Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2017, 18:57   #1
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard dierenwelzijn

In Nederland hebben ze al jaren de partij voor de dieren. Nu lees ik vandaag dat onverdoofd slachten in Nederland wel mag. Onze wet (in België) is nu strenger, maar wij hebben geen partij voor de dieren. Vind ik vreemd. Nu ja, die partij zit wel in de oppositie. Dat wel.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 19:24   #2
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik heb gelezen dat trekpaarden met een korte staart nu verboden is. Trekpaarden met een korte staart mogen niet meer meedoen aan tentoonstellingen en zo, en dat zonder dat wij een partij voor de dieren hebben. Vraag mij nu wel af of 't niet te duur gaat zijn om trekpaarden met lange staarten te kweken. Zoiets kost veel geld en de trekpaarden kunnen financieel-economisch niet concurreren met moderne landbouwmachines. Maar goed, in Nederland hebben ze al die kleine partijen. Wij hebben een kiesdrempel en het systeem Dhondt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 20:09   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ik kan alleen maar de volkswijsheid van wijlen zanger Luc Devos bovenhalen:" We moeten braaf en lief zijn voor de dieren. Maar als ze lekker zijn, moeten we ze wel opeten"
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 20:25   #4
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
In Nederland hebben ze al jaren de partij voor de dieren.
Laat dat maar uit in België !

Straks mogen kiekens, ezels en varkens bij ons ook gaan stemmen.
Niet dat dit veel verschil zal uitmaken, maar 't is zo al erg genoeg.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 10:39   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat trekpaarden met een korte staart nu verboden is. Trekpaarden met een korte staart mogen niet meer meedoen aan tentoonstellingen en zo, en dat zonder dat wij een partij voor de dieren hebben. Vraag mij nu wel af of 't niet te duur gaat zijn om trekpaarden met lange staarten te kweken. Zoiets kost veel geld en de trekpaarden kunnen financieel-economisch niet concurreren met moderne landbouwmachines. Maar goed, in Nederland hebben ze al die kleine partijen. Wij hebben een kiesdrempel en het systeem Dhondt.
Ik vrees dat je niet goed ingelicht bent omtrent wat dat precies is, een staart van een boerenpaard en een blokstaart.
Of denkt gij nu dat er tegenwoordig wel boxerhondjes met lange staarten gekweekt worden, en vroeger niet ?

Afijn, ter zake: soms lukken drukkingsgroepen er in om door te dringen tot in de politiek of zelfs in het parlement.
Wij hebben toch ook WOW gekend !
Nutteloos dus, maar tegelijk ongevaarlijk en amper hinderend.

Alhoewel, groen is ook zo'n fenomeen.
En straffer: eigenlijk ook de nva en het belang.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 10:41   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vrees dat je niet goed ingelicht bent omtrent wat dat precies is, een staart van een boerenpaard en een blokstaart.
Of denkt gij nu dat er tegenwoordig wel boxerhondjes met lange staarten gekweekt worden, en vroeger niet ?

Afijn, ter zake: soms lukken drukkingsgroepen er in om door te dringen tot in de politiek of zelfs in het parlement.
Wij hebben toch ook WOW gekend !
Nutteloos dus, maar tegelijk ongevaarlijk en amper hinderend.

Alhoewel, groen is ook zo'n fenomeen.
En straffer: eigenlijk ook de nva en het belang.
ik denk dat de meeste mensen ook niet meer weten waarom dat blokstaarten in de eerste plaats ingevoerd werd. dat is nl voor het welzijn van die dieren.

maar hey, er valt stemmen mee te halen bij de stadsmensen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 17:19   #7
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vrees dat je niet goed ingelicht bent omtrent wat dat precies is, een staart van een boerenpaard en een blokstaart.
Of denkt gij nu dat er tegenwoordig wel boxerhondjes met lange staarten gekweekt worden, en vroeger niet ?

Afijn, ter zake: soms lukken drukkingsgroepen er in om door te dringen tot in de politiek of zelfs in het parlement.
Wij hebben toch ook WOW gekend !
Nutteloos dus, maar tegelijk ongevaarlijk en amper hinderend.

