Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Bekijk resultaten enquête: Is islam hier toelaten gevaarlijk voor onze toekomst?
Nee, helemaal niet. 22 28,57%
Weet het niet. 1 1,30%
Jazeker wel. 54 70,13%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 8 november 2006, 22:33   #81
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Helemaal niet, waaom word je niet gewoon protestant, katholiek of vrijzinnig ?


ps. uh-huh is elf moslim die tracht met sacrasme/extremistisch gezwam de gemoederen wat meer verhit te krijgen
Uit het Binnenland forum, Marino Keulen thread:

Oorspronkelijk bericht door MARE
Lafaards vertrekken. Verdedig je land man. Als je echt wil vertrekken, steek dan een paar moslims neer voor je gaat.
__________________
My tombstone will read GAME OVER
Fishie is offline  
Oud 8 november 2006, 23:25   #82
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Kijk, er zijn enkele gevaarlijke radicalen, akkoord maar niet iedereen hier die problemen heeft met de islam hebben problemen met turken en/of marokkanen. Verre van zelfs, enkele van mijn vrienden zijn katholieke marokkanen.

De meesten onder ons willen niet overgaan tot moord, enkele radicale gekken te na gelaten MAAR er zijn een hoop mensen die zich terecht zorgen maken over het feit dat er een grote groep volgelingen van een veroveringsgodsdienst aan het binnenkomen zijn. In mijn eigen thuisland hebben we een gewelddadig verleden, te wijten aan integristische moslims die de niet moslimdelen van de bevolking wilden onderwerpen en als inferieur zagen.

Europa heeft een verleden van ontvoogding, het heeft een paar honderd jaar geduurd om vanuit de Middeleeuwen waarin de Katholieke Kerk het publieke leven naar zich toetrok te geraken in een al bij al vrijzinnige samenleving. Is het zo vreemd dat velen zich zorgen maken nu een grote groep mensen die een andere totalitaire godsdienst aanhangen hierheen emigreren ? Hebben zovele van onze voorouders hun best gedaan om de macht van de Kerk te breken enkel en alleen om ruimte te maken voor een nieuwe groep integristen ?

De overgrote meerderheid van ons heeft compleet geen probleem met turken of marokkanen of algerijnen of ga zo maar door op zich, waar velen zich wel terecht zorgen om maken is om het feit dat er zovele moslims hierheen komen. Vergeet niet, een aantal westerse waarden zijn niet compatibel met de Islam, en vele moslims kiezen als het erop aankomt voor de regels van de islam in plaats van de Westerse zienswijzen tot de hunne te maken.
UFSIA is offline  
Oud 8 november 2006, 23:41   #83
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Ik ben tegen de islamisering van landen als Nederland en Duitsland maar wel voor de islamisering van Frankrijk en België. Hoe sneller deze onverdraagzame katholieke staten ten onder gaan, hoe beter en in het voordeel dat zal zijn voor het Nieuwe Europa, de V.S.A en Israël.
Sinistra is offline  
Oud 9 november 2006, 00:37   #84
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Qe?
Fishie is offline  
Oud 9 november 2006, 01:21   #85
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Ik ben geen thread begonnen over de gevaren van het atheisme, Jodendom, Christendom or whatever.
Ik wordt aangevallen dus ik reageer op een vredelievende manier door op de knopjes van mijn toetsenbord te drukken en op die manier woorden e vormen die blijkbaar niet naar uw zin zijn aangezien ze de belachelijkheid van uw onderligende gedachten bloot stellen.

Weerom IK en met mij de andere Moslims hebben hier niet de inhoud bepaald, dat heeft de persoon gedaan die deze thread begonnen is.
Het enige dat ik gedaan heb/doe is op een intelectuele en vredelievende manier reageren op wat in deze thread gezegd wordt.
Ik ben NIET degene die pleit voor uitsluiting en condemnatie van een groep mensen op basis van hun religie of wat dan ook.
Dat zo lijkt me eerder is iets wat u en anderen hier heel graag doen.
Ik maak gewoon gebruik van mijn recht op vrije meningsuiting.

