Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2003, 16:50   #21
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid
 
Het Vraagteken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Loc Arnum
Berichten: 670
Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Wel microscoop, leg me dan eens uit wat er met "ze" scheelt?
__________________
So many assholes, so few bullets.
Het Vraagteken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:51   #22
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Wat een gezever zeg! Een hele minderheid beoordelen a.h.v zulke gevallen. Hoe laag kan men vallen?
Wat!? Leef jij onder de grond of zo? Hoeveel honderden gevallen van allochtone rebellie en vandalisme heb jij nog nodig om van dat idee van "alleenstaande incidenten" af te geraken?
Ik leef niet onder de grond hoor. Dat niet, maar ik ben niet aan ene kant blind. Want ik zie bij elk deel van de bevolking wel criminaliteit! Ik heb trouwens niet over alleenstaande gevallen, want IK ben niet hypocriet!!!
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 17:11   #23
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Pfhh… ’t Is altijd ’t zelfde met die Blokkers. Als je in hun bijzijn durft te opperen dat alle voetbalsupporters hooligans zijn, dan zijn ze de eerste om te nuanceren dat dit probleem zich maar bij ‘enkelen’ voordoet. Het gaat dan immers ook over onze eigen fiere Vlaemschen jeugd die nodeloos de boel afbreken.

Wanneer er echter allochtonen in het geding zijn wordt de ‘nuanceringbril’ vlug afgezet. ‘Enkelen’ wordt dan ‘allen’. Kortzichtigheid blijkt genetisch bepaalt voor sommigen Vlamingen. Daar is weinig aan te doen, helaas.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 17:31   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
En waarom mochten die jongeren niet op de bus? Hoe zou JIJ reageren als een marokkaanse chauffeur je op zijn bus weigerde. Dan zou Mechelen waarschijnlijk te klein zijn...

Ze hadden in elk geval ONGELIJK, geweld te gebruiken, maar hoeveel van dat soort weigeringen denk je dateen marokkaan op een week krijgt? en elke weigering kwetst...
Dit is de meest racistische uitspraak dat ik in deze thread gehoord heb!

Wat maakt het voor verschil uit of je door een marokkaanse chauffeur geweigerd wordt op de bus of door een autochtone chauffeur?

Heeft de ene minder authoriteit daarvoor dan de andere?

Ik heb iemand zien geweigerd worden op de bus omdat ze enkel een briefje van 1000 BF had en juist EEN frank tekort in klein geld om het ticketje te kopen! Die (witte) mevrouw stapte - weliswel wel verontwaardigd - gewoon af.

Ik heb jongeren zien geweigerd worden omdat ze een pak friet bij hadden - die jongeren stapten - weliswaar wel verontwaardigd - gewoon terug af!

Bedoel je nu dat marokkaanse jongeren niet MOGEN geweigerd worden door een WITTE chauffeur?
Of dat ze enkel door ee marokkaanse chauffeur mogen geweigerd worden?
Misschien kan je dan een voorstel indienen voor gescheiden openbaar vervoer filosoof!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 17:39   #25
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Zoals het raport van san aantoonde... proportioneel vind je meer criminelen (nu ja...dit geval is geen écht 'zware criminaliteit' te noemen) in de Marokkaanse gemeenschap terug in vergelijking met de autochtone.
Net zoals deze gemeenschap gediscrimineerd wordt op de arbeidsvloer, proportioneel veel meer armen telt, sociale discriminatie ondervindt, last heeft scholen te vinden, soms een slecht geïntegreerd is, culturele problemen moet overwinnen...
je moet natuurlijk de corrolaties willen zien hé, en niet redeneren "het zijn (bijna) allemaal criminelen, profiteurs) of nog groter racistisch gezever als het ligt aan hun cultuur, het zit in hun biologie.
En dan nog geven al deze "verzachtende " omstandigheden GEEN vrijgeleide om NIET op te treden. Je lost het niet op door het toe te dekken.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 17:42   #26
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Zoals het raport van san aantoonde... proportioneel vind je meer criminelen (nu ja...dit geval is geen écht 'zware criminaliteit' te noemen) in de Marokkaanse gemeenschap terug in vergelijking met de autochtone.
Net zoals deze gemeenschap gediscrimineerd wordt op de arbeidsvloer, proportioneel veel meer armen telt, sociale discriminatie ondervindt, last heeft scholen te vinden, soms een slecht geïntegreerd is, culturele problemen moet overwinnen...
je moet natuurlijk de corrolaties willen zien hé, en niet redeneren "het zijn (bijna) allemaal criminelen, profiteurs) of nog groter racistisch gezever als het ligt aan hun cultuur, het zit in hun biologie.
En dan nog geven al deze "verzachtende " omstandigheden GEEN vrijgeleide om NIET op te treden. Je lost het niet op door het toe te dekken.
Toedekken niet natuurlijk. Maar de oplossing van de problemen zoeken in de context waarin ze ontstaan. Dat zou al veel helpen. Ik denk dat Vraagteken dat ook bedoelt.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 17:51   #27
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
En waarom mochten die jongeren niet op de bus? Hoe zou JIJ reageren als een marokkaanse chauffeur je op zijn bus weigerde. Dan zou Mechelen waarschijnlijk te klein zijn...

