Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 4 maart 2015, 17:09   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard Een Belg!

Citaat:
Vier FBI-agenten hebben in een gevangenis in het Marokkaanse Fez een Belg ondervraagd. De agenten, die onderzoek voeren naar rekruteringsnetwerken voor jihadi’s, hadden vooral interesse naar zijn verblijf in Afghanistan, waar hij aan de zijde van al-Qaida zou gevochten hebben. Dat berichten de Sudpresse-kranten woensdag op basis van de Marokkaanse nieuwssite Assabah.

De man, Hicham Bouhali Zriouil, stond terecht tijdens het proces van Malika El-Aroud, de weduwe van een van van de moordenaars van de Afghaanse commandant Ahmed Shah Massoud. Hij werd bij verstek veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf.

In december 2007 vertrok hij naar een trainingskamp van Al Qaeda in Pakistan, maar volgens zijn omgeving lieten de taliban daar geen Belgische vrijwilligers toe. Hij zou daarom beslist hebben om terug te keren naar België, maar kwam vast te zitten in Syrië. Daar werd hij opgepakt in 2011. In plaats van uitgeleverd te worden aan België, werd hij naar Marokko gestuurd, dat hem eveneens zocht wegens terrorisme. Het Marokkaanse gerecht veroordeelde hem tot twintig jaar gevangenis.
uit DSonline vandaag
Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 17:13   #2
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Het concept "Belg" houdt sowieso niet veel meer in dan wat op je identiteitskaart staat. Hij kan dus perfect een Belg zijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 maart 2015 om 17:13.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 4 maart 2015, 17:31   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Ik begrijp dat niet, wie komt er nu in het buitenland voor uit dat hij Belg is?

Dan vraag je er toch achter dat men u uitlacht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 4 maart 2015, 17:34   #4
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ik snap het onderwerp van deze draad niet zo goed

Is het een pleidooi voor het installeren van een gunstig gezind regime in Syrië? Wil je Marokko verbieden Belgen op te sluiten die misdaden op hun grondgebied hebben begaan?
Klein Licht is offline  
Oud 4 maart 2015, 17:57   #5
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het concept "Belg" houdt sowieso niet veel meer in dan wat op je identiteitskaart staat. Hij kan dus perfect een Belg zijn.
Sta me toe daar anders tegenaan te kijken...
Als het toch niets uitmaakt, laat het dan gewoon een "man" wezen.
En ja, men heeft van de term "Belg" een lolletje gemaakt, maar daarom moeten we het nog niet vanzelfsprekend vinden!
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:10   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik snap het onderwerp van deze draad niet zo goed

Is het een pleidooi voor het installeren van een gunstig gezind regime in Syrië? Wil je Marokko verbieden Belgen op te sluiten die misdaden op hun grondgebied hebben begaan?
Neen, veel eenvoudiger.
Waarom hebben sommigen er zo'n moeite mee om een kat een kat te noemen? Sommige mensen denken dat ze alles weten met enkel de titel van het artikel te lezen: desinformatie dus, maar dat zal wel een deel van de bedoeling zijn!
Gewoon een "Marokkaanse Belg" is al een stukje duidelijker niet? In Europa (of de rest van de wereld) zie ik nog altijd Belgen, Fransen, Duitsers, Italianen enz
Maar liever geen "Belgen" die dan blijken Marokkanen te zijn!
Denken sommigen daarmee de "zegeningen" van de multicul weg te stoppen?

Laatst gewijzigd door andev : 4 maart 2015 om 18:14.
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:20   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?
Als hij in den Belgique is geboren is hij Belg.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:21   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?
Ik zou u de definitie van "Belg" kunnen vragen, maar gezien je, bij gebrek aan een afdoend antwoord, de vraag toch zult ontwijken, zal ik ze maar lekker niet stellen.

Voor het overige, tja...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:23   #9
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Je kunt Belg en Marokkaan zijn hoor.
alice is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:28   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt Belg en Marokkaan zijn hoor.
Het zou mij inderdaad niet verbazen dat hij de dubbele nationaliteit heeft.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:28   #11
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Als hij in den Belgique is geboren is hij Belg.
Onnozeler kan het niet!
Als mijn volgende kleine in China zou geboren worden is hij een Chinees zeker?
Doet me denken aan een artikel dat ik zopas ergens las: Chinese zwangere vrouwen betalen grote sommen om als touriste eventjes in Amerika rond te lopen, daar hun kind te krijgen...waardoor die ook Amerikaan is, en daarna gaan ze weer naar huis. Zou kunnen van pas komen later...
Maar nu heeft men er blijkbaar genoeg van en zal men dat eens onderzoeken...
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:36   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zou u de definitie van "Belg" kunnen vragen, maar gezien je, bij gebrek aan een afdoend antwoord, de vraag toch zult ontwijken, zal ik ze maar lekker niet stellen.

