dat iedereen het recht heeft om mijn ideeëngoed te bezwadderen. Ook jij. Maar ik heb evenzeer het recht enige repliek erop te geven.

Ik ben altijd Vlaams-nationalist geweest. Na 40 jaar lidmaatschap bij de voormalige VU ben ik toegetreden tot de N-VA. Twee jaar geleden vond ik dat ze niet goed bezig waren, hetgeen resulteerde in een "Charter voor Vlaams-nationale éénheid", geschreven in samenwerking met nationalisten, eveneens actief op dit forum. Deze lijn werd doorgetrokken bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen, waar we een lijst indienden bestaande uit VB'ers, ex-N-VA'ers en onafhankelijken.
Inmiddels was ik geschorst door de N-VA leiding, zeg maar BDW.

Daarna ben ik onafhankelijk geworden, radicale separatist, anti-Belgicist en anti-monarchist, in de lijn van overtuiging die ik altijd al die tijd al had.

Voor mij telt in de eerste plaats Vlaanderen, geen partij-structuren. Daarom lanceer ik geen aanvallen, noch op het VB, noch op de N-VA.
Totaal onproductief, nefast voor onze natie in wording. In iedere partij zitten waardevolle mensen. Als je dus veronderstelt dat ik een BDW-hielenlikkertje ben, zit je er mijlenver naast. Ik weet echter één zaak, namelijk dat ik van jou geen lessen te ontvangen heb op vlak van radicale Vlaamsgezindheid.
Ik respekteer ten volle je politieke mening; ik ben je zelfs dankbaar voor zovele jaren inzet voor de Vlaamse zaak.

Ik vind het fair van je dat ik mijn visie mag hebben.
En ik heb al eer gesteld: als nva gaat samenwerken met het Belang (meer dan toevallig hetzelfde stemmen ... bla bla ...) dan verliezen ze deze nva-stemmer.

Jij wist zeer goed op voorhand dat je samengaan met het Blok, je eksit uit de nva betekende.
Als je in een klub zit, volg je de regels van de klub, of je trapt het af. Zit je in de kerk, dan gedraag je je, buiten de kerk mag je verkondigen dat je tegen de kaloten zijt. Speel je vals bij het illegaal pokeren, ga dan vlug lopen.

(ps: als ik het goed voorheb, mijn gatenkaas van een geheugen ..., gebeurde jouw initiatief in Wetteren?)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 18:44   #36
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Laten we beginnen met het feit dat iedereen het recht heeft om mijn ideeëngoed te bezwadderen. Ook jij. Maar ik heb evenzeer het recht enige repliek erop te geven.

Ik ben altijd Vlaams-nationalist geweest. Na 40 jaar lidmaatschap bij de voormalige VU ben ik toegetreden tot de N-VA. Twee jaar geleden vond ik dat ze niet goed bezig waren, hetgeen resulteerde in een "Charter voor Vlaams-nationale éénheid", geschreven in samenwerking met nationalisten, eveneens actief op dit forum. Deze lijn werd doorgetrokken bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen, waar we een lijst indienden bestaande uit VB'ers, ex-N-VA'ers en onafhankelijken.
Inmiddels was ik geschorst door de N-VA leiding, zeg maar BDW.

Daarna ben ik onafhankelijk geworden, radicale separatist, anti-Belgicist en anti-monarchist, in de lijn van overtuiging die ik altijd al die tijd al had.

Voor mij telt in de eerste plaats Vlaanderen, geen partij-structuren. Daarom lanceer ik geen aanvallen, noch op het VB, noch op de N-VA.
Totaal onproductief, nefast voor onze natie in wording. In iedere partij zitten waardevolle mensen. Als je dus veronderstelt dat ik een BDW-hielenlikkertje ben, zit je er mijlenver naast. Ik weet echter één zaak, namelijk dat ik van jou geen lessen te ontvangen heb op vlak van radicale Vlaamsgezindheid.

En als Vlaanderen onafhankelijk is, anti-wat zul je dan zijn?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 19:04   #37
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij wist zeer goed op voorhand dat je samengaan met het Blok, je eksit uit de nva betekende.
Als je in een klub zit, volg je de regels van de klub, of je trapt het af. Zit je in de kerk, dan gedraag je je, buiten de kerk mag je verkondigen dat je tegen de kaloten zijt. Speel je vals bij het illegaal pokeren, ga dan vlug lopen.

(ps: als ik het goed voorheb, mijn gatenkaas van een geheugen ..., gebeurde jouw initiatief in Wetteren?)
Op dit punt geef ik je volledig gelijk, ik wist het. Ik heb vele gebreken, maar naïeviteit is er niet bij. Ik heb hier op dit eigenste forum gezegd dat mijn uitsluiting normaal was, uitspraak die me door mijn politieke vrienden zelfs kwalijk genomen werd. Wat ik echter nooit gedaan heb is achteraf de N-VA afbreken, zoals sommigen deden of doen nadat ze overgestapt zijn. Ik heb mijn gewezen partij altijd loyaal behandeld en je zal geen post vinden waarin ik BDW zwaar aanval, integendeel, ik verdedig ze nog geregeld. Ook ben ik nooit overgestapt naar het VB. Ik heb raakpunten met beide partijen maar ben nu onafhankelijk.

Tenslotte, ja het was in Wetteren. Maar de beslissing heb ik niet alleen genomen, het was in samenspraak met de voorzitter en onze PR-verantwoordelijke, die ook allebei geschorst werden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 19:09   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert t
Voor mij telt in de eerste plaats Vlaanderen, geen partij-structuren. Daarom lanceer ik geen aanvallen, noch op het VB, noch op de N-VA.
Totaal onproductief, nefast voor onze natie in wording. In iedere partij zitten waardevolle mensen. Als je dus veronderstelt dat ik een BDW-hielenlikkertje ben, zit je er mijlenver naast. Ik weet echter één zaak, namelijk dat ik van jou geen lessen te ontvangen heb op vlak van radicale Vlaamsgezindheid.
En dat kan ik alleen maar beamen!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 19:14   #39
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En als Vlaanderen onafhankelijk is, anti-wat zul je dan zijn?
Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt is mijn anti-tijdperk afgesloten. Dan ga ik regelmatig naar Wallonië afzakken om mijn Waalse vrienden te steunen via drank en spijs.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 21:51   #40
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt is mijn anti-tijdperk afgesloten. Dan ga ik regelmatig naar Wallonië afzakken om mijn Waalse vrienden te steunen via drank en spijs.
Dat is nog een idee; transferts afschaffen; maar er in het weekend verplicht gaan eten en trappist drinken om WL economie op te krikken.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be