Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2016, 19:31   #9501
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus mensen die uw mening niet delen hebben geen mening? Is ook een mening, natuurlijk...
Als Fox news pertinent verkeerde zaken vertelt, dan verdedigen ze zich steeds met het argument: it's an opinion.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 20:35   #9502
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
TJa, dat is Ostalgie he van Tomm : een romantisch naief idee van de heilsmaatschappij die nooit bestond.

Hier een paar foto's van de USSR in 1975-1985 die destijds verboden waren voor publicatie.

http://photochronograph.ru/2014/03/2...ye-fotografii/

Een werkelijkheid die niet getoond mocht worden...
Ja, en in de VS is iedereen rijk...:

'Making the invisible, visible': Haunting pictures of America's most vulnerable people shot by photojournalists against poverty

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-poverty.html
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 08:14   #9503
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

geertvdb

Citaat:
Uw vergelijking is compleet zinloos. Hong Kong is Chinees, Singapore is niet Chinees.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Singapore#Bevolking
77% in Singapore is Chinees.
Mijn punt is dat de bevolking van zowel Hong Kong als Singapore grotendeels Chinezen zijn die er al generaties wonen.



Citaat:
In godsnaam, Mijn vrouw heeft natuurlijk geen echte Engelse naam, maar neemt er 1 aan omdat het 'cool' is.
In Hong Kong en Taiwan hebben ze ook officieel Engelse namen.


Citaat:
Is Taiwan geen echte Chinese staat omdat het populair is dat Taiwanezen Engels klinkende namen gebruiken?
Een van de gevolgen van de sterke Amerikaanse invloed op de cultuur in Taiwan.


Citaat:
Oh, ongetwijfeld, ... maar ik heb nog geen enkel argument van u gelezen. Ik moedig het aan om argumenten te gebruiken.
Zeg mij wat ik net geschreven heb dat niet op verifieerbare feiten gebaseerd is...


Citaat:
Dat is een goeie vraag. Waarom is het 1ne land arm en het andere rijk.
Als ik daar een antwoord op weet, dan krijg ik de Nobelprijs economie.
Daar moet je geen Nobelprijs voor winnen, gewoon rekening houden met een aantal factoren.

Citaat:
Het heeft te maken met het volk zelf, met de corruptie, met godsdienst en met de gelijkheid tussen man en vrouw.
De communisten in China verboden het gebruik om vrouwen te misvormen en als bezit te beschouwen. Voor het eerst kregen vrouwen gelijke rechten en politieke functies.


Citaat:
En met het politiek systeem. Een politieke dictatuur zal nooit zoveel welvaart genereren als een democratie.
Wel China doet het alleszins veel beter dan Indië, de Filippijnen, etc.
Overigens Taiwan werd welvarend toen het een dictatuur was.
Singapore was steeds en is nog steeds een dictatuur, etc.




Citaat:
Het heeft die hulp goed geïnvesteerd... Misschien had Mao dat ook kunnen doen ... Niets heeft hem tegengehouden hé.
Mao kreeg geen hulp, behalve enkele jaren van de Sovjets.


Citaat:
Tja, misschien had Mao beter een ander regime geïnstalleerd, dan had hij iets gekregen van de US.
Als heel China kapitalistisch was gebleven, was er geen reden voor de VS om veel in Taiwan of China te investeren, deze vis hadden ze dan reeds binnen. Dan was China arm en onderontwikkeld gebleven, zoals de Amerikaanse neo-kolonie de Filippijnen.



Citaat:
Ge verwijt Taiwan toch niet dat ze de juiste keuze gemaakt hebben??
Taiwan heeft helemaal geen keuze gemaakt, de dictator Chang Kai Check heeft Taiwan bezet.


Citaat:

Veel heeft het niet opgebracht, want alles begon pas goed te lopen na de invoering van het kapitalisme.

Als U een systeem waarbij de banken en grote bedrijven staatsbezit zijn kapitalistisch noemt, goed, zo'n soort kapitalisme wil ik hier ook!

Citaat:
Gij leeft in dromenland.
Loopt maar eens over Nanjing Lu als westerling. De prostituees moet ge van u afslagen.
Nergens in heel China prostituée s gezien... in Thailand of de Filippijnen daarentegen...
Voor Mao was Shangai het bordeel van de wereld...


http://travel.cnn.com/shanghai/life/...anghai-669685/

Citaat:
Serieus? Is er een wetenschappelijk bewezen link tussen het niveau van prostitutie in een land en het aantal US basissen?
Toon mij de cijfers.
Zoek op Clark en Subic in de Filippijnen en Pattaya in Thailand. Beide zijn 's werelds grootste bordelen, begon als Amerikaanse basis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prosti...he_Philippines

Prostitution started around Clark Air Base in Angeles City since the early 1960s, when the base assumed importance because of the Vietnam war. During the 1970s, the main street of Olongapo City had no less than 30 girlie bars catering to the needs of U.S. Navy troops visiting Subic Naval base. The city acquired the pseudonym "Sin City".

