Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2014, 12:26   #301
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Eigenlijk is dat het potsierlijkste wat je kan doen. De zon schijnt, je zet haar licht om in elektriciteit, die je dan weer gebruikt om lampen licht te laten geven dat het zonlicht zo goed mogelijk moet nabootsen.
Met hun lampen oogsten ze vaker. En aangezien er blijkbaar nogal veel van nodig is in belgië zullen ze dat wel kunnen gebruiken. 't Is hier niet zoals in Spanje waar ze heelder valleien vol hebben staan.
In Antwerpen stoeffen ze over het oppakken van 70 dealers per maand, nu heb ik er geen idee van hoeveel volk die elk over de vloer krijgen maar 't geeft wel een raar beeld van het aantal mensen dat in werkelijkheid cannabis gebruiken. Die 70 zullen wel niet de enigen zijn dus de cijfers ivm het aantal gebruikers (en dus ook de cijfers over grammen of kilo's ) zouden wel eens hoger kunnen zijn dan ze willen toegeven. Da's dan enkel Antwerpen.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 09:02   #302
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Met hun lampen oogsten ze vaker. En aangezien er blijkbaar nogal veel van nodig is in belgië zullen ze dat wel kunnen gebruiken. 't Is hier niet zoals in Spanje waar ze heelder valleien vol hebben staan.
In Antwerpen stoeffen ze over het oppakken van 70 dealers per maand, nu heb ik er geen idee van hoeveel volk die elk over de vloer krijgen maar 't geeft wel een raar beeld van het aantal mensen dat in werkelijkheid cannabis gebruiken. Die 70 zullen wel niet de enigen zijn dus de cijfers ivm het aantal gebruikers (en dus ook de cijfers over grammen of kilo's ) zouden wel eens hoger kunnen zijn dan ze willen toegeven. Da's dan enkel Antwerpen.
De politie schat dat ze 1/10 plantages oprolt. Maar dat zijn volgens mij enkel de "grotere" plantages, ik vraag me af hoe ze in godsnaam kwekers kunnen ontdekken die met een laag energieverbruik én koolstoffilter kweken. Sommigen kwakken 4 spaarlampen in een doos, plakken daar een PC ventilator tegen en een geurfilter uit een afzuigkap. Qua hitteuitstoot niet op te merken.

Wat je zegt is correct: men kan vaker oogsten. Maar ik vraag me echt af of dat ecologisch verantwoord is...
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 09:09   #303
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

LOL Wereld, ik denk niet dat ze komen kijken voor 1 lampje of ietsje meer hoor. Tenzij iemand U klikt. Maar hebt gij zo'n 10 lampen naast mekaar hangen dan zijt ge hoogstwaarschijnlijk ooit ene uit die 10 dat gepakt worden.
Kweken voor eigen gebruik gebeurt al decennia en het is zeer zelden dat daar iemand tegen de lamp loopt. Maar ge moet er wel altijd voorzichtig mee blijven en tegen niemand zeggen.

Laatst gewijzigd door Peche : 21 maart 2014 om 09:09.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 10:28   #304
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
LOL Wereld, ik denk niet dat ze komen kijken voor 1 lampje of ietsje meer hoor. Tenzij iemand U klikt. Maar hebt gij zo'n 10 lampen naast mekaar hangen dan zijt ge hoogstwaarschijnlijk ooit ene uit die 10 dat gepakt worden.
Kweken voor eigen gebruik gebeurt al decennia en het is zeer zelden dat daar iemand tegen de lamp loopt. Maar ge moet er wel altijd voorzichtig mee blijven en tegen niemand zeggen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40225_00998105
http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...nabis-aan.aspx

Dat zal ook wel niet meer dan één lamp geweest zijn, maar in het eerste geval heeft iemand a) voor overlast gezorgd en b) niet aan de geur gedacht en in het tweede a) voor overlast.

Niet slim.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 21:57   #305
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Gepluimd door de Staat ging u failliet
en zoekt nu naar wat nog toekomst biedt.
Liefst in eigen streek.
Iets van eigen kweek ?
Maar potverdekke, d�*t is het ... wiet !



De Krant die je op een toeter draait
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 22:23   #306
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
De politie schat dat ze 1/10 plantages oprolt. Maar dat zijn volgens mij enkel de "grotere" plantages, ik vraag me af hoe ze in godsnaam kwekers kunnen ontdekken die met een laag energieverbruik én koolstoffilter kweken. Sommigen kwakken 4 spaarlampen in een doos, plakken daar een PC ventilator tegen en een geurfilter uit een afzuigkap. Qua hitteuitstoot niet op te merken.

Wat je zegt is correct: men kan vaker oogsten. Maar ik vraag me echt af of dat ecologisch verantwoord is...
Het meeste van die oogsten draaien op elektriciteit die voor de meter wordt afgetapt, als de energiemaatschappij zulke hoeveelheden niet eens mist, wat maakt dat dan uit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 22:40   #307
Kaaskoppie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 oktober 2013
Berichten: 1.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het meeste van die oogsten draaien op elektriciteit die voor de meter wordt afgetapt, als de energiemaatschappij zulke hoeveelheden niet eens mist, wat maakt dat dan uit.
....

Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 21 maart 2014 om 22:40.
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 22:41   #308
Kaaskoppie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 oktober 2013
Berichten: 1.050
Standaard

of het men niet legaliseert of niet,als je nu voor of tegenstander bent men zal altijd blijven weed blijven smoren tot het einde der tijden...

Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 21 maart 2014 om 22:41.
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 12:57   #309
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het meeste van die oogsten draaien op elektriciteit die voor de meter wordt afgetapt, als de energiemaatschappij zulke hoeveelheden niet eens mist, wat maakt dat dan uit.
Oh maar ze missen die wel.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2...fstal-opgerold

Een miljard kWh in Nederland, goed voor €200 miljoen ontlopen inkomsten, evenveel als Den Haag verbruikt. Ze stellen zich dan ook altijd burgerlijke partij als er stroomdiefstal is.

Ecologisch is dat 700 miljoen kg CO2 uitstoot, dat komt neer op 0,44% van de Nederlandse uitstoot.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 13:08   #310
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Oh maar ze missen die wel.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2...fstal-opgerold

Een miljard kWh in Nederland, goed voor €200 miljoen ontlopen inkomsten, evenveel als Den Haag verbruikt. Ze stellen zich dan ook altijd burgerlijke partij als er stroomdiefstal is.

Ecologisch is dat 700 miljoen kg CO2 uitstoot, dat komt neer op 0,44% van de Nederlandse uitstoot.
Als de politie hen komt zeggen dat er plantages zijn gepakt waar er zwarte stroom gebruikt werd dan missen ze die plots.

Maar als er op tienduizend andere plantages zwarte stroom wordt afgetapt weten ze van niets.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 13:57   #311
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de politie hen komt zeggen dat er plantages zijn gepakt waar er zwarte stroom gebruikt werd dan missen ze die plots.

Maar als er op tienduizend andere plantages zwarte stroom wordt afgetapt weten ze van niets.
Zegt wie?

Ze speuren effectief naar "lekken" hoor. Dat het niet altijd makkelijk is, geven ze ook wel toe, vaak kunnen ze maar een zone aanduiden, wat dan voldoende is voor de politie om "iets" te beginnen.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 14:24   #312
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Zegt wie?

Ze speuren effectief naar "lekken" hoor. Dat het niet altijd makkelijk is, geven ze ook wel toe, vaak kunnen ze maar een zone aanduiden, wat dan voldoende is voor de politie om "iets" te beginnen.
Ze hebben geen enkel idee.

Ik herinner me iemand die opgepakt werd met een kwekerij waar stroom afgetapt werd voor de meter en Electrabel stelde zich burgerlijke partij nadat ze op de hoogte gesteld werden door de politie, want ze wisten helemaal van niets. Ze dienden een rekening in waar zelfs de rechter mee moest lachen, hij vroeg hun om een beetje ernstig te blijven en uiteindelijk hebben ze niets getrokken omdat ze bleven volharden in hun circusact.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 14:29   #313
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Zegt wie?

Ze speuren effectief naar "lekken" hoor. Dat het niet altijd makkelijk is, geven ze ook wel toe, vaak kunnen ze maar een zone aanduiden, wat dan voldoende is voor de politie om "iets" te beginnen.
In Nederland ja, maar hier niet, ze hebben geen enkel idee.

En ook in Nederland haalt hun speuren niets uit omdat iemand met ietwat plantage er vertragers tussen steekt zodat niet alle lampen tegelijk terug opstarten. Want dat speuren bestaat uit de stroom afsluiten van de hele omgeving, en dan meten ze hoeveel stroom er gebruikt wordt bij het terug opzetten van de stroom.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 14:50   #314
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

OK, dat kan zijn. Mijn info komt ook voor 90% uit Nederland.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 13:18   #315
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze hebben geen enkel idee.

Ik herinner me iemand die opgepakt werd met een kwekerij waar stroom afgetapt werd voor de meter en Electrabel stelde zich burgerlijke partij nadat ze op de hoogte gesteld werden door de politie, want ze wisten helemaal van niets. Ze dienden een rekening in waar zelfs de rechter mee moest lachen, hij vroeg hun om een beetje ernstig te blijven en uiteindelijk hebben ze niets getrokken omdat ze bleven volharden in hun circusact.
U vertelt onzin. Heel wat plantages worden inderdaad opgerold omdat ze electriciteit aftappen en veel verbruiken wat storingen geeft op het net. Het is overigens vaak een van de eerste onderzoeksdaden die men stelt indien men vermoed dat er ergens een plantage zou staan om bij de netbeheerder te informeren naar eventuele fluctuaties. Het is overigens niet Electrabel of electktriciteitsleverancier die zich in dat geval burgerlijke partij stelt maar de netbeheerder. Die vorderingen worden bij veroordelingen meestal toegekend op basis van berekeningen conform het systeem Boom.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be