Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 23 maart 2015, 01:45   #81
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Het draait hier om de opinies, niet om diegene die ze schrijft.
Zowel een 'ancien' als een 'nieuweling' kunnen ongeacht hun verdienste of leeftijd zowat AL hun opinies van elke kant van het politieke spectrum hier op gelijke basis kwijt.
Evengoed zal zowel een 'ancien' als een 'beginneling' die eenzelfde verwijt of andere overtreding begaat op gelijke basis behandeld worden.

Het zou wat raar zijn als zich volgend tafereel afspeelde:
Ancien tegen nieuwe:"Klootzak!"
Nieuwe tegen ancien: "Je bent zelf een klootzak"
Moderatie bant de nieuwe en geeft de ancien een verwittiging.

Neen, dan slik ik liever kritiek omdat ik er een ancien voor een poosje uitwinkelde omdat hij over de schreef ging.
Het voorstel om anciens welwillender te behandelen, heeft in het kader van dit forum geen enkele zin: de opinies tellen, niet de persoon erachter.

Pontifex.
Dat voorbeeld vind ik nu weer geen goed voorbeeld. Ik bedoel gewoon dat er wat meer soepelheid zou mogen getoond worden bij het bannen. Ik draai hier al een jaartje mee en moet gewoon vaststellen dat sommige mensen geband worden die hier al jaren zitten en met massa's posts, waarbij ik me dan afvraag waarom die geband werd. Anderen die nog de status vreemdeling hebben en die door andere forumleden als hoog irritant worden ervaren lopen hier soms maanden rond en worden blijkbaar gerustgelaten. Ten slotte worden ze ook wel permanent geband, dat niet, maar het duurt weken, maanden. Dat is niet logisch.
DeProf_eet is offline  
Oud 23 maart 2015, 02:00   #82
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
off-topic
Daar is niets off-topic aan. Het ging over racisme dat jouw soort verwijt aan anderen. Ik wees jou er dan op dat jouw moslimvriendjes zelf de grootste racisten zijn. Natuurlijk mag de waarheid niet gezegd worden, dus is het dan ineens off-topic. Zielig.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 23 maart 2015 om 02:01.
DeProf_eet is offline  
Oud 23 maart 2015, 07:42   #83
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat voorbeeld vind ik nu weer geen goed voorbeeld. Ik bedoel gewoon dat er wat meer soepelheid zou mogen getoond worden bij het bannen. Ik draai hier al een jaartje mee en moet gewoon vaststellen dat sommige mensen geband worden die hier al jaren zitten en met massa's posts, waarbij ik me dan afvraag waarom die geband werd. Anderen die nog de status vreemdeling hebben en die door andere forumleden als hoog irritant worden ervaren lopen hier soms maanden rond en worden blijkbaar gerustgelaten. Ten slotte worden ze ook wel permanent geband, dat niet, maar het duurt weken, maanden. Dat is niet logisch.
De anciens zouden beter het goede voorbeeld tonen, zij kennen de spelregels meer dan voldoende.

Je kan af en toe over de schreef gaan (iedereen kan eens een slechte dag hebben, ook de mods trouwens) maar dat zal heus geen ban opleveren, hoor, enkel een paar strafpunten. En voor het overige: wie de limieten steeds opzoekt, moet niet veraasd zijn wanneer hij ze ook vindt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 23 maart 2015, 08:17   #84
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat voorbeeld vind ik nu weer geen goed voorbeeld. Ik bedoel gewoon dat er wat meer soepelheid zou mogen getoond worden bij het bannen. Ik draai hier al een jaartje mee en moet gewoon vaststellen dat sommige mensen geband worden die hier al jaren zitten en met massa's posts, waarbij ik me dan afvraag waarom die geband werd. Anderen die nog de status vreemdeling hebben en die door andere forumleden als hoog irritant worden ervaren lopen hier soms maanden rond en worden blijkbaar gerustgelaten. Ten slotte worden ze ook wel permanent geband, dat niet, maar het duurt weken, maanden. Dat is niet logisch.
er zijn hier ook anciens die heel wat anderen al heel de tijd irriteren.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 23 maart 2015, 08:43   #85
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn hier ook anciens die heel wat anderen al heel de tijd irriteren.
Daar kan ik U nu eens geen ongelijk in geven.
DeProf_eet is offline  
Oud 23 maart 2015, 12:11   #86
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

