Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u ervan dat er banpunten gegeven worden zonder de overtreding in kwestie te
Dat bevalt me allerminst 9 81,82%
Dat vind ik OK 2 18,18%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 25 mei 2015, 13:49   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Wat vindt u ervan dat er bp gegeven worden zonder citeren van de overtreding?

Wat vindt u ervan dat er banpunten gegeven worden zonder de overtreding in kwestie te citeren?

Poll op naam
1 Dat bevalt me allerminst
2 Dat vind ik OK
eno2 is offline  
Oud 25 mei 2015, 13:54   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

De truck is om overtredingen te vermijden.
Demper is offline  
Oud 25 mei 2015, 16:18   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Voor mij moet niets geciteerd worden.
Ik weet perfect wanneer ik een of andere dwazekloot heb uitgescheten.
Dat gebeurt trouwens héél zelden, maar ik heb om een of andere duistere reden het gevoel dat het binnenkort weer eens zou kunnen gebeuren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 26 mei 2015, 06:26   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Modereren vergt veel tijd.
En het is gelijk een scheidsrechter in het voetbal: je moet de wedstrijd aan kunnen voelen; en iedere wedstrijd is anders.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 mei 2015, 20:04   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat vindt u ervan dat er banpunten gegeven worden zonder de overtreding in kwestie te citeren?

Poll op naam
1 Dat bevalt me allerminst
2 Dat vind ik OK
wat ist? Pas terug en al tegen de lamp gelopen?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 26 mei 2015, 20:32   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wat ist? Pas terug en al tegen de lamp gelopen?
De persoon die me een vierpunter aannaaide einde mei 2014 is wellicht dezelfde die in die draad beweerde dat ik "door mijn kinderen moest onderhouden worden".. Ik zal hem NOOIT meer praat geven omdat die laster niet geknipt werd. Geen idee wat ikzelf precies aan strafwaardigs formuleerde eind mei 2014
eno2 is offline  
Oud 26 mei 2015, 20:56   #7
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De persoon die me een vierpunter aannaaide einde mei 2014 is wellicht dezelfde die in die draad beweerde dat ik "door mijn kinderen moest onderhouden worden".. Ik zal hem NOOIT meer praat geven omdat die laster niet geknipt werd. Geen idee wat ikzelf precies aan strafwaardigs formuleerde eind mei 2014
Is dat dan zo vernederend?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 mei 2015 om 20:57.
Another Jack is offline  
Oud 26 mei 2015, 21:05   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zal hem NOOIT meer praat geven omdat die laster niet geknipt werd.
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2015, 10:59   #9
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Waar zit het lasterlijke dan precies in ?

Misplaatste trots, een raar beestje...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 27 mei 2015, 11:18   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2015 om 11:22.
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2015, 11:19   #11
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat dan zo vernederend?
Look who's talking.

Is 't dan zo vernederend iemands kinderen 'n goeie opvoeding toe te wensen via hun moeder?

Jeweetwel.
SDX is offline  
Oud 27 mei 2015, 11:21   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waar zit het lasterlijke dan precies in ?

Misplaatste trots, een raar beestje...
Het lasterlijke zit hem heel precies gezegd in de laster. Nu, je bent de enige niet hier die precies niet weet of voorwendt niet te weten wat laster is.

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Het gaat dus niet om smaad. Het gaat om laster.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2015 om 11:26.
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2015, 11:24   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Look who's talking.

Is 't dan zo vernederend iemands kinderen 'n goeie opvoeding toe te wensen via hun moeder?

Jeweetwel.
Hoezo jeweetwel?
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2015, 11:54   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Het zou een goede zaak zijn voor het forum, mocht de medeforummer die zich beledigd voelt, minstens in de betrokken draad dit zou weergeven, met de vraag om desgevallend de formulering aan te passen.

