Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2023, 12:22   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.371
Standaard Nederland: politieke zus van Zuhal maakt kans om premier te worden

Kans om premier te worden, ttz kans om voorzitter van de vvd te worden.

Mevrouw is een Koerdische van oorsprong, net als Zuhal !!

Kranig volkje, die Koerden. Vooral hun dames.

titel: Nederlandse justitieminister stelt zich kandidaat om Rutte op te volgen als VVD-leider, ook klaar voor premierschap
link: https://www.hln.be/buitenland/nederl...chap~ab1de2a6/

Citaat:
De Nederlandse justitieminister Dilan Yesilgöz (VVD) wil Mark Rutte opvolgen en de nieuwe leider worden van de VVD. Ze heeft zich kandidaat gesteld als lijsttrekker, laat de partij weten na een bericht van ‘De Telegraaf’. Volgens de krant schuift het partijbestuur haar naar voren als voorkeurskandidaat voor het lijsttrekkerschap, maar de VVD geeft aan dat de voorkeurskandidaat pas later deze week wordt gekozen.
IVT 12-07-23, 06:37 Bron: ANP

“Wat Mark Rutte voor de VVD en voor Nederland heeft gedaan, is nauwelijks in woorden uit te drukken. Het zijn zijn schouders waarop ik mag staan als ik hem op mag volgen als lijsttrekker”, aldus Yesilgöz in ‘De Telegraaf’. Ze zegt klaar te staan om Nederland sterker en weerbaarder te maken. “Veiliger, welvarender en klaar voor de toekomst. Met oog en oor voor de belangen van de mensen voor wie wij het doen, de inwoners van Nederland.”
Premierschap

De justitieminister zegt ook klaar te zijn voor het premierschap. “Voor zover je van tevoren helemaal voorbereid kunt zijn op deze rol. Maar ik heb de afgelopen jaren veel verschillende portefeuilles gedaan en veel politieke rollen vervuld. Ik neem inmiddels een berg ervaring mee, inclusief het mij snel eigen kunnen maken van inhoud en informatie. Dat geeft een stevige basis om op verder te werken”, zegt ze in ‘De Telegraaf’.

De sinds dit weekend demissionaire bewindsvrouw zei dinsdag nog niet te weten of ze een gooi gaat doen naar het VVD-partijleiderschap. “Daar ben ik zelf nog over aan het nadenken. Op dit moment ga ik daar helemaal niet zoveel over zeggen”, zei Yesilgöz glimlachend tegen de NOS.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 22:32   #2
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.876
Standaard

Ik weet alleen niet of zij alle Rutte kiezers zal kunnen binden, zeker niet direct. De Premier-bonus is sowieso weg. In die zin ligt het veld open.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 22:38   #3
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik weet alleen niet of zij alle Rutte kiezers zal kunnen binden, zeker niet direct. De Premier-bonus is sowieso weg. In die zin ligt het veld open.
Ze krijgt de kiezers van Hirsi Ali en misschien van Verdonk?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 07:43   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mevrouw is een Koerdische van oorsprong, net als Zuhal !!

Kranig volkje, die Koerden. Vooral hun dames.
Er is hoop voor de Koerden. Ik wens hen een goede afreis zodat ze in Turkije grondrechten kunnen afdwingen voor de Koerden. Wij hebben dergelijke bekwame politici niet van doen. Koerdistan zal niet bestaan zonder Zuhal Demir en Ye?ilgöz. Het is een eer voor de lage landen om hen bij ons op visite te hebben gehad. Ze zijn hun vakantie wat te lang aan het verlengen. De Koerden zien af van hun politieke aanwezigheid onder hen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 09:29   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kans om premier te worden, ttz kans om voorzitter van de vvd te worden.

Mevrouw is een Koerdische van oorsprong, net als Zuhal !!

Kranig volkje, die Koerden. Vooral hun dames.

titel: Nederlandse justitieminister stelt zich kandidaat om Rutte op te volgen als VVD-leider, ook klaar voor premierschap
link: https://www.hln.be/buitenland/nederl...chap~ab1de2a6/
Is het wel een dame ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 10:46   #6
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik weet alleen niet of zij alle Rutte kiezers zal kunnen binden, zeker niet direct. De Premier-bonus is sowieso weg. In die zin ligt het veld open.
Het is nu duidelijk tussen wie de strijd zal gaan bij de verkiezingen.

Dat wordt dus Yesilgoz ---Timmermans ----v de Plas

Wie van de 3 krijgt de meeste stemmen en wordt de nieuwe premier?

Dat wordt weer een spannende tijd
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 18:56   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is het wel een dame ?
Honi soit qui mal y pense.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 21:23   #8
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is nu duidelijk tussen wie de strijd zal gaan bij de verkiezingen.