The closure of the U.S. bases in these two places did not change the scenario much — it only changed the clientele. Fields Avenue near Clark (Angeles) continued to grow as a center of the sex tourism industry, under the umbrella of "entertainment" and "hospitality industry".

Prostitution in Olongapo City and Angeles City was highly prominent during the time of the U.S. military in Subic Bay Naval Base and Clark Air Base, respectively.[7][8]



Citaat:
Egyptenaren zijn niet hetzelfde volk als Dubai-ers... Finnen zijn toch ook geen Bulgaren?
In Dubai en Egypte spreekt men Arabisch met ongeveer hetzelfde accent.


Citaat:
Stoute Britten!
Heel stout.



Citaat:
Nogmaals, gij waant u alwetend.
Wie bepaalt of andere Chinese artiesten beter zijn dan Wei Wei? GIJ? Uw mening die omni geldig?
Ik niet, maar de westerse pers evenmin.


Citaat:
Uw reden om hem een dikzak te noemen is de volgende: hij heeft kritiek op zijn regering, en dat zint u niet. Dat is de enige reden.
Volgens Jan Hoet een middelmatig kunstenaar die de westerse media goed kan bespelen.
"Iedereen vraagt me wat ik met deze politiek gevoelige kunstenaar ga doen. Ik heb de indruk dat hij meer provocatief met woorden dan met daden is. Zijn kunst is eerder een repliek op wat voorafging. Deuren van oude huizen gestapeld tot monument. Erg origineel vind ik dat niet. Maar het blijft natuurlijk een man met een enorme power in de media. Dat gezeur over de dictatuur is mij te studentikoos. Pretentieus zelfs."
http://www.demorgen.be/expo/het-laat...hoet-b021d06c/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 16:44   #9504
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, en in de VS is iedereen rijk...:
In de staat Mississippi leeft 22% van de bevolking op voedselbonnetjes.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 17:09   #9505
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb
<Stop met mij aan te spreken. Enkel mensen die een minimum aan ethisch besef hebben, mogen dat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

https://nl.wikipedia.org/wiki/Singapore#Bevolking
77% in Singapore is Chinees.
Mijn punt is dat de bevolking van zowel Hong Kong als Singapore grotendeels Chinezen zijn die er al generaties wonen.
In Hong Kong wonen ze daar al duizenden jaren, in Singapore enkele generaties. Snapt gij dat verschil? Singapore is geen Chinees land!.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




In Hong Kong en Taiwan hebben ze ook officieel Engelse namen.
En , wat maakt dat uit? Hebt gij iets tegen vrije keuze van uw naam?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Een van de gevolgen van de sterke Amerikaanse invloed op de cultuur in Taiwan.
Waarom is dat erg?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Zeg mij wat ik net geschreven heb dat niet op verifieerbare feiten gebaseerd is...
Alles!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Daar moet je geen Nobelprijs voor winnen, gewoon rekening houden met een aantal factoren.
Toch wel. Geen enkele economische theorie heeft daar al een verklaring voor gevonden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


De communisten in China verboden het gebruik om vrouwen te misvormen en als bezit te beschouwen. Voor het eerst kregen vrouwen gelijke rechten en politieke functies.
Dat klopt eigenlijk niet. Voetbinding werd al afgeschaft voor Mao. Maar gelijke rechten voor vrouwen (althans in theorie, elke hervorming moet ergens beginnen) is inderdaad voor een deel een verdienste van Mao. En mijn antwoord daarop is opnieuw. Het zou er nog aan moeten ontbreken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Wel China doet het alleszins veel beter dan Indië, de Filippijnen, etc.
Overigens Taiwan werd welvarend toen het een dictatuur was.
Singapore was steeds en is nog steeds een dictatuur, etc.
Appelen en peren... Ge kunt altijd wel een land vinden waarmee ge kunt vergelijken en daarmee alles bewijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




Mao kreeg geen hulp, behalve enkele jaren van de Sovjets.
Hij heeft op het verkeerde paard gegokt. Ge gaat dat toch geen verdienste noemen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Als heel China kapitalistisch was gebleven, was er geen reden voor de VS om veel in Taiwan of China te investeren, deze vis hadden ze dan reeds binnen. Dan was China arm en onderontwikkeld gebleven, zoals de Amerikaanse neo-kolonie de Filippijnen.
Opnieuw... Ge gaat Taiwan toch niet verwijten dat ze op het juiste paard hebben gegokt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




Taiwan heeft helemaal geen keuze gemaakt, de dictator Chang Kai Check heeft Taiwan bezet.
Klopt. En in het begin was er een verschrikkelijke terreur.
Maar ... die terreur is nu erkend, en er zijn officiele excuses en schadevergoedingen aangeboden.
Dat is namelijk hoe dat gebeurt in een democratie.