Voor het overige, tja...
De vraag is eerder: wanneer zal men de definitie van Belg (of iets anders) eens herbekijken? Het was decennia geleden nog niet zo de gewoonte van met duizenden in een ander land "iets anders te worden" dan wat men was. De toestand is geëvolueerd maar de wetten niet...
Begrijp me niet verkeerd: iedereen moet Belg of iets anders kunnen worden onder de nodige voorwaarden en na verloop van een zekere tijd! Er lopen hier wel mensen rond die vroeger Griek, Italiaan enz waren en die nu gewoon als Belg door het leven gaan zonder dat er iemand dat ook maar in vraag stelt of een probleem mee heeft!
Maar wat er nu zoal rondloopt...
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:39   #13
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt Belg en Marokkaan zijn hoor.
Weet ik wel. Maar als die persoon in de krant komt, noem hem dan een Marokkaanse Belg.
In Marokko zijn ze en blijven ze enkel Marokkaan zeker, hoeven ze zich niet als Belg te laten doorgaan?
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 19:06   #14
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Onnozeler kan het niet!
Als mijn volgende kleine in China zou geboren worden is hij een Chinees zeker?
Doet me denken aan een artikel dat ik zopas ergens las: Chinese zwangere vrouwen betalen grote sommen om als touriste eventjes in Amerika rond te lopen, daar hun kind te krijgen...waardoor die ook Amerikaan is, en daarna gaan ze weer naar huis. Zou kunnen van pas komen later...
Maar nu heeft men er blijkbaar genoeg van en zal men dat eens onderzoeken...
Als uw kind in China geboren is en er enige tijd heeft gewoond is hij een Chinees. Ook al heeft hij blond haar!
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 4 maart 2015, 19:07   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De vraag is eerder: wanneer zal men de definitie van Belg (of iets anders) eens herbekijken? Het was decennia geleden nog niet zo de gewoonte van met duizenden in een ander land "iets anders te worden" dan wat men was. De toestand is geëvolueerd maar de wetten niet...
Begrijp me niet verkeerd: iedereen moet Belg of iets anders kunnen worden onder de nodige voorwaarden en na verloop van een zekere tijd! Er lopen hier wel mensen rond die vroeger Griek, Italiaan enz waren en die nu gewoon als Belg door het leven gaan zonder dat er iemand dat ook maar in vraag stelt of een probleem mee heeft!
Maar wat er nu zoal rondloopt...
Je moet eens naar de oudere regels inzake naturalisatie moet kijken, de snel-Belgwet is een voorbeeld van strengheid tegenover wat er voor WO II bestond... Kijk zelfs eens naar de basisprincipes van de wet van 1984 (Amerikaans systeem).

Het was vroeger wel een vrij ingewikkeld systeem met twee vormen van nationaliteit, maar in sé kon je "Belg" worden als je 6 jaar in België woonde, punt.

Straffer, in Frankrijk zijn er zelfs periodes geweest waar ze van mening waren dat er teveel vreemdelingen waren, en te weinig Fransen. Ze hebben een pak vreemdelingen dan maar automatisch genaturaliseerd.

Dus in tegenstelling tot wat je beweert, is er een duidelijke tendens naar verstrenging toe van de Belgische nationaliteit. Maar er bestaat één duidelijke regel: behoudens heel beperkte uitzonderingen zal niemand zijn Belgische nationaliteit kunnen ontnomen worden. Zeker als hij als Belg is geboren.
En maar goed ook.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 4 maart 2015 om 19:07.
Bad Attila is offline  
Oud 4 maart 2015, 19:16   #16
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Massa-immigratie heeft 'nationaliteit' tot een waardeloos begrip gemaakt.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 4 maart 2015 om 19:27.
Thuleander is offline  
Oud 4 maart 2015, 21:08   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het zou mij inderdaad niet verbazen dat hij de dubbele nationaliteit heeft.
Dan moet de media correcte informatie geven, het is een Marokkaanse Belg.
daiwa is offline  
Oud 4 maart 2015, 22:33   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Sta me toe daar anders tegenaan te kijken...
Als het toch niets uitmaakt, laat het dan gewoon een "man" wezen.
En ja, men heeft van de term "Belg" een lolletje gemaakt, maar daarom moeten we het nog niet vanzelfsprekend vinden!
Ik bedoelde dat er niets is dat Belgen verenigt, van hen belg maakt... in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vlamingen of Nederlanders.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 5 maart 2015, 07:23   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Massa-immigratie heeft 'nationaliteit' tot een waardeloos begrip gemaakt.
Het is altijd al een waardeloos begrip geweest.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 5 maart 2015, 09:04   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom moeten wij, Belgen, ons laten belachelijk maken in binnen- en buitenland door dergelijke komedie? Die man is evenveel BELG als VARKEN!
Eén van de vele ocmw- Belgen die hier met vrienden en familie op de kosten van onze belastingbetalers zit te leven?
En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen waar hij slechts een deeltje van zijn straf in Marokko moet uitzitten, en ook weer op onze kosten?
Veel vragen en weinig antwoorden zeker?
Ik heb geen DS online dus kan het artikel niet lezen. Maar uit je eigen citaat blijkt dat die gast 20 jaar gevangenis kreeg in Marokko. Waarom schrijf je dan 'op onze kosten' ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be