Dat wordt dus Yesilgoz ---Timmermans ----v de Plas

Wie van de 3 krijgt de meeste stemmen en wordt de nieuwe premier?

Dat wordt weer een spannende tijd
Geen van drieën spreekt mij bijzonder aan, we gaan het zien.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 06:28   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kans om premier te worden, ttz kans om voorzitter van de vvd te worden.

Mevrouw is een Koerdische van oorsprong, net als Zuhal !!
Het is grappig om leden van een nationalistische partij vrolijk zien te worden over het idee dat mensen die *als specifiek kenmerk een vreemde afkomst hebben* bestuurders zullen worden.

Staan te wuiven omwille van het aan de macht komen van mensen die gekarakteriseerd worden omwille van hun vreemde afkomst is een merkwaardig gedrag voor mensen die beweren een nationalistische stroming aan te hangen

Het had kunnen zijn "ik ben voorstander van die dame omdat zij een groot geschiedkundige is van de Lage Landen" of zo. En ah ja, toevallig is die ook van Koerdische afkomst, maar gelukkig heeft ze dat totaal achterwege gelaten.

Maar nee, "ik ben voorstander van die dame omdat ze - zoals mijn favoriet - als voornaamste kenmerk heeft om ook van Koerdische afkomst te zijn".

Joepie, "zij van een kranig ANDER volk gaan ons besturen".

Grappig

Ik zou zeggen dat wat Zuhal kenmerkt, is hopelijk het feit dat zij haar Koerdische achtergrond totaal aan de kant heeft gezet, en dus als Vlaamse totaal GEEN Koerdisch "effect" wil hebben. Mocht men Zuhal leuk vinden OMDAT zij Koerdisch is, dan is er een probleem voor nationalisten zou ik denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2023 om 06:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 10:08   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is grappig om leden van een nationalistische partij vrolijk zien te worden over het idee dat mensen die *als specifiek kenmerk een vreemde afkomst hebben* bestuurders zullen worden.

Staan te wuiven omwille van het aan de macht komen van mensen die gekarakteriseerd worden omwille van hun vreemde afkomst is een merkwaardig gedrag voor mensen die beweren een nationalistische stroming aan te hangen

Het had kunnen zijn "ik ben voorstander van die dame omdat zij een groot geschiedkundige is van de Lage Landen" of zo. En ah ja, toevallig is die ook van Koerdische afkomst, maar gelukkig heeft ze dat totaal achterwege gelaten.

Maar nee, "ik ben voorstander van die dame omdat ze - zoals mijn favoriet - als voornaamste kenmerk heeft om ook van Koerdische afkomst te zijn".

Joepie, "zij van een kranig ANDER volk gaan ons besturen".

Grappig

Ik zou zeggen dat wat Zuhal kenmerkt, is hopelijk het feit dat zij haar Koerdische achtergrond totaal aan de kant heeft gezet, en dus als Vlaamse totaal GEEN Koerdisch "effect" wil hebben. Mocht men Zuhal leuk vinden OMDAT zij Koerdisch is, dan is er een probleem voor nationalisten zou ik denken.

Dat lid van een nationalistische partij wil misschien gewoon het gigantische verschil aantonen tussen zijn partij en extreem-rechts door te bejubelen dat zowel in Vlaanderen als in Nederland een Turkse kan opklimmen tot de top van de politiek ?

Bij extreem-rechts geraken Turken niet hoger op de carrière ladder dan de kuisvrouw.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 10:27   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lid van een nationalistische partij wil misschien gewoon het gigantische verschil aantonen tussen zijn partij en extreem-rechts door te bejubelen dat zowel in Vlaanderen als in Nederland een Turkse kan opklimmen tot de top van de politiek ?
Het willen bejubelen van het opklimmen van een Turkse tot de top van de politiek OMWILLE VAN HAAR TURK ZIJN is het omgekeerde van wat je van gelijk welke nationalistische (of zelfs intelligente) politieke stroming kan verwachten he.

Dat de TOEVALLIG TURKSE achtergrond geen grote hinderpaal vormt voor mensen die toevallig Turkse waren, maar verder alle banden met het Turks-zijn hebben doorgeknipt en dus GOEDE immigranten zijn die de lokale cultuur hebben aangenomen, is prima. Kortom, dat "afgezworen-Turks-zijn" an sich geen grote hinderpaal is, is prima.

Dat het Turks-zijn zelf een voordeel zou zijn, dat is enkel maar iets dat:

1) eigen domme Oeikofoben

2) Turkse nationalisten

kunnen positief vinden.

Normaal gezien associeert men eigen nationalisten noch met oeikofoben, noch met andermans' nationalisten he.