Ze hadden in elk geval ONGELIJK, geweld te gebruiken, maar hoeveel van dat soort weigeringen denk je dateen marokkaan op een week krijgt? en elke weigering kwetst...
Dit is de meest racistische uitspraak dat ik in deze thread gehoord heb!

Wat maakt het voor verschil uit of je door een marokkaanse chauffeur geweigerd wordt op de bus of door een autochtone chauffeur?

Heeft de ene minder authoriteit daarvoor dan de andere?

Ik heb iemand zien geweigerd worden op de bus omdat ze enkel een briefje van 1000 BF had en juist EEN frank tekort in klein geld om het ticketje te kopen! Die (witte) mevrouw stapte - weliswel wel verontwaardigd - gewoon af.

Ik heb jongeren zien geweigerd worden omdat ze een pak friet bij hadden - die jongeren stapten - weliswaar wel verontwaardigd - gewoon terug af!

Bedoel je nu dat marokkaanse jongeren niet MOGEN geweigerd worden door een WITTE chauffeur?
Of dat ze enkel door ee marokkaanse chauffeur mogen geweigerd worden?
Misschien kan je dan een voorstel indienen voor gescheiden openbaar vervoer filosoof!
Zou de apartheid dan toch nog zo slecht niet zijn ('t is maar een vraagske zulle)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:03   #28
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Zou de apartheid dan toch nog zo slecht niet zijn ('t is maar een vraagske zulle)
Volgens het Vlaams Blok is apartheid wel een fijn regime

"Ik heb nooit een probleem gehad met het apartheidsregiem. Weet u, ik ben een sociaal iemand. Met welk systeem zijn de Zuid-Afrikanen het best af? Momenteel is de criminaliteit er veel hoger. Ik heb me echt geërgerd aan de desinformatie die toen over dat land verspreid werd." (Gerda Staveaux-Van Steenberge, Vlaams Blok, De Standaard, 24 april '03)


[size=2](sorry voor het afdwalen, hoewel... is hier een échte discussie?)[/size]
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:06   #29
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Zou de apartheid dan toch nog zo slecht niet zijn ('t is maar een vraagske zulle)
Volgens het Vlaams Blok is apartheid wel een fijn regime

"Ik heb nooit een probleem gehad met het apartheidsregiem. Weet u, ik ben een sociaal iemand. Met welk systeem zijn de Zuid-Afrikanen het best af? Momenteel is de criminaliteit er veel hoger. Ik heb me echt geërgerd aan de desinformatie die toen over dat land verspreid werd." (Gerda Staveaux-Van Steenberge, Vlaams Blok, De Standaard, 24 april '03)


[size=2](sorry voor het afdwalen, hoewel... is hier een échte discussie?)[/size]
Misschien heeft die mevrouw ook geen probleem met de USSR toen het nog 'communistisch' was De criminaliteitsgraad lag er toen ook veel lager.