Blijkbaar is dat niet naar uw goesting omdat het me toe staat om op een intelectueel eerlijke manier in te gaan op de achterlijkheid en regelrecht bevooroordeelt rascisme van sommige mensen hier.
Blijkbaar bent u een brave mens die het ook niet kan helpen wat de islam-ideologie uitricht in de ganse wereld waar het de kop opsteekt...
Of we "heel graag een groep mensen aanvallen die...."? Waarom zou men dat doen, indien er geen reden zou toe bestaan??? Waarom juist de islam en bepaalde groepen moslims, en niet andere groepen? Ik begrijp dat je natuurlijk in een onmogelijke positie zit: recht praten wat krom is, daar moet je echt een tovenaar voor zijn...
Miscchien kent Allah de oplossing maar dan liefst niet via een "wereldoverheersing".
andev is offline  
Oud 9 november 2006, 01:39   #86
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Tis heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel.
Ik lees hier dat ALLE Moslims verscheept moeten worden of zelfs gewoonweg regelrecht vermoord.
Da kriebelt natuurlijk dan als men begint te roepen dat ik dood moet.
Je weet heel goed dat de mensen dat zo niet bedoelen, maar steeds speelt men hetzelfde spelletje... Doen alsof men zich persoonlijk voelt aangevallen terwijl het duidelijk gaat over diegenen die last, profitariaat, onveiligheid enz veroorzaken! Het komt er op den duur van dat de mensen alles en iedereen over dezelfde kam gaan scheren: dat hebben bepaalde groepen uitsluitend aan zichzelf te danken!
Gezien sommigen hier steeds met de nazi's afkomen in een bepaald soort discussie, kun je het ook zo bekijken: toen men de Duitsers terug over hun eigen landsgrenzen heeft gejaagd, heeft men dan ook ieder individu met een vergrootglas bekeken om de "goede" van de "slechte" te kunnen onderscheiden? Er zaten uiteraard ook brave mensen tussen die niets te maken hadden met wat er allemaal was gebeurd. Als de zaken uit de hand lopen volgen er harde reacties, kan niet anders....

Laatst gewijzigd door andev : 9 november 2006 om 01:46.
andev is offline  
Oud 9 november 2006, 08:20   #87
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je weet heel goed dat de mensen dat zo niet bedoelen, maar steeds speelt men hetzelfde spelletje... Doen alsof men zich persoonlijk voelt aangevallen terwijl het duidelijk gaat over diegenen die last, profitariaat, onveiligheid enz veroorzaken! Het komt er op den duur van dat de mensen alles en iedereen over dezelfde kam gaan scheren: dat hebben bepaalde groepen uitsluitend aan zichzelf te danken!
Gezien sommigen hier steeds met de nazi's afkomen in een bepaald soort discussie, kun je het ook zo bekijken: toen men de Duitsers terug over hun eigen landsgrenzen heeft gejaagd, heeft men dan ook ieder individu met een vergrootglas bekeken om de "goede" van de "slechte" te kunnen onderscheiden? Er zaten uiteraard ook brave mensen tussen die niets te maken hadden met wat er allemaal was gebeurd. Als de zaken uit de hand lopen volgen er harde reacties, kan niet anders....
Zeer weten andev.
En dat die brave vreemdelingen eindelijk eens beseffen dat ze zelf ook in actie moeten schieten en niet steeds in verdeidging gaan maar mee zorgen dat de rotte appels verwijderd worden.
Vreemdelingen die volledig zjn aangepast hier in de westerse wereld en zich houden aan onze wetten en die niet zorgen dat wij (vlaming) ons moeten aanpassen aan hun cultuur. Daar is echt geen probleem mee hoor.
Zoniet zullen ze spijtig genoeg mee de dupe worden van heel de historie.
Mensen blijven dit echt niet slikken, hoe goed ze ook mogen zijn. Het gaat van kwaad naar erger.
__________________
[SIZE=5][/SIZE]
lenca is offline  
Oud 9 november 2006, 13:56   #88
adembaba
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 augustus 2005
Berichten: 7
Standaard

Waarom zou de brave vreemdeling zich moeten inzetten voor de slechte?
Die persoon zal wel genoeg tijd hebben met zijn werk en gezin alleen al.