Plagen mag, pesten niet.
Het onderscheid kan duidelijk gemaakt worden met een extra woordje heen en weer.
En daarbij moeten geen rechtvaardigingen gegeven worden. Iemand kan gevoelig zijn voor sommige zaken, terwijl dit wel degelijk tot zijn of haar privacy behoort.
Vb. de vrouw die ongewild kinderloos gebleven is, de zwaar bedrogen echtgenoot, iemand die aan dyslexie lijdt ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 mei 2015, 12:48   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Laster die blijft staan is hier off topic, ik ga er verder niet op in.
eno2 is offline  
Oud 28 mei 2015, 09:32   #16
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het lasterlijke zit hem heel precies gezegd in de laster. Nu, je bent de enige niet hier die precies niet weet of voorwendt niet te weten wat laster is.

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Het gaat dus niet om smaad. Het gaat om laster.
"Het lasterlijke zit hem in de laster"

Mooi staaltje bewijsvoering...

Trouwens, mijn internet heeft ook wikipedia. Waar is het element van het ruïneren van een reputatie (welke reputatie?) concreet ingevuld ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 28 mei 2015, 10:42   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Het lasterlijke zit hem in de laster"

Mooi staaltje bewijsvoering...

Trouwens, mijn internet heeft ook wikipedia. Waar is het element van het ruïneren van een reputatie (welke reputatie?) concreet ingevuld ?


Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Wat is jouw niveau misschien? Ik heb een jaar geleden onmiddelijk een niet-openbaar dementi geplaatst via het rode driehoekje. Ik ga dit hier niet in het openbaar off topic herhalen. De kwalificatie "laster" spreekt voor zichzelf. Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Mijn on topic punt is dat deze lasteraar er waarschijnlijk in geslaagd is mij van zijn kant 4bp aan te smeren zonder zelf bestraft te worden voor zijn laster. En dat ik dat niet met zekerheid kan weten omdat er niet meer verwezen wordt naar de overtreding in kwestie. Wat zeer zeer ongemakkelijk is. Ik ben uit verontwaardiging voor die reden een jaar weggebleven voor de looptijd van de straf. Je kan verder off topic reageren in de off topic draad getiteld "@" in K&K. Ondertussen toch bedankt om mij de gelegenheid te geven mijn on topic punt te verhelderen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 mei 2015 om 10:47.
eno2 is offline  
Oud 28 mei 2015, 11:48   #18
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Wat is jouw niveau misschien? Ik heb een jaar geleden onmiddelijk een niet-openbaar dementi geplaatst via het rode driehoekje. Ik ga dit hier niet in het openbaar off topic herhalen. De kwalificatie "laster" spreekt voor zichzelf. Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Mijn on topic punt is dat deze lasteraar er waarschijnlijk in geslaagd is mij van zijn kant 4bp aan te smeren zonder zelf bestraft te worden voor zijn laster. En dat ik dat niet met zekerheid kan weten omdat er niet meer verwezen wordt naar de overtreding in kwestie. Wat zeer zeer ongemakkelijk is. Ik ben uit verontwaardiging voor die reden een jaar weggebleven voor de looptijd van de straf. Je kan verder off topic reageren in de off topic draad getiteld "@" in K&K. Ondertussen toch bedankt om mij de gelegenheid te geven mijn on topic punt te verhelderen.
Er is voorwaar een groot advocaat aan u voorbij gegaan.

Mr. Eno : "laster is laster, meneer de rechter"
Rechter : "en kan u ook aantonen dat aan alle bestanddelen van die strafrechtelijke kwalificatie is voldaan, meester ?"
Mr. Eno : "de kwalificatie spreekt voor zich, meneer de rechter, laster is laster, een klein kind ziet dat"
...

In plaats van je te bekommeren om mijn niveau (Wtf?), zou je beter ingaan op de vraag betreffende het oogmerk een reputatie te ruïneren.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 28 mei 2015, 11:53   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
...

In plaats van je te bekommeren om mijn niveau (Wtf?), zou je beter ingaan op de vraag betreffende het oogmerk een reputatie te ruïneren.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=218926
eno2 is offline  
Oud 28 mei 2015, 12:02   #20
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
geef me 1 reden waarom ik je eenzijdig opgelegde regeltjes zou opvolgen ?

Ik neem er nota van dat je aantijging van laster bij veel geblaat en weinig wol blijft...
Eyjafjallajökull is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be