Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2016, 16:33   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, zo gaat dat in een democratie.
ale kom zeg, dat wel een fundamentele hé: als er drie godsdiensten zijn en nog een bende atheisten, kun je geen regels hebben van één godsdienst die gans de boel gaat sturen. Wuknezevere, dat we daar zelfs over moeten nadenken ?

weet je wat, dat ze eerst 70% belastingen betalen aan de belgische staat, en voor de rest nog eens 50% aan hun godsdienst

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juni 2016 om 16:35.
brother paul is offline  
Oud 8 juni 2016, 17:58   #22
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De zondvloed...

Die pathos altijd...
Uw "ze moeten zich aan de wet houden", klinkt anders ook maar vrij pathetisch. Da's daarenboven ook nog eens een uitspraak die kan tellen qua holle retoriek.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 juni 2016, 18:27   #23
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
We zullen u sturen om ze dat te zeggen.
Dat weten ze...
Another Jack is offline  
Oud 8 juni 2016, 18:29   #24
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ale kom zeg, dat wel een fundamentele hé: als er drie godsdiensten zijn en nog een bende atheisten, kun je geen regels hebben van één godsdienst die gans de boel gaat sturen. Wuknezevere, dat we daar zelfs over moeten nadenken ?

weet je wat, dat ze eerst 70% belastingen betalen aan de belgische staat, en voor de rest nog eens 50% aan hun godsdienst
Er mogen voor mijn 50 godsdiensten en 50 gradaties van athëisten zijn.
Dat verandert niks aan de zaak, in een democratie houdt men zich aan wetten.
Another Jack is offline  
Oud 8 juni 2016, 18:31   #25
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Uw "ze moeten zich aan de wet houden", klinkt anders ook maar vrij pathetisch. Da's daarenboven ook nog eens een uitspraak die kan tellen qua holle retoriek.
Iedereen moet zich aan de wet houden, niet enkel "ze".
Als fundamentele principes van een rechtsstaat pathetisch klinken, het zij zo...

Ik ken voorlopig geen beter alternatief.
Another Jack is offline  
Oud 8 juni 2016, 18:43   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Uw "ze moeten zich aan de wet houden", klinkt anders ook maar vrij pathetisch. Da's daarenboven ook nog eens een uitspraak die kan tellen qua holle retoriek.
Ik moet zeggen, als ik de laatste vijftig jaar (ja, zolang is de islamitische migratie bezig) zo eens overschouw, dat "ze" niet erg onder de indruk zijn van die uitspraak.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 8 juni 2016, 19:08   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik moet zeggen, als ik de laatste vijftig jaar (ja, zolang is de islamitische migratie bezig) zo eens overschouw, dat "ze" niet erg onder de indruk zijn van die uitspraak.
Dat is waar.
Dat is de dan ook de grootste uitdaging, de wet doen naleven bij diegene die er zich geen reet van aantrekken.

Daarom ook dat het extreemrechts discours zo ridicuul is, "we pakken hun pas af!!" of "we bouwen muren rond de stranden!","we verbieden hun godsdienst!"...

Alsof dit gemotiveerde bommenleggers zou afschrikken.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 juni 2016 om 19:09.
Another Jack is offline  
Oud 8 juni 2016, 19:24   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.065
Standaard

Zulke onderzoeken zijn flut. Er is een hemelsbreed verschil tussen hypothetische antwoorden en het daadwerkelijk toepassen van kerk boven staat.
De wet is de wet en ze is hard. Vooralsnog zie ik geen 70% van de moslims effectief de wetten van dit land overtreden.
Ke Nan is offline  
Oud 8 juni 2016, 20:21   #29
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is de dan ook de grootste uitdaging, de wet doen naleven bij diegene die er zich geen reet van aantrekken.
Jack ziet geen probleem. Jack ziet uitdagingen.

Thuleander is offline  
Oud 8 juni 2016, 21:36   #30
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Jack ziet geen probleem. Jack ziet uitdagingen.

Zo is dat.
Another Jack is offline  
Oud 8 juni 2016, 22:08   #31
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

En ik die dacht dat het niveau op het Marokkaanse forum schrikwekkend laag was.

Het begrip 'achterlijk' krijgt hier een nieuwe dimensie.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline  
Oud 8 juni 2016, 22:18   #32
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
En ik die dacht dat het niveau op het Marokkaanse forum schrikwekkend laag was.

Het begrip 'achterlijk' krijgt hier een nieuwe dimensie.
Hey Gandalf.
Zie jij ook geen probleem maar wel een boeiende uitdaging in die foto?
Dan heb je de juiste ingesteldheid.
Bij de overheid zoeken ze mensen zoals jij.
Thuleander is offline  
Oud 8 juni 2016, 22:54   #33
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Hey Gandalf.
Zie jij ook geen probleem maar wel een boeiende uitdaging in die foto?
Dan heb je de juiste ingesteldheid.
Bij de overheid zoeken ze mensen zoals jij.
Ik zie 2 problemen.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline  
Oud 8 juni 2016, 23:10   #34
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De Belgische pers ontdekt plots in groep het onderzoek van Koopmans. Ik linkte er een hele tijd geleden al naar.