Serieus, waarom moet een vreemdeling die woont in Wondelgem, zich moeten gaan inzetten voor een vreemdeling in Gent?

Citaat:
Doen alsof men zich persoonlijk voelt aangevallen terwijl het duidelijk gaat over diegenen die last, profitariaat, onveiligheid enz veroorzaken!
Als je zegt moslims, voelt uiteraard elke moslim zich aangesproken. Zowel de goede als de slechte. Dat is toch doodlogisch?

Laatst gewijzigd door adembaba : 9 november 2006 om 13:59.
adembaba is offline  
Oud 9 november 2006, 15:38   #89
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
De zucht was voor Bierke die blijkbaar te dom is om begrijpend te lezen.
Ik begin hetzelfde te vermoeden met u aangezien ge blijkbaar nog alt nie doorheb dat Marxisme religie verwerpt.
tja U bent echt een intelectueel he...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 9 november 2006, 18:03   #90
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adembaba Bekijk bericht
Waarom zou de brave vreemdeling zich moeten inzetten voor de slechte?
Die persoon zal wel genoeg tijd hebben met zijn werk en gezin alleen al.

Serieus, waarom moet een vreemdeling die woont in Wondelgem, zich moeten gaan inzetten voor een vreemdeling in Gent?


Als je zegt moslims, voelt uiteraard elke moslim zich aangesproken. Zowel de goede als de slechte. Dat is toch doodlogisch?
Als die "brave vreemdeling" zich geen bal moet aantrekken van de slechte, moet hij ook niet van zijn neus maken als die slechte een scheldtirade over zich krijgt! Maar dat is nu wel wat ze telkens doen! Waarom moet een "brave" vreemdeling uit Wondelgem zich voor de kar spannen van die andere uit Gent? Men heeft het toch niet tegen hem?
Als ze zich "allemaal aangesproken voelen" dan moeten ze ook allemaal ingrijpen als er in hun clubje iets verkeerd zit, zoniet delen ze in de brokken, dat is toch ook doodlogisch?
andev is offline  
Oud 9 november 2006, 18:11   #91
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
uh-huh is elf moslim die tracht met sacrasme/extremistisch gezwam de gemoederen wat meer verhit te krijgen
Pff, probeer ik de discussie op niveau te houden en dan is het weer niet goed.
Uh-Huh is offline  
Oud 9 november 2006, 18:13   #92
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Ik ben tegen de islamisering van landen als Nederland en Duitsland maar wel voor de islamisering van Frankrijk en België. Hoe sneller deze onverdraagzame katholieke staten ten onder gaan, hoe beter en in het voordeel dat zal zijn voor het Nieuwe Europa, de V.S.A en Israël.
Groot gelijk! Wie hier de logica niet van inziet is duidelijk geen jood.
Uh-Huh is offline  
Oud 9 november 2006, 18:17   #93
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als die "brave vreemdeling" zich geen bal moet aantrekken van de slechte, moet hij ook niet van zijn neus maken als die slechte een scheldtirade over zich krijgt! Maar dat is nu wel wat ze telkens doen! Waarom moet een "brave" vreemdeling uit Wondelgem zich voor de kar spannen van die andere uit Gent? Men heeft het toch niet tegen hem?
Als ze zich "allemaal aangesproken voelen" dan moeten ze ook allemaal ingrijpen als er in hun clubje iets verkeerd zit, zoniet delen ze in de brokken, dat is toch ook doodlogisch?
Als ze beginnen praten over ALLE moslims deporteren, voor ge vertrekt der nog een paar neersteken en ze allemaal over dezelfde kam scheren yah dan voel ik mij als BRAVE Moslim geviseerd.
Lijkt me redelijk normaal dak mij aangesproken voel als men zo begint.
__________________
My tombstone will read GAME OVER
Fishie is offline  
Oud 10 november 2006, 09:15   #94
adembaba
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 augustus 2005
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als die "brave vreemdeling" zich geen bal moet aantrekken van de slechte, moet hij ook niet van zijn neus maken als die slechte een scheldtirade over zich krijgt! Maar dat is nu wel wat ze telkens doen! Waarom moet een "brave" vreemdeling uit Wondelgem zich voor de kar spannen van die andere uit Gent? Men heeft het toch niet tegen hem?
Als ze zich "allemaal aangesproken voelen" dan moeten ze ook allemaal ingrijpen als er in hun clubje iets verkeerd zit, zoniet delen ze in de brokken, dat is toch ook doodlogisch?
Nogmaals, als jij zegt "Alle Moslims", dan voelt iedereen zich aangesproken, zowel de goede als de slechte.
Als ik vb zeg "dood aan alle Vlamingen", dan voel jij je toch ook aangesproken? Logica man, logica

