Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2017, 11:54   #461
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoeveel forumleden (die hier veelal de ernst van een begrotingstekort relativeren, zelfs in economische hoogconjunctuur) zouden zich het woord 'rentesneeuwbal' herinneren uit het toch nog niet zo lang vervlogen politieke jargon?
Binnen afzienbare tijd zal iedereen zich het herinneren.

Of voor de jongeren onder ons, ze zullen dan een nieuw begrip leren kennen.

Ze kunnen zich dan gelijk uitspreken over wat we het beste afschaffen wegens onbetaalbaar, het pensioenstelsel of de sociale zekerheid.
Het zal de sociale zekerheid zijn, want ik zie geen enkele partij die zelfs maar durft te wijzen naar de exuberante pensioenen van de ambtenaren.

Ik kan me de blik op hun gezicht al voorstellen wanneer ze zich realiseren dat ze er wel voor mogen blijven betalen, het establishment verwacht niets minder.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 12:16   #462
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat gebeurt al 25 jaar.
Banee, ook Vlaanderen stemt vrij links hoor. SP.A, CD&V en Open VLD hebben hier jarenlang de dienst uitgemaakt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 12:39   #463
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Banee, ook Vlaanderen stemt vrij links hoor. SP.A, CD&V en Open VLD hebben hier jarenlang de dienst uitgemaakt.
Hier heb ik toch wat moeite mee, je hoort niet dikwijls dat conservatieve monarchisten links zijn. In wezen spreekt dat elkaar tegen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 12:54   #464
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoeveel forumleden (die hier veelal de ernst van een begrotingstekort relativeren, zelfs in economische hoogconjunctuur) zouden zich het woord 'rentesneeuwbal' herinneren uit het toch nog niet zo lang vervlogen politieke jargon?
Het is ook nooit goed hé. Nulrente is niet goed, inflatie is niet goed, deflatie is niet goed, de rentesneeuwbal is niet goed, Lukaku is niet goed.

Het enige wat hier goed is, is friet met stoofvlees
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 09:05   #465
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is ook nooit goed hé. Nulrente is niet goed, inflatie is niet goed, deflatie is niet goed, de rentesneeuwbal is niet goed, Lukaku is niet goed.

Het enige wat hier goed is, is friet met stoofvlees
mss toch eerst eens bijlezen over die 'rentesneeuwbal', Dadee...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 09:07   #466
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hier heb ik toch wat moeite mee, je hoort niet dikwijls dat conservatieve monarchisten links zijn. In wezen spreekt dat elkaar tegen.
ivm het BE koningshuis toch een historische constante eigenlijk ...

dat heeft uiteraard meer te maken met het noodzakelijke cement voor de middelkrachtvliedende B-staat dan met politieke principes en consequentie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 09:08   #467
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Binnen afzienbare tijd zal iedereen zich het herinneren.

Of voor de jongeren onder ons, ze zullen dan een nieuw begrip leren kennen.

Ze kunnen zich dan gelijk uitspreken over wat we het beste afschaffen wegens onbetaalbaar, het pensioenstelsel of de sociale zekerheid.
Het zal de sociale zekerheid zijn, want ik zie geen enkele partij die zelfs maar durft te wijzen naar de exuberante pensioenen van de ambtenaren.

Ik kan me de blik op hun gezicht al voorstellen wanneer ze zich realiseren dat ze er wel voor mogen blijven betalen, het establishment verwacht niets minder.
alles voor het behoud van de B-staat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 08:35   #468
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alles voor het behoud van de B-staat.
Oeps, als wens kan dat tellen!
Maar voor ene keer ben ik het niet noodzakelijk met je eens want alles is trop en trop is teveel.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 08:40   #469
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is ook nooit goed hé. Nulrente is niet goed, inflatie is niet goed, deflatie is niet goed, de rentesneeuwbal is niet goed, Lukaku is niet goed.

Het enige wat hier goed is, is friet met stoofvlees
En zelfs dat wil de Europese unie reglementeren wegens niet goed...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 08:41   #470
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oeps, als wens kan dat tellen!
Maar voor ene keer ben ik het niet noodzakelijk met je eens want alles is trop en trop is teveel.
Beginnen je eindelijk de schellen van de ogen te vallen ipv over de Vlaamse provenciaaltjes te zeuren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 08:42   #471
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Beginnen je eindelijk de schellen van de ogen te vallen ipv over de Vlaamse provenciaaltjes te zeuren...
Hook, line & sinker. 't Visweer in d' Oert is goed?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 08:46   #472
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hook, line & sinker. 't Visweer in d' Oert is goed?
Koeterwaals, ik versta er geen woord van en het interesseert mij bovendien geen seconde...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 08:56   #473
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vlaamse onafhankelijkheid wordt blijkbaar beschouwd als een deus ex machina die alle problemen mysterieus oplost: pensioenen, gezondheidszorg, begrotingstekorten...en dat terwijl we het voorbeeld hebben van onze eigen vlaamse regering, die in haar eigen bevoegdheden zo Belgisch is als het maar kan.

Regionaliseer als er een duidelijke ratio voor is. Die ontbreekt mij voor bvb pensioenen zeker: met een vergrijzende bevolking zie ik niet in waarom Vlaanderen beter af zou zijn mbt pensioenen als ze onafhankelijk zou zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:03   #474
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlaamse onafhankelijkheid wordt blijkbaar beschouwd als een deus ex machina die alle problemen mysterieus oplost: pensioenen, gezondheidszorg, begrotingstekorten...en dat terwijl we het voorbeeld hebben van onze eigen vlaamse regering, die in haar eigen bevoegdheden zo Belgisch is als het maar kan.

