Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2015, 12:57   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Een toekomst zonder jobs

Het recht op werk. Het is weinig bekend, maar het staat ingeschreven in de Universele Rechten van de Mens.

In de uitpuilende boekenkast in Skidelsky's werkkamer spot ik 'Rise of The Robots'. Een spraakmakend boek van Martin Ford is dat, over de oprukkende automatisering en een toekomst zonder jobs. The Financial Times noemde het eerder dit jaar, toen het verscheen, 'verontrustend overtuigend.'

Automatisering wordt het thema van zijn volgende boek, dat 'De Toekomst van Werk' zal heten, vertelt Skidelsky. In 'Hoeveel is genoeg?' argumenteerde hij al dat automatisering tot toenemende jobonzekerheid leidt, tot polarisering op de arbeidsmarkt en tot meer ongelijkheid. 'We keren langzaam terug naar hoe het vroeger was', klonk het, 'toen de samenleving verdeeld was in een kleine groep zeer rijke renteniers en een grote groep bedienden, maar zonder de hiërarchische structuur die deze ongelijkheid in status nog enigszins verteerbaar maakte.'

We zullen in de toekomst niet meer zomaar op technologie kunnen rekenen om nieuwe jobs te creëren, die de oude vervangen. Ik denk dat de problemen zeer groot worden.

'Ik denk dat het veel urgenter gaat worden', zegt Skidelsky. 'Want jobs gaan gewoon niet langer beschikbaar zijn. En we zullen in de toekomst niet meer zomaar op technologie kunnen rekenen om nieuwe jobs te creëren, die de oude vervangen. Ik denk dat de problemen zeer groot worden.'

Keynes waarschuwde in de jaren '30 al voor de 'nieuwe ziekte' van 'technologische werkloosheid'. Maar hij zag het als een tijdelijke fase. De werkgelegenheid bleef daarna wel stijgen.

Skidelsky: 'In de vroege 19de eeuw had je ook al de Luddieten, die machines gingen kapotslaan, omdat ze vreesden dat ze hun jobs zouden afnemen. Naderhand zeiden mensen: 'Die mensen waren onwetend, primitief. Ze begrepen niet dat machines in feite meer jobs zouden creëren, en meer goederen.' En dat is lange tijd wáár geweest. Maar omwille van specifieke redenen.'

'Een van de dingen die mensen niet begrijpen, is dat die machines in de 19de eeuw wel degelijk grote werkloosheid creëerden. Waarom werd die dan niet almaar groter? Omdat er een bijna leeg continent was waar mensen naartoe konden trekken toen: Amerika. Dat absorbeerde voor een heel groot deel van de brokken van de automatisering. Het creëerde ook nieuwe markten.
Dus de Luddieten hadden het niet helemaal bij het verkeerde eind. Ze begrepen gewoon, zoals vele anderen, de mogelijkheden niet die Amerika bood.'

'Maar als die verruiming van de horizon er niet was geweest, dan denk ik dat de diminishing returns van de automatisering, de afnemende meeropbrengst, zich al veel sneller had laten voelen. En ik dat dat vandaag aan het gebeuren is.


http://multimedia.tijd.be/skidelsky/

In deze context is werken tot 67 jaar of 77 jaar (denen) utopie.
De vraag gaat zijn : wat gaan wij met onze vrije tijd doen? En vooral, hoe gaan wij onze vrije tijd financieren of gebruiken om inkomen te verwerven.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 13:01   #2
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het recht op werk. Het is weinig bekend, maar het staat ingeschreven in de Universele Rechten van de Mens.
In ieder geval een zorg die onbestaand is voor ons landje.

Geen adres - schrapping uit het bevolkingsregister en je bent geen mens meer.
Voor wie nog wel mens is... werk genoeg om de andere mensen te beschermen tegen diegenen die geen mens meer zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 november 2015 om 13:01.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 13:54   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ketterend ketje Bekijk bericht
"Het recht op werk. Het is weinig bekend, maar het staat ingeschreven in de Universele Rechten van de Mens."