Ik ga heus niet naar Antwerpen/Brussel gaan om daar de slechte ontspoorde gasten/bendes te doen kalmeren. Kans is waarschijnlijk groot dat ik zelf het slachtoffer word.
Dat lijkt me eerder de taak van de ouders of weet ik nog veel wie. Maar niet mijn taak. Ik ken die mensen niet eens....

Zal ik alle Belgen een pedofiel noemen door de Dutroux-zaak? Neen, want ik weet dat niet alle Belgen zo zijn. Maar als een vreemdeling iets slechts doet, ja, dan zijn ze allemaal slecht....Dit is dus uw logica. Eigenlijk zou ik u een pedofiel moeten noemen....mocht ik uw logica volgen...

Laatst gewijzigd door adembaba : 10 november 2006 om 09:25.
adembaba is offline  
Oud 10 november 2006, 11:33   #95
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
voor de buitenlanders is het simpel, die kunnen éénvoudig uitgewezen worden, dunkt me?! Ieder land heeft toch het recht ongewenste vreemdelingen het land te doen verlaten...Wat degenen betreft, die reeds de Belgische nationaliteit verkregen hebben dor de Snel Belg Wet, die moeten die nationaliteit dan terug kwijtspelen door het nietig verklaren van deze wet.
Wat de godsdienst zelf betreft, die zou even streng kunnen aangepakt worden als pakweg het Christendom in Saudi Arabië:men mag dat geloof belijden, maar enkel thuis. Op je ééntje, of in familieverband.Het openen of bouwen van moskees is verboden.Aangetroffen worden in een klandestiene moskee word bestraft met onmiddellijke uitwijzing...zulke zaken...
U vergeet duidelijk enkele elementaire basisprincipes uit de onder andere de Belgische Grondwet (art. 23) en het EVRM. Het is U misschien ontgaan maar er bestaat zoiets als godsdienstvrijheid...

Grondwet
Art.19. De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.

Art.20. Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.

Art.21. De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst of hun te verbieden briefwisseling te houden met hun overheid en de akten van deze overheid openbaar te maken, onverminderd, in laatstgenoemd geval, de gewone aansprakelijkheid inzake drukpers en openbaarmaking.
Het burgerlijk huwelijk moet altijd aan de huwelijksinzegeing voorafgaan, behoudens de uitzonderingen door de wet te stellen, indien daartoe redenen zijn.

Art.22. Ieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé-leven en zijn gezinsleven, behoudens in de gevallen en onder de voorwaarden door de wet bepaald.
De wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel waarborgen de bescherming van dat recht.

Art.22bis. <Ingevoegd bij W 2000-03-23/38, art. 1; Inwerkingtreding : 04-06-2000> Elk kind heeft recht op eerbiediging van zijn morele, lichamelijke, geestelijke en seksuele integriteit.
De wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel waarborgen de bescherming van dat recht.