Citaat:
Bij extreem-rechts geraken Turken niet hoger op de carrière ladder dan de kuisvrouw.
Ik heb zo de indruk dat jij de concepten extreem-rechts en anti-oekofoob door elkaar haalt. Ten eerste, waarom zouden Turken hogerop MOETEN kunnen dan kuisvrouw ? Wat hebben wij daarmee te winnen ?
Dat Turken die hun Turk-zijn hebben afgezworen en perfect zijn geintegreerd hogerop geraken is misschien AN SICH geen groot nadeel voor ons, waar waarom die zouden MOETEN hogerop kunnen geraken, daar zie ik ONS voordeel niet bij. Kan je dat even toelichten welk voordeel wij hebben dat Turken hogerop kunnen geraken bij ons ?

Voor mij is het concept extreem-rechts verbonden met het concept fascisme, ttz, de staat die een abstract collectief doel heeft vooropgesteld en daar alle individuele overwegingen voor schrapt, en tot diep in het burgerbestaan ingrijpt om dat abstract collectief (en meestal waanzinnig) doel na te streven onder leiding van een Grote Leider.

De staat die zich gaat moeiten met de kleinste details van het prive leven dat als dusdanig niet meer bestaat en alles ten dienste moet zijn van het Collectief Doel, DAT is fascisme, DAT is extreem-rechts.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2023 om 10:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 10:49   #12
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lid van een nationalistische partij wil misschien gewoon het gigantische verschil aantonen tussen zijn partij en extreem-rechts door te bejubelen dat zowel in Vlaanderen als in Nederland een Turkse kan opklimmen tot de top van de politiek ?

Bij extreem-rechts geraken Turken niet hoger op de carrière ladder dan de kuisvrouw.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het willen bejubelen van het opklimmen van een Turkse tot de top van de politiek OMWILLE VAN HAAR TURK ZIJN is het omgekeerde van wat je van gelijk welke nationalistische (of zelfs intelligente) politieke stroming kan verwachten he.

Dat de TOEVALLIG TURKSE achtergrond geen grote hinderpaal vormt voor mensen die toevallig Turkse waren, maar verder alle banden met het Turks-zijn hebben doorgeknipt en dus GOEDE immigranten zijn die de lokale cultuur hebben aangenomen, is prima. Kortom, dat "afgezworen-Turks-zijn" an sich geen grote hinderpaal is, is prima.

Dat het Turks-zijn zelf een voordeel zou zijn, dat is enkel maar iets dat:

1) eigen domme Oeikofoben

2) Turkse nationalisten

kunnen positief vinden.

Normaal gezien associeert men eigen nationalisten noch met oeikofoben, noch met andermans' nationalisten he.



Ik heb zo de indruk dat jij de concepten extreem-rechts en anti-oekofoob door elkaar haalt. Ten eerste, waarom zouden Turken hogerop MOETEN kunnen dan kuisvrouw ? Wat hebben wij daarmee te winnen ?
Dat Turken die hun Turk-zijn hebben afgezworen en perfect zijn geintegreerd hogerop geraken is misschien AN SICH geen groot nadeel voor ons, waar waarom die zouden MOETEN hogerop kunnen geraken, daar zie ik ONS voordeel niet bij. Kan je dat even toelichten welk voordeel wij hebben dat Turken hogerop kunnen geraken bij ons ?

Voor mij is het concept extreem-rechts verbonden met het concept fascisme, ttz, de staat die een abstract collectief doel heeft vooropgesteld en daar alle individuele overwegingen voor schrapt, en tot diep in het burgerbestaan ingrijpt om dat abstract collectief (en meestal waanzinnig) doel na te streven onder leiding van een Grote Leider.

De staat die zich gaat moeiten met de kleinste details van het prive leven dat als dusdanig niet meer bestaat en alles ten dienste moet zijn van het Collectief Doel, DAT is fascisme, DAT is extreem-rechts.
De Schoof gaat hier dadelijk uit zijn sloffen schieten en de in de ban geslagen Reservespeler gaat zijn haren uittrekken starend naar zijn haperende computer omdat jullie Demir en Yesilgöz als Turken bestempelen. Het zijn Koerden, GODVERDOMME!
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 10:51   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Schoof gaat hier dadelijk uit zijn sloffen schieten en de in de ban geslagen Reservespeler gaat zijn haren uittrekken starend naar zijn haperende computer omdat jullie Demir en Yesilgöz als Turken bestempelen. Het zijn Koerden, GODVERDOMME!
Voor een Turk als gij is dat dus uitschot
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 11:37   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het willen bejubelen van het opklimmen van een Turkse tot de top van de politiek OMWILLE VAN HAAR TURK ZIJN is het omgekeerde van wat je van gelijk welke nationalistische (of zelfs intelligente) politieke stroming kan verwachten he.