Waarom respecteren de vakbonden dat universeel mensenrecht niet bij stakingen?
De vakbonden pakken geen werk af bij stakingen, ze verhinderen gewoon op een bepaald moment het werk om te protesteren tegen wantoestanden. Dit is totaal niet te vergelijken met het vernietigen van jobs. Kom nog eens terug als je echte argumenten hebt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 17:47   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ketterend ketje Bekijk bericht
Ach zo, ik was inderdaad vergeten dat de vakbonden boven de wet staan en dat zelfs de universele rechten van de mens geen vat op hen hebben.
Als ze directieleden gijzelen is dat trouwens ook geen vrijheidsberoving, dat is een protest tegen wantoestanden.

Het spijt me, ik zal het niet meer doen.
Dat is geen antwoord op mijn stelling: ik stel net dat een staking GEEN schending van het recht op werken inhoudt. En gijzelingen vind ik er zelf ook over: vakbonden zijn wat mij betreft niet van goud maar ze zijn wel onontbeerlijk. We gaan sociale acties niet met gangsterpraktijken vergelijken, niet waar.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 november 2015 om 17:50.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 18:10   #5
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Kom nog eens terug als je echte argumenten hebt.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  caring.jpg‎
Bekeken: 69
Grootte:  44,2 KB
ID: 100807  

__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 19:20   #6
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Wacht maar, als het TTIP doorgaat, zal er over 20 jaar voor niemand nog werk zijn tenzij tegen een loon dat onvoldoende is om te overleven.
En, vergeet niet dat er ook geen werklozenvergoeding meer zal zijn!

Maar ja, de meesten denken, het zal onze tijd nog wel duren en ze blijven hun oogkleppen ophouden.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 19:28   #7
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ketterend ketje Bekijk bericht
"Het recht op werk. Het is weinig bekend, maar het staat ingeschreven in de Universele Rechten van de Mens."

Waarom respecteren de vakbonden dat universeel mensenrecht niet bij stakingen?
Heb je niet gelezen dat het in BE niet in de wet staat. Is toch duidelijk me dunkt.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 20:16   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ketterend ketje Bekijk bericht
Hebben de werkwilligen dan bij een staking WEL recht op werken?
ff snel wat opgezocht (dus ik maak geen aanspraak op volledigheid) maar er is een verschil tussen recht op arbeid (waar demonen het hier over heeft) en het recht op werken (dus om ondanks een staking toch aan de slag te kunnen). Het stakingsrecht kan enkel de uitoefening van het recht op werken verhinderen als dit proportioneel is. Zo kan je niemand verhinderen te werken als je staakt omdat de koffie op is maar vb. wel als de staking het gevolg is van verplaatsing van de activiteiten van het bedrijf, zelfs al betreft het maar een klein deel van de werknemers dat getroffen wordt. Dit wordt beoordeeld door de rechter en niet door de werkgever en zeker niet door de regering (scheiding der machten).

Citaat:
Tsja, treinsporen blokkeren, auto's en gebouwen vernielen, mensen ineen kloppen, autostrades bezetten met alle gevallen van dien, bazen gijzelen... dat zijn uiteraard nog geen gangsterpraktijken.
Je hebt het hier over mogelijke excessen bij betogingen (die al dan niet kunnen samenhangen met stakingen), dus eigenlijk doen deze voorbeelden er niet toe.

En om nu terug on topic te reageren: hoe sta je tegenover de bezorgdheid van demonen (waar ik het voor een keer mee eens ben)? Tenslotte gaat dit over een fundamentele schending van het recht op arbeid van bijna de helft van werknemers, wat toch nog wel iets anders is dan een beperking in de uitvoering van het recht op werken agv een staking, niet waar.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 november 2015 om 20:17.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 20:20   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Heb je niet gelezen dat het in BE niet in de wet staat. Is toch duidelijk me dunkt.
België en zijn deelstaten zijn gebonden door de Universele verklaring voor de rechten van de mens (sommige bepalingen hebben zelfs rechtstreekse werking in de Belgische rechtsorde).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 november 2015 om 20:39.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 22:43   #10
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht

Help, help, daar gaat mijn job. We moeten de straat op tegen die stoute automatisering.
Even kort mijn samenvatting omtrent dit thema: je hebt mensen die werken in automatisatie, zoals ik, en mensen die daar niet in werken, zijnde de doemdenkers.

