Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Geert Wilders veroordeeld worden ivm ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ja, en dat zeg ik als moslim 0 0%
Ja, en dat zeg ik als niet - moslim 11 14,67%
Nee, en dat zeg ik als moslim 2 2,67%
Nee, en dat zeg ik als niet - moslim 62 82,67%
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2016, 22:15   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard Moet Geert Wilders vervolgd worden ivm ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?"

In Nederland start binnenkort een (politiek) proces tegen Geert Wilders omdat hij aan zijn achterban vroeg ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?''

De klacht komt er wegens ''aanzetten tot haat".
Ik zie niet hoe een vraag stellen een aanzet tot haat kan zijn. Iedereen is namelijk vrij om daarop te antwoorden wat hij/zij wil.

Marokkanen komen in Nederland 3 keer vaker in aanraking met justitie dan autochtonen. In die zin is de vraag van Wilders zeer normaal, vanuit statistisch oogpunt. In Belgie is de statistiek trouwens niet zeer verschillend.

Wilders heeft zelfs meermaals gezegd dat er ook goede Marokkanen zijn, maar daar hebben de haters geen oog voor. Hij is bang voor een oneerlijk proces, en ik deel die bezorgdheid.

Net zoals enkele jaren geleden, is het de vrijheid van meningsuiting die voor de rechtbank wordt gedaagd.

Wat vindt u?
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 22:16   #2
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Waarom ? Dit is een deftige vraag zonder meer.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 22:19   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Ik zie niet in waarom.
Willen we meer of minder vluchtelingen?
Het punt is of men voordeel heeft bij meer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 22:30   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom.
Willen we meer of minder vluchtelingen?
Het punt is of men voordeel heeft bij meer.
Ik zie dat ook absoluut niet en ik vind het zelfs zeer schokkend dat het stellen van een vraag tot een proces leidt.

Maar volgens de Nederlandse topadvocaat Gerard Spong is er een goeie kans dat Wilders veroordeeld wordt voor het stellen van die vraag.

Als dat het geval is, is het de vrijheid van meningsuiting die veroordeeld wordt en dan vind ik dat het volk in opstand moet komen. Je kan anno 2016 niet eens een probleem benoemen op basis van politieke correctheid.

Stel je voor dat een imam morgen op TV aan alle moslims vraagt ''Moeten we alle homo's van een brug af gooien?"

Gaat die imam dan veroordeeld worden? Het staat immers letterlijk in de Koran dat homo's gestraft moeten worden.

Politieke correctheid kost mensenlevens
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 17 maart 2016 om 22:33.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 00:08   #5
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik zie dat ook absoluut niet en ik vind het zelfs zeer schokkend dat het stellen van een vraag tot een proces leidt.
Dat zou inderdaad schokkend zijn gelukkig is dat niet het geval , maar gaat het over zijn antwoord "daar zorgen wij voor".
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 00:26   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Ik hoop dat 't proces net zo'n circus wordt, mèt dezelfde afgang van de clowns die mensen de mond willen snoeren, als 't vorige proces.
Dat was echt smullen!

't Ziet er in elk geval al naar uit ook;
Deel aangiften Wilders blijken nep
Citaat:
Uit een deel van de dertien inmiddels afgenomen verhoren rijst een ontluisterend beeld van misleiding, beïnvloeding, intimidatie en onkunde bij de massale aangifte richting Wilders.
...
Eén van hen verklaarde dat de Haagse As Soennah-moskee aangifteformulieren verspreidde en dat hij veronderstelde dat Wilders president was. Een andere getuige vermeldde geen idee te hebben wat een aangifte zou betekenen, omdat hij niet kan lezen. „Zelfs die handtekening is niet van mij, in ieder geval herken ik hem niet.”
Dat gaat weer lachen worden.

Om op de vraag te antwoorden; "Natuurlijk niet, waar ben je dan mee bezig!"
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 01:49   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.742
Standaard

Citaat:
Moet Geert Wilders vervolgd worden ivm ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ik vind aan de vraagstelling niets verkeerd.