Ik zie dat China nog niet doen ... de eerste 100 jaar...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Als U een systeem waarbij de banken en grote bedrijven staatsbezit zijn kapitalistisch noemt, goed, zo'n soort kapitalisme wil ik hier ook!
En toch is het op een bepaalde manier kapitalistischer dan hier. Belastingen zijn veel lager dan hier, en sociale bescherming is niet te vergelijken met West Europa.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Nergens in heel China prostituée s gezien... in Thailand of de Filippijnen daarentegen...
Als ge echt een voorbeeld wil van de leugens die ge hier verspreidt ....
De chinese overheid doet niets anders dan in bordelen binnenvallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Zoek op Clark en Subic in de Filippijnen en Pattaya in Thailand. Beide zijn 's werelds grootste bordelen, begon als Amerikaanse basis.
Dit is NIET het antwoord op mijn vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




In Dubai en Egypte spreekt men Arabisch met ongeveer hetzelfde accent.
Egypte en Dubai zijn niet hetzelfde! De vergelijking met Hong Kong en China gaat niet op! Echt, als ge dat niet begrijpt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Heel stout.





Ik niet, maar de westerse pers evenmin.
Inderdaad, GIJ niet.
War de Westerse pers denkt is totaal irrelevant. Alles over kunst is SUBJECTIEF.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Volgens Jan Hoet een middelmatig kunstenaar die de westerse media goed kan bespelen.
Jan Hoet is ook geen alwetend wezen. Die bestaan namelijk niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 17:57   #9506
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, en in de VS is iedereen rijk...:

'Making the invisible, visible': Haunting pictures of America's most vulnerable people shot by photojournalists against poverty

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-poverty.html
En die foto's worden niet verboden voor publicatie?
Hoe is het mogelijk?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 19:32   #9507
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Een open brief van de Oekraiense pilote Nadezjda Savtsjenko die momenteel in rusland zit, gekidnapt van oekraiene door russische militairen, en waartegen. illegaal uiteraard. 23 jaar cel gevraagd wordt.

Ze gaat nu in hongerstaking tot ze wordt vrijgelaten of tot ze dood is.
Alweer bloed aan de handen van het kremlin.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 00:19   #9508
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een open brief van de Oekraiense pilote Nadezjda Savtsjenko die momenteel in rusland zit, gekidnapt van oekraiene door russische militairen, en waartegen. illegaal uiteraard. 23 jaar cel gevraagd wordt.

Ze gaat nu in hongerstaking tot ze wordt vrijgelaten of tot ze dood is.
Alweer bloed aan de handen van het kremlin.

Ze bombardeerde burgerwijken, dat ze zich maar uithongert, dan hoeft de Russische belastingbetaler er tenminste niet langer voor te betalen.
Of ze kunnen haar ruilen tegen pro-Russische of Russische krijgsgevangenen, die nog steeds vastzitten in Oekraïense gevangenissen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 maart 2016 om 00:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 00:51   #9509
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze bombardeerde burgerwijken,
ach zo, daarom dat ze wordt aangeklaagd Voor de 'moord' op 2 russische journalisten die gestorven zijn door een mortierbombardement (!) en dan nog wel op een moment nadat (!) savchenko al gevangen genomen was.

Dit is een farce Tomm, en je weet het. Dit is een schoolvoorbeeld van een russisch poppenkastproces met politieke motieven.
Het is belachelijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 01:26   #9510
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
ach zo, daarom dat ze wordt aangeklaagd Voor de 'moord' op 2 russische journalisten die gestorven zijn door een mortierbombardement (!) en dan nog wel op een moment nadat (!) savchenko al gevangen genomen was.

