Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2017, 10:19   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Tesla verwacht volledig autonoom rijden level 5 in 2019

Ook autonoom bijladen.

Level 4 zal eerder zijn, het hangt natuurlijk af of "*de overheid" het gaat toelaten.

Op het einde van dit jaar zal dat gedemonstreerd worden van LA naar NY, of van westkust naar oostkust USA., testritten zullen wel toegelaten worden onder voorwaarden van begeleiding ofzo...

Citaat:
https://electrek.co/2017/04/29/elon-...omous-driving/

Elon Musk clarifies Tesla’s plan for level 5 fully autonomous driving: 2 years away from sleeping in the car

Fred Lambert - Apr. 29th 2017

Ever since Tesla released its second generation Autopilot hardware and started offering an option called “full self-driving capability”, there’s been some confusion about Tesla’s plan for rolling out fully autonomous driving.

CEO Elon Musk has clarified the plans this week and now predicts that true level 5 autonomy is about 2 years away – though Tesla should still have advanced autonomous driving systems before that.

While Musk said that the “full self-driving capability” option on the second generation Autopilot will eventually enable level 5 autonomous driving, which means fully autonomous in any and all conditions, *Tesla also specified that it is dependent on software validation and regulatory approval.

The best timeline he mentioned was based on a coast-to-coast demo drive from California to New York without the driver touching the wheel.

During his TED talk yesterday, Musk reiterated that this demo drive is still planned for 2017:

“November or December of this year, we should be able to go from a parking lot in California to a parking lot in New York, no controls touched at any point during the entire journey.”


But Musk also said that while the driver wouldn’t have to touch the controls, he doesn’t think that it would be at a level where someone could just fall asleep at the wheel. When asked when he thinks that will be, he said about 2 years away.

It would mean that between the end of the year and around 2019, Tesla could have a level 4 autonomous system enabled in second generation cars – meaning the vehicles can drive themselves without a driver as backup, but not in all conditions or environment.

It’s in line with the expected availability of the system being on the basis of jurisdiction. Unless a clearer national standard is adopted, autonomous driving systems are currently regulated on a state-by-state basis and certain states, like Michigan for example, already have a path to commercial availability of self-driving.

Once ready, Tesla could technically enable a system like that in those markets, but for a truly level 5 coast-to-coast drive where someone could be sleeping at the wheel or not even be in the driver’s seat, it’s unlikely to be before Musk’s “2-year” timeline.

During his talk yesterday, Musk also reiterated Tesla’s vision based approach – reassuring current owners that autonomy can be achieved only with cameras (there are 8 around Tesla’s current vehicles):

“Once you solve cameras for vision, autonomy is solved; if you don’t solve vision, it’s not solved … You can absolutely be superhuman with just cameras.”

Most companies currently working on self-driving technology are also working with vision-based systems, but most of them are also complementing their cameras with lidar sensors – something Tesla believes is not necessary.

In other words, it looks like Musk believes Tesla will solve computer vision by the end of the year, hence the timeline for the demo drive across the country, but it may take another year to prove the reliability of the system and bring it to a level 5 autonomous capability in all driving modes.
Apple en Tesla maakt de *Californische overheid al warm voor zelfrijdende auto's level 4/5 op (alle) openbare wegen toe te laten. Ze zijn aan het verhandelen om de *voorgestelde regels aan te passen. Californië zal wslk de eerste Staat worden waar dit werkelijkheid gaat worden:

Citaat:
http://www.marketwatch.com/story/how...les-2017-04-28

How Apple and Tesla want California to change proposed self-driving car rules

Published: Apr 29, 2017

Apple Inc. and Tesla Inc. are among the companies, cities, business and civic entities and individuals that have asked California regulators to make changes in the state’s proposed policies on self-driving cars.

Apple’s letter, dated Tuesday, said the company is “investing heavily in the study of machine learning and automation,” and that it is “excited” about the future of automation in many areas, including transportation.

Read more: Tesla, Google, others accelerate driverless-car tests in California
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Autono...Classification

SAE automated vehicle classifications:

Level 0: Automated system issues warnings but has no vehicle control.

Level 1 (”hands on”): Driver and automated system shares control over the vehicle. An example would be be Adaptive Cruise Control (ACC) where the driver controls steering and the automated system controls speed. Using Parking Assistance, steering is automated while speed is manual. The driver must be ready to retake full control at any time. Lane Keeping Assistance (LKA) Type II is a further example of level 1 self driving.

