Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2017, 20:19   #41
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik ben 59 jaar oud. 35 jaar geleden kwamen "ze" stilaan het land binnen. Mag ik vragen wat er nu zo verrijkend is, na al die jaren ?
Wat zijn ook alweer de voordelen ?
Kijk naar Antwerpen en sommige delen van Brussel. Kan je dan nog, zonder in een lach te schieten, blijven staan achter die 'heerlijk mulicul' ?
Dan is er toch een serieus gebrek aan hersencellen.
Je zou volgende reportage over de Diwan Awards van de Marokkaanse gemeenschap in België eens moeten bekijken : >> http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2932151

Als je allochtone hersencellen wil zien, moet je ook eens naar de Zevende Dag kijken. De vrouwelijke wederhelft, Ishane Lekhli, aldaar.

Als je allochtone Belgisch sportief talent aan het werk wil zien, zou je Nafi Thiam eens kunnen volgen.

En misschien kan je ook eens het interview met de Rotterdamse burgemeester, Ahmed Aboutaleb, lezen :
>> http://www.tijd.be/dossier/krant/Ik-...nschap/9876507

Die mensen betekenen toch wel wat hoor. Veralgemenen is niet echt gepast.
Hij wijst heel precies en ongezouten naar waar het schoentje met de allochtone gemeenschap wringt.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 21:48   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
...
Die mensen betekenen toch wel wat hoor. Veralgemenen is niet echt gepast.
...
Heb ik de indruk dat jij veralgemeent in de omgekeerde zin als diegene die jij verwijt van te veralgemenen ?

Er zijn inderdaad wel een aantal allochtonen die een heel grote bijdrage leveren, maar we kunnen d�*t toch niet veralgemenen naar alle allochtonen. Of wel ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 22:17   #43
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb ik de indruk dat jij veralgemeent in de omgekeerde zin als diegene die jij verwijt van te veralgemenen ?

Er zijn inderdaad wel een aantal allochtonen die een heel grote bijdrage leveren, maar we kunnen d�*t toch niet veralgemenen naar alle allochtonen. Of wel ?

.
Er zijn binnen de gemeenschap van allochtone Belgen een aantal voorbeeldfiguren voor integratie. 't Gaat de goede richting uit.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 23:33   #44
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er zijn binnen de gemeenschap van allochtone Belgen een aantal voorbeeldfiguren voor integratie. 't Gaat de goede richting uit.
Idd, 't gaat de goede richting uit..:

"De Brugse correctionele rechtbank heeft een 18-jarige van Iraakse origine tot 7 jaar effectieve celstraf veroordeeld voor zijn rol in een groepsverkrachting in Oostende. De beklaagde was nog minderjarig op het moment van de feiten, maar werd uit handen gegeven door de jeugdrechter. Na de uitspraak trok zijn vader nog stevig van leer tegen de rechter. "Is dat rechtvaardigheid, zeven jaar cel om twee keer met dat meisje te vrijen? "

"Zijn ouders worden door de rechtbank burgerrechtelijk aansprakelijk geacht voor de schadevergoedingen. "De ouders moeten in de opvoeding fundamentele waarden bijbrengen, maar dat is niet of onvoldoende gebeurd."

Volgens de advocate van een andere dader speelden naast alcohol ook cultuurverschillen zeker een rol. "In Irak heeft men andere opvattingen over de man/vrouw-verhouding", klonk het."


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-streng.dhtml

Die Iraakse pappie en zoonlief zijn/waren precies nog niet direct van plan, om de goede richting in te slaan wegens 'cultuurverschillen', quoi.
Ik begrijp dat.
We zullen d'r nog 'n pamperke bij moeten onder leggen, zeker ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 maart 2017 om 23:35.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 05:02   #45
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er zijn binnen de gemeenschap van allochtone Belgen een aantal voorbeeldfiguren voor integratie. 't Gaat de goede richting uit.
een aantal 1 op 10 ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 maart 2017 om 05:03.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 08:47   #46
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, 't gaat de goede richting uit..:

"De Brugse correctionele rechtbank heeft een 18-jarige van Iraakse origine tot 7 jaar effectieve celstraf veroordeeld voor zijn rol in een groepsverkrachting in Oostende. De beklaagde was nog minderjarig op het moment van de feiten, maar werd uit handen gegeven door de jeugdrechter. Na de uitspraak trok zijn vader nog stevig van leer tegen de rechter. "Is dat rechtvaardigheid, zeven jaar cel om twee keer met dat meisje te vrijen? "

"Zijn ouders worden door de rechtbank burgerrechtelijk aansprakelijk geacht voor de schadevergoedingen. "De ouders moeten in de opvoeding fundamentele waarden bijbrengen, maar dat is niet of onvoldoende gebeurd."

Volgens de advocate van een andere dader speelden naast alcohol ook cultuurverschillen zeker een rol. "In Irak heeft men andere opvattingen over de man/vrouw-verhouding", klonk het."


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-streng.dhtml

Die Iraakse pappie en zoonlief zijn/waren precies nog niet direct van plan, om de goede richting in te slaan wegens 'cultuurverschillen', quoi.
Ik begrijp dat.
We zullen d'r nog 'n pamperke bij moeten onder leggen, zeker ?
Een correctionele veroordeling (meer dan terecht) is al een serieuze pamper. Ook steeds goed als signaal voor zij die hardleers zijn.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:02   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En als ze de wetten niet opvolgen dan maken we voor hen een uitzondering.