't Is pertanks zo simpel : als er ene je irriteert (omwille van getrol, niet omwille van een tegengestelde mening, natuurlijk)....negeerlijst.
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 maart 2015 om 12:11.
Klojo eerste klas is offline  
Oud 23 maart 2015, 14:33   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Gij zijt 2x meer ancien dan Esperanza, laat U gelden man ! Ge hebt bijna 2x meer posts als Esperanza
DeProf_eet. Iemand kwalificeren op basis van aantal postings vind ik niet zo goed. En zeker niet op basis van leeftijd.
Je weet toch dat wie 18 lentes oud is naar de stembus mag, net zoals de 80+ in invalidekarretjes. Ze mogen meebepalen over uw toekomst.
Je doet mij denken aan professoren en wetenschappers die worden afgerekend op het aantal publicaties.
Laat dit aantal postings dus maar efkes terzijde. Trouwens, je wordt hier geconfronteerd met wie duizenden postings plaats in "koeien en kalveren".
Is dit een referentie ?
Neen. Laat dus maar. Ik prefereer moeilijke gesprekspartners. Daar heb je iets aan.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 maart 2015 om 14:42.
Rudy is offline  
Oud 23 maart 2015, 15:45   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
't Is pertanks zo simpel : als er ene je irriteert (omwille van getrol, niet omwille van een tegengestelde mening, natuurlijk)....negeerlijst.
Klojo. De negeerlijst op politics is even gevoelig als op Facebook. Niemand wilt worden genegeerd, en niemand negeert, je wilt toch geen isolaat worden. Resultaat, toch maar iedereen vriend, ook je grootste vijand.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 23 maart 2015, 19:23   #89
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Klojo. De negeerlijst op politics is even gevoelig als op Facebook. Niemand wilt worden genegeerd, en niemand negeert, je wilt toch geen isolaat worden. Resultaat, toch maar iedereen vriend, ook je grootste vijand.
Daar kan ik maar 1 iets op zeggen : ??????
Of wacht, dit kan ook :
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline  
Oud 23 maart 2015, 20:07   #90
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
DeProf_eet. Iemand kwalificeren op basis van aantal postings vind ik niet zo goed. En zeker niet op basis van leeftijd.
Je weet toch dat wie 18 lentes oud is naar de stembus mag, net zoals de 80+ in invalidekarretjes. Ze mogen meebepalen over uw toekomst.
Je doet mij denken aan professoren en wetenschappers die worden afgerekend op het aantal publicaties.
Laat dit aantal postings dus maar efkes terzijde. Trouwens, je wordt hier geconfronteerd met wie duizenden postings plaats in "koeien en kalveren".
Is dit een referentie ?
Neen. Laat dus maar. Ik prefereer moeilijke gesprekspartners. Daar heb je iets aan.
Ja, maar er zijn toch grenzen, ik denk dat gij dat ook begrijpt. Kom ik een uur of zo geleden daar weer zo'n "nitwit" tegen die zich vandaag heeft ingeschreven. Hij heet Funny Gun of zoiets in die aard. Die heeft dus 10 posts en heeft zich vandaag ingeschreven, nog nat achter de oren dus. Hij duikt meteen in de rubriek suggesties en mededelingen en begint daar commentaar te geven. Het kleinste kind zou nu toch moeten verstaan dat zoiets er ver over is. Ik bedoel maar dat er toch grenzen zijn. En draai het of keer het zoals dat ge wilt een senior past zijn redenering toch aan, aan die van een 18- jarige, of omgekeerd.
DeProf_eet is offline  
Oud 23 maart 2015, 20:10   #91
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
't Is pertanks zo simpel : als er ene je irriteert (omwille van getrol, niet omwille van een tegengestelde mening, natuurlijk)....negeerlijst.
Ik heb er al eens een paar op de negeerlijst willen zetten. Ik begin echter nu stilaan te ontdekken dat zij mij op de hunne hebben gezet.
DeProf_eet is offline  
Oud 23 maart 2015, 20:35   #92
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Daar kan ik maar 1 iets op zeggen : ??????
Of wacht, dit kan ook :
Gelieve mijn negeerlijst niet te saboteren!
Scherven A. Mok is offline  
Oud 23 maart 2015, 20:42   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, maar er zijn toch grenzen, ik denk dat gij dat ook begrijpt. Kom ik een uur of zo geleden daar weer zo'n "nitwit" tegen die zich vandaag heeft ingeschreven. Hij heet Funny Gun of zoiets in die aard. Die heeft dus 10 posts en heeft zich vandaag ingeschreven, nog nat achter de oren dus. Hij duikt meteen in de rubriek suggesties en mededelingen en begint daar commentaar te geven. Het kleinste kind zou nu toch moeten verstaan dat zoiets er ver over is. Ik bedoel maar dat er toch grenzen zijn. En draai het of keer het zoals dat ge wilt een senior past zijn redenering toch aan, aan die van een 18- jarige, of omgekeerd.
ja. ik heb het gemerkt. persoonlijke uitvallen zijn meestal voor eigen rekening