...
Ik zou dat eerder vertalen in een duidelijke prioriteit die onze Vlaams-nationalist ons meegeeft in zijn boodschap : dat het erg belangrijk én prioritair is om zich duidelijk te distantiëren van de de bruine etterende rand van de maatschappij : extreem-rechts en hun racistische ideologie.
Dat er dus géén principieel probleem is in België (en Nederland) met politici met Turkse roots doch wel met extreem-rechts.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 11:42   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Schoof gaat hier dadelijk uit zijn sloffen schieten en de in de ban geslagen Reservespeler gaat zijn haren uittrekken starend naar zijn haperende computer omdat jullie Demir en Yesilgöz als Turken bestempelen. Het zijn Koerden, GODVERDOMME!
Aangezien we hier op een ernstig forum bezig zijn, kunnen we ons best houden aan de feiten, de controleerbare feiten. Gezien papa Demir zijn dochter is gaan aangeven op het Turkse consulaat toont dat duidelijk zijn wil om dat cadeautje te geven aan zijn kleine spruit aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 11:47   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor een Turk als gij is dat dus uitschot
Vreemde bewering, aangezien Demir en Yesilgöz ook bipatride Turken zijn...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 11:48   #17
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kans om premier te worden, ttz kans om voorzitter van de vvd te worden.

Mevrouw is een Koerdische van oorsprong, net als Zuhal !!

Kranig volkje, die Koerden. Vooral hun dames.

titel: Nederlandse justitieminister stelt zich kandidaat om Rutte op te volgen als VVD-leider, ook klaar voor premierschap
link: https://www.hln.be/buitenland/nederl...chap~ab1de2a6/
Tja beter zal het dan in Nederland niet worden. Nóg meer regelneverij en ruzies.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 11:55   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Schoof gaat hier dadelijk uit zijn sloffen schieten en de in de ban geslagen Reservespeler gaat zijn haren uittrekken starend naar zijn haperende computer omdat jullie Demir en Yesilgöz als Turken bestempelen. Het zijn Koerden, GODVERDOMME!
Je wil zeggen, het zijn geen Belgen, maar Vlamingen ? Gaan we nu toch volkeren erkennen volgens hun regionaliteit en niet volgens hun papieren nationaliteit ? Of is dat enkel van toepassing op niet-Belgen ?

Maar dat was het punt niet. Het punt was dat een nationalist iemand gaat bejubelen OMWILLE van zijn vreemde oorsprong. DAT is toch pure contradictie he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2023 om 12:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 11:58   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
extreem-rechts en hun racistische ideologie.
Wat heeft racisme nu met extreem-rechts te maken ? Extreem rechts heeft te maken met een totalitaire staat, en het onderwerpen van alle individualiteit van burgers aan het collectieve doel. Racisme heeft daar niks mee te maken. Het is juist dat een totalitaire staat racisme, dan wel, antiracisme, als totalitair doel kan hebben, zoals een totalitaire staat zeg maar, katholicisme, dan wel atheisme als doel kan hebben. Maar wat racisme nu an sich te maken heeft met totalitaire regimes en dus met extreem-rechts mag joost weten.

Racisme is een manier van de goei van de slechten te onderscheiden zoals een andere he. Zoals katholieken de goei van de slechten onderscheiden op basis van het katholieke geloof en zo.

Men kan perfect een racist zijn die kotst van extreem-rechts, of iemand met extreem-rechtse totalitaire gedachten die totaal niet racistisch is he. Die twee dingen hebben totaal niks met elkaar te zien an sich.

Trouwens, je moet nog altijd eens uitleggen welk voordeel wij halen door antiracist te zijn.

Dat wij als individuen geen voordeel halen uit extreem-rechts totalitair denken is bijna per definitie een zekerheid. Maar nog eens, dat heeft niks met racisme te maken. Racisme kan positief zijn, extreem-rechts denken enkel maar voor zij die religieus een waanzinnig idee aankleven. Antiracisme als ideologie kan daarbij extreem-rechts worden bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2023 om 12:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2023, 12:53   #20
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Aangezien we hier op een ernstig forum bezig zijn, kunnen we ons best houden aan de feiten, de controleerbare feiten. Gezien papa Demir zijn dochter is gaan aangeven op het Turkse consulaat toont dat duidelijk zijn wil om dat cadeautje te geven aan zijn kleine spruit aan.
Administratief is dat een staalhard gegeven. Hoe ze zich tussen de twee oren voelen, is dan weer iets anders. Die Gedanken sind frei, nicht?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be