Level 2 (”hands off”): The automated system takes full control of the vehicle (accelerating, braking, and steering). The driver must monitor the driving and be prepared to immediately intervene at any time if the automated system fails to respond properly.

Level 3 (”eyes off”): The driver can safely turn their attention away from the driving tasks, i.e. the driver can do texting or watch a movie. The vehicle will handle situations that call for an immediate response, like emergency braking. The driver must still be prepared to intervene within some limited time, specified by the manufacturer, when called upon by the vehicle to do so.

Level 4 (”mind off”): As level 3, but no driver attention is ever required for safety, i.e. the driver may safely go to sleep or leave the driver's seat. Self driving is supported only in limited areas (geofenced) or under special circumstances, like traffic jams. Outside of these areas or circumstances, the vehicle must be able to safely abort the trip, i.e. park the car, if the driver does not retake control.

Level 5 (”wheel optional”): No human intervention is required. An example would be a robot taxi.
Stand vandaag: Level 2.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 april 2017 om 10:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 08:08   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stand vandaag: Level 2.
Hoe een mens deze level 2-autopilot ervaart en al bijna niet meer zonder kan:
Opiniestukje na meer dan 15.000 km met "Tesla Autopilot":

http://www.techpulse.be/opinie/21175...kan-overkomen/

Niet zeuren: zelfrijdende auto’s zijn het beste wat ons kan overkomen

[Opinie] Belgen zijn conservatief wanneer het over technologie gaat. 65% ziet liever geen zelfrijdende auto’s in het verkeer. Die Belgen gaan dus binnenkort heel boos worden…

Februari 06, 11:23
Door Cédric Van Loon

Ik heb geen zelfrijdende auto, net als niemand in de hele wereld. De zeldzame exemplaren die beschikbaar zijn, worden intensief getest door verschillende fabrikanten over de hele wereld. De technologie is nog niet klaar voor morgen, maar heel lang moeten we er ook niet meer op wachten. Ik proef dagelijks een fractie van wat een zelfrijdende auto kan zijn in een Tesla Model S. Autopilot is een zegen, en tegelijk ook een vloek.

15.000 km met Autopilot
Ondertussen heb ik meer dan 15.000 km met Autopilot ingeschakeld rondgereden. Ik weet wat het systeem kan, en wat het niet kan. Mooi in een rechte lijn rijden wanneer er een duidelijke wegsignalisatie is, werkt perfect. In die situatie hoef ik me nooit zorgen te maken, zelfs niet wanneer er een zot ineens vlak voor mij invoegt. De auto gaat dan brutaal remmen, maar meer ook niet. Van baanvak veranderen is al uitdagender. Hier kunnen voorlopig maar een paar merken over meebabbelen. Het werkt vlekkeloos, elke keer opnieuw, maar jij moet zelf wel laten weten wanneer het moet. Geen enkele autofabrikant durft die keuze nu al over te laten aan de auto.

De controle uit handen geven is een griezelig gevoel.

Autopilot is niet perfect, geen enkel systeem is dat, maar van alle autofabrikanten die ik heb getest, geeft het wel de meeste vrijheid om vertrouwen te geven aan de auto. De controle uit handen geven is een griezelig gevoel. Ik weet nog goed de eerste kilometers dat ik de handen van het stuur haalde en de wagen automatisch een bocht liet nemen op een autosnelweg aan 120 km/u. Het voelt vies aan, zeker de eerste 50 kilometer die je met de functie ingeschakeld rondrijdt. Daarna draaide de knop om in mijn hersenen en heb ik het licht gezien: ik kan niet meer zonder.

Google Waymo

Wanneer ik een langere afstand in een andere auto moet rijden waar geen automatische functie in zit, word ik ambetant. Het klinkt gek, maar omdat je niet 100% je focus op de weg moet houden, rijd je veiliger. Zonder Autopilot rijd ik persoonlijk minder aandachtig over lange afstanden (+70 km). Met Autopilot kan ik perfect 1.000 km blijven rijden (tussendoor laden) zonder een ernstig moment van vermoeidheid. Dat was daarvoor niet mogelijk. Hoe slimmer de auto, hoe meer je dat gaat appreciëren. Op een bepaald moment wil je meer, en dan komt het punt waarop je niet meer kan terugkeren.