Art.23. Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.
Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.
Die rechten omvatten inzonderheid :
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.


EVRM

Art.8. (Recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven). <V 1994-05-11/36, art. 2. 2; Inwerkingtreding : onbepaald>
1. Eenieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé leven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling.
2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan met betrekking tot de uitoefening van dit recht dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving nodig is in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, of het economisch welzijn van het land, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

Art.9. (Vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst). <V 1994-05-11/36, art. 2. 2; Inwerkingtreding : onbepaald>
1. Eenieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid, hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door de eredienst, door het onderwijzen ervan, door de practische toepassing ervan en het onderhouden van de geboden en voorschriften.
2. De vrijheid van godsdienst of overtuiging te belijden kan aan geen andere beperkingen zijn onderworpen dan die welke bij de wet zijn voorzien, en die in een democratische samenleving nodig zijn voor de openbare orde, gezondheid of zedelijkheid of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

De eventuele beperkingen op deze vrijheden dienen te voldoen aan de bepalingen in het laatste lid.

Maar dan schrijft U botweg :

[/quote] Het openen of bouwen van moskees is verboden.Aangetroffen worden in een klandestiene moskee word bestraft met onmiddellijke uitwijzing...zulke zaken... [/quote]

Als ik Uw mening doortrek, dan kunnen we straks weer gezellig boeken gaan verbranden...
Diplomatius is offline  
Oud 10 november 2006, 11:52   #96
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Diplomatius;als je ziet hoe makkelijk men wetten en dergelijke meer kan veranderen dan zullen we dat bij deze ook gerust kunnen doen en maar goed ook.
Marlboro is offline  
Oud 10 november 2006, 11:59   #97
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik heb een leukje;Een docente van een Nederlandse vmbo-school (een richting die overeenkomt met het beroepssecundair onderwijs in Vlaanderen) mag weigeren handen te schudden, mits zij geen onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen. Dat heeft de Nederlandse Commissie Gelijke Behandeling dinsdag geoordeeld. Onder de respectvolle omgangsvormen die de school in Utrecht wil uitdragen valt volgens de commissie niet dat docenten verplicht zijn handen te schudden.

Lerares economie Samira Dahri weigerde sinds de zomervakantie handen te schudden met mannen omdat dat volgens haar IN STRIJD IS MET HAAR ISLAMITISCHE GELOOF. Het Vader Rijn College schorste de lerares daarop vorige maand.
Leon De Winter had een leuk antwoord hierop in zijn wekelijkse column in ELSEVIER:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon De Winter
Gelijke Behandeling: voortaan gaan we spugen!
woensdag 8 november 2006 15:57

De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) vindt het goed dat een Utrechtse vmbo-docente mannen geen hand meer geeft.

Deze site schrijft: ‘Woordvoerder Marcel Scholten zegt tegen Elsevier dat handenschudden weliswaar 'een gedragsnorm' is, maar dat de Commissie oordeelde dat vrijheid van godsdienst een grondwettelijk recht is, en dus zwaarder weegt.’

Persoonlijk zou ik mijn kinderen op een school niet willen blootstellen aan iemand (m/v, moslim/joods) die denkt dat het niet van God mag dat ongehuwde mannen en vrouwen elkaar via de hand beroeren. Dat handenschudden zou vleselijke lusten oproepen en de vrouw/man van heilige gedachten afhouden.

Etnocentrisme
De Commissie stelt: 'Hoewel het geven van een hand hier wellicht het meest gangbare voorbeeld van is, zijn er ook andere vormen van begroeten denkbaar. Dat sluit naadloos aan bij de eigen omgangscode van de school, die beoogt etnocentrisme tegen te gaan,' luidt het advies van de CGB.’

Ik vraag me bij deze stellingname af: is het niet verschrikkelijk etnocentrisch van de betrokken vrouw om haar eigen omgangsvormen te verkiezen boven de normale omgangsvormen? Daar wil de CGB niet op ingaan.