Maar dan klopt natuurlijk uw 'ze moeten enkel onze wetten niet overtreden' niet meer.
Hier de aangepaste quote (origineel staat boven).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En als ze de wetten niet opvolgen dan maken we voor hen een uitzondering nieuwe aangepaste wetten.

Maar En dan klopt natuurlijk uw 'ze moeten enkel onze wetten niet overtreden' niet mweer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 maart 2017 om 09:02.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:03   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nope. Geen gepamper. Dat moet maar eens dringend ophouden.


Maar je zegt daar zoiets: hoe zouden we ze culturele waarden kunnen opleggen als we al uitzonderingen toestaan op onze wetten?
Hahaha.
Wat hebben we al allemaal opgegeven om onze "gasten" maar niet te bruuskeren?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 maart 2017 om 09:04.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:04   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er zijn binnen de gemeenschap van allochtone Belgen een aantal voorbeeldfiguren voor integratie. 't Gaat de goede richting uit.
Het kan even goed een status quo zijn hoor !

Ik heb zo'n vaag buikgevoel dat bij de allochtonen relatief gezien meer criminelen zijn, meer ouderlingen en huisvrouwen die o.a. door nulkennis aan het Nederlands niets kunnen bijdragen, en minder puike toppers met grote bijdragen aan de maatschappij.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:08   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er zijn binnen de gemeenschap van allochtone Belgen een aantal voorbeeldfiguren voor integratie. 't Gaat de goede richting uit.
Komaan, een paar zwaluwen maken de lente niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:10   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er zijn binnen de gemeenschap van allochtone Belgen een aantal voorbeeldfiguren voor integratie. 't Gaat de goede richting uit.
Inderdaad.
Hieronder een voorbeeld.

Achmed, nog maar zes maanden in België heeft al een eigen zaak.



Ze komt in juni voor in de correctionele rechtbank van Tongeren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:10   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
een aantal 1 op 10 ...
Kom je niet aan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:12   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er zijn binnen de gemeenschap van allochtone Belgen een aantal voorbeeldfiguren voor integratie. 't Gaat de goede richting uit.
En in hoever worden ze gewaardeerd in hun eigen gemeenschap?
Ik meen begrepen te hebben dat ze vaak als landveraders gezien worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 09:15   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad.
Hieronder een voorbeeld.

Achmed, nog maar zes maanden in België heeft al een eigen zaak.



Ze komt in juni voor in de correctionele rechtbank van Tongeren.
Ach wat, er zijn er die daar op een paar dagen in slagen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 10:26   #55
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En in hoever worden ze gewaardeerd in hun eigen gemeenschap?
Ik meen begrepen te hebben dat ze vaak als landveraders gezien worden.
Dat zou kunnen.

Een reden om hen als trendsetter te steunen vanuit de autochtone gemeenschap. Voorbeelden van hoe het kan en dat integratie respect kan opleveren.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 10:35   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Dat zou kunnen.

Een reden om hen als trendsetter te steunen vanuit de autochtone gemeenschap. Voorbeelden van hoe het kan en dat integratie respect kan opleveren.
Ze worden dan ook gesteund door de autochtone gemeenschap.
Allez, zolang ze niet opkomen voor de NVA natuurlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 12:18   #57
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Ik deel ook de normen en waarden van de meerderheid van de Vlamingen niet. Wanneer mensen, en politici al helemaal, die woorden in de mond nemen keert mijn maag en zet ik het, al dan niet fysiek, op een lopen.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 12:33   #58
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Zelfs de wet respecteer ik niet meer. Daar net voor de ogen van de politie door het rood gereden. Toen hij me daar op attent maakte heb ik hem gezegd dat ze de mensen verantwoordelijk voor de werking van de verkeerslichten een boete moesten geven en ben verder gefietst.

Al decennia (wat we zelf doen doen we beter Vlaamse bevoegdheid) beloven politici dit en dat en zus en zo en er verandert juist geen zak. De lichten zijn nog steeds niet in real time op het verkeer afgesteld zoals in Nederland. De technologie van de lichten op het kruispunt waar ik bovenstaande voor had is twee maand geleden helemaal vernieuwd. Gewoon nieuwe bedrading getrokken en voor de rest is alles het zelfde gebleven.

Och of toch niet. Als voetganger kan je niet in één keer meer oversteken. De lichten verspringen iets te vroeg nu waardoor je op de trambedding moet wachten alvorens het tweede deel van de rijbaan over te steken. Daar sta je dan kanker te krijgen met je hoofd in je schouders van het lawaai van twee rijvakken langs elke kant. Als je niet oplet kan je nog onder een tram terecht komen ook. Complete waanzin. Ik loop nu steevast door het rood als het verkeer het toelaat. Weg uit die teringherrie. Enkel wanneer er kinderen in de buurt zijn hou ik me in om geen slecht voorbeeld te geven.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 19:16   #59
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 08:54   #60
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eigenlijk...eigenlijk... moeten ze enkel onze wetten niet overtreden. That's it. Net zoals iedereen.

Je kan niemand verplichten "waarden over te nemen". Dat is tegen het libre arbitre - vrije wil - vrije geweten en dus gewetensdwang.

Ik vind dus, ten gevolge van deze essentiële denkwijze, dat we moeten ophouden met dat "waarden overnemen"op te leggen.

De wetten zijn de uitdrukking van onze waarden. Dat moet volstaan. Er zijn er trouwens meer dan genoeg van.
2

Het staat mensen vrij een andere mening te hebben over de verschillen/gelijkenissen tussen mannen en vrouwen, over homoseksualiteit, enz..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be