Elke revolutie keert dit weer. Elke keer heb je de bange kwezels aan de zijlijn die hun onwetendheid tentoon stellen. Even kort geschetst: grote rijke bedrijven zoals de pharma industrie heeft vandaag de dag niet genoeg geld om nog maar in de buurt te komen om te automatiseren wat er ge-automatiseerd kan worden, laat staan dat ze alle huidige automatisatie trends gaan volgen en implementeren. Maw: genoeg tijd tot omscholing of uitfasering van oude jobs. Ja, je hebt zelfs nog bedrijven (in de pharma) die met steekkaarten werken ipv een CRM systeem. Ten tweede is een machine geen mens en moet alles wat een mens kan in een machine gestoken worden vooralleer die de mens overal kan vervangen. Mensen die beweren dat je moet vrezen voor uw job, wel daarvan weet ik 100% zeker dat ze ofwel niet weten waarover ze praten, ofwel geld verdienen met paniekzaaierij.

Edit: je verdient aardig wat dollars, yens of euros met een boek waarvan sprake in de OP. Die schrijvers hebben niet liever dat je ja knikt en beeft, en zeker je niet echt informeert maar hun absolute nonsens braaf accepteert en mensen als mij, of jezelf (is je job bedrijgd?), totaal negeert. Dat brengt namelijk geld in hun laadje. Ach mss moet ik wel een boek schrijven. Mensen geloven redelijk veel onzin en onzin verkoopt.

Laatst gewijzigd door Athelas : 28 november 2015 om 22:47.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 22:55   #11
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De vakbonden pakken geen werk af bij stakingen, ze verhinderen gewoon op een bepaald moment het werk om te protesteren tegen wantoestanden. Dit is totaal niet te vergelijken met het vernietigen van jobs. Kom nog eens terug als je echte argumenten hebt.
In se heb je gelijk maar elk persoon, vakbondsleden incluis, die je de weg versperren naar je werk, zijn in overtreding met minstens 1 wet.

Niet in se kan het perfect zijn dat een "lange" vakbondsactie een bedrijf falliet laat draaien en dus wel degelijk jobs vernietigd.

Ik weet eerlijk gezegd niet met welke ingesteldheid jij de argumenten van iemand anders in twijfel trekt als je zelf nogal, met alle respect, kleindenkend over komt. Een ruimdenkend persoon overweegt ALLE mogelijkheden en zal de vakbondsacties in België 100% afkeuren mbt het recht op werk net omdat het zowel direct maar zeker indirect een impact kan hebben.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 23:08   #12
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En om nu terug on topic te reageren: hoe sta je tegenover de bezorgdheid van demonen (waar ik het voor een keer mee eens ben)? Tenslotte gaat dit over een fundamentele schending van het recht op arbeid van bijna de helft van werknemers, wat toch nog wel iets anders is dan een beperking in de uitvoering van het recht op werken agv een staking, niet waar.
Voor iemand die een avatar van Ferrari en Lamborghini heeft, kan ik alleen maar eens treurig met mijn hoofd schudden.

Die merken hebben geld, echt wel geld geld. Die zijn RIJK. Hoeveel wordt daar met machines gedaan tov een Ford fabriek? Automatisatie is duur en bedrijven die het zich kunnen permitteren, wel die huren de beste ambachtslui. Moraal van het verhaal: jobs blijven bestaan alleen shift vraag en aanbod. Ben je echt goed in wat je doet, dan verdien je mooi je boterham (heeft zelfs niet met scholing te maken, kijk maar naar loodgieters, houtbewerkers, en burgerlijk ingenieurs, IT'ers. Er zal voor beiden een markt blijven bestaan, vroeger, nu en in de toekomst.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 23:26   #13
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht

Elke revolutie keert dit weer. Elke keer heb je de bange kwezels aan de zijlijn die hun onwetendheid tentoon stellen. Even kort geschetst: grote rijke bedrijven zoals de pharma industrie heeft vandaag de dag niet genoeg geld om nog maar in de buurt te komen om te automatiseren wat er ge-automatiseerd kan worden, laat staan dat ze alle huidige automatisatie trends gaan volgen en implementeren.
Eén van de blikvangers was YuMi. Deze human collaborative robot werd pas enkele maanden geleden nog voor het eerst voorgesteld door ABB op de prestigieuze Hannover Messe. Yumi staat voor you & me, en luidt een nieuw tijdperk in van samenwerking tussen robots en mensen. De robot heeft twee armen en flexibele handen en is vooral ontwikkeld voor de automatische assemblage van kleine onderdelen.
400 madeleines per minuut
Tijdens het openingsevent konden de bezoekers interactief een USB-stick assembleren met YuMi. Ze woonden ook demo's bij van o.a. een volautomatische verpakkingslijn, waar een robotpickerlijn 400 madeleines per minuut in doosjes deed. Een andere lijn voor de farmasector demonstreerde hoe een robot customized labelt en trays automatisch vult met vials.

Het toont aan waar intrion goed in is: geïntegreerde automatiseringsoplossingen voor zowel productieprocessen (inline checks, picking, packing en palletizing) als logistieke processen (sorteren, intern transport, stockage en orderpicking). Precies de integratie van deze acht automatiseringsactiviteiten maakt intrion uniek. Het bedrijf is vooral actief in de sectoren Food, Pharma en Warehouse & Distribution.
Motor
Met de opening schrijft intrion een nieuw hoofdstuk bij aan zijn groeiverhaal. CEO Gerard Paulussen: "De motor achter ons succes is dat we duurzame meerwaarde willen creëren voor onze klanten. Dat doen we door slim en efficiënt gemechaniseerde maatoplossingen te conceptualiseren en te realiseren. Onze onafhankelijkheid is cruciaal, want daardoor kunnen we de (deel)systemen selecteren en integreren die het meest geschikt zijn voor de productie- en logistieke noden van de klant." Dankzij dit succes werd de bouw van het nieuwe bedrijfscomplex in Huizingen mogelijk.

http://www.editiepajot.com/regios/3/articles/46018
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 23:33   #14
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Eén van de blikvangers was YuMi. Deze human collaborative robot werd pas enkele maanden geleden nog voor het eerst voorgesteld door ABB op de prestigieuze Hannover Messe. Yumi staat voor you & me, en luidt een nieuw tijdperk in van samenwerking tussen robots en mensen. De robot heeft twee armen en flexibele handen en is vooral ontwikkeld voor de automatische assemblage van kleine onderdelen.
400 madeleines per minuut
Tijdens het openingsevent konden de bezoekers interactief een USB-stick assembleren met YuMi. Ze woonden ook demo's bij van o.a. een volautomatische verpakkingslijn, waar een robotpickerlijn 400 madeleines per minuut in doosjes deed. Een andere lijn voor de farmasector demonstreerde hoe een robot customized labelt en trays automatisch vult met vials.

Het toont aan waar intrion goed in is: geïntegreerde automatiseringsoplossingen voor zowel productieprocessen (inline checks, picking, packing en palletizing) als logistieke processen (sorteren, intern transport, stockage en orderpicking). Precies de integratie van deze acht automatiseringsactiviteiten maakt intrion uniek. Het bedrijf is vooral actief in de sectoren Food, Pharma en Warehouse & Distribution.
Motor
Met de opening schrijft intrion een nieuw hoofdstuk bij aan zijn groeiverhaal. CEO Gerard Paulussen: "De motor achter ons succes is dat we duurzame meerwaarde willen creëren voor onze klanten. Dat doen we door slim en efficiënt gemechaniseerde maatoplossingen te conceptualiseren en te realiseren. Onze onafhankelijkheid is cruciaal, want daardoor kunnen we de (deel)systemen selecteren en integreren die het meest geschikt zijn voor de productie- en logistieke noden van de klant." Dankzij dit succes werd de bouw van het nieuwe bedrijfscomplex in Huizingen mogelijk.