Dit is een farce Tomm, en je weet het. Dit is een schoolvoorbeeld van een russisch poppenkastproces met politieke motieven.
Het is belachelijk.
Dat zegt de Oekraïense propaganda. Ondertussen worden mensen in Oekraïne vermoord, werden de misdaden op Maidan, in Odesa, etc. nooit opgehelderd, maar daar wordt niet over gerept natuurlijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 03:37   #9511
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat zegt de Oekraïense propaganda. Ondertussen worden mensen in Oekraïne vermoord, werden de misdaden op Maidan, in Odesa, etc. nooit opgehelderd, maar daar wordt niet over gerept natuurlijk.
Een Russisch leven is duidelijk niet veel waard voor mensen als parcifal.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 13:33   #9512
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een Russisch leven is duidelijk niet veel waard voor mensen als parcifal.
En een oekraiens leven is duidelijk NIETS waard voor mensen als jij en Tomm.

Oekraieners zijn voor Julie duidelijk een onderklasse, mensen uit een kolonie die hun plaats moeten kennen als halve slaven van het russische Herenras die kunnen doen wat ze willen, nietwaar?
Een slaaf die de wapens opneemt, krijgt de doodstraf. Zo denken russen blijkbaar nog altijd.

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 maart 2016 om 13:36.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 14:54   #9513
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zelf van Oekraïense origine dacht ik. Zo zie je maar, het zijn broedervolkeren, de achterlijke nazi's in West-Oekraïne dumpen, en de rest van Oekraïne is welkom om de Russische federatie te vervoegen.
Nu nog niet natuurlijk, de geesten zijn nog te zeer vergiftigd, maar op termijn, en enkel als de meerderheid het wil.
De grootste nazi is deze man: degene die gebieden van andere landen inpikt.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 01:14   #9514
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En een oekraiens leven is duidelijk NIETS waard voor mensen als jij en Tomm.

Oekraieners zijn voor Julie duidelijk een onderklasse, mensen uit een kolonie die hun plaats moeten kennen als halve slaven van het russische Herenras die kunnen doen wat ze willen, nietwaar?
Een slaaf die de wapens opneemt, krijgt de doodstraf. Zo denken russen blijkbaar nog altijd.
Een Oekraïens leven is wel veel waard, daarom vraagt Rusland een onderzoek naar de moordpartijen in Odesa, Kiev, en de Donbas.
Het regime ging de opstand in Donbas onmiddellijk te lijf met tanks en raketten, daarmee toont het aan hoeveel een Oekraïens leven volgens hen waard is.
Oekraïne mag over hun eigen lot beslissen, uiteraard, maar er moet wel rekening gehouden worden met de pro-Russische bevolking in Oost- en Zuid-Oekraïne, die zal Rusland nooit laten vallen.
Oekraïense nationalisten behandelen Zuid- en Oost-Oekraïne en de Krim als gebieden die moeten gekoloniseerd worden en heropgevoed, om de Russische invloed tegen te gaan. De opinie van die mensen doet er volgens hen niet toe, want ze kijken Russische televisie... ik merk een gelijkaardig discours bij verdedigers zoals U.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 01:18   #9515
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De grootste nazi is deze man: degene die gebieden van andere landen inpikt.
zo kan ik het ook hoor.




Deze foto's daarentegen zijn ECHT



tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 01:32   #9516
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Had vandaag op de trein een gesprek met een Oekraïense vrouw, uit Krivoy Rog, en ze zei dat de situatie catastrofaal is, en nog nooit zo slecht geweest is, ook niet gedurende de bittere jaren 90. Ze verwijt Poetin, maar vooral het "totaal incompetente" regime. Ze zei dat Oekraïners ten einde raad zijn, ontgoocheld en in niets meer geloven, en er talloze naar Rusland migreren, en dat de EU zich aan een stormloop mag verwachten als ze de visumplicht af zouden schaffen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 06:05   #9517
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Had vandaag op de trein een gesprek met een Oekraïense vrouw, uit Krivoy Rog, en ze zei dat de situatie catastrofaal is, en nog nooit zo slecht geweest is, ook niet gedurende de bittere jaren 90. Ze verwijt Poetin, maar vooral het "totaal incompetente" regime. Ze zei dat Oekraïners ten einde raad zijn, ontgoocheld en in niets meer geloven, en er talloze naar Rusland migreren, en dat de EU zich aan een stormloop mag verwachten als ze de visumplicht af zouden schaffen.
De VS weet dat ze de buit binnen heeft. Geld hoeft dus niet zozeer. De media controleren is voldoende. De gemiddelde Oekraïner is niet intelligenter dan de gemiddelde west Europeaan. Even manipuleerbaar.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 maart 2016 om 06:09.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 13:17   #9518
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De grootste nazi is deze man: degene die gebieden van andere landen inpikt.
Kijkt U even mee?

https://youtu.be/fhpDR-CmWyI

The Right Sector of Maidan.