Hoe slimmer de auto, hoe meer je dat gaat appreciëren. Op een bepaald moment wil je meer, en dan komt het punt waarop je niet meer kan terugkeren.

Ik wil daarom zo snel mogelijk zelfrijdende auto’s op onze wegen zien. Morgen liefst! Waymo, de zelfrijdende divisie van Alphabet, claimde vorige week cijfers van één interventie per 8.000 km. Ik neem graag zo’n cijfer met een korrel zout, ik weet namelijk niet hoe eenvoudig het traject is dat Google de wagens laat afleggen, maar van zodra we op één interventie per 100.000 km zitten, kunnen we aan de slag. Dat lijkt nog een grote stap, maar Waymo haalde 75% betere cijfers dan vorig jaar. Hiermee rekening houdend, inclusief de moordende concurrentie, verwacht ik toch dat de technologie tegen 2022 volwassen genoeg is. De eerste commerciële auto’s die je in de winkel zal kunnen kopen, zullen pas tegen 2025 beschikbaar zijn.

In principe zou de technologie tegen 2020 al perfect volwassen kunnen zijn, maar dan enkel bij perfecte weersomstandigheden of licht regenweer. Hevige regenval, mist of sneeuw maakt het een pak moeilijker voor zelfrijdende auto’s, waardoor we twee jaar extra gaan verliezen. Zeker omdat die weersomstandigheden nu nog niet worden getest op de zelfrijdende auto’s die in Amerika rondrijden.

Fileprobleem

Wanneer zijn wij aan de beurt? Ik hoop snel, maar ik weet nu al dat het langer zal duren dan 2025. Een volledig nieuwe verzekering is het eerste struikelblok: bij een zelfrijdende auto legt de verzekeraar zijn lot in de handen van de autofabrikant, niet van de bestuurder. Daarnaast zit ons wegennet al tjokvol en één baanvak reserveren voor zelfrijdende auto’s zie ik nog niet direct gebeuren. Nochtans zou dat het probleem van de files drastisch kunnen aanpakken. Zelfrijdende auto’s zouden perfect met elkaar moeten kunnen communiceren, waardoor de afstand tussen wagens kan worden gereduceerd tot centimeters in plaats van meters. Benieuwd hoe mooi die perfecte wereld eruit zou zien? Speel dan dit inventieve spelletje in je browser om te zien hoe inefficiënt wij vandaag op de weg rijden.

Een zelfrijdende toekomst betekent minder files, meer autodelen (auto’s worden een dienst die je kan oproepen wanneer nodig) en minder stress. Wie wil er nu niet al die uren in de auto nuttiger spenderen dan gewoon naar de baan staren en de handen op het stuur houden? Ik wil gerust met wat collega’s kaarten onderweg, mijn werk al starten of gewoon ontspannend een filmpje kijken of een spel spelen.

Wie moet er dood?

De reden dat Belgen van alle Europeanen het meeste schrik hebben van zelfrijdende wagens, is omdat ze niet te vertrouwen zouden zijn. Dat klopt ergens, omdat een computer altijd een rationele beslissing zal nemen. Wat als een ernstig ongeval niet kan worden vermeden en de computer moet kiezen wie moet sterven: jij of drie kinderen die het straat over steken? Mag de bestuurder van de wagen dan instellen dat hij altijd moet overleven? Of moet dat een standaard zijn, waar altijd het aantal mensenlevens wordt geteld en dan een beslissing wordt genomen? Hartverscheurende keuzes. Wie dit graag zelf wil uittesten, kan terecht bij een interactief ‘spel’ van MIT.

Ik zou het persoonlijk nog het lastigst hebben met die keuzes. De zelfrijdende auto mag morgen al komen, maar hoe is die ingesteld? Moet de bestuurder het leven laten? Of de voetganger? Of de fietser? Of eender wie die het lastige scenario veroorzaakt. Mijn reflex, mocht ik de auto besturen, is mezelf redden. Klinkt egoïstisch, maar hoe zouden de meeste anderen reageren? Van zodra je de controle uit handen geeft en niet meer kan tussenkomen, ben je een passagier. Anderzijds: wie zijn smartphone gebruikt achter het stuur, is ook een passagier. En dat gebeurt dagelijks nog veel te veel wanneer ik rondkijk naar de andere bestuurders.