Wat wil onderstaand trouwens concreet zeggen?
Citaat:
Momenteel is de criminaliteit er veel hoger.
Meer criminaliteit in de bergen of zo?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:10   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Zou de apartheid dan toch nog zo slecht niet zijn ('t is maar een vraagske zulle)
Volgens het Vlaams Blok is apartheid wel een fijn regime

"Ik heb nooit een probleem gehad met het apartheidsregiem. Weet u, ik ben een sociaal iemand. Met welk systeem zijn de Zuid-Afrikanen het best af? Momenteel is de criminaliteit er veel hoger. Ik heb me echt geërgerd aan de desinformatie die toen over dat land verspreid werd." (Gerda Staveaux-Van Steenberge, Vlaams Blok, De Standaard, 24 april '03)
Mja, Fernand is helemaal gewonnen voor de idee van Apartheid. Hij weet dan ook waarover hij spreekt, want hij heeft daar nog gewerkt, en kent Zuid-Afrika dan ook door en door... Die negerkes hadden het nòg zo goed onder het Apartheidstregime...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:17   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het was filosoof die een probleem had omdat de marokkaanse jongens door een witte chauffeur geweigerd werden hoor Raf!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:19   #32
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Zou de apartheid dan toch nog zo slecht niet zijn ('t is maar een vraagske zulle)
Volgens het Vlaams Blok is apartheid wel een fijn regime

"Ik heb nooit een probleem gehad met het apartheidsregiem. Weet u, ik ben een sociaal iemand. Met welk systeem zijn de Zuid-Afrikanen het best af? Momenteel is de criminaliteit er veel hoger. Ik heb me echt geërgerd aan de desinformatie die toen over dat land verspreid werd." (Gerda Staveaux-Van Steenberge, Vlaams Blok, De Standaard, 24 april '03)
Mja, Fernand is helemaal gewonnen voor de idee van Apartheid. Hij weet dan ook waarover hij spreekt, want hij heeft daar nog gewerkt, en kent Zuid-Afrika dan ook door en door... Die negerkes hadden het nòg zo goed onder het Apartheidstregime...
Vooral ons Bikootje en de Nelson.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:21   #33
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:30   #34
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.
Wanneer vertrekt Uw boot?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:33   #35
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.
Als er echt niemand is die zichzelf onverdraagzaam vindt, wil ik best wel mezelf als onverdraagzaam bestempelen en dat eilandje krijgen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:34   #36
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.
Als er echt niemand is die zichzelf onverdraagzaam vindt, wil ik best wel mezelf als onverdraagzaam bestempelen en dat eilandje krijgen.
Klein opportunistje hé!
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:37   #37
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.
Als er echt niemand is die zichzelf onverdraagzaam vindt, wil ik best wel mezelf als onverdraagzaam bestempelen en dat eilandje krijgen.
Klein opportunistje hé!
't was mijn idee! mag ik burgemeester worden? Please.
'k Zal onverdraagzaam zijn. Belooft.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:37   #38
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.
Als er echt niemand is die zichzelf onverdraagzaam vindt, wil ik best wel mezelf als onverdraagzaam bestempelen en dat eilandje krijgen.
Klein opportunistje hé!
Wilt ge meekomen om samen onverdraagzaam te zijn?

__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:38   #39
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.


pak alvast maar een eilandje voor de moslims , kunnen ze elkaar voor rasist uitmaken
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 18:38   #40
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Misschien heeft een apartheidsregime wel een aantal aantrekkelijke kanten, toch?

Ik stel alvast een eiland ergens in de stille Zuidzee voor om alle onverdraagzame onder te brengen. Kunnen ze fijn ‘apartheidje’ spelen.
Als er echt niemand is die zichzelf onverdraagzaam vindt, wil ik best wel mezelf als onverdraagzaam bestempelen en dat eilandje krijgen.
Klein opportunistje hé!
Wilt ge meekomen om samen onverdraagzaam te zijn?


JAAAAAAAA!!!!!! Eindelijk heeft hij het door.

(ps: nu kan ik foto wel zien.)
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be