http://www.editiepajot.com/regios/3/articles/46018
Alles wat je opnoemt bestaat al decennia. Spendeer je altijd zoveel tijd aan elke topic die je hier start? Echt, serieus, ik denk niet dat je snapt hoe stupide dit antwoord over komt. Veel van wat je opnoemt wordt de dag van vandaag al gebruikt in zowat elk bedrijf. Je loopt 5-10 jaar achter met je topic.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 23:49   #15
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Niet in se kan het perfect zijn dat een "lange" vakbondsactie een bedrijf falliet laat draaien en dus wel degelijk jobs vernietigd.
Ik ken geen enkel bedrijf dat delokaliseerde omwille van vakbondsakties.
Ik kan U honderden bedrijven opnoemen die delokaliseerden omwille van politieke beslissingen (oa hoge loonkost).
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 00:30   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Voor iemand die een avatar van Ferrari en Lamborghini heeft, kan ik alleen maar eens treurig met mijn hoofd schudden.

Die merken hebben geld, echt wel geld geld. Die zijn RIJK. Hoeveel wordt daar met machines gedaan tov een Ford fabriek? Automatisatie is duur en bedrijven die het zich kunnen permitteren, wel die huren de beste ambachtslui. Moraal van het verhaal: jobs blijven bestaan alleen shift vraag en aanbod. Ben je echt goed in wat je doet, dan verdien je mooi je boterham (heeft zelfs niet met scholing te maken, kijk maar naar loodgieters, houtbewerkers, en burgerlijk ingenieurs, IT'ers. Er zal voor beiden een markt blijven bestaan, vroeger, nu en in de toekomst.
Peperdure nicheproducten (waaar the sky the limit is) gaan vergelijken met massaproducten waarvoor op elke cent wordt gelet? Niet gelezen dat ongeveer de helft van de jobs gaan verdwijnen door automatisatie? In de retail alleen al zijn 30.000 netto verloren gegaan door de webshops-en het einde van de digitalisatie en automatisatie van de economie is nog lang niet in zicht. Bovendien biedt de automatisatie een perfect excuus om sociale bescherming naar beneden toe bij te stellen, zie maar naar de discussie rond nachtwerk in de opslag voor webshops. Techniek en dividenden op aandelen zijn het enige wat hiermee vooruitgaat, voor werknemers (en op termijn voor de consumenten) zal er uiteindelijk een flinke achteruitgang zijn.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 10:56   #17
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Even kort mijn samenvatting omtrent dit thema: je hebt mensen die werken in automatisatie, zoals ik, en mensen die daar niet in werken, zijnde de doemdenkers.

Elke revolutie keert dit weer. Elke keer heb je de bange kwezels aan de zijlijn die hun onwetendheid tentoon stellen. Even kort geschetst: grote rijke bedrijven zoals de pharma industrie heeft vandaag de dag niet genoeg geld om nog maar in de buurt te komen om te automatiseren wat er ge-automatiseerd kan worden, laat staan dat ze alle huidige automatisatie trends gaan volgen en implementeren. Maw: genoeg tijd tot omscholing of uitfasering van oude jobs. Ja, je hebt zelfs nog bedrijven (in de pharma) die met steekkaarten werken ipv een CRM systeem. Ten tweede is een machine geen mens en moet alles wat een mens kan in een machine gestoken worden vooralleer die de mens overal kan vervangen. Mensen die beweren dat je moet vrezen voor uw job, wel daarvan weet ik 100% zeker dat ze ofwel niet weten waarover ze praten, ofwel geld verdienen met paniekzaaierij.