Privécoupé

Dat je schrik moet hebben van een zelfrijdende wagen, is onterecht. Vandaag de dag rijden er honderden testvoertuigen permanent op Amerikaanse wegen, en BMW start binnenkort als allereerste in Europa. Tesla gaat nog een stap verder en voorziet elke nieuwe wagen sinds eind 2016 van hardware waarmee de wagen 100% autonoom kan rijden. De zogenaamde Autopilot 2.0 verzamelt zo continu gegevens over wat de auto allemaal ziet, om via machine learning klaar te zijn binnen enkele jaren. Elon Musk staat ongetwijfeld te popelen om binnen afzienbare tijd cijfers te presenteren dat de nieuwe 100% zelfrijdende Autopilot 2.0 een X aantal ongevallen en doden had kunnen voorkomen.

Ik wacht ondertussen geduldig af en zeg tegen iedereen: omarm de zelfrijdende wagen van zodra hij beschikbaar is. Je hebt nog zeker acht jaar om aan de gedachte te wennen. Het gaat ons fileprobleem oplossen, stress verlichten en onze levenskwaliteit verhogen. Bekijk zo’n zelfrijdende wagen als een privéchauffeur die je overal naartoe brengt, zichzelf parkeert wanneer je uitstapt en altijd voor je klaarstaat wanneer je erom vraagt. Een privé treincoupé waar jij de controle over hebt. Wie daar geen zin in heeft en liever nors in de files wil ploeteren, mag zijn leven verder verduren. Ik regel alvast een carpool met drie collega’s om onderweg Mario Kart te spelen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

N.B. eenmaal de software geoptimalisserd is voor alle hardware van de enhanced autopilot 2.0, vooral door de frontradar, zou de Tesla ook hevige regen en bepaalde sneeuwval moeten aankunnen. Nog 2 jaar... tot level 4... menige Tesla rijder wordt al ongeduldig... stapje per stapje wordt voorzichtig vrijgegeven/upgedated.

Voorlopig is de software slechts geoptimaliseerd voor 2 cameras van de 8, er is dus nog behoorlijk werk te doen...
Citaat:
https://electrek.co/2017/03/30/tesla...ra-8-1-update/
Tesla’s Autopilot 2.0 is now using 2 out of 8 cameras with the new update
Fred Lambert - Mar. 30th 2017
Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/autopilot?redirect=no

Geavanceerde sensordekking
Acht omgevingscamera's bieden 360-gradenzicht rond de auto en tot 250 meter bereik. Twaalf bijgewerkte ultrasone sensoren vullen dit beeld aan. Zo worden in vergelijking met het vorige systeem zowel harde als zachte objecten op een bijna twee keer zo grote afstand gedetecteerd met een twee keer grotere nauwkeurigheid. Een verbeterd radarsysteem aan de voorzijde biedt extra informatie over de omgeving via een eigen golflengte, ongehinderd door hevige regenval, stof en zelfs de auto voor u.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2017 om 08:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 09:58   #3
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Ik rijd regelmatig naar Montabaur in Duitsland. De vorige jaren was dat telkens met mijn BMW 5 touring. Zeker op de terugrit, na een vermoeiend weekend, kreeg ik het soms lastig en moest ik een korte pauze inlassen.
Gisteren ben ik voor de eerste keer terug gereden met de Tesla Model X. Op de begrensde stukken in Duitsland werd de autopilot ingeschakeld. Vanaf de Nederlandse grens richting Heerlen tot aan de Brusselse ring heb ik de autopilot nooit uitgezet.
Ik was nog verrassend fris deze keer. Ik kan alvast niet wachten naar een nog meer geavanceerde versie. Mijn wagen heeft de HW 2.0 van Tesla, de mogelijkheden zijn er.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 10:13   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik rijd regelmatig naar Montabaur in Duitsland. De vorige jaren was dat telkens met mijn BMW 5 touring. Zeker op de terugrit, na een vermoeiend weekend, kreeg ik het soms lastig en moest ik een korte pauze inlassen.
Gisteren ben ik voor de eerste keer terug gereden met de Tesla Model X. Op de begrensde stukken in Duitsland werd de autopilot ingeschakeld. Vanaf de Nederlandse grens richting Heerlen tot aan de Brusselse ring heb ik de autopilot nooit uitgezet.
Ik was nog verrassend fris deze keer. Ik kan alvast niet wachten naar een nog meer geavanceerde versie. Mijn wagen heeft de HW 2.0 van Tesla, de mogelijkheden zijn er.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% pro, maar als ik als passagier in de wagen zit, dan val ik keer op keer in slaap. Als ik de autopilot inschakel, vrees ik van meteen in slaap te sukkelen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 11:09   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% pro, maar als ik als passagier in de wagen zit, dan val ik keer op keer in slaap. Als ik de autopilot inschakel, vrees ik van meteen in slaap te sukkelen.
Jij wacht best op de level 4/5 autopilot, dan kan je de ganse rit een dutje doen.