Regionaliseer als er een duidelijke ratio voor is. Die ontbreekt mij voor bvb pensioenen zeker: met een vergrijzende bevolking zie ik niet in waarom Vlaanderen beter af zou zijn mbt pensioenen als ze onafhankelijk zou zijn.
Ik snap dat constant gemekker niet over toekomstige overheids gesubsidieerde pensioenen van mensen die nog decennia zouden moeten actief zijn.
Dek jezelf godverdomme in i.p.v. het over te laten aan welk staatssysteem dan ook.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:09   #475
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlaamse onafhankelijkheid wordt blijkbaar beschouwd als een deus ex machina die alle problemen mysterieus oplost: pensioenen, gezondheidszorg, begrotingstekorten...en dat terwijl we het voorbeeld hebben van onze eigen vlaamse regering, die in haar eigen bevoegdheden zo Belgisch is als het maar kan.

Regionaliseer als er een duidelijke ratio voor is. Die ontbreekt mij voor bvb pensioenen zeker: met een vergrijzende bevolking zie ik niet in waarom Vlaanderen beter af zou zijn mbt pensioenen als ze onafhankelijk zou zijn.
Vlaamse onafhankelijkheid is hoogst noodzakelijk om de steeds groter wordende Belgische problemen met hoogdringendheid aan te pakken...
Belgische verder groeiende problemen waar nu niet aan geraakt mag worden, laat staan dat daar zinnig op gereageerd mag en kan worden in la Belgique...
La Belgique en zijn werking op zichzelf is de bron en de uitstraling van al die problemen...
Vlaamse onafhankelijkheid om daarna Vlaanderen verder te laten besturen door de huidige Belgisch Vlaamse regeerders is inderdaad niet doenbaar...
Maar eens Vlaanderen onafhankelijk en de Belgische druk ongedaan gemaakt zullen die Vlaamse regeerders vlug hun geweer van schouder moeten veranderen wegens anders politiek uitgeroeid te worden door de Vlaamse bevolking...
La Belgique met zijn klauwen die Vlaanderen leegzuigen is het probleem...
en dat probleem kun je enkel aanpakken door die Belgische klauwen af te hakken...
Elke dag langer la Belgique is een verloren dag voor Vlaanderen... en niet alleen een verloren dag maar een dag dichter bij de afgrond...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:11   #476
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik snap dat constant gemekker niet over toekomstige overheids gesubsidieerde pensioenen van mensen die nog decennia zouden moeten actief zijn.
Dek jezelf godverdomme in i.p.v. het over te laten aan welk staatssysteem dan ook.
Hoe kunnen de meeste mensen zichzelf indekken als nu al het grootste deel van alles dat ze verdienen door de staat afgeroomd wordt???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:42   #477
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe kunnen de meeste mensen zichzelf indekken als nu al het grootste deel van alles dat ze verdienen door de staat afgeroomd wordt???
Hoe? Awel, niet door hier te zitten bleiten zoals gij.
Of zoals Hugo S. ooit replikeerde aan een zalige Flamingant zaliger: ‘Gedaan met zeuren en treuren’.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 09:48   #478
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe kunnen de meeste mensen zichzelf indekken als nu al het grootste deel van alles dat ze verdienen door de staat afgeroomd wordt???
De Belgische staat, die u zo haat, bevoordeelt het pensioensparen fiscaal en ook de groepsverzekeringen vallen onder een voordeliger statuut dan inkomsten uit werk/normale pensioenen. Ook de eigen woning wordt fiscaal sterk bevoordeeld (woonbonus).

Dus je kan wel degelijk een stevige cent sparen voor je eigen pensioen. Dat je veel belastingen betaalt voor je eigen wettelijk pensioen, ontken ik niet. Maar dat zal heus niet veranderen met een vlaamse staat: de vlaming is grijzer dan de waal, dus....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 10:40   #479
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Belgische staat, die u zo haat, bevoordeelt het pensioensparen fiscaal en ook de groepsverzekeringen vallen onder een voordeliger statuut dan inkomsten uit werk/normale pensioenen. Ook de eigen woning wordt fiscaal sterk bevoordeeld (woonbonus).

Dus je kan wel degelijk een stevige cent sparen voor je eigen pensioen. Dat je veel belastingen betaalt voor je eigen wettelijk pensioen, ontken ik niet. Maar dat zal heus niet veranderen met een vlaamse staat: de vlaming is grijzer dan de waal, dus....
Idd

Marie heeft precies ook nog nooit gehoord van het fiscaal gunstige langetermijnsparen. In plaats van hier te klagen en te zagen zou ze beter de mogelijkheden van internet gebruiken om eens wat correcte informatie op te zoeken.

http://www.fiscaalsparen.be/langetermijnsparen/
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 10:43   #480
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Belgische staat, die u zo haat, bevoordeelt het pensioensparen fiscaal en ook de groepsverzekeringen vallen onder een voordeliger statuut dan inkomsten uit werk/normale pensioenen. Ook de eigen woning wordt fiscaal sterk bevoordeeld (woonbonus).

Dus je kan wel degelijk een stevige cent sparen voor je eigen pensioen. Dat je veel belastingen betaalt voor je eigen wettelijk pensioen, ontken ik niet. Maar dat zal heus niet veranderen met een vlaamse staat: de vlaming is grijzer dan de waal, dus....
En hoeveel besparingen zou het opbrengen indien we alle wettelijke pensioenen gelijk stellen en niet een verschil maken tussen de privé en de overheid???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be