Alhoewel, groen is ook zo'n fenomeen.
En straffer: eigenlijk ook de nva en het belang.
Ik heb de argumenten gehoord voor deze nieuwe regels, maar verder weet ik er het fijne niet van. Ik zou het niet weten of dat die paarden daar last van hebben wanneer hun staart kort is.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 17:23   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik kan alleen maar de volkswijsheid van wijlen zanger Luc Devos bovenhalen:" We moeten braaf en lief zijn voor de dieren. Maar als ze lekker zijn, moeten we ze wel opeten"
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2017, 04:38   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Mensen zijn ook dieren. Als ze varkens zo zouden vervoeren als ze bij De Lijn mensen vervoeren zat het er bovenhands op. Misschien moet Bean Weyts zijn hoedje van dierenrechtenminister eens op zetten wanneer hij bij De Lijn gaat vergaderen in hoedanigheid van minister van verkeer.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2017, 08:58   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Dat verbieden van het couperen van staarten en oren is een goede zaak.

Nu nog verbieden om piemels van mensen te couperen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2017, 09:34   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat de meeste mensen ook niet meer weten waarom dat blokstaarten in de eerste plaats ingevoerd werd. dat is nl voor het welzijn van die dieren.

maar hey, er valt stemmen mee te halen bij de stadsmensen...
Blokstaarten was destijds economisch nuttig en het minste kwaad voor die dieren die gewoon uit nood afgepeigerd werden door hard labeur.

Vandaag de dag is blokstaarten helemaal overbodig; het vraagt juist een beetje extra aandacht bij de verzorging van de dieren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 10:22   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb de argumenten gehoord voor deze nieuwe regels, maar verder weet ik er het fijne niet van. Ik zou het niet weten of dat die paarden daar last van hebben wanneer hun staart kort is.
Korte staarten zijn rechtse paarden, lang staarten zijn luie linkse paarden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 10:45   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Blokstaarten was destijds economisch nuttig en het minste kwaad voor die dieren die gewoon uit nood afgepeigerd werden door hard labeur.

Vandaag de dag is blokstaarten helemaal overbodig; het vraagt juist een beetje extra aandacht bij de verzorging van de dieren.
nee, blokstaarten werd vooral gedaan om hygiënische redenen (minder infecties bij de paarden) en om ongevallen met het tuig te voorkomen.

maar geen nood, in Frankrijk is het nog perfect legaal. wie zijn bedrijf naar daar verplaatst is uit de problemen.

een sale and buy back na blokstaarten via Frankrijk is ook perfect legaal.
zoveelste slag in het water deze regelgeving die slechts aan wie onvoldoende info heeft onder de noemer 'dierenwelzijn' kan verkocht worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 10:46   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Korte staarten zijn rechtse paarden, lang staarten zijn luie linkse paarden.
langharig werkschuw (paarden)tuig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 12:00   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
In Nederland hebben ze al jaren de partij voor de dieren. Nu lees ik vandaag dat onverdoofd slachten in Nederland wel mag. Onze wet (in België) is nu strenger, maar wij hebben geen partij voor de dieren. Vind ik vreemd. Nu ja, die partij zit wel in de oppositie. Dat wel.
Onze wet is inderdaad strenger maar het is jammer dat schapen geen Catalanen zijn.

Voor de zaak van onverdoofd kelen moet van links hier aanwezig de wet niet worden toegepast.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 17:17   #16
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Onze wet is inderdaad strenger maar het is jammer dat schapen geen Catalanen zijn.

Voor de zaak van onverdoofd kelen moet van links hier aanwezig de wet niet worden toegepast.
Van mij wel (en ik beschouw me van links), ook in de traditionele slachthuizen waar veel kippen, varkens en koeien ook trouwens onverdoofd geslacht worden omdat ze er duizenden per week moeten doorjagen, en het goedkoop in de supermarkt moet liggen (bij voorkeur de kippen opgeblazen met water voor extra gewicht).
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 19:31   #17
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be