Mocht men gevraagd hebben: Moeten we ze allemaal terug buitenzetten?

Daar zou eerder een vervolging op kunnen gekomen zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 08:16   #8
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
In Nederland start binnenkort een (politiek) proces tegen Geert Wilders omdat hij aan zijn achterban vroeg ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?''

De klacht komt er wegens ''aanzetten tot haat".
Ik zie niet hoe een vraag stellen een aanzet tot haat kan zijn. Iedereen is namelijk vrij om daarop te antwoorden wat hij/zij wil.

Marokkanen komen in Nederland 3 keer vaker in aanraking met justitie dan autochtonen. In die zin is de vraag van Wilders zeer normaal, vanuit statistisch oogpunt. In Belgie is de statistiek trouwens niet zeer verschillend.

Wilders heeft zelfs meermaals gezegd dat er ook goede Marokkanen zijn, maar daar hebben de haters geen oog voor. Hij is bang voor een oneerlijk proces, en ik deel die bezorgdheid.

Net zoals enkele jaren geleden, is het de vrijheid van meningsuiting die voor de rechtbank wordt gedaagd.

Wat vindt u?
Is dat aan zetten tot haat ? amai een simpel vraagje stellen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 08:21   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
In Nederland start binnenkort een (politiek) proces tegen Geert Wilders omdat hij aan zijn achterban vroeg ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?''

De klacht komt er wegens ''aanzetten tot haat".
Ik zie niet hoe een vraag stellen een aanzet tot haat kan zijn. Iedereen is namelijk vrij om daarop te antwoorden wat hij/zij wil.

Marokkanen komen in Nederland 3 keer vaker in aanraking met justitie dan autochtonen. In die zin is de vraag van Wilders zeer normaal, vanuit statistisch oogpunt. In Belgie is de statistiek trouwens niet zeer verschillend.

Wilders heeft zelfs meermaals gezegd dat er ook goede Marokkanen zijn, maar daar hebben de haters geen oog voor.
Citaat:
Hij is bang voor een oneerlijk proces, en ik deel die bezorgdheid.
Net zoals enkele jaren geleden, is het de vrijheid van meningsuiting die voor de rechtbank wordt gedaagd.

Wat vindt u?
Oneerlijke processen zijn GEEN processen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 08:54   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.742
Standaard

Je zou het ook zo kunnen stellen dat het vingerwijzen is naar een bepaalde groep en dan wel, de Marokkanen. (ok, Rotterdam zit afgeladen vol maar toch ... )

Ondanks er op huidig ogenblik, veel andere groepen (die van de invasie naar de EU toe bedoel ik) zijn, die nu de EU en ook Nederland weten te 'overspoelen' en dat zijn niet allemaal Marokkanen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 maart 2016 om 08:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 09:01   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat zou inderdaad schokkend zijn gelukkig is dat niet het geval , maar gaat het over zijn antwoord "daar zorgen wij voor".
Ook dat is geen probleel.
Tenzij hij daar ongeoorloofde praktijken zou voot gebruiken maar dat kan men daar niet uit afleiden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 23:16   #12
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Ziet er in elk geval al naar uit ook;
Deel aangiften Wilders blijken nep
direct een rechtzaak starten
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 23:51   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Is dat aan zetten tot haat ? amai een simpel vraagje stellen
Als Wilders schuldig bevonden wordt moet men ook Termont vervolgen.
Hij zegt het wel niet exact met dezelfde woorden maar het komt er wel op neer.
Hij wil minder zigeuners in Gent.