De helft van de moslims in België zijn fundamentalisten. We dienen die andere helft te potentiëren, en dat doe je niet door in te gaan op de eisen van de fundamentalisten. Dat doe je niet door in te gaan op hun eisen tot segregatie voor vrouwen en dergelijke. Dan stimuleer je het fundamentalisme juist.
µI
nderdaad...en omdat velen de koran boven de wet zetten, is het ook zo moeilijk om radicalisering tegen te gaan.
In de ogen van hun omgeving zijn dat " goeie jongens" die het moslim zijn centraal zetten. Daarom lukt integratie ook niet, voor een groot gedeelte van de moslimbevolking. Normen en waarden bepalen voor een groot gedeelte je identiteit en die delen zij niet met dit land.

Wanneer dan politici en beleid dat ook nog steunen, kom je nergens met een integratiebeleid.
alice is offline  
Oud 8 juni 2016, 23:12   #35
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zulke onderzoeken zijn flut. Er is een hemelsbreed verschil tussen hypothetische antwoorden en het daadwerkelijk toepassen van kerk boven staat.
De wet is de wet en ze is hard. Vooralsnog zie ik geen 70% van de moslims effectief de wetten van dit land overtreden.
Nee ongeveer de helft in de gevangenis is moslim, maar niet iedere vorm van wetovertreding is dan ook aantoonbaar of strafbaar.
alice is offline  
Oud 8 juni 2016, 23:17   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er mogen voor mijn 50 godsdiensten en 50 gradaties van athëisten zijn.
Dat verandert niks aan de zaak, in een democratie houdt men zich aan wetten.
Nee echt?
Wat dan met jongeren wiens religie gehoorzaamheid voorschrijft aan ouders, die hun huwelijkspartner bepalen.
Wat met de onmogelijkheid die religie te verlaten.
En hoe het recht op zelfbeschikking voor vrouwen wordt ingevuld, het vele huiselijk geweld en hoge tolerantie hiervoor, de eisen dat er in aanwezigheid van moslims geen alcohol geschonken mag worden, en zo kunnen we nog even doorgaan.
U stelt het simplistisch voor, onder veel gelovigen zijn wetten ongeschikt aan geloofszaken.
alice is offline  
Oud 8 juni 2016, 23:25   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Ik zie 2 problemen.
welke problemen ?
brother paul is offline  
Oud 8 juni 2016, 23:26   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zulke onderzoeken zijn flut. Er is een hemelsbreed verschil tussen hypothetische antwoorden en het daadwerkelijk toepassen van kerk boven staat.
De wet is de wet en ze is hard. Vooralsnog zie ik geen 70% van de moslims effectief de wetten van dit land overtreden.
hmm
je moet eens vragen aan belastingcontroleurs die achterstallige belastingen moeten innen, welk doelpubliek zij moeten benaderen
brother paul is offline  
Oud 9 juni 2016, 05:15   #39
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is waar.
Dat is de dan ook de grootste uitdaging, de wet doen naleven bij diegene die er zich geen reet van aantrekken.

Daarom ook dat het extreemrechts discours zo ridicuul is, "we pakken hun pas af!!" of "we bouwen muren rond de stranden!","we verbieden hun godsdienst!"...

Alsof dit gemotiveerde bommenleggers zou afschrikken.
En wat wordt er gedaan met die wetenschap én met de huidige realiteit (overal waar moslims in de meerderheid zijn of grote minderheden vormen komt er miserie van)?

Niks!

Ze moesten allang een volledige laïcisering in het onderwijs hebben doorgevoerd en de lessen godsdienst vervangen hebben door een doorgedreven analyse van de huidige grote godsdiensten, met een duidelijke klemtoon op de islam, en hun intolerante uitwassen.

Maar neen, de kat uit de boom kijken, over de wet prevelen, en verontwaardigd zijn als er zoals in Hasselt blijkt nogal wat homofobie bestaat onder jongeren.

En dat terwijl overal in Europa blijkt, zoals verleden week nog eens in Denemarken, dat er zelfs in zogezegd gematigde moskeeën haat wordt gepredikt die volledig indruist tegen de wet...

Angsthazen!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 9 juni 2016, 06:29   #40
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En wat wordt er gedaan met die wetenschap én met de huidige realiteit (overal waar moslims in de meerderheid zijn of grote minderheden vormen komt er miserie van)?

Niks!

Ze moesten allang een volledige laïcisering in het onderwijs hebben doorgevoerd en de lessen godsdienst vervangen hebben door een doorgedreven analyse van de huidige grote godsdiensten, met een duidelijke klemtoon op de islam, en hun intolerante uitwassen.

Maar neen, de kat uit de boom kijken, over de wet prevelen, en verontwaardigd zijn als er zoals in Hasselt blijkt nogal wat homofobie bestaat onder jongeren.

En dat terwijl overal in Europa blijkt, zoals verleden week nog eens in Denemarken, dat er zelfs in zogezegd gematigde moskeeën haat wordt gepredikt die volledig indruist tegen de wet...

Angsthazen!
Jack begrijpt niet dat je sommige dingen moet verbieden om bepaalde problemen op te lossen.
50 jaar pamperen heeft niet gewerkt, integendeel de problemen werden jaarlijks erger.
En iets dat stelt dat de vrouw niet gelijk is aan de man en dat de regels van de godsdienst boven de wetten van het volk staan moet je verbieden.
Als je de islam niet buiten de wet stelt, blijft het probleem bestaan, dat zou na 50 jaar pappen en nathouden ondertussen duidelijk moeten zijn.
Het is zoals Geert Van Istendael ooit zei : integratie is niet voldoende assimilatie is de norm.
Als je hier wil komen wonen laat je de shit van ginder ginder en neem je de shit van hier over en als je dat niet wil doen, dan blijf je ginder.
Pericles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be