Citaat:
Level 4 (”mind off”): As level 3, but no driver attention is ever required for safety, i.e. the driver may safely go to sleep or leave the driver's seat. Self driving is supported only in limited areas (geofenced) or under special circumstances, like traffic jams. Outside of these areas or circumstances, the vehicle must be able to safely abort the trip, i.e. park the car, if the driver does not retake control.

Level 5 (”wheel optional”): No human intervention is required. An example would be a robot taxi.
Toch al 2 getuigenisen van Tesla-autopilot-rijders die minder vermoeid met de huidige level 2 op hun bestemming aankomen, dat kan alleen maar beter worden met level 4-5 waar men zelfs kan slapen in de wagen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2017 om 11:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 11:14   #6
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% pro, maar als ik als passagier in de wagen zit, dan val ik keer op keer in slaap. Als ik de autopilot inschakel, vrees ik van meteen in slaap te sukkelen.
Mijn ervaring is net het omgekeerde. Zeker als ik een vermoeiend weekend achter de rug heb merk ik dat de concentratie zwaar achteruit gaat na een tweetal uurtjes rijden. In Duitsland kan ik me nog wel wakker houden wanneer ik voluit kan rijden. Tegen een trage 120 km/u op een lege snelweg is het soms noodzakelijk om even te stoppen omdat ik de slaperigheid voel opkomen. Nu op autopilot was dit totaal geen probleem.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 13:05   #7
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ja en wat willen jullie nu zeggen? Een auto wordt omgetoverd tot slaapkamer? Welke mens die pakweg 50 kilometer/dag over lokale wegen rijdt zit hier op te wachten? En wat met vrachtwagens? Rij eens overdag op een autosnelweg. Alle wegen zitten vol met CZ/BG/P/NL vrachtwagens en die kennen de verkeersregels niet meer. En daar de werfcamiontten en kamikaze koeriers/Mobutu-lijkende erbij en het is compleet. Hopelijk faalt uw level 5 van uw playstation nooit want eenmaal falen kan je in een doodskist doen belanden. Geef mij maar een gewone wagen. En als je na twee uren rijdt al vermoeid wordt = tijd voor in een oude snullen opvang te kruipen en daar gaan wacht tot je automatisch stopt met ademen.

Wat ik wel tof vindt is dat araneus zijn pensioencentjes aan een tesla X heeft uitgegeven. Of is het via een bedrijf en om de fiscale bepampering te doen? In ieder geval dan zou er toch 1 tesla X verkocht zijn Maar nog steeds nergens geen zien rijden of staan. Exclusiever dan een Lamborghini is dat ding
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:51   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik rijd regelmatig naar Montabaur in Duitsland. De vorige jaren was dat telkens met mijn BMW 5 touring. Zeker op de terugrit, na een vermoeiend weekend, kreeg ik het soms lastig en moest ik een korte pauze inlassen.
Gisteren ben ik voor de eerste keer terug gereden met de Tesla Model X. Op de begrensde stukken in Duitsland werd de autopilot ingeschakeld. Vanaf de Nederlandse grens richting Heerlen tot aan de Brusselse ring heb ik de autopilot nooit uitgezet.
Ik was nog verrassend fris deze keer. Ik kan alvast niet wachten naar een nog meer geavanceerde versie. Mijn wagen heeft de HW 2.0 van Tesla, de mogelijkheden zijn er.
Bedankt om uw ervaringen te delen.

Ikzelf heb bijzonder veel last van vermoeidheid als ik lange (150km +) ritten maak sochtends of savonds. Als passagier heb ik dat probleem niet, het wordt dus veroorzaakt door het concentreren op de weg.