Maar ik geef toe: er zijn andere vormen van begroeten denkbaar. Als ik die vrouw tegenkom, zal ik haar in het gezicht spugen. Dat doe ik uit respect.

Masai
De traditionele begroetingsvorm van het grote volk van de Masai (dat zichzelf ziet als het ‘uitverkoren volk’) is het elkaar bespugen. Ik lieg niet - antropologen hebben er uitvoerig over gepubliceerd.


Door contact met verderfelijke westerlingen is dit gebruik voor een groot deel in onbruik geraakt, ofschoon het spugen op de grond als begroeting nog steeds in zwang is bij leden van dit volk (net als de Nuba zo mooi gefotografeerd door Leni Riefenstahl, Hitlers favoriete regisseuse).

Het schijnt nog steeds zo te zijn dat een Masaivrouw, wanneer ze uw lieve babietje ziet, het kindje uit bewondering in het gezicht zal spugen – want spuug heeft een positieve magische kracht!

Multiculturele oplossing
Ik zou zeggen: als iemand u geen hand wilt geven, denk dan aan het advies van de CGB en neem uw toevlucht tot een andere vorm van begroeten, een oud Afrikaans begroetingsritueel - spuug de persoon in het gezicht! Dit is een mooie multiculturele oplossing wanneer we geconfronteerd worden met mensen die uw uitgestoken hand weigeren.

De stomme mensen die boos zouden kunnen worden wanneer u hen in het gezicht spuugt, moeten maar gaan klagen bij de CGB. Die klagers zijn vervelende etnocentristen zonder respect voor andere culturen.

Dus: wanneer iemand u geen hand wilt geven, spuug hem in het gezicht!

Ter ere van de Masai en uit respect voor degene die u wilt begroeten!

Spuug heeft een magische werking en iemand in het gezicht spugen is iemand het beste toewensen! Leve de Commissie Gelijke Behandeling!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 10 november 2006, 12:17   #98
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Diplomatius;als je ziet hoe makkelijk men wetten en dergelijke meer kan veranderen dan zullen we dat bij deze ook gerust kunnen doen en maar goed ook.
Als U weet dat er een 2/3e meerderheid nodig is om de Grondwet te wijzigen dan denk ik niet dat de aangehaalde artikelen snel zullen gewijzigd worden.

En wat het EVRM betreft: België heeft dit al bekrachtigd/geratificeerd en kan daarvan in principe geen afstand meer doen. Overigens hebben deze verdragen in België rechtstreekse werking, en kan elke burger er zich op beroepen.

Ik zie overigens helemaal niet in deze artikelen zouden moeten aangepast worden. In de rechtsleer noemt men deze rechten de 'fundamentele rechten en vrijheden' en met reden. Mits een juiste interpretatie - die door elke rechter kan gegeven worden, desgevallend tot bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) - moet een afwegen van vrijheden van het ene individu/groep tegen deze voor/van het andere individu of groep perfect mogelijk zijn.
Diplomatius is offline  
Oud 10 november 2006, 12:28   #99
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Alle die geloven beter afschaffen,ts.Allemaal bullshit en de één is gevaarlijker dan de andere.

Nu moeten we hier geld gaan betalen voor moskeeen?
Ik zeg u 1 ding;nooit van mijn leven stem ik op partijen die zoiets doen,mij doen betalen voor moskeeen en imams.
Marlboro is offline  
Oud 10 november 2006, 15:36   #100
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Relschoppers sluit je op in de gevangenis of zet je het land uit. Dan is het probleem wél weg.
Waar wil jij? Gevangenis of vind je ergens een land??
btw,
Voorpost,
TAK
BBET
Blood and Honour
Philip D.
Gerolf A.
Frank VH.
&C°
ook maar ineens?
En voetbal supporters....,
heb je een idee hoeveel gevangenissen en buitenlanden dat er dan moeten geïmprovizeerd worden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2006 om 15:40.
filosoof is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be