Edit: je verdient aardig wat dollars, yens of euros met een boek waarvan sprake in de OP. Die schrijvers hebben niet liever dat je ja knikt en beeft, en zeker je niet echt informeert maar hun absolute nonsens braaf accepteert en mensen als mij, of jezelf (is je job bedrijgd?), totaal negeert. Dat brengt namelijk geld in hun laadje. Ach mss moet ik wel een boek schrijven. Mensen geloven redelijk veel onzin en onzin verkoopt.
De gemiddelde leeftijd van uw beroepsgroep ligt merkelijk lager dan in andere sectoren. In Silicon Valley ben je eens 30 jaar reeds een oude zak.
Wie heeft U gegarandeerd dat jij de rit tot 67 jaar of godbeter ergens in de 70 MAG/KUNT uitrijden?
Misschien wordt er op dit ogenblik reeds een Bengalees opgeleid om uw job over te nemen aan een veel lagere arbeidskostprijs.
Denk jij dat de equator door uw reet loopt en dat jij onmisbaar bent?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 10:56   #18
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Alles wat je opnoemt bestaat al decennia. Spendeer je altijd zoveel tijd aan elke topic die je hier start? Echt, serieus, ik denk niet dat je snapt hoe stupide dit antwoord over komt. Veel van wat je opnoemt wordt de dag van vandaag al gebruikt in zowat elk bedrijf. Je loopt 5-10 jaar achter met je topic.



laat de zaagtrol toch doen? Als hij niet minstens één klaagtopic kan starten per dag is hij niet content
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 10:59   #19
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De gemiddelde leeftijd van uw beroepsgroep ligt merkelijk lager dan in andere sectoren. In Silicon Valley ben je eens 30 jaar reeds een oude zak.
Wie heeft U gegarandeerd dat jij de rit tot 67 jaar of godbeter ergens in de 70 MAG/KUNT uitrijden?
Misschien wordt er op dit ogenblik reeds een Bengalees opgeleid om uw job over te nemen aan een veel lagere arbeidskostprijs.
Denk jij dat de equator door uw reet loopt en dat jij onmisbaar bent?
hij kan natuurlijk ook altijd zijn bedrijf kapotstaken en daarna bij de sluiting een dikke pree opeisen hé. Dan kan hij net zoals jij vroeger op pensioen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 17:55   #20
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De gemiddelde leeftijd van uw beroepsgroep ligt merkelijk lager dan in andere sectoren. In Silicon Valley ben je eens 30 jaar reeds een oude zak.
Developpers die goed zijn, die blijven dat inderdaad niet na hun 30e. Die groeien door naar analist-developper, technisch analist, business analist, directeur, consultant, zelfstandig IT'er en talloze andere functies. Het coderen wordt dan inderdaad door goedkopere, jongere personen gedaan omdat wij daarvoor te duur zijn (jaja, en dan paaien we hen graag dat ze 'slimmer' zijn terwijl een persoon als Jobs of Zuckerberg gewoon veel sluwer zijn door ervaring). In kleinere bedrijven daarentegen gebeurt het wel eens dat je op jonge leeftijd al grotere verantwoordelijkheden krijgt of op oudere leeftijd nog even moet inspringen bij het coderen.

Citaat:
Wie heeft U gegarandeerd dat jij de rit tot 67 jaar of godbeter ergens in de 70 MAG/KUNT uitrijden?
Wat heeft dit nog met automatisatie te maken? Maar ik antwoord je graag hoor. Niemand garandeert je positie bij je huidige werkgever (tenzij je bij de staat werkt). De truck is om jezelf niet onvervangbaar te maken - hoewel - maar om ervoor te zorgen dat je niet vervangen hoeft te worden. Blijf bij leren, combineer dat met kennis en ervaring, en normaal kan je makkelijk tot je 67e actief blijven (indien je geen grote, medische tegenslagen kent ofc wat een jong persoon eveneens kan treffen).

Citaat:
Misschien wordt er op dit ogenblik reeds een Bengalees opgeleid om uw job over te nemen aan een veel lagere arbeidskostprijs.
Denk jij dat de equator door uw reet loopt en dat jij onmisbaar bent?
Wat een fantastisch ontbreken van realisme of kennis mbt de huidige kennisindustrie in België. De equator hoeft niet door mijn gat te lopen om te beseffen dat je hier gewoon aan het zeveren bent over zaken waar je geen bal vanaf weet. Wees een man en geef dat eens toe.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be