Als de autopilot mij hier kan bij helpen, is dat een groot pluspunt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:54   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ja en wat willen jullie nu zeggen? Een auto wordt omgetoverd tot slaapkamer? Welke mens die pakweg 50 kilometer/dag over lokale wegen rijdt zit hier op te wachten? En wat met vrachtwagens? Rij eens overdag op een autosnelweg. Alle wegen zitten vol met CZ/BG/P/NL vrachtwagens en die kennen de verkeersregels niet meer. En daar de werfcamiontten en kamikaze koeriers/Mobutu-lijkende erbij en het is compleet. Hopelijk faalt uw level 5 van uw playstation nooit want eenmaal falen kan je in een doodskist doen belanden. Geef mij maar een gewone wagen. En als je na twee uren rijdt al vermoeid wordt = tijd voor in een oude snullen opvang te kruipen en daar gaan wacht tot je automatisch stopt met ademen.

Wat ik wel tof vindt is dat araneus zijn pensioencentjes aan een tesla X heeft uitgegeven. Of is het via een bedrijf en om de fiscale bepampering te doen? In ieder geval dan zou er toch 1 tesla X verkocht zijn Maar nog steeds nergens geen zien rijden of staan. Exclusiever dan een Lamborghini is dat ding
Ik kom ze regelmatig tegen, Model X'en. Model S'en zijn dagelijks zicht.

En je bent jaloers dat jij zulke wagen niet kan betalen en het moet doen met oude Porsche roestbakken van 25 jaar oud die klinken als astmathische kettingrokers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:06   #10
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ja Miceleke euh ... araneus euh ... Tavekske

De laatste 25 jaar oude Porsche roestbak heeft meer opgebracht dan de duurste nieuwe Tesla. De andere Miami Vice wagen is ondertussen ook al de deur uit en heeft ongeveer dezelfde prijs opgebracht. en er is nog 1ne in de aanbieding en daar heb je ook al een full option Tesla vrachwtagen "X" voor. En jij zit veel Tesla's S en X rijden? Ik niet maar tussen de Golfkes, Dacia's en Citroën/peugeots vallen die vierkantige dozen niet echt op

Ga eens wat verder aan uw krot renoveren. Het wordt zomer dus koop u een opblaasbaar zwembad en vertel aan uw werkcollega's dat je in je miserabele onkruidtuin een zwembad hebt aangelegd. Of heb je het te druk om bij je baas wannabee ingenieur'ke te spelen? Tavek, het bewijs van hoe een mens zich kan verlagen. Maar mensen achter de vuilniskar hebben we ook nodig dus kop op, goede moed!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:25   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ja Miceleke euh ... araneus euh ... Tavekske
Wat scheelt er nu echt Frustie?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:36   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zijn autozwendel is falliet, zijn dop is te laag, en hij kan het niet verkroppen dat het leven zuigt.

Dat zal het wel zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 00:54   #13
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ik moet geen oude koterij gaan renoveren om een dak boven mijn hoofd te hebben En vooral ik moet straks niet opstaan om weer een ganse dag bij een baas mijn kloten staan af te draaien. En ja mijn dop is veel te laag. Schandalig dat ik maar 954 euro ontvang. Over autozwendel? Doe ik niet want ik doe niet in tesla's
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 12:20   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik moet geen oude koterij gaan renoveren om een dak boven mijn hoofd te hebben En vooral ik moet straks niet opstaan om weer een ganse dag bij een baas mijn kloten staan af te draaien. En ja mijn dop is veel te laag. Schandalig dat ik maar 954 euro ontvang. Over autozwendel? Doe ik niet want ik doe niet in tesla's
Moest je nu een occasie Tesla kunnen betalen dan kun je nog gratis opladen, en zie je de openbare weg nog eens terug. Een tent in de bled is ook niet dat hé. Dus nooit de hoop opgeven Frustie!
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 12:32   #15
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Wie is hier overduidelijk gefrustreerd De Muskie aanbidders. Maar ach ja doe maar verder. Het stoort mij niet . Integendeel ik provoceer je graag. Je haalt alles uit de kast en toch krijg je niemand overtuigd. Maar Miceleke, een alias achter een verkoopster van Tesla? IK begin zo een vermoeden te krijgen dat al je posts gestuurd zijn door een sociale media afdeling van een of ander bedrijf. En uit de PM's af te leiden zou ik wel eens in de juiste richting denken. Dus niet objectief maar manipulatie. Helaas is het ballonnetje doorprikt en behaal je het tegenovergestelde van wat jullie willen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be