Doch. DeProf_eet. Je weet toch als verslavend gediende van de inheemse planeet zoals ik, dat een buitenlander zich niet hoeft te registreren om te lezen hoe het er binnen dit inheems forum aan toe gaat.

Ik ben ondertussen 3 x 18 (zeer binnenkort). Ik vertik het mij slimmer te wanen dan mijn 18-jarige kostrijke kinderen.

Inlevingsvermogen. Daar gaat het om. Maar zoals je zegt: er zijn grenzen. en die grens wordt tot op heden nog steeds door ouders bepaald. En dat zal volgens mij nog enkele eeuwen zo blijven. Het nest blijft belangrijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 24 maart 2015, 16:50   #94
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Het draait hier om de opinies, niet om diegene die ze schrijft.
Zowel een 'ancien' als een 'nieuweling' kunnen ongeacht hun verdienste of leeftijd zowat AL hun opinies van elke kant van het politieke spectrum hier op gelijke basis kwijt.
Evengoed zal zowel een 'ancien' als een 'beginneling' die eenzelfde verwijt of andere overtreding begaat op gelijke basis behandeld worden.

Het zou wat raar zijn als zich volgend tafereel afspeelde:
Ancien tegen nieuwe:"Klootzak!"
Nieuwe tegen ancien: "Je bent zelf een klootzak"
Moderatie bant de nieuwe en geeft de ancien een verwittiging.

Neen, dan slik ik liever kritiek omdat ik er een ancien voor een poosje uitwinkelde omdat hij over de schreef ging.
Het voorstel om anciens welwillender te behandelen, heeft in het kader van dit forum geen enkele zin: de opinies tellen, niet de persoon erachter.