En bedien U ondertussen van een heerlijk Nuland koekje, CIA collector's edition, enkel 5 miljard van in omloop...
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 00:08   #9519
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De VS weet dat ze de buit binnen heeft. Geld hoeft dus niet zozeer. De media controleren is voldoende. De gemiddelde Oekraïner is niet intelligenter dan de gemiddelde west Europeaan. Even manipuleerbaar.
Veel Oekraïners, zeker deze in het oosten, hadden al van bij het begin zware vraagtekens bij heel het gedoe. Maar deze "silent majority" werd niet gehoord. Volgens opiniepeilingen steunde zelfs in december 2013 nog zo'n 40% van de bevolking Yanukovich. (zie boven)
Veel Oekraïners hebben toegang tot de Russische media (hoewel het regime er alles aan deed om dat te vermijden) dus ze horen wel degelijk beide kanten van het verhaal. In Oekraïne spelen eerder traditionele breuklijnen mee. Families die al eeuwenang nationalistisch zijn, vooral in West-Oekraïne, en een traditie van verzet tegen de Sovjet-Unie en Rusland hebben, waren natuurlijk veel meer dan andere geneigd voor Maidan en het huidige regime te zijn.
Zulke bvb. https://www.youtube.com/watch?v=CIsuszurvDQ

Anderen waren eigenlijk niet zo voor Maidan maar beledigd door de gretigheid waarmee Oekraïense symbolen vernitigd werden op de Krim en door de pro-Russische demonstraties in heel Oost- en Zuid-Oekraïne. Er volgde een soort antireactie.

Maar goed, nu kan de regering niet langer rekenen op deze effecten, en worden ze afgerekend op de economische situatie, die zondermeer desastreus is.
De populariteit van het huidige regime ligt rond de 5 %...

Poetin is controversieel in Oekraïne. Op de Krim is hij een soort halfgod. In de Donbas steunt de meerderheid hem, al zijn ze wat ontgoocheld dat hij niet rechtstreeks ingreep. In Zuid- en Oost-Oekraïne zijn de meningen sterk verdeeld. Sommige willen zich bij Rusland aansluiten, andere dan weer niet. Wat iedereen deelt in deze regio's is een afkeer voor het huidige regime.

In centraal- en West-Oekraïne wordt de afscheuring van Donbas en de Krim zeer negatief bekeken, leeft het Oekraïense nationalisme meer, en wordt Putin dus door de meerderheid gehaat, al is er ook een minderheid die de schuld bij Maidan en de nationalisten legt.

Ik denk dat je de situatie in Bolivië ook streek per streek en familie per familie moet bekijken denk ik.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 maart 2016 om 00:24.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 00:41   #9520
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Hebben de pro-Russen fouten gemaakt? Achteraf gezien gemakkelijk natuurlijk met het vingertje te wijzen. Er moest een reactie komen op de illegale en gewelddadige afzetting van de democratisch verkozen president, zoveel is wel duidelijk.
Maar door de afscheuring van de Krim en de hevigheid van de pro-Russische beweging werden veel Oekraïners die nooit nationalist waren plots nationalist en anti-Russisch. NA de oranje revolutie deden de pro-Russen niets en wachtten af tot de "oranje" lui het voor zichzelf verpestten. Misschien hadden ze dat nu ook beter gedaan, maar anderzijds was Maidan heel wat gewelddadiger, en kwam er al vlug repressie tegen dissidente stemmen. Na de oranje revolutie had je geen gewapende extreemrechtse bendes als rechtse sector die het land terroriseerden.
De Amerikanen en Europeanen wilden een anti-Russische regering, maar hadden er waarschijnlijk niet op gerekend dat de zaken zo uit de hand zouden lopen. Nu zitten ze in een moeilijke situatie, iedereen weet dat het volledig mank loopt in Oekraïne, maar het regime nu opgeven zou een overwinning voor Putin zijn. Ze zijn er wel in geslaagd 2 broedervolkeren te laten vechten.
Je moet echter naar de geschiedenis kijken. Oekraïners en Russen hebben een zeer lange geschiedenis van vechten en verbondenheid. Een soort haat-liefde relatie, en dat is nu niet anders. De emoties van het moment vervagen en nu dringt de harde realiteit door dat deze breuk voor beide partijen, maar vooral voor Oekraïne, een zeer slechte zaak was. Ik verwacht dus dat, net als in Georgië, het huidige regime vervangen zal worden, en er een langzame toenadering zal volgen.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 maart 2016 om 00:45.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be