Citaat:
Daniel Termont (sp.a), burgemeester van Gent, vraagt de inwoners om de dakloze Roma niét te helpen.
Bied de Roma geen onderdak, geen dekens, geen soep, want hoe meer je ze helpt, hoe meer er naar Gent komen.
http://www.gva.be/cnt/aid996318/dani...ze-roma-helpen
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 00:31   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Jup, de arabische komedie is begonnen;

Antidemocraten willen dat rechter politicus elimineert
Citaat:
Als deze voorbeelden allemaal echt zijn, moet dit tot de bodem worden uitgezocht. En niet omdat een analfabeet niet weet dat Nederland geen president heeft. De integriteit van de politie staat hier op het spel. Het doen van een valse aangifte is strafbaar. En het organiseren van massale aangiftes is gelijk aan het organiseren van hetze. Daarbij rijst de vraag wie of welke krachten de politie onder druk hebben gezet op om deze manier individuele en collectieve aangiftes aan te nemen. Dit onzorgvuldige en politiek gemotiveerde deel van Wilders’ vervolging vormt het fundament van het proces.

De zaak-Wilders begint op een Arabische komedie te lijken: de aangevers zien aangifteformulieren als stembiljetten.

Geweldig!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 14:21   #15
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.837
Standaard

Het is begonnen

Luister eens naar de woorden van Wilders in de rechtbank. Voorgedrukte aangifteformulieren tegen hem, ondertekend door mensen die amper Nederlands spreken. Toegewezen rechters waarvan bewezen is dat ze partijdig zijn.

Dit is een politiek proces om de Islamiseringsagenda verder te laten gaan

Slotwoord Geert Wilders regiezitting
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 14:45   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.317
Standaard

De dictatuur van de politieke correctheid gaat ten koste van alles. Geen lessen getrokken uit 'gebeurtenissen' in het eerste gedeelte van vorige eeuw.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 15:01   #17
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het is begonnen

Luister eens naar de woorden van Wilders in de rechtbank. Voorgedrukte aangifteformulieren tegen hem, ondertekend door mensen die amper Nederlands spreken. Toegewezen rechters waarvan bewezen is dat ze partijdig zijn.

Dit is een politiek proces om de Islamiseringsagenda verder te laten gaan

Slotwoord Geert Wilders regiezitting
Net zoals ik vroeger altijd gezegd heb dat het cordon rond het VB nergens voor nodig is en ik daar tegen was, is het huidige en het vorige proces tegen de uitspraken van Wilders een farce, gewoon het willen afmaken van een politieke tegenstander.
Maar wat ik persoonlijk erger vind, is dat de vrije meningsuiting voor iedereen in het gedrang komt.
Want dit is een precedent moest hij niet vrijgesproken worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 15:08   #18
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Net zoals ik vroeger altijd gezegd heb dat het cordon rond het VB nergens voor nodig is en ik daar tegen was, is het huidige en het vorige proces tegen de uitspraken van Wilders een farce, gewoon het willen afmaken van een politieke tegenstander.
Maar wat ik persoonlijk erger vind, is dat de vrije meningsuiting voor iedereen in het gedrang komt.
Want dit is een precedent moest hij niet vrijgesproken worden.
Niet alleen dat. Het principe van 'scheiding van machten' wordt daardoor geschonden, wat het gekronkel ook is om de zaak strafrechtelijk te krijgen, het blijft een politieke zaak.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 15:19   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Net zoals enkele jaren geleden, is het de vrijheid van meningsuiting die voor de rechtbank wordt gedaagd.

Wat vindt u?
Welke rechtbank ? Wat is de aanklacht ? Is het een burgerlijke klacht of strafrechtelijk ? Wie daagt Wilders voor de rechtbank ?

Dit heeft zelfs niet met recht op vrijheid van meningsuiting te zien. Een politieker mag publiek werven voor zijn maatschappelijke keuzes.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 15:24   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Stel je voor dat een imam morgen op TV aan alle moslims vraagt ''Moeten we alle homo's van een brug af gooien?"

Gaat die imam dan veroordeeld worden? Het staat immers letterlijk in de Koran dat homo's gestraft moeten worden.
Als het tot een effectieve oproep tot geweld leidt dan kan die imam strafrechtelijk worden veroordeelt:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanzet...n_wanbedrijven
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be