Pontifex.
en daarom ben je een heksenjacht begonnen op iemand die geband werd en dubbelnicks aanmaakt om toch te kunnen posten, terwijl die helemaal niet aan t schelden gaat ???

logisch allemaal ...
Anna List is offline  
Oud 24 maart 2015, 16:52   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

zou het niet efficienter zijn Xander te negeren ? (als mod)

draadjes die verdwijnen en gesprekken die nu verdwijnen of waar de helft uit verdwijnt ... echt ... da's toch ook maar niks hoor.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 maart 2015 om 16:53.
Anna List is offline  
Oud 24 maart 2015, 19:31   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zou het niet efficienter zijn Xander te negeren ? (als mod)
xander viii is toch geen mod, neem ik aan. Dit zou pas belachelijk zijn. neen.
zwier die belachelijke joker buiten aub.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 24 maart 2015, 21:28   #97
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en daarom ben je een heksenjacht begonnen op iemand die geband werd en dubbelnicks aanmaakt om toch te kunnen posten, terwijl die helemaal niet aan t schelden gaat ???

logisch allemaal ...
Beste,

U mag er 100% gerust in zijn: alle posters die definitief geweerd worden, zijn onverbeterlijke, hardleerse scheldorgels, privacyschenders, trollen, spammers, stalkers,... die ettelijke herkansingen kregen om zich normaal te gedragen.
Maar er komt een moment dat zo een forumvervuiler, die nooit ofte nimmer een relevante bijdrage levert, en enkel voor overlast zorgt, er definitief uit moet, zelfs al post hij onder een dubbelnick eens toevallig een paar tekstjes zonder beestigheden.
En we proberen daar consequent in te zijn, door voor niemand uitzonderingen te maken.
Probeer het ook wat te relativeren: het gaat maar om een ban voor een van de duizenden fora.
Maar desondanks trachten we het hier met wisselend succes beschaafd te houden.
Sommigen horen jammer genoeg niet thuis in dat plaatje.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 24 maart 2015, 22:21   #98
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Sommigen horen niet thuis in dat plaatje, maar lopen toch al jaren hier de boel ongestoord te trollen, schelden, provoceren etc.

Nja...
SDX is offline  
Oud 25 maart 2015, 06:21   #99
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Sommigen horen niet thuis in dat plaatje, maar lopen toch al jaren hier de boel ongestoord te trollen, schelden, provoceren etc.

Nja...
Beste,

Ik kan u jammer genoeg niet tegenspreken.
We zijn er té lang té laks in geweest.
We proberen er nu iets aan te doen, maar geloof me: ook dat is voor sommigen reden tot kritiek.
Ik kan enkel hopen dat diegenen die dit forum als een normaal discussieplatform willen zien, ook willen meehelpen om dat doel te bereiken, in de eerste plaats door zelf enkel ideeën, ideologieën, en politieke strekkingen te verkondigen en/of te bestrijden zonder de deelnemers persoonlijk aan te vallen als die het met een of ander niet eens zijn.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 25 maart 2015, 08:32   #100
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

U mag er 100% gerust in zijn: alle posters die definitief geweerd worden, zijn onverbeterlijke, hardleerse scheldorgels, privacyschenders, trollen, spammers, stalkers,... die ettelijke herkansingen kregen om zich normaal te gedragen.
Maar er komt een moment dat zo een forumvervuiler, die nooit ofte nimmer een relevante bijdrage levert, en enkel voor overlast zorgt, er definitief uit moet, zelfs al post hij onder een dubbelnick eens toevallig een paar tekstjes zonder beestigheden.
En we proberen daar consequent in te zijn, door voor niemand uitzonderingen te maken.
Probeer het ook wat te relativeren: het gaat maar om een ban voor een van de duizenden fora.
Maar desondanks trachten we het hier met wisselend succes beschaafd te houden.
Sommigen horen jammer genoeg niet thuis in dat plaatje.

Pontifex.
daar gaat t m net om he Pontifex ...
jij zegt grote kuis te moeten houden
gebruikt hierbij drogredenen om te melden dat je dit doet zonder t reglement aan te hoeven passen ... ik vind dat fout.

eerst een duidelijk reglement schrijven, en dan streng toepassen is de correcte manier v werken.

een wet, een reglement is er niet om de staat/forumbeheerder te beschermen. wetten zijn er net om burgers tegen de staat en de willekeur van die staat te beschermen.




.

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 maart 2015 om 